Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Jag fullkomligt älskar både vanilj och kombinationen äpple/kanel, så det här måste jag testa. Hoppas det är lika gott som det låter. Någon som redan har provat och kan komma med ett omdöme? Annars återkommer jag själv snart med det :)
det låter ju äckligt att de har nått med ost att göra =P
Typ kvarg/yoghurt blandat lät det som
Melea skrev:
jaha trodde typ cotti var ost eller nått =P XD
Jag har testat kombon med äpple/kanel. Kan inte säga att det var supergott, men det smakade inte heller direkt illa. Det var lite för mkt äpplebitar i för min smak. Tror den rena vaniljen är godare!
Men det är ju så individuellt det här med smak, så testa och skriv här vad du tyckte!
Keep_On_Pumpin skrev:
Melea skrev:
jaha trodde typ cotti var ost eller nått =P XD
det är keso-liknande i guess... så alldeles riktigt att det är ost. :) Men färskost. Och det smakar ju inte ost på det sättet. Jag ska köpa om jag kommer över en burk inatt. :)
jag har testat den med vanilj, men tyckte det blev för sött.
Apropå är det hon bb tjejen(nina lätt) som är med i reklamen?
Gymräv skrev:
Apropå är det hon bb tjejen(nina lätt) som är med i reklamen?
Jag har inte sett reklamen, men Nina Lätt är inte bb, hon är "bara" en vältränad modell. Hon tävlar varken i bb eller fitness eller liknande.
OnT: Tycker det låter som ganska mkt med 18 g socker per portion, men det kan säkert vara gott som efterrätt eller som återhämtningsmat.
http://www.valio.se/valio/smpage.fwx?pa … oduct=2063
Senast redigerat av machine gun (2007-10-02 15:40)
Usch, vad mycket med 12g/100g, jag gillar inte sött. Varför ska alla produkter sötas så mycket, lättare att tillsätta mer själv om man saknar än att ta bort om det är för mycket :(
Lajne gissar: Socker mättar i typ max 1 timme, företag tjänar mer $ ju oftare folk käkar. Dessutom tycker de flesta att det är gott med socker, inklusive undertecknad:P
Lajne har förmodligen rätt. Melea har förmodligen fel smak enligt tillverkarna.
Melea skrev:
Usch, vad mycket med 12g/100g, jag gillar inte sött. Varför ska alla produkter sötas så mycket, lättare att tillsätta mer själv om man saknar än att ta bort om det är för mycket :(
Du får köpa sån "Bärry"-yoghurt. I burkarna ligger det sylt i botten som är täckt med naturell yoghurt, så man kan blanda efter smak. Vill man ha mycket smak gräver man djupt i botten och blandar upp all sylt med yoghurt, vill man ha den syrligare kan man blanda lite mer försiktigt. De är ganska goda faktiskt. Visst kan man lika gärna köpa naturell yoghurt och sylt separat, men det är inte lika smidigt att ta med sig.
Tyckte att kanel/äpple var god. Vet inte om jag kommer köpa hem men ett bra alternativ om man vill ha något mer proteinrikt än frukt till mellanmål om man är ute och ska köpa sig nåt lite snabbt. God kanelsmak, för få äppelbitar, lite udda i konsistensen. Men klart godkänd.
Vadå det är väl bara valios egen keso fast valios eget märke? Keso är ju inte ost men ostmassa.
Kiwium skrev:
Vadå det är väl bara valios egen keso fast valios eget märke? Keso är ju inte ost men ostmassa.
Nej, det är ju keso + yoghurt, kan man säga :) iaf enligt reklamen.
Japp, grynost och yoghurt. Är inte van att äta keso "ur burken" så det blir lite annorlunda konsistens. Som pannacotta med klumpar i :) Valio gör också cottage cheese, fast laktosfri. Har dock inte provat den för jag tål laktos i mindre mängder och äter keso.