Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4 5  

Periodisk fasta

Från: Övik
Registrerad: 2005-09-12

Degpekka skrev:

Eh? har jag någonstans skrivit att det handlade om bulk(verkar för övrigt vara det enda i er värld som gäller)? Förövrigt så skiljer det inte så mkt på hans on och off diet som på många forumsfolks. Så jag förstår faktiskt inte varför du skulle blanda in steroider öht. Japp jag väljer att tro mer på honom faktiskt, just därför att jag tror att han är bättre än både dig och Englund, det kan jag säga med 100% säkerhet. Ni kan läsa hur mkt som helst men aldrig komma upp och klå honom vad gäller praktiskt erfarenhet(vilket jag värderar högre). Förmodligen klår han er i teoretiskt kunskap också btw. :)
Alltid lika roligt när ni skyller på deras steroider och sen klankar ner på deras träning. Han vann inte Mr. O för att han tagit mest steroider. Han har vunnit för att han är grymt bra på det han gör.

Och angående vad som funkar bäst för dig så respekterar jag det och hoppas att du också tycker det är ok att vi funkar olika. :)

Jag förstår inte riktigt hur detta är relevant. Okej, Cutler är stor, muskulös och har lyckats förjävligt bra med den diet han går på. Men det är ju TOTALT irrelevant. Degpekka, bara för att hans diet har fungerat bra, vad säger då att t.ex. IF inte skulle fungerat minst lika bra?

Det vore som att säga att öl inte är bra för att bli på fyllan. Kolla bara på Alkis-Bert, han har druckit sprit varje kväll hela sitt liv och han har aldrig misslyckats med att kommer över 2 promille. Säger detta att Alkis-Bert inte hade lyckats med det om han hade druckit öl?

Och säg inte att det var en dålig liknelse, för det var det inte. Det är exakt samma princip.

Edit: Så ditt argument om varför den vanliga "3-timmars-dieten" eller vad du nu förespråkar är bättre, är värdelös.

Senast redigerat av Englund (2007-10-10 17:09)

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Englund skrev:

Degpekka skrev:

Eh? har jag någonstans skrivit att det handlade om bulk(verkar för övrigt vara det enda i er värld som gäller)? Förövrigt så skiljer det inte så mkt på hans on och off diet som på många forumsfolks. Så jag förstår faktiskt inte varför du skulle blanda in steroider öht. Japp jag väljer att tro mer på honom faktiskt, just därför att jag tror att han är bättre än både dig och Englund, det kan jag säga med 100% säkerhet. Ni kan läsa hur mkt som helst men aldrig komma upp och klå honom vad gäller praktiskt erfarenhet(vilket jag värderar högre). Förmodligen klår han er i teoretiskt kunskap också btw. :)
Alltid lika roligt när ni skyller på deras steroider och sen klankar ner på deras träning. Han vann inte Mr. O för att han tagit mest steroider. Han har vunnit för att han är grymt bra på det han gör.

Och angående vad som funkar bäst för dig så respekterar jag det och hoppas att du också tycker det är ok att vi funkar olika. :)

Jag förstår inte riktigt hur detta är relevant. Okej, Cutler är stor, muskulös och har lyckats förjävligt bra med den diet han går på. Men det är ju TOTALT irrelevant. Degpekka, bara för att hans diet har fungerat bra, vad säger då att t.ex. IF inte skulle fungerat minst lika bra?

Det vore som att säga att öl inte är bra för att bli på fyllan. Kolla bara på Alkis-Bert, han har druckit sprit varje kväll hela sitt liv och han har aldrig misslyckats med att kommer över 2 promille. Säger detta att Alkis-Bert inte hade lyckats med det om han hade druckit öl?

Och säg inte att det var en dålig liknelse, för det var det inte. Det är exakt samma princip.

Edit: Så ditt argument om varför den vanliga "3-timmars-dieten" eller vad du nu förespråkar är bättre, är värdelös.

Nja inte värdelös. En bb vill ju göra det så optimalt som möjligt, och ni förespråkar ju tom IF framför "mat var tredje timme" (eller ni kanske inte gör det, men de forskningsresultat ni visat verkar på några aspekter aningen bättre än "mat var tredje timme"). Trots detta finns det ingen bb som jag vet om som endast äter en gång per dag. Men det har kanske att göra med precis som lajne säger, att en bb äter så stört mycket så det skulle inte gå att dra i sig så mkt kcal vid ett enda tillfälle. Dock är det lite konstigt att de inte äter sig mätta som degpekka menar. Vi snurrar runt i cirklar här ^^

Registrerad: 2007-03-03

Keep_On_Pumpin skrev:

Trots detta finns det ingen bb som jag vet om som endast äter en gång per dag

http://forum.body.se/showthread.php?t=15096

Webbsida

I Svea I skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

Är han en känd bb? Jag har ingen koll :P Dock så använder sig ju majoriteten av alla bbs inte av detta sätt :P

Från: Alltid gymmet!
Registrerad: 2006-01-31
Webbsida

har bara läst den sista sidan i tråden här men här är en kille som testar..
http://optimalbody.se/forum/showthread.php?t=20

Keep_On_Pumpin skrev:

I Svea I skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

Är han en känd bb? Jag har ingen koll :P Dock så använder sig ju majoriteten av alla bbs inte av detta sätt :P

Är det så konstigt att majoriteten inte använder sig av IF eller liknande dieter?
IF är en ny diet. Vilket betyder att inte många vet något om den. Många byggare bygger bra på en vanlig diet, så varför byta ut något som man vet fungerar bra? Dom flesta byggare är inskränkta på det dom lärt sig under sitt liv. De tror att det är det bästa.
Hur många barn tror inte på vad deras föräldrar säger? En sjuåring har lärt sig av sin mamma att ingen hund kan bli över x meter lång. När denna sjuåring kommer till skolan säger en annan liten kille att han har sett en hund som är x+y meter lång. Tror någon här att den förstnämnde sjuåringen tror på detta? Såklart inte.

Poängen är; Något som man har fått lära sig under hela sitt liv är väldigt svårt att byta uppfattning om.

Webbsida

Englund skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

Är det så konstigt att majoriteten inte använder sig av IF eller liknande dieter?
IF är en ny diet. Vilket betyder att inte många vet något om den. Många byggare bygger bra på en vanlig diet, så varför byta ut något som man vet fungerar bra? Dom flesta byggare är inskränkta på det dom lärt sig under sitt liv. De tror att det är det bästa.
Hur många barn tror inte på vad deras föräldrar säger? En sjuåring har lärt sig av sin mamma att ingen hund kan bli över x meter lång. När denna sjuåring kommer till skolan säger en annan liten kille att han har sett en hund som är x+y meter lång. Tror någon här att den förstnämnde sjuåringen tror på detta? Såklart inte.

Poängen är; Något som man har fått lära sig under hela sitt liv är väldigt svårt att byta uppfattning om.

Det är från person till person. Jag skulle aldrig tänka så inskränkt.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Jag skulle dock vilja påstå att det är för att du har fått lära dig att inte göra det, och du skulle ironiskt nog agera väldigt inskränkt om någon rådde dig till att vara just inskränkt:D

Webbsida

Lajne skrev:

Jag skulle dock vilja påstå att det är för att du har fått lära dig att inte göra det, och du skulle ironiskt nog agera väldigt inskränkt om någon rådde dig till att vara just inskränkt:D

Hur menar du nu? Jag har alltid vart sån här som människa =P Jag vill bara fatta allt och se allt från alla möjliga olika vinklar och inte blint tro på saker utan helst förstå dem riktigt ordentligt =)

Keep_On_Pumpin skrev:

Englund skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

KoP, jasså? Om någon främling kom fram till dig och berättade att din pappa inte är din biologiska pappa, skulle du då tro på det?

Från: Sandefjord, Norge
Registrerad: 2005-07-15
Webbsida

sluta gå så himla mkt off topic nu. är det någon mer än jag som tycker att upplägget påminner om ramadan? =)

Från: Sundets pärla
Registrerad: 2006-07-30

Tobbeno skrev:

sluta gå så himla mkt off topic nu. är det någon mer än jag som tycker att upplägget påminner om ramadan? =)

AH! de är där de kommer ifrån..
Säkert ngn bodybuilder på mohammads tid som hade nån diet eller kostupplägg om att man bygger bättre.

Från: Vänersborg
Registrerad: 2007-06-20
Webbsida

intresant diet, skulle vilja se lite resultat, svea du som förmodligen är ren, kunde inte du visa före och efter bilder.skulle va helt fantastiskt om en sån här diet kunnde ge bra resultat, efter som den är så modsägelse full som allt annat vi inte förstår oss på, men trotts det tillhör sanningen.

keep on pumping, jag vet att du har feber, men förvänta dig alltid det oväntade

Från: Trelleborg
Registrerad: 2004-10-02

Svea kan du inte lägga upp lite bilder på dig? :) Jävlit intresserad över hur du ser ut, så du äter enbart efter träning? Ganska logiskt, man tränar hårt som en jude sen när protosyntesen e som högst äter man bara efter träningen mat i väldigt stora lass. Som ja förstått dig tycker du all kcal innan träning e värdelös? Nästan bud på att prova :P

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Hur ska man träna utan energi i förråden? Hade jag fastat och ätit i korta perioder hade:

1. Mitt blodsocker farit åt pipsvängens helvete
2. det lett till att jag presterat uselt på gymmet
3. med följden sämre resultat

edit: +1 på Honns inlägg på föregående sidan.

Från: Helsingborg
Registrerad: 2006-01-03

Englund skrev:

Degpekka skrev:

Det var en dålig liknelse.

Är studien inte gjord på folk som sysslar med kroppsbyggning så tycker inte jag att man kan dra slutsatsen att dieten fungerar lika bra på kroppsbyggande folk som på vanligt folk.

Norsk gadd håller på med CBB vad jag vet iaf, angående den som postade om hans diet. Alltså inte regelrätt bodybuilding. :) Duktig är han i vilket fall som helst.

Webbsida

Englund skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

Englund skrev:

KoP, jasså? Om någon främling kom fram till dig och berättade att din pappa inte är din biologiska pappa, skulle du då tro på det?

Jag skulle överväga sannolikheten och helt klart inte ignorera situationen? Det beror ju på hur personen ifråga säger det, om han ser någorlunda seriös ut eller står och asgarvar medan han säger det. Jag är en person som inte tänker inskränkt och enspårigt, har aldrig vart det.

Norsk_gadd är en duktig kille, imponerande resultat.
Men vad jag förstod det som i denna tråden beskrevs IF som att man åt all sin mat under en väldigt liten tidsperiod, Direkt efter träning säger vi - 2h?

Norsk gadd käkade ju ett mål innan han tränade, sen käkade han något direkt efter sin träning, och sedan ytterliggare ett antal mål timmar efteråt, så han stoppande ändå i sig mat under typ 7-8h

Så käkar man ett hyfsat bra mål innan man tränar och sen typ resten timmarna efter passet så skulle jag kunnat testa det, men att enbart äta typ 3000kcal under 2h efter en träning så hade jag gått ner mig totalt under dagen.

Edit: KoP, jag är din pappa!

Senast redigerat av _henkee (2007-10-11 10:40)

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

stevebc skrev:

Hur ska man träna utan energi i förråden? Hade jag fastat och ätit i korta perioder hade:

1. Mitt blodsocker farit åt pipsvängens helvete
2. det lett till att jag presterat uselt på gymmet
3. med följden sämre resultat

Mnja, nu tror jag att jag har iof har sagt ett par gånger att inom IF som trademarkad metod eller vad man ska säga, så är det längden på fastan (minst 16 timmar) och inte antalet måltider så sätt som är viktigt, vilket rent teoretiskt sätt innebär att du kan käka före träning och efter träning så länge ditt pass inte är på typ 6 timmar eller mer. Det är väl en missuppfattning jag själv har skapat genom alla de ggr jag inte har orkat skriva "IF" istället för "bara ett mål mat om dagen", men men. Båda varianterna fungerar, känner man att man måste ha mat innan träning fungerar det mycket bättre att käka då. Notera dock att jag också trodde att träningen skulle gå åt helvete utan mat, men att den gick ungefär lika bra ändå.
Henkee, det borde ha besvarat din fråga också=)

Senast redigerat av Lajne (2007-10-11 11:42)

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Hmm... det tänkte jag inte på.

Lajne skrev:

Henkee, det borde ha besvarat din fråga också=)

hehe yes det gjorde det.
Missförstod dig väl ;P

Självklart finns det det.

Webbsida

finns det förklarat på svenska någonstans det här med if?

Överallt på internet. Googla på "Periodisk Fasta" och "IF" på svenska sidor.

Webbsida

kör man if även när man ligger på energie överskott?. finns det något särskilt underskot som rekomenderas?

Sidor: 1 2 3 4 5  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB