Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Hjälp med bulk middagar!

Från: Luleå
Registrerad: 2006-02-03

Jag kommer vara ensam hemma i en vecka nu så det blir att laga middag själv (är 17 år och bor hemma, så mamsen lagar oftast maten :D).
Jag har ju förstås gjort mat till mig själv förut men kan inte göra mer än 2-3 rätter.
Och jag är inte särskilt sugen på att äta samma mat i en vecka så jag tänkte fråga efter lite bra middagstips.
kan ju tillägga att jag just nu bulkar och ligger på ca 1kg överskott i veckan.
Tack på förhand!

Registrerad: 2006-08-17

Köttfärssås med pasta brukar vara en sån sak som är rätt lätt att fixa själv. Eller göra egna hamburgare med tillbehör.
Kyckling kan man göra en mängd olika saker med, enkelt och gott är att linda bacon runt och ha i ugnen på 200 grader ca 25 min, med ris eller pasta till.
Steka lax kan du också göra i ugn, 200 grader 15-20 min, krydda med citronpeppar eller rosmarin. Potatis och någon färdig kall sås kan vara smidigt att ha till.
Glöm inte grönsakerna :)
Ta förresten en titt i matbildtråden, där kan du nog hitta någonting som kan passa!

Tack så mycket för tipsen, Kycklingen lät riktigt god :) kommer nog prova allt

Kom på att tacos är ju också enkelt och gott, lite mer energirikt också beroende vad man har för tillbehör. Stek köttfärs, blanda i tacokrydda, ät med mjuka/hårda bröd, sallad, tomat, gurka, majs, gräddfil, ost, avocado, tacosås...

nu är päronen hemma och lagar mat, testade iaf kycklingen. Galet gott! Baconen gjorde allt :)

Kul :) Men skönt att föräldrarna är tillbaka, det är trevligt att bli serverad faktiskt...

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB