Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 60 61 62 63 Tråd låst

Vägen till Himmelen, går genom Helvetet

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Hmm, prehab? Jag känner en av lyftarna i Öjebyn och när jag tränade med dem så var det ingen prehabövning iaf, utan en optiövning för att förbättra bålstabiliten och göra pheta böjresultat. Iofs kanske man kan se alla övningar som prehab om man är klen i dem *tihi* :)

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Cybercowboy skrev:

Hmm, prehab? Jag känner en av lyftarna i Öjebyn och när jag tränade med dem så var det ingen prehabövning iaf, utan en optiövning för att förbättra bålstabiliten och göra pheta böjresultat. Iofs kanske man kan se alla övningar som prehab om man är klen i dem *tihi* :)

I know nothing, i'm from Barcelona!

Webbsida

Den förvridna djävulsdyrkan som min så kallade styrketräning har degenererat till, 15/6-08

Chins
5st

Superset av chins/bänkpress/knäböj
5st/12x85kg/12x80kg
5st/9+3x85kg/8+4x80kg
5st/0/0

Man vet att något gick åt helvete när ett pass som tar 45 minuter har följande tidsindelning:
Uppvärmning: 10min
Träning (8 set): 2-3min
Ligga på golvet och kvida och hoppas på att mjölksyran ska försvinna nån jävla gång: 32min
Men men. Jag blir ju iaf snabbt bättre på det, om man jämför med passet för 5 dagar sen.

//Lajne

Blir intressant att se om du lägger på dig någon volym av det här.

Webbsida

Hmm? Jag är ganska glad om jag slipper förlora volym, så hög tilltro hyser jag till högreppare och supersets^^

Lajne skrev:

Hmm? Jag är ganska glad om jag slipper förlora volym, så hög tilltro hyser jag till högreppare och supersets^^

Tss, du ligger väl inte på underskott?

Webbsida

Nejrå, en hälsosam bukfetma ansamlar sig as we speak. Men jag är ändå glad om jag behåller min (myofibrillära) massa^^

Registrerad: 2007-11-01

Lajne!

Hur länge hade du tänkt träna på detta viset?

Webbsida

Tills Gud ger mig syndernas förlåtelse.

Från: Helsingborg
Registrerad: 2006-01-03

Lajne skrev:

Superset av chins/bänkpress/knäböj
5st/12x85kg/12x80kg
5st/9+3x85kg/8+4x80kg
5st/0/0

//Lajne

Ser att du är på väg åt rätt håll, börjar ju likna riktig träning nu! ;p dock saknar jag ett par set.

Senast redigerat av Degpekka (2008-06-16 09:24)

Webbsida

När nu 8 set tar mig 45 minuter känns det bara inte läge för fler^^ Seriöst, bänkpress och knäböj helt utan vila är det mest dödande supersetet jag nånsin har hittat, du kan ju prova det om du vågar;) Tror t.o.m det har en chans att slå din mark+kronlyfts-variant:P

Webbsida

*thump*thump*thump*thump*thump* lät löpbandet, 16/6-08

Löpning
Tid: 30:00
Sträcka: 4,75km
Hastighet: 9,5km/h
Underligt lätt om man betänker att jag på samma tid med en hastighet bara 0,5km/h snabbare totaldog för 6 dagar sedan. Idag gick jag istället av löpbandet och gick och drog lite mark.

Marklyft
7x70kg
7x100kg
7x110kg
7x120kg

Funderade först på att göra en 7a på 130kg också, men var faktiskt lite slö efter löpningen så jag lät det va till nån annan gång.

Chins
10st
10st
7st
8st
8st
7st

Blev riktigt långa pauser på slutet.

Utgångar, frontböj, med 10sek stillastående
100kg
110kg

Bålrotation med stång
5x100kg
(JELP! För tungt)
5x70kg

Vet inte om detta är en bra övning egentligen, men jag har sett Ricki Brusch köra den så nån form av värde måste den ha^^

Allt som allt måste jag börja experimentera med nån form av malto och/eller koffein de gånger jag ska styrketräna direkt efter löpningen, det är helt orimligt att anta att jag ska ha någon nämnvärd energi annars tyvärr.

//Lajne

Från: Gamla synder på "Webbsida"
Registrerad: 2006-08-27
Webbsida

Jomen visst, *tumme upp*tumme upp*tumme upp*tumme upp*

Och Bålrotation med stång, klart det är en bra övning, jag kör den ju XD (med....stången, vikter är ju over kill)

Webbsida

Men jaja, bara ca 200kg skillnad i vikter mellan dig och Ricki då ju:)

På tal om vilket, finns det nån sorts poäng med sådana där saker som nerjogg? (uppvärmning har jag redan fattat att man ska ha^^)

Webbsida

Lajne skrev:

Men jaja, bara ca 200kg skillnad i vikter mellan dig och Ricki då ju:)

På tal om vilket, finns det nån sorts poäng med sådana där saker som nerjogg? (uppvärmning har jag redan fattat att man ska ha^^)

Näe, ingen poäng med det om man joggat ner sig hela passet redan (som du gjorde idag) men om du sprungit i favoritfarten 13km/h i 30min hade du garanterat tjänat på att köra lugn lätt fart i 10-12min efter det (om du vill kunna gå hyfsat dagen efter iallafall..) Sen tar du ett isbad på det så är du fit for marklyft redan 18 timmar senare XD

Registrerad: 2006-12-10
Webbsida

floppix skrev:

Näe, ingen poäng med det om man joggat ner sig hela passet redan (som du gjorde idag) men om du sprungit i favoritfarten 13km/h i 30min hade du garanterat tjänat på att köra lugn lätt fart i 10-12min efter det (om du vill kunna gå hyfsat dagen efter iallafall..) Sen tar du ett isbad på det så är du fit for marklyft redan 18 timmar senare XD

Mao ingen större skillnad, bättre att sova på saken istället? ^^

Vaf*n Lajne, springa och styrketräna direkt efter varandra?! Det katabola kontra det anabola? ;)

Mvh

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Alltidxx skrev:

Sigyn skrev:

Alltidxx skrev:

Nej det är det inte. Lajne är den första jag hört talas om som fått kraftiga bristningar utan att preppa. Det är mycket ovanligt om man inte dopar sig skulle jag vilja påstå.

Så då är min bror ovanlig också då? jag tycker ändå att det varit rätt vanligt med "bristnings" frågor här på forumet. Menar du att alla de preppar?

Lajne var den första jag hört talas om som fått kraftiga bristningar utan att preppa. Det är mycket ovanligt om man inte dopar sig skulle jag vilja påstå.

jag fick bristningar pa laren naer jag gick upp 10kg pa ungefaer 3 veckor... hehe utan prepp saklart!

Hoppas det gar bra for dig Lajne, hinner inte laesa ikapp allt men ser att du kor cardio osv, hoppas du trivs helt ok med traeningen ocksa! Det aer naemligen ocksa ganska viktigt! :)

Webbsida

Öh? Den här personen vet väl inte hur man "trivs" med nånting? Trivas kan man typ göra när man är....pensionär.

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Keep_On_Pumpin skrev:

Alltidxx skrev:

Sigyn skrev:

Så då är min bror ovanlig också då? jag tycker ändå att det varit rätt vanligt med "bristnings" frågor här på forumet. Menar du att alla de preppar?

Lajne var den första jag hört talas om som fått kraftiga bristningar utan att preppa. Det är mycket ovanligt om man inte dopar sig skulle jag vilja påstå.

jag fick bristningar pa laren naer jag gick upp 10kg pa ungefaer 3 veckor... hehe utan prepp saklart!

Hoppas det gar bra for dig Lajne, hinner inte laesa ikapp allt men ser att du kor cardio osv, hoppas du trivs helt ok med traeningen ocksa! Det aer naemligen ocksa ganska viktigt! :)

Ja min polare får bristningar hela tiden. Har sjukt stora vid biceps och axlar och de "fortplantade" sig när vi lirade amerikansk fotboll. Han kurar alltså inte.

Webbsida

floppix skrev:

Öh? Den här personen vet väl inte hur man "trivs" med nånting? Trivas kan man typ göra när man är....pensionär.

Hon förstår mig!

Webbsida

Fick jättedålig sömn och kroppen känns sunk idag, så jag ställer in dagens träning. Det var ändå bara 3 supersets av böj/bänk, orka med spyträning liksom xD

Mr_W.P skrev:

Vaf*n Lajne, springa och styrketräna direkt efter varandra?! Det katabola kontra det anabola? ;)

Jag mer eller mindre måste ha dem på samma dag, vilket lämnar mig med två alternativ; antingen joggar jag före eller så joggar jag efter. Att jogga efter ger för kort tid emellan dem och den muskelanabolitetsinhiberande (jag hittade precis på detta långa ord, hoppas du förstod vad det betyder) från joggingen kommer då sannolikt att slå ut tillväxtsignalerna från styrketräningen. Alltså joggar man före, och eftersom jag inte orkade gå upp och jogga före jobbet (börjar 0600) fick det bli direkt före själva styrketräningen vilket har den ytterligare fördelen att detta förfarande i studier (eller iaf en studie...) har visat sig ge ett högre utsläpp av hGH.

Registrerad: 2006-12-10
Webbsida

Lajne skrev:

floppix skrev:

Hon förstår mig!

Fick jättedålig sömn och kroppen känns sunk idag, så jag ställer in dagens träning. Det var ändå bara 3 supersets av böj/bänk, orka med spyträning liksom xD

Jaha, här blir vi trivsamma pensionärer i tidig ålder ser jag! Kom igen, morgonlöpning och superset-spy-styrketräning för Lajne ftw! ^^

Skämt åsido, Ditt resonemang låter logiskt. 'Muskelanabolitetsinhiberande' är taget och förstått. Det skall bli intressant att se vart den här träningen leder till. :)

Mvh

Registrerad: 2007-06-26

Keep_On_Pumpin skrev:

Hur gick det till?

Registrerad: 2008-04-09

Ang. bristningar så fick jag också bristningar förut när jag beslutade mig för att hårdsatsa på knäböjen. Röven såg ut som en tiger.

En polare hade massa bristningar vid brösten/axlarna när han körde bänk hårt och växte fort.

Känner fler som har bristningar så det här med att det är ovanligt om man inte kurar tror jag inte alls på.

Men on topic, snygga mark Lajne och ännu grymmare chins. Hur långa brukar dina pass bli?

Webbsida

Mr W.P: Du skulle fokusera på det där med "kroppen känns sunk idag" som indikerade att det var läge att ta det lugnt en dag:P

Stickus: Tack, men både marken och chinsen är faktiskt ganska dåliga. Borde kunna komma upp i en 7a på åtminstone 150kg med mitt max tycker jag, och i chinsen har jag gjort 17 reps på samma kroppsvikt tidigare så även där borde det gå att förbättra även om jag misstänker att just chinsen fikc lite mkt träning och borde gå bättre nu snart efter att ha vilat den muskulaturen några dagar.

Sidor: 1 … 60 61 62 63 Tråd låst

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB