Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
nja, fast jag gillar att äta mycket när jag väl äter, så jag känner mig riktigt mätt :) lite ovanligt för en tjej kanske..?
Vet inte om det har någon fördel ur fettförbränning, någon som vet?
Lajne, du har en poäng där, ska prova det.
Degpekka skrev:
Han vill inte? han ser inte så road ut när han inte får käka sig mätt. :) Och vad skulle det ha att göra med steroiderna? Förstår verkligen inte dig där lajne. Han äter sig INTE mätt, vilket han borde kunna göra om han hade ätit färre mål. Men jag tror faktiskt mer på praktiken hos dom som verkligen kan detta med att tävlingsdieta. Tyvärr. :) Hade vatt kul å se Fredrik Carlsson lägga upp en sån faste-diet åt Kjellström.
Degpekka. Vad förstår du inte med steroiderna? Mer steroider -> mer effekt av mer mat. Du kan inte äta hur mycket mat som helst om du ska fasta större delen av dygnet. Jag trodde det var glasklart? Nu snackar vi bulk f.ö. Varför han inte använder det när han dietar vet jag ärligt talat inte, men med tanke på att han förmodligen isolerar inre bröst samt peak-tränar biceps tänker jag inte bry mig mer om det.
För övrigt är det ju ganska uppenbart att du väljer att tro på vad en kändis gör över kontrollerade vetenskapliga studiers resultat, så vidare diskussion är väl onödig. Du tror på helt andra auktoriteter än jag helt enkelt, och det är väl inget fel i det egentligen. Jag tycker bara det är synd att man bara för att det gamla sättet fungerar bra vägrar tro att något nytt kan fungera bättre:)
Degpekka skrev:
Och jo, man presterar bättre om man inte fastat hela dagen.
Nej. Så kan du inte säga, därför att det stämmer inte. Kanske i ditt fall, kanske för många fler, men långt långt långt ifrån för alla. Definitivt inte för mig.
training4perfection skrev:
nja, fast jag gillar att äta mycket när jag väl äter, så jag känner mig riktigt mätt :) lite ovanligt för en tjej kanske..?
inte alls, jag äter som en häst.. :P
Eh? har jag någonstans skrivit att det handlade om bulk(verkar för övrigt vara det enda i er värld som gäller)? Förövrigt så skiljer det inte så mkt på hans on och off diet som på många forumsfolks. Så jag förstår faktiskt inte varför du skulle blanda in steroider öht. Japp jag väljer att tro mer på honom faktiskt, just därför att jag tror att han är bättre än både dig och Englund, det kan jag säga med 100% säkerhet. Ni kan läsa hur mkt som helst men aldrig komma upp och klå honom vad gäller praktiskt erfarenhet(vilket jag värderar högre). Förmodligen klår han er i teoretiskt kunskap också btw. :)
Alltid lika roligt när ni skyller på deras steroider och sen klankar ner på deras träning. Han vann inte Mr. O för att han tagit mest steroider. Han har vunnit för att han är grymt bra på det han gör.
Och angående vad som funkar bäst för dig så respekterar jag det och hoppas att du också tycker det är ok att vi funkar olika. :)
Senast redigerat av Degpekka (2007-10-09 16:11)
training4perfection skrev:
Det sättet som gör det lättast för dig att hamna på kcal- kommer innebära mest lyckade dieten. :)
Jag förstår fortfarande inte hur det kan komma sig. Kan nån ge mig en biologisk/medisinsk förklaring eller nått? Var går gränsen?
Förlåt om ni redan har svarat på det, jag är galet trött just nu =P
Lajne skrev:
Honn skrev:
IF suger om man inte klarar sig utan mat en längre stund. Jag skulle aldrig någonsin klara mig utan mat så pass länge.
Det är väl en fråga om viljekraft och gener. Men debatten handlar i vilket fall från början om att det inte finns några direkta fördelar ur muskelbyggningssynpunkt med fler mål mat om dagen=)
Viljekraft my ass. Presterar mycket sämre om jag inte ätit ordentligt under dagen. Presterar jag inte bra bygger jag inte bra.
Englund skrev:
Varför det skulle vara bättre?
- Lättare att göra en riktig näringstiming om man nu vill det.
- Mindre hungerskänslor
- Ett jämnare blodsockervärde?
- Jag blir sjukt trött och orkeslös när jag inte ätit på länge, vilket omedelbart sabbar träningen."Mindre hungerskänslor" och "sjukt trött och orkeslös" är ju din subjektiva uppfattning. Sånt är irrelevant anser jag. Jag har t.ex. nu inte ätit sedan klockan 16 igår. Och jag är faktiskt mindre hungrig nu än vad jag brukar vara.
Edit: Tandkräm, vatten och luft är det enda som har slinkit ner i magsäcken. Så lite skulle man kanske kunna säga att jag "ätit".
Samma svar som ovan. Spelar ingen roll om jag haft ätardag och toksvullat massiva mängder mat kvällen innan. Äter jag inte bra, presterar jag inte bra.
Degpekka skrev:
Eh? har jag någonstans skrivit att det handlade om bulk(verkar för övrigt vara det enda i er värld som gäller)? Förövrigt så skiljer det inte så mkt på hans on och off diet som på många forumsfolks.
Det där var ett missförstånd, jag skulle väl ha varit tydligare. Nu vet jag inte hur mkt kcal Cutler stoppar i sig under deff, men det är ju mkt möjligt att det också är för mkt för att rimliggöra en IF-diet eller hur?
Degpekka skrev:
[...]Så jag förstår faktiskt inte varför du skulle blanda in steroider öht. [...]Alltid lika roligt när ni skyller på deras steroider och sen klankar ner på deras träning. Han vann inte Mr. O för att han tagit mest steroider.
Jag sade bara att om man tar steroider bör ens kostupplägg se en aning annorlunda ut från hur det ska se ut om man inte gör det, för att kunna dra maximal nytta av steroiderna. Det hade ju varit idiotiskt att med risk för liv och hälsa hälla i sig olagliga preparat som ökar kroppens kapacitet för muskelproteinsyntes för att sedan inte käka tillräckligt för att kunna utnyttja det. Sluta vara så defensiv så fort någon nämner BB och steroider i samma mening.
Degpekka skrev:
Ni kan läsa hur mkt som helst men aldrig komma upp och klå honom vad gäller praktiskt erfarenhet(vilket jag värderar högre)
Kan det bero på att den ena av oss tränar (tränade?) för att bli en bra soldat medan den andra vill bli en så duktig styrkelyftare som möjligt? Och sedan att studierna jag presenterade bygger på praktiska tester på x antal människor har du väl aldrig ens tänkt på, och inte heller bläddrade du igenom hela tråden jag skickade för att se att där var fler studier (vilket innebär mer praktiska tester på fler människor) som visade ännu mer positiva effekter. Men nej, använder inte cutler det (oavsett vad han kan tänkas ha för anledning utöver att han kanske inte ens vet att dieten finns) så måste det ju vara värdelöst.
Degpekka skrev:
Förmodligen klår han er i teoretiskt kunskap också btw. :)
Kanske det, men jag tills jag ser honom dementera idén med IF samt motivera varför det suger tänker jag inte ens börja acceptera det som ett argument.
Degpekka skrev:
Och angående vad som funkar bäst för dig så respekterar jag det och hoppas att du också tycker det är ok att vi funkar olika. :)
Naturligtvis, jag tycker inte IF funkar för mig heller, iaf inte under bulk. Jag bara påpekade de vetenskapligt bevisade fördelarna med det hela + lade in mina egna erfarenheter från när jag deffade=)
Men om jag för diskussionens skull backar ett steg och säger som så här: Om du får käka 2-3 timmar före träning så att du kan prestera bra då, och sedan käka direkt efter, och sedan inget annat under en dag, anser du det då vara sämre än att käka ett flertal gånger till under dagen? Då givetvis förutsatt att du får i dig lika mycket näring av båda alternativen.
Honn skrev:
Lajne skrev:
Honn skrev:
IF suger om man inte klarar sig utan mat en längre stund. Jag skulle aldrig någonsin klara mig utan mat så pass länge.
Det är väl en fråga om viljekraft och gener. Men debatten handlar i vilket fall från början om att det inte finns några direkta fördelar ur muskelbyggningssynpunkt med fler mål mat om dagen=)
Viljekraft my ass. Presterar mycket sämre om jag inte ätit ordentligt under dagen. Presterar jag inte bra bygger jag inte bra.
Läs det fetstilade;) Har du en kropp som (förslagsvis beroende på gener) inte klarar av det hela spelar ju viljekraften ingen roll, men jag kan av egen erfarenhet säga att det behövs ett extra uns mental kraft för att prestera om man inte har käkat på ett tag vilket säkert är ett problem för många=)
Edit: Bra idé att flytta över det till en annan tråd förresten=)
Senast redigerat av Lajne (2007-10-09 17:44)
Mkt intressant tråd må jag säga. Kul att det kommer upp lite djupare frågor och inte bara är de gamla vanliga "ge mig magrutor pl0x!".
Då mina kunskaper på området inte är tillräckliga tänker jag inte lägga mig i diskussionen, men jag fattar inte hur folk kan tro mer på Cutler än på vetenskapen? Det vore ungefär som att låta kungen styra landet.
Keep_On_Pumping (eller vem det än var):
Människor som får IF uppvisar mer muskelmassa och mindre fettmassa. http://www.ajcn.org/cgi/content/abstract/85/4/981 http://cat.inist.fr/?aModele=afficheN&a … t=18166304
Tidigare katabolism kompenseras genom överätningen ~ likvärdig mängd protein = likvärdig mängd anabolism, oavsett måltidsfrekvens.
I Svea I skrev:
Keep_On_Pumping (eller vem det än var):
Människor som får IF uppvisar mer muskelmassa och mindre fettmassa. http://www.ajcn.org/cgi/content/abstract/85/4/981 http://cat.inist.fr/?aModele=afficheN&a … t=18166304
Tidigare katabolism kompenseras genom överätningen ~ likvärdig mängd protein = likvärdig mängd anabolism, oavsett måltidsfrekvens.
Båda artiklarna behandlar fullvuxna "normala" män i 30 årsåldern. Detta är inte jag/vi. De flesta av oss har en mkt högre % fördelning av muskler än "medelsvennson".
Den första artikeln kommer fram till detta:
Conclusions:Normal-weight subjects are able to comply with a 1 meal/d diet. When meal frequency is decreased without a reduction in overall calorie intake, modest changes occur in body composition, some cardiovascular disease risk factors, and hematologic variables. Diurnal variations may affect outcomes.
Vilket tyder på att förändringar sker som inte verkar vara så jädrans bra =P
Den andra artikeln säger detta:
Conclusions: Unlike previous observations in catabolic and cachexic diseased states, short-term fasting (40 h) fails to elicit marked alteration of the genes regulating both muscle-specific protein synthesis or atrophy. Greater periods of fasting may be required to initiate coordinated inhibition of myogenic and atrogenic gene expression.
Eftersom studien endast gjordes på en dag kanske inte kroppen har hunnit anpassa sig till situationen med andra ord.
Med andra ord förstår jag fortfarande inte hur det kan komma sig att det inte spelar nån roll. Jag vill gärna ha en biologisk/medicinsk förklaring som förklarar för mig hur allt går till i kroppen. Sedan vill jag veta var gränsen går. Är det under en dag? Eller är det obegränsad tid?
Keep_On_Pumpin skrev:
Conclusions:Normal-weight subjects are able to comply with a 1 meal/d diet. When meal frequency is decreased without a reduction in overall calorie intake, modest changes occur in body composition, some cardiovascular disease risk factors, and hematologic variables. Diurnal variations may affect outcomes.
Vilket tyder på att förändringar sker som inte verkar vara så jädrans bra =P
Nej, det tyder det inte alls på?
Keep_On_Pumpin skrev:
Conclusions: Unlike previous observations in catabolic and cachexic diseased states, short-term fasting (40 h) fails to elicit marked alteration of the genes regulating both muscle-specific protein synthesis or atrophy. Greater periods of fasting may be required to initiate coordinated inhibition of myogenic and atrogenic gene expression.
Eftersom studien endast gjordes på en dag kanske inte kroppen har hunnit anpassa sig till situationen med andra ord.
Så effekterna av IF framträder inte förrän efter det att man har använt det ett tag. Hur skiljer det sig mot något annat?:P
Keep_On_Pumpin skrev:
Med andra ord förstår jag fortfarande inte hur det kan komma sig att det inte spelar nån roll. Jag vill gärna ha en biologisk/medicinsk förklaring som förklarar för mig hur allt går till i kroppen. Sedan vill jag veta var gränsen går. Är det under en dag? Eller är det obegränsad tid?
Hur fan kan du fortfarande ställa samma frågor? Läser du inte vad jag svarar eller? Och vad gäller "Jag vill gärna ha en biologisk/medicinsk förklaring som förklarar för mig hur allt går till i kroppen. " så tror jag knappast att det ens existerar en människa på denna jord som sitter inne med en biologisk/medicinsk förklaring till allt som händer i kroppen. Förstår du hur mycket det är att förklara?
Lajne skrev:
Keep_On_Pumpin skrev:
Vilket tyder på att förändringar sker som inte verkar vara så jädrans bra =PNej, det tyder det inte alls på?
Keep_On_Pumpin skrev:
Eftersom studien endast gjordes på en dag kanske inte kroppen har hunnit anpassa sig till situationen med andra ord.Så effekterna av IF framträder inte förrän efter det att man har använt det ett tag. Hur skiljer det sig mot något annat?:P
Keep_On_Pumpin skrev:
Hur fan kan du fortfarande ställa samma frågor? Läser du inte vad jag svarar eller? Och vad gäller "Jag vill gärna ha en biologisk/medicinsk förklaring som förklarar för mig hur allt går till i kroppen. " så tror jag knappast att det ens existerar en människa på denna jord som sitter inne med en biologisk/medicinsk förklaring till allt som händer i kroppen. Förstår du hur mycket det är att förklara?
1. är "some cardiovascular disease risk factors" något bra?
2. Väldigt mycket sker på en gång. Varför fan skulle de annars göra en studie på en dag om de var säkra på att inget förändrades. tänk.
Istället för att klaga på att jag inte kan läsa och liknande som både du och Englund har gjort nu ett par gånger så kanske du kan börja läsa det jag skriver. Jag vill inte ha en förklaring till ALLT som händer i kroppen utan till just detta. Men skitsamma jag lägger ner nu.
Keep_On_Pumpin skrev:
1. är "some cardiovascular disease risk factors" något bra?
2. Väldigt mycket sker på en gång. Varför fan skulle de annars göra en studie på en dag om de var säkra på att inget förändrades. tänk.
1. Ja, det är bra därför att det handlar i det här fallet om positiva förbättringar. Riskfaktorerna (eller deras förekomster) gick ner.
2. Det finns ett flertal studier som görs där inget händer. Hade man varit säker på att något hände behövde man inte göra studien, då vet man ju redan i förväg. tänk.
Keep_On_Pumpin skrev:
Istället för att klaga på att jag inte kan läsa och liknande som både du och Englund har gjort nu ett par gånger så kanske du kan börja läsa det jag skriver. Jag vill inte ha en förklaring till ALLT som händer i kroppen utan till just detta. Men skitsamma jag lägger ner nu.
Ja, och förklaringen på allt du har frågat om gav jag på sida 1 i den här tråden. Du har inte frågat efter något annat.
Lajne skrev:
Keep_On_Pumpin skrev:
Ja, och förklaringen på allt du har frågat om gav jag på sida 1 i den här tråden. Du har inte frågat efter något annat.
Nej det fick jag inte ;)
Lajne skrev:
Degpekka skrev:
Eh? har jag någonstans skrivit att det handlade om bulk(verkar för övrigt vara det enda i er värld som gäller)? Förövrigt så skiljer det inte så mkt på hans on och off diet som på många forumsfolks.
Det där var ett missförstånd, jag skulle väl ha varit tydligare. Nu vet jag inte hur mkt kcal Cutler stoppar i sig under deff, men det är ju mkt möjligt att det också är för mkt för att rimliggöra en IF-diet eller hur?
Degpekka skrev:
[...]Så jag förstår faktiskt inte varför du skulle blanda in steroider öht. [...]Alltid lika roligt när ni skyller på deras steroider och sen klankar ner på deras träning. Han vann inte Mr. O för att han tagit mest steroider.
Jag sade bara att om man tar steroider bör ens kostupplägg se en aning annorlunda ut från hur det ska se ut om man inte gör det, för att kunna dra maximal nytta av steroiderna. Det hade ju varit idiotiskt att med risk för liv och hälsa hälla i sig olagliga preparat som ökar kroppens kapacitet för muskelproteinsyntes för att sedan inte käka tillräckligt för att kunna utnyttja det. Sluta vara så defensiv så fort någon nämner BB och steroider i samma mening.
Degpekka skrev:
Ni kan läsa hur mkt som helst men aldrig komma upp och klå honom vad gäller praktiskt erfarenhet(vilket jag värderar högre)
Kan det bero på att den ena av oss tränar (tränade?) för att bli en bra soldat medan den andra vill bli en så duktig styrkelyftare som möjligt? Och sedan att studierna jag presenterade bygger på praktiska tester på x antal människor har du väl aldrig ens tänkt på, och inte heller bläddrade du igenom hela tråden jag skickade för att se att där var fler studier (vilket innebär mer praktiska tester på fler människor) som visade ännu mer positiva effekter. Men nej, använder inte cutler det (oavsett vad han kan tänkas ha för anledning utöver att han kanske inte ens vet att dieten finns) så måste det ju vara värdelöst.
Degpekka skrev:
Förmodligen klår han er i teoretiskt kunskap också btw. :)
Kanske det, men jag tills jag ser honom dementera idén med IF samt motivera varför det suger tänker jag inte ens börja acceptera det som ett argument.
Degpekka skrev:
Naturligtvis, jag tycker inte IF funkar för mig heller, iaf inte under bulk. Jag bara påpekade de vetenskapligt bevisade fördelarna med det hela + lade in mina egna erfarenheter från när jag deffade=)
Men om jag för diskussionens skull backar ett steg och säger som så här: Om du får käka 2-3 timmar före träning så att du kan prestera bra då, och sedan käka direkt efter, och sedan inget annat under en dag, anser du det då vara sämre än att käka ett flertal gånger till under dagen? Då givetvis förutsatt att du får i dig lika mycket näring av båda alternativen.
Det är ju dock inte bara cutler som väljer att käka så. :)
Och jag är nog inte direkt defensiv. Jag är nog bara lite mer realistisk än många andra. Jag tror inte man bekämpar steroider genom smutskastning och utfrysning som vissa verkar göra, utan jag gillar att ta diskussionen lite mer öppet sinne.
Och visst hade det vatt oerhört korkat att köra steroider när man inte kan ett skvatt om det. Och misstolka mig rätt för jag tycker det är korkat i vilket fall som helst.
Och ifall försökspersonerna har samma mål som er då? Isåfall borde ju studierna vara meningslösa i BB-syfte. Eller? eftersom du drar in era mål nu.
Det enda man kan säga är väl att man i studierna inte sett någon skillnad på dessa människor(vilken nivå dom tränar på och efter vilka mål låter jag vara osagt) som testat dom olika dieterna. Men du förstår kanske varför jag ifrågasätter det när det praktiseras av så få. :)
Jo, jag anser faktiskt en vanlig diet vara bättre... Just för att man får ett jämnt energi-intag vilket jag tycker är viktigt för mitt välbefinnande och humör. Men som sagt, det är så som jag gillar det. Sen att det kanske på papperna på dessa människor som tränat bodypump(...;)..) inte ger någon märkbar skillnad kan jag ju inte säga så mkt om faktiskt.
Keep_On_Pumpin skrev:
Lajne skrev:
Nej det fick jag inte ;)
Snälla, skriv då ännu en gång frågan du anser dig inte ha fått svar på så jag förhoppningsvis får nöjet att quota mig själv:P
Degpekka skrev:
Och ifall försökspersonerna har samma mål som er då? Isåfall borde ju studierna vara meningslösa i BB-syfte. Eller? eftersom du drar in era mål nu.
Snälla, sätt mina kommentarer i sitt sammanhang. Du sade att Cutler hade en mycket större praktisk erfarenhet än vad vi har och nånsin kommer att få inom bodybuilding, och jag svarade i princip att det inte är så konstigt om ingen av oss håller på med bodybuilding. Det var allt. Det har inget att göra med om försökspersoner uppvisar en förskjutning mot mer muskler i ett försök med en viss sorts diet, om du inte vill hävda att dietens resultat bara kommer i repsintervallen 1-5:P
Degpekka skrev:
Jo, jag anser faktiskt en vanlig diet vara bättre... Just för att man får ett jämnt energi-intag vilket jag tycker är viktigt för mitt välbefinnande och humör. Men som sagt, det är så som jag gillar det. Sen att det kanske på papperna på dessa människor som tränat bodypump(...;)..) inte ger någon märkbar skillnad kan jag ju inte säga så mkt om faktiskt.
Innebär detta att vi äntligen kan vara överens om att IF faktiskt ger en viss vetenskapligt bevisad muskeltillväxt, men att man givetvis inte ska följa en diet om man inte tycker om den av andra skäl?:P
Lajne skrev:
Snälla, skriv då ännu en gång frågan du anser dig inte ha fått svar på så jag förhoppningsvis får nöjet att quota mig själv:P
Jag vill gärna ha en biologisk/medicinsk förklaring som förklarar för mig hur allt DETTA går till i kroppen. Sedan vill jag veta var gränsen går.
Quota på du =P
KoP skrev:
Jag vill gärna ha en biologisk/medicinsk förklaring som förklarar för mig hur allt DETTA går till i kroppen.
Lajne skrev:
Och vad gäller "Jag vill gärna ha en biologisk/medicinsk förklaring som förklarar för mig hur allt går till i kroppen. " så tror jag knappast att det ens existerar en människa på denna jord som sitter inne med en biologisk/medicinsk förklaring till allt som händer i kroppen.
Kommentar: Och för att förtydliga, så den quoten gäller även om du bara begränsar dig till effekterna av IF;)
KoP skrev:
Sedan vill jag veta var gränsen går.
Lajne skrev:
Har i slutändan att göra med hur länge hans kropp utsöndrar "färska" aminosyror från mat, när dessa börjar ta slut borde syntesen rent logiskt regleras ner en aning.
Kommentar: Vill du att jag ska sitta och räkna på under hur lång tid aminosyrorna från en "normal" måltid utsöndras i blodet, + den tid det tar för de som finns lagrade i levern att ta slut, eller kan du bespara mig det jobbet?:P
Lajne skrev:
KoP skrev:
Jag vill gärna ha en biologisk/medicinsk förklaring som förklarar för mig hur allt DETTA går till i kroppen.
Lajne skrev:
Och vad gäller "Jag vill gärna ha en biologisk/medicinsk förklaring som förklarar för mig hur allt går till i kroppen. " så tror jag knappast att det ens existerar en människa på denna jord som sitter inne med en biologisk/medicinsk förklaring till allt som händer i kroppen.
Kommentar: Och för att förtydliga, så den quoten gäller även om du bara begränsar dig till effekterna av IF;)
KoP skrev:
Sedan vill jag veta var gränsen går.
Lajne skrev:
Har i slutändan att göra med hur länge hans kropp utsöndrar "färska" aminosyror från mat, när dessa börjar ta slut borde syntesen rent logiskt regleras ner en aning.
Kommentar: Vill du att jag ska sitta och räkna på under hur lång tid aminosyrorna från en "normal" måltid utsöndras i blodet, + den tid det tar för de som finns lagrade i levern att ta slut, eller kan du bespara mig det jobbet?:P
1. Är du säker på det? Jag kan knappast tänka mig att det inte finns en medicinsk elelr biologisk förklaring
2. Ja precis det har jag sagt i trådar förut med då har det hackats på det igen. Englund skrev ju dessutom i denna tråd att nedbrytningen frigör aminosyror som inte används som energi utan som återgår till p-synt.
3. Jag kan bespara dig det jobbet :D
Lajne skrev:
Keep_On_Pumpin skrev:
Lajne skrev:
Nej det fick jag inte ;)
Degpekka skrev:
Snälla, sätt mina kommentarer i sitt sammanhang. Du sade att Cutler hade en mycket större praktisk erfarenhet än vad vi har och nånsin kommer att få inom bodybuilding, och jag svarade i princip att det inte är så konstigt om ingen av oss håller på med bodybuilding. Det var allt. Det har inget att göra med om försökspersoner uppvisar en förskjutning mot mer muskler i ett försök med en viss sorts diet, om du inte vill hävda att dietens resultat bara kommer i repsintervallen 1-5:P
Degpekka skrev:
Innebär detta att vi äntligen kan vara överens om att IF faktiskt ger en viss vetenskapligt bevisad muskeltillväxt, men att man givetvis inte ska följa en diet om man inte tycker om den av andra skäl?:P
Är den/dem inte gjord på bodybuilding proffs går den heller inte att överföra på dom eller hur? :) Ungefär det som var min poäng.
Visst kan vi vara överrens om att den ger en del muskeltillväxt... men det gör väl dom flesta normala dieter. :) ;)
Senast redigerat av Degpekka (2007-10-09 22:40)
Keep_On_Pumpin skrev:
1. Är du säker på det? Jag kan knappast tänka mig att det inte finns en medicinsk elelr biologisk förklaring
2. Ja precis det har jag sagt i trådar förut med då har det hackats på det igen. Englund skrev ju dessutom i denna tråd att nedbrytningen frigör aminosyror som inte används som energi utan som återgår till p-synt.
3. Jag kan bespara dig det jobbet :D
1. Alltså, jag kan ju mycket väl säga att IF gör så att fettcellerna får svårare att växa igen när fastan bryts och själv dra slutsatsen att det är det som gör att extraenergin går till muskeluppbyggnad istället, men då kommer bara frågan varför cellerna får svårare att växa igen och om någon svarar på det en ny fråga osv osv i all oändlighet, + en massa frågor runtomkring det som iaf jag heller inte kan svara på och förr eller senare hamnar vi nånstans där ingen riktigt vet:P
2. Kroppen kan inte återanvända alla de nedbrutna aminosyrorna, och därför kommer balansen garanterat bli negativ så fort de du fick i dig från mat tar slut=)
3. Tack;)
Lajne skrev:
Keep_On_Pumpin skrev:
3. Jag kan bespara dig det jobbet :D1. Alltså, jag kan ju mycket väl säga att IF gör så att fettcellerna får svårare att växa igen när fastan bryts och själv dra slutsatsen att det är det som gör att extraenergin går till muskeluppbyggnad istället, men då kommer bara frågan varför cellerna får svårare att växa igen och om någon svarar på det en ny fråga osv osv i all oändlighet, + en massa frågor runtomkring det som iaf jag heller inte kan svara på och förr eller senare hamnar vi nånstans där ingen riktigt vet:P
2. Kroppen kan inte återanvända alla de nedbrutna aminosyrorna, och därför kommer balansen garanterat bli negativ så fort de du fick i dig från mat tar slut=)
3. Tack;)
Tack för svaren =)
Honn skrev:
Lajne skrev:
Honn skrev:
Man ska nog inte kalla det för viljekraft. För övrigt så vet väll alla här att kroppen och hjärnan trivs bäst vid en så normal dag som möjligt?
En person som tränar mycket och har gjort det under lång tid kommer att må sämre om denne helt plötsligt slutar att träna.
En person som är van att äta mat var tredje timme mår bäst vid ett sånt upplägg och kommer att må sämre/konstigare vid förändringar.
En asiat som äter väldigt stark mat väldigt ofta börjar inte må illa om han äter stark mat. Medan en svensk som inte äter stark mat så ofta skulle må väldigt dåligt av den mat som asiaten äter.
Förövrigt så läste jag en artikel för ett tag sedan att anledningen till varför de flesta känner sig hungriga några få timmar efter måltid beror på att deras kroppar är inställda på att få mat igen. Och därmed bör man kunna förklara varför vissa klarar det väldigt bra att gå utan mat en längre tid.
Honn, om du skulle börja med en diet som innebar 2 måltider per dag, tror du då inte att detta skulle fungera bra efter någon/några månader?
Senast redigerat av Englund (2007-10-10 16:39)