Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Steve: Gör så. Såg din tråd på kolo, lät onekligen jävligt kul:P
Vedad: Alltså... Det var en ren slump, egentligen ett misstag:P Grejen var att i början av dieten satsade jag på att gå ner lite över ett kg per vecka, och det lyckades också. Allt gick enligt planerna, som involverade att den lägre kroppsvikten + sänkt ämnesomsättning skulle göra så att vikttappet blev lägre och lägre. Så blev det också; vecka 1 tappade jag 1,8kg medan jag bara tappade 0,8kg vecka 4. Vecka 5 hände dock något. Jag fick ett nytt, ganska fysiskt aktivt jobb med att sortera och bära omkring paket med vikter mellan 0,2 och 60kg. Den veckan hade jag samtidigt 3 ätardagar för att fira min födelsedag med olika delar av släkten, och min viktnedgång gick upp till 1,4kg.
Sedan blev det bara värre. Det var precis som om den ökade mängden mat triggade ämnesomsättningen att gå igång igen helt utan hänsyn till att jag gjorde av med all energin och ännu mer än så, vilket ledde till att jag bara gick ner mer och mer för varje vecka, vecka 7 maxade jag ut på 1,9kg fast utan det tapp av tarmvikt och vätska som brukar komma första veckan. Jag lyckades helt enkelt aldrig kompensera för den ökade energiutgiften som jobbet gav, och det är fortfarande något som kan bli ett problem eftersom jag fortfarande inte vet exakt hur mycket jag förbrukar en arbetsdag. Så om du vill veta hemligheten går den ut på att gå omkring och bära paket i 3-4 timmar varje dag^^
Så här såg nedgången ut i klarspråk:
Morgonvikt
Start: 89.6kg
Vecka 1: 87.8kg
Vecka 2: 86.4kg
vecka 3: 85.4kg
Vecka 4: 84.6kg
Vecka 5: 83.2kg
vecka 6: 82.3kg
vecka 7: 80.4kg
Vecka 8: 79.1kg
Senast redigerat av Lajne (2008-05-02 14:16)
Wow, väger du bara 79kg nu?
Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2008-05-02 14:21)
Ja. Eller jag lär väl hoppa upp 1-1.5kg av ren nyinlagring av glykogen och avföring till nästa vägning i övermorgon, men det var vad jag vägde in på precis före söndagspasset:)
Klockrena bänkar på en sån vikt! =) Men vad har hänt med chinsen?
Keep_On_Pumpin skrev:
Klockrena bänkar på en sån vikt! =) Men vad har hänt med chinsen?
Lajne skrev:
BULK ARGHARGHARGHARHGHAR!!!!!!, 27/4-08
[...]
CHins(Brett pronerat)
8xkv
5x15kg
4x20kg
5x15kg
4x15kg
Tydligen finns det mindre transferens än jag trodde mellan chins med brett pronerat och smalt supinerat grepp; när jag började med smalt supinerat var jag lika stark där som i brett pronerat. Men men, det ska säkert gå snabbt att jobba upp styrkan här också:)
[...]
Sry missade det =P. Du som är kungen av latsdrag kommer säkert öka fort här =P
79kg! fan vilken fjädervikt... hur mycket ska du gå upp till nu då? hinner du bli rund och go till sommaren så jag inte är den enda som går med t-shirt på stranden i år?
imponerande deff förresten :)
Hahahaha! Här kommer den!
Tuppjucket 2008
http://www.youtube.com/watch?v=sM0b4TH5DOY
KOP: Skulle göra de om jag visste att det skulle öka proteinsyntesen!1111 de kanske gör de?
Lajne: Låter magiskt med fysiskt arbete, kanske problemet är att jag äer så inaktiv för övrigt?
takc iaf :P
En fråga: Tumlås på Frivändning? Ja/? isåfall även när man gör "squaten"? körde en gång, var riktigt äkcligt, stången vilade på handlederna inte axlarna :S
LOL vilka nybrjare ^^ man tycker nästan att de borde ha provat på OL lite iaf då de är SL:are ^^
Jag kör inte med tumlås någonstans någonsin, men det är för att jag markar 160kg med frontgrepp men inte frivänder mer än hälften:P Hade jag behövt tumlås hade jag helt klart använt det. När stången väl är på axlarna har jag den bara så att den vilar i fingerspetsarna, jag släpper mer eller mindre greppet när den är på väg ner mot axlarna.
Senast redigerat av Lajne (2008-05-02 18:21)
Vedad skrev:
KOP: Skulle göra de om jag visste att det skulle öka proteinsyntesen!1111 de kanske gör de?
Jag var seriös? Det är bara att äta mindre eller börja röra på dig mera, gärna en kombo av båda. Sen de dagar du tränar så se till att lägga din största måltid direkt efter passet.
Jag deffade en tid där jag åt väldigt lite, så ja, det går att svälta sig själv, men jag näringstimade väldigt bra efter mina pass. Jag ökade tom i styrka under den tiden, och nej det var inte endast muskelminne.
stevebc skrev:
Hahahaha! Här kommer den!
Tuppjucket 2008
http://www.youtube.com/watch?v=sM0b4TH5DOY
Haha fan vad guld=D Ett under att ingen bröt handlederna typ:P
Bulk, cykel 1, pass 4, 3/5-08
Hantelpress
5x44,5kg
5x44,5kg
5x44,5kg
Shiiit. Riktigt nära fail på högerhanden på sista repet i sista setet. Men så är min teknik fortfarande riktigt vinglig, det blir nog bättre snart. För övrigt börjar jag från och med idag skriva upp hantelvikterna efter vad de är märkta med, därför ser "hoppet" i vikt från förra passet till detta ut att vara lite större än det är.
Bengt Präst
3x95kg
3x95kg
Första setet var lite tungt iom nästan-failen i hantelpressen, men sen var det lätt.
Chins
5xkv
4xkv+20kg
5xkv+15kg
5xkv+15kg
3xkv+15kg
Progressionen blev för hård här. Kör på 15kg i en minicykel till.
Knäböj
5x95kg
5x95kg
5x95kg
5x95kg
Sista setet var tungt, men inga stora problem.
Jag är över huvud taget nöjd med passet, ökningen gick som den skulle förutom i chinsen, men så visade jag mig ha varit lite för viktkåt från början där + att en viss viktuppgång trots allt försvårar en ren ökning i vikten man har runt midjan.
//Lajne
Nipkiss skrev:
79kg! fan vilken fjädervikt... hur mycket ska du gå upp till nu då? hinner du bli rund och go till sommaren så jag inte är den enda som går med t-shirt på stranden i år?
imponerande deff förresten :)
SHIIIITTT! Jag glömde svara på Nipkiss ju, mah man! Ska gå upp så mycket som det blir fram till slutet av augusti. Har mer en tidsram än en viktram för bulken nu, sen kan det ju alltid hända oförutsedda saker som får mig att tänka om men det får man ta när det kommer:)
Lajne skrev:
Bengt Präst
3x95kg
3x95kg
Knäböj
5x95kg
5x95kg
5x95kg
5x95kg
Du har "gått ner dig" till dessa vikter under deffen va? :S
Va? Nej. Bänkarna är lätta, explosiva. Böjarna är pga det nya djupet.
Haha ok bra. Blev lite fundersam över va fan du hade gjort under deffen om detta var dina nya vikter. xD
Hur bra är det nya djupet då?
Plöjt igenom de senaste 10 sidorna, har ja missat den eller är den ännu längre bak? :)
Good Good. :)
Lajne skrev:
Nipkiss skrev:
imponerande deff förresten :)SHIIIITTT! Jag glömde svara på Nipkiss ju, mah man! Ska gå upp så mycket som det blir fram till slutet av augusti. Har mer en tidsram än en viktram för bulken nu, sen kan det ju alltid hända oförutsedda saker som får mig att tänka om men det får man ta när det kommer:)
låter bra :)
Aktiv vila, 4/5-08
Frivändningar
1x47kg
1x47kg
1x47kg
1x47kg
1x47kg
1x47kg
Hoppande armhävningar m bred handställning
3st
3st
3st
Explosiv stångrodd
3x47kg
3x47kg
3x47kg
//Lajne
Är denna plyo 60% av den vikt du vanligen kör 1or respektive 3or med? Eller är det vad du kör 10or med eller nått? =P
Det är en vikt som var lätt att hänga på min 7 kg tunga skolstång:P