Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 4 5 6 7 8 … 63 Tråd låst

Vägen till Himmelen, går genom Helvetet

Från: Helsingborg
Registrerad: 2004-01-31

Har upptäckt samma grej som du, jag klarar fem chins med bw - 20 kg.Tar 25 kg i latsdrag * 5.Men i en annan maskin tar jag bara 10 kg * 5.Och jag väger 45 kg. Därmed stämmer den ena maskinen ganska bra medan den andre stämmer mindre bra. Ville bara dela med mig.

Senast redigerat av chaas (2007-12-04 16:15)

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Jojo, eller hur! Erkänn, du ville bara skryta om hur äckligt stark du är i latsen/chins ;P

Från: Täby - AK
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Imponerande vikter med tanke på att du tog 50kg i bänkpress? =P

Ja, men 50 var det enda jag testade på ;)
Lajne: Men, va tusan, du var ju ungefär lika stark ju. :)

Webbsida

chaas skrev:

Ja, men 50 var det enda jag testade på ;)
Lajne: Men, va tusan, du var ju ungefär lika stark ju. :)

Vilket gjorde att han själv bara ville skryta om hur äckligt stark han är i latsen /chins ;)

Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2007-12-04 16:10)

Webbsida

Keep_On_Pumpin skrev:

Vilket gjorde att han själv bara ville skryta om hur äckligt stark han är i latsen /chins ;)

hahaha busted =D

Sådär då !:P

Webbsida

Senaste passet för 3 dagar sen och min dagbok ligger fortfarande på förstasidan. Jävla bra träningsdagbok det här=D Datumet för maxningarna är iaf bestämt, det får bli på fredag med första helkroppspasset på söndag.

Ja, jag tog den till första sidan för att skryta. THANK ME !

Webbsida

Också var det dags att bumpa upp tråden med något mer relevant än chaas pinsamt uppenbara försök till skryt;P

Maxningsförsök, 7/12-07

Bänkpress
8x80kg(Bänken var upptagen, så jag frågade han som körde lite kaxigt om jag kunde värma upp emellan. Dock hade jag sett fel; jag trodde det låg 60kg på stången. Fatta den psykiska knäcken av att de inbillade 60 kilona kändes så tungt:P)
8x70kg(mer uppvärmning...)
1x100kg(Ego-lyft nr 1)
1x110kg(Ego-lyft nr 2)
1x115kg(Hyfsat lätt; min passare tog tag i stången för att ge mig en knuff uppåt i mitten av lyftet så jag kan inte vara säker på att jag fixade det själv)
1x120kg(Precis så att den gick upp, dock helt utan passarens klåfingriga händer då jag gav honom tydliga order att "stay the fuck away from the stång!". Hade inte mer än ~20 sek vila från förra lyftet heller, så det var nice. 125-130 går nog innan nyår, om jag har tur=))

Nöjd med bänken. 15-20kg ökning på 4 veckor är aldrig fy skam.

Böj
8x20kg
8xkroppsvikt
8x20kg
4x70kg
1x100kg
1x130kg(Ganska lätt)
1x140kg(90-gradersböj; jag kände att det var ytterst tveksamt om jag skulle komma upp från fulldjup så jag avstod helt enkelt. Kanske om några dagar om jag har en passare jag kan lita på, och kanske inte)

Det projicerade maxet i böjen får bli 135kg; jag gjorde ju en tvåa på det innan men det var med ett bälte. Jag är mycket nöjd även med böjen; det är inte fel att påstå att jag har ökat 20-25kg här; jag hade definitivt aldrig fått upp mer än 115 när jag började och 110 är inte orimligt lågt för att vara ett max heller.

Mark(mest för att det var kul; förväntade mig verkligen ingenting)
1x70kg
1x100kg
1x110kg
1x140kg(mycket lätt, kändes som om jag hade ~5 rep till på samma vikt)
0x185kg(gick för PB, men blev totalägd. Rubbade inte ens stången^^; )
0x170kg(Till mitt försvar var detta efter ca 30 sek vila från försöket på 185, och resultatet blev därför detsamma även här^^)

Meh, kunde ju ha gått bättre. Men jag är väl medveten om att det är priset jag betalar för att jag totalt försummade träningen av korsrygg/hams under den gångna smoloven(rädslan för att överträna driven till sin raka motsats-.-). Det är bara att lova bot och bättring och glädja sig åt det positiva: Jag har en jävligt mycket snyggare markteknik nu, böjen har verkligen stretchat ut baksidan av låren och som resultat är min rygg riktigt rak och fin. Halleluja=D

Militärpress(Ja, jag har för mkt fritid. Men var tvungen att prova^^)
15xstången
3x50kg
(Helt plötsligt tappade jag lusten. Vill inte veta vad mitt max i m-press är-.-)

Det var allt för denna gången. Summeringen av smolov blir +45kg, och minus lite i mark som jag inte räknar för att jag inte vet hur mycket. Bättre så:)

//Lajne

Senast redigerat av Lajne (2007-12-07 17:29)

Äh, nu skyter du ju bara i bänken...Du e ju värre än jag : )

Webbsida

Det finns ju å andra sidan vissa bevis som pekar på att ration bänkpress:latsdrag inte borde ligga på 50:125, så om något försöker jag väl uppmärksamma dig på dina brister :P

Lajne skrev:

Det finns ju å andra sidan vissa bevis som pekar på att ration bänkpress:latsdrag inte borde ligga på 50:125, så om något försöker jag väl uppmärksamma dig på dina brister :P

50 kg var fortfarande inte max ;)

Edit: Bänkpress är nåt jag aldrig kör helt enkelt ;)

Senast redigerat av chaas (2007-12-07 17:54)

Från: Träningslogg under "Webbsida"
Registrerad: 2006-08-27
Webbsida

Förresten, se IW:s dagbok. Fö. har jag så mkt att göra att jag varken hinner eller orkar hålla koll här, men jag hoppas du lever å allt (läs: träningen, å resten också då vafan :) går bra!

Webbsida

Kul att höra att du lever iaf. Jag ser fram emot din reaktion till vad jag skrev angående knän i IW's dagbok (när du har tid att reagera^^). Jag tänker ta mig friheten att kontakta dig om ett antal månader när jag står, säkerligen totalt förvirrad, inför helt nya utmaningar och experiment med mig själv som enda testsubjekt:P

Registrerad: 2006-10-16

Lajne, jag ser efter dina ökningar och mina..... "jag tränar som en fjolla-pass" att du högst sannolikt kommer ta mer än mig till jul. Men vafan, bra at det går bra för dig/er (läs dig och andra typer (framförallt Mersault)) som är seriösa... ger trots allt hopp för oss som kanske en dag tar klivet att sikta högt, att prioritera rätt(?) och lyfta tungt. Jag kanske kan dra ett par ursäkter varför du kommer slå mig i år.... men ursäkter är som vi alla vet för förlorare.... så jag tror att jag bara ber dig dra åt helvete! Vilket iof får mig att framstå som en dålig förlorare, vilket skulle kunna tolkas som att jag faktiskt tog detta seriöst.. vilket i sig skulle få mig att fullständigt tappa ansiktet... det får inte hända. Jag gratulerar istället till bra ökningar, eller är det återhämtning.... visst har du lyft mer förr?
Och att jag säger att du tar mer än mig i år är ännu ett av mina mindre genomtänkta uttalanden, för visst kommer du lyfta mer än mig även efter detta året och under 2008, 09 osv.... det räknar jag faktiskt med, du verkar ha rätt inställning. Men det där med löpningen ska du ge fan i, det gynnar inte styrkelyftandet. Men samtidugt är det jävligt najs när det börjar lossna... att plocka PB:n i löpning är lika kul.... ja faktiskt roligare än på gymet, men träningen är tråkigare och betydligt mer känslig för arbetstider, underlag och förbannade förkylningar. Men tar alla råd du får av floppix.. gjorde mig inte ett skit bra på att springa men det var roligt att det faktiskt gav resultat direkt...

Webbsida

grattis lajne =)

Webbsida

Felini: Du har ju slutat föra din oseriösa dagbok (kanske just för att den var oseriös:P) så jag har ju ingen aning om vad jag tävlar mot längre. Jag tänker dock ge dig ett citat från när min förra dagbok låstes, och vältra mig i skadeglädje över hur fel du hade:

felini skrev:

Tråkigt att Lajne lägger ner(?), troligen blev pressen av hans egen uttalade vendetta på tok för mäktig för grabben!??!!
Men det är lugnt, han och alla andra här borde sluta ta sig själva på så stort allvar och skaffa lite självdistans.

Men tack för gratulationerna, och ja, jag har lyft mer förr. Men det som en smolov kan förstöra tar långt mer än bara en smolov att bygga upp, tyvärr. Löpning är mest något jag hade tänkt prova under kommande deffperiod, då jag har ett vad liknande det jag hade med dig fast med en irl polare (JADÅ! Jag har faktiskt såna =D) där jag säger att mina magrutor kommer ägas hans när juni månad gör sitt inträde. Han är en av de där äckliga människorna som har dem naturligt du vet, utan att behöva anstränga sig alls:(
Nåväl. Du vet alltid att du kan få grova resultat om du väl blir seriös, och tills dess ska du njuta rejält av din pilsner;)

KoP: Tack. Ditt inlägg utgjorde en vacker kontrast mot felinis semi-bittra block av text=)

Webbsida

Första helkroppspasset.

styrketräning, 9/12-07

Bänkpress
5x100kg
5x102,5kg

Kort stopp på första setet, inget på det andra. Kommer vara tvungen att köra imon också, så sparar mig lite.

Lutande Hantelpress(30 grader)
5x26kg
5x31kg

Denna övningen var sjukt mkt lättare än jag trodde. Kommer kunna höja här ett tag framöver=)

Militärpress
5x50kg
5x50kg

Pinsamt...

Axelpress med hantlar
5x21kg
5x26kg

Fixar nog mer.

Viktade chins
5xkv+10kg
5xkv+10kg
(Supinerat, smalt grepp sista setet)

Har tydligen tappat en del här. Hoppas det kommer tillbaka snart.

Kabelrodd
5x75kg
5x80kg

Var trött efter chinsen, så vikten blev aslåg.

Knäböj
3x120kg
5x100kg

Helvetes förbannade hora. Önskar jag inte hade gått till ett gym med spegel denna gången så jag hade fått fortsätta leva lyckligt ovetande. Djupet är åt helvete IGEN. Hur fan jag alltid lyckas är helt otroligt. Snart skiter jag i det och kör kvartsböjar resten av livet, eller blir disco-.-

Raka mark
5x100kg
5x120kg

Lätt som fan.

Viktade sit-ups(Med 30 graders lutning)
5st
5st+10kg

Sit-upsen gick dåligt också, men jag avskyr att köra med viktskiva och jag avskyr lutande så det är inte så konstigt. Tyvärr var det som krävs för att köra vanliga plana upptaget, så det fick bli såhär idag.

Trots allt ett jävligt skönt pass, känns sjukt gytt att krama ur hela kroppen lite sådär lagom istället för att vara asdöd i hälften ungefär:P

//Lajne

Webbsida

Lajne skrev:

Helvetes förbannade hora.

Hahaha XD

Från: Tokyo
Registrerad: 2004-07-20

Imponerande maxningar. Blir gratfardig.

Webbsida

En polare kom hem från London igår och ville träna med mig, så här är gårdagens pass:

11/12-07

Hantelpress
5x41kg
5x45kg
1x53,5kg

Såja, riktigt trevligt att få träna på ett gym med riktiga hantlar samt få prova på att maxa lite. Gick dessutom riktigt bra med tanke på att jag tränade igår också=)

Snedbänk
5x70kg
5x80kg

Lätt för fan, men två set är två set så stannade. Hade nog fixat 85-90kg, en rent brutal ökning från vad jag körde innan smoloven.

Stångrodd
5x80kg
5x90kg

Gungade kroppen som fan på sista, vilket inte var meningen egentligen. Avklarade vikt detta passet får anses vara 80kg:/

Latsdrag
5x105kg
(Sista forced)
5x100kg(Sista forced, dålig vila)

Drag till hakan
5x40kg
5x50kg
(Riktigt tungt...)

Lateral raises i CC(Glömde helt bort vilken övning jag borde köra här, men det var ju rätt nära deltoid raises ändå^^)
5x20kg
5x22,5kg

Magmaskin
5x60kg
5x60kg
(Maxat magasin, tråkigt lätt:/)

Frontböj
5x65kg
5x75kg
(Tungt sistaset som fan, var nära på att ramla framåt)

Marklyft
5x140kg
5x150kg
(Utnyttjade studsen lite mot golvet lite här, hade nog inte fixat det själv annars. Riktigt dålig i mark just nu *cry*)

Fjöntiga sit-ups med medicinboll
1xnågra stycken sen insåg vi hur gay det var

Mycket bra pass för att vara dagen efter ett annat pass; förmodligen betyder detta att jag kommer kunna återhämta mig även om jag måste köra ett pass med 40 set i framtiden vilket är jävligt bra=)

//Lajne

Registrerad: 2006-11-25

Skit bra hantelpressar och latsdrag :D

Webbsida

Tack, framför allt hantelpressarna kändes bra=)

Webbsida

Halvhafsigt helkroppspass 12/12-07

Dåligt med energi, redan uppvärmningen på stången i bänken kändes tung:/

Bänkpress
5x105kg
5x107,5kg
(Tungt som fan, precis så att den sista gick upp.)

Incline Hantelpress
5x33,5kg
5x36kg

Lutande hantelpressen går iaf över förväntan, hoppas det fortsätter så=)

Militärpress
5x52,5kg
3x55kg
(Fail deluxe. Nåja, ökade ändå sen förra passet)

Sittande hantelpress
5x28,5kg
5x28,5kg
(Tungt, men också en ökning från förra passet)

Viktade chins
4xkv+10kg
5xkv+10kg
(Egentligen ingen ökning, men eftersom kroppsvikten går uppåt tänker jag se det som en ökning ändå. Blir orimligt annars:P)

Kabelrodd
5x85kg
5x85kg
(Tungt, men en ökning iaf=))

Ostrikta dragonflags
11st
9st
(fel övning enligt schemat, men jag kände för den:P)

Inga knäböj eller raka mark idag, då ryggen kändes som den hos en brasiliansk arbetare på sockerrörsfälten, så jag var osäker på om jag skulle kunna hålla den rak. Dessutom var böjställningen ÅTERIGEN upptagen av nån jävla idiot som körde bicepscurls med bara stången. HUR FAN kan man få för sig att det är bästa stället?:'(

//Lajne

Sidor: 1 … 4 5 6 7 8 … 63 Tråd låst

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB