Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 42 43 44 45 46 … 63 Tråd låst

Vägen till Himmelen, går genom Helvetet

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

DU KAN VARA 9KG AVFÖRING!!11111

Edit: Glöm att jag sade något om du såg detta, kom på att det lär aldrig funka:P

Senast redigerat av Lajne (2008-04-29 12:43)

Registrerad: 2007-06-26

Trekant alltså? Jag är inte i något tillstånd att lyfta tunga vikter på ett halvår ungefär. Bara tanken på bänkpress skulle få mina axlar att trilla av just nu. Jag tänker discoreppa ett bra tag till ;)

Lajne skrev:

Edit: Glöm att jag sade något om du såg detta, kom på att det lär aldrig funka:P

WHAT!! Det var det fräckaste. Det skriker ju ironman om hela min person!

Webbsida

Jo men jag jobbar så jävla tidigt att jag måste gå och lägga mig när ni andra precis kommer hem typ, så vi kommer aldrig hitta en tid som passar känns det som:/

Lajne skrev:

Jo men jag jobbar så jävla tidigt att jag måste gå och lägga mig när ni andra precis kommer hem typ, så vi kommer aldrig hitta en tid som passar känns det som:/

Ja och det finns ju ändå inga speglar som jag kan stå framför på MAK så det skulle aldrig gå.

Webbsida

Det finns det faktiskt, ute vid hantlarna som går upp till trevliga 70kg+. Fast inte i rummet där lyftarna är.

Webbsida

Bulk, cykel 1, pass 2, 29/4-08

Hantelpress
5x41kg
5x41kg
5x41kg

Första setet var en aning tyngre än förra gången, men sista setet var mycket mycket lättare. Snabb tillvänjning mot det aningen högre repetitionstalet?

Pengtprest
3x90kg
3x90kg
3x90kg

Blev ett set för mycket här, fick för mig att det skulle vara 3 och inte 2 av någon anledning. Kanske gjorde det på förra passet också, får kika efter när jag har postat detta. Nåja, spelar ingen större roll just nu ivf.

Chins
5xkv
5xkv+15kg
5xkv+15kg
5xkv+15kg
5xkv+15kg

Samtliga set mycket tyngre än förra gången och med dålig ROM på sista repet i sista 3 seten. Har ingen aning om anledningen.

Nästa övning skulle egentligen varit marklyft från plattform för att jobba på startstyrkan, men gårdagens diskussion med Cybercowboy fick mig att vilja testa att maxa ut i vanliga mark. Det passade dessutom bra för att inviga mitt nya bälte, speciellt då jag hade bälte även på giganternas kamp då mitt PB på 190kg drogs upp vilket för första gången på länge gav mig möjlighet att återskapa samma förutsättningar som då.

Marklyft
8x100kg
4x130kg
1x160kg
1x180kg
1x190kg
(Film)

10,5kg viktförlust på 8 veckor och noll styrkeförlust IN YOUR FACE!!! 10,5kg viktförlust på 8 veckor och noll styrkeförlust IN YOUR FACE!!! 10,5kg viktförlust på 8 veckor och noll styrkeförlust IN YOUR FACE!!! 10,5kg viktförlust på 8 veckor och noll styrkeförlust IN YOUR FACE!!!

Lite mer seriöst så var det ett tyngre lyft än det var när jag satte mitt PB; här hade jag inget extra att ge medan det då borde ha gått 2,5 eller kanske t.o.m 5kg till. Dessutom skakade jag så mycket på slutet att jag kanske hade blivit underkänd för sänkning av stången på en riktig tävling. Men, skillnaden är att jag hade en helt rak rygg (kontrollerat av en lyftare som stod bredvid) samt att jag som nämnts är 10,5kg lättare. IN YOUR FACE!!!

Deadsquats
3x80kg
3x80kg
3x80kg

Press bakom nacken i smith
5x52kg
5x62kg
4x72kg
5x67kg

Smithstången väger 22kg, därav de lite lustiga vikterna. Bara så ni inte tror att jag gick och hände på 4st 0,5kg-vikter vid varje försök:P

Allt som allt ett mycket bra pass. Jag är naturligtvis lite besviken över chinsen, men hantelpressarna och framför allt marklyften gottgjorde det mer än väl:) Här kommer dessutom filmen på mitt nya böjdjup från förra passet: Film. Den är dock tiltad till vänster så ni får böja på huvudena ;)

//Lajne

Senast redigerat av Lajne (2008-04-29 21:23)

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Shit haha! Trodde du låg o reppade på 130-150 nu så går du in o gör den 190'an. Vad lätt du har i början men mot slutet börjar du skaka, ser det ibland hos topplyftare på tävlingar.

Webbsida

Faktum är att det beror på att det är tungt i början. Det syns inte så bra på filmen, men jag har en mycket slö start vilket ger ett segt lyft vilket i sin tur gör att jag redan är trött när jag kommer till utlåsningen. Mark från plattform + OL-träning kommer dock lösa det inom en eller ett par månader, och då ska jag FAN knäcka 200 med stil=D

Från: Umeå/Jönköping
Registrerad: 2006-05-09

Grymt lajne! Att kunna dra lika mycket i mark efter 10,5kg nedgång är imponerande. Keep it up!

Webbsida

Tack Mersault, det kändes bra:)

Registrerad: 2007-11-01

Grymt lajne =)

Angående det där discoprogrammet.. http://docs.google.com/View?docid=dfb8g9d8_7fq3pmwff

Ska man köra latsdrag 3 gånger andra dagen? Eller det går lika bra att byta ut mot tex chins osv?

Senast redigerat av Chebmami (2008-04-29 23:32)

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Grattis coachen! Riktigt grymt jobbat =)

Jag är riktigt impad av att du gör 190kg med 10,5kg lättare kroppsvikt. Jag är även riktigt, riktigt impad av det nya böj formen. Fy fan nu börjar det likna nåt Lajne! Ser mycket, mycket bra ut :)
Så ska det se ut.

*stora tummen upp*

*Homer Simpson* ...and I'm not easily impressed... WOW, A BLUE CAR!

Webbsida

Chebmami skrev:

Grymt lajne =)

Angående det där discoprogrammet.. http://docs.google.com/View?docid=dfb8g9d8_7fq3pmwff

Ska man köra latsdrag 3 gånger andra dagen? Eller det går lika bra att byta ut mot tex chins osv?

Tack:). Det går lika bra att köra byta ut mot chins eller roddar, jag skrev latsdrag tre gånger helt enkelt för att det var så jag körde det på den tiden när jag faktiskt körde det.

KoP skrev:

Grattis coachen! Riktigt grymt jobbat =)

Man tackar, nu vet du förhoppningsvis att du kan lita på mig;)

Alltidxx skrev:

Jag är riktigt impad av att du gör 190kg med 10,5kg lättare kroppsvikt. Jag är även riktigt, riktigt impad av det nya böj formen. Fy fan nu börjar det likna nåt Lajne! Ser mycket, mycket bra ut :)
Så ska det se ut.

*stora tummen upp*

TACK för att någon äntligen berömmer böjformen. Den är egentligen det jag har jobbat absolut mest för :)

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Jag väntar med hyllningarna tills jag kommer hem och kan kolla på filmerna (ja, Tuben är också blockad här...).

Men, bra måne iaf!

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Lajne skrev:

Här kommer dessutom filmen på mitt nya böjdjup från förra passet: Film. Den är dock tiltad till vänster så ni får böja på huvudena ;)

//Lajne

Shit det där är finfint djup! En bra bit under godkänt. Ser ut att ha bra teknik där, fäller inte ryggen, eller fram knäna, för mycket. Lite svårt att se med den vinkeln iofs.

Webbsida

Cybercowboy skrev:

Jag väntar med hyllningarna tills jag kommer hem och kan kolla på filmerna (ja, Tuben är också blockad här...).

Men, bra måne iaf!

Jävla skitjobb du har. För övrigt kan du ju alltid hylla mig nu istället så att om du sedan skulle ångra dig har jag ändå redan blivit hyllad;)

Min måne är den bästa;)

Stevebc skrev:

Shit det där är finfint djup! En bra bit under godkänt. Ser ut att ha bra teknik där, fäller inte ryggen, eller fram knäna, för mycket. Lite svårt att se med den vinkeln iofs.

Tack så mycket. Jag vet att vinkeln är lite dum, men jag filmade verkligen bara för att få med djupet och det visar ju filmen ganska klart iaf:). Är för övrigt själv lite förvånad över hur lite mina knän fälls fram när jag ser filmen, måste nästan vara en synvilla pga vinkeln då jag vinklar fötterna och därmed även knäna ganska mycket.

Hade du köpt riktiga SL/OL-skor nu btw? If yes, are they TEH shit?

Webbsida

Den största skillnaden är att klacken gör att jag inte behöver värma upp med 3-4 set frontböj bara för att komma ner i djup i de vanliga böjarna. Sedan är det ju mer stabilt också, bättre balans och skorna sitter ju som sten så ingen chans att fötterna glider direkt. Dock inte så omvälvande som alla (DU!) fick mig att förvänta mig, trodde nästan att Jesus skulle komma nerflygande från himmelen när jag snörade på mig dem första gången;)

Från: Skövde
Registrerad: 2006-05-15

Najs lyft Lajne! :)
Funkar bältet bra för dig?

Webbsida

Tack. Bältet funkar kanon, du kan ju hälsa Yngve från mig och tacka honom nästa gång du ser honom nere i lokalen ;)

Ha, jag kan inte minnas att JAG sa att det skulle vara något magiskt med såna skor - eftersom jag aldrig själv provat några :P

Men ok, bälte, skor...var ska det här leda? Snart blir det fettotrikå och lindor också. LOL111

Webbsida

Haha, mitt motstånd mot SL-utrustning kommer att vara fortsatt starkt, oroa dig inte över den saken;)

Sidor: 1 … 42 43 44 45 46 … 63 Tråd låst

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB