Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 5 6 7  

Sigyns Dagbok Hösten 2007

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Deffa ner dig 5-6kg så sitter det ju;)

Registrerad: 2006-10-02

Lajne skrev:

Deffa ner dig 5-6kg så sitter det ju;)

*garv* Du har då en lösning på allt... ;P

Jag undrar hur jag skulle se ut om jag vägde 46, med den muskel massan jag har nu. Jag har vid ett tillfälle (mådde askasst pga en kille) vägt under 45 och då såg jag sjukligt smal ut. Dessutom var jag helt utan muskler. (Kändes så iaf)
Anyways, jag var ingen pretty sight.
Vi har en tjej på gymmet som jag kallar maraton-tjejen. Hon är extremt senig och tunn, fast med väldigt tydliga muskler. Speciellt på vaderna. Jag skulle nog se ut så ungefär, *hoppas* fast utan vaderna förståss ;)
Nåja, då missar jag nog hellre målet med att bänka den egna vikten. =) För usch vad surt det är att deffa.

Webbsida

Deff är roligare än bulk, lite beroende på hur mkt jag måste käka i den aktuella bulken. Konstant hunger slår konstant mättnad varje dag enligt mig. i vilket fall är 40kg ungefär 75% av 52,5kg, vilket innebär att så länge du klarar en 5a på den vikten ska du med lite 1RM-träning klara 52,5 utan att ens behöva någon ny muskelmassa. Och du gör en 6a;)
Samma tal för 45kg blir förresten 85%, dvs en trea för att fixa 52,5. Och det gör du det också. Ja, jag har jättetråkigt just nu, men jag kan bara inte tvinga mig själv att börja plugga:(

Från: Jönköping
Registrerad: 2007-06-05

Sigyn skrev:

Du är alltid så positiv. =) 51,8 visade vågen imorse. Så jag skulle väl behöva få upp 52,5.
Varför det inte skulle gå? Jag tränar bröst för sällan, upplever att jag ökar väldigt långsamt och jag tror inte på mig själv helt enkelt. =(

Länge kvar till jul? Känns verkligen inte så, när alla affärer börjat julskylta... ;)

52,5 är målet då alltså. Har du testat en etta på 50 i nuläget? 3x45 tycker jag borde ge en etta på minst 50 kg.
I så fall så saknas ju bara 2,5 kg....du har väl iaf 8 veckor på dig. Det borde betyda minst 8 bänkpass? det räcker alltså med drygt 300 grams ökning per pass. Låter inte omöjligt i mina öron. :)

Klart man är positiv! man måstre ju TRO att det kommer att gå.

Jag är övertygad om att du fixar det. Men du kanske skulle avsluta passen med att köra några singlar för att känna lite på det.
Känn på singlar på 47,5 första veckorna, sen 50 och efter åtta veckor är det bara att trycka upp 52,5.

Har du passare så är det inte fel at lägga på 55-57,5 och göra negativa lyft.

Egen kroppsvikt är för övrigt väldigt bra att klara. Vet inte många tjejer som gör det.

Lajne: *haha* jag du måste verkligen ha tråkigt. Eller är du lite av ett mattesnille som inte behöver hjälp för att räkna ut att 45 är 85% av 52,5 ;) Att du kan utantill att en 3:a är samma som 85% av 1RM, tvivlar jag inte en sekund på däremot ;P

Fredrik: Jo, när du säger så så låter det ju inte otroligt. Men jag har en pojkvän som har failat på att gå till gymmet på fyra veckor. Och jag vågar inte träna bänk utan passare. Sen är jag feg som inte vågar be någon om hjälp heller =(
Ja, det känns som att det vore schysst att kunna bänka sin egen vikt som tjej. Vad fasiken, jag klarar ju chins. Borde kunna utveckla samma styrka i en push-övning som en pull-övning tycker jag.

Så nästa gång jag kör bänk borde jag alltså testa köra en etta på 47,5? Kan redan se rubrikerna på aftonbladet.se... "TJEJ KROSSADE BRÖSTKORGEN" ;)
Ja, det lär ju sälja lösnummer iaf....

Ärligt talat. Jag skulle alltså kunna klara det om jag fokuserade på 1RM? *help*

Webbsida

Sigyn skrev:

Ärligt talat. Jag skulle alltså kunna klara det om jag fokuserade på 1RM? *help*

Hmm, har du hört talas om Bulgaren? *evil grin*
http://www.halso.info/forum/p-268206.html#p268206

Senast redigerat av Lajne (2007-11-07 15:34)

Gaahh! OH NOES!! The Horror!! Trodde aldrig jag skulle behöva se den i min dagbok ;)
Så du tycker jag borde testa? Men hur gör jag med passare då? Bulgaren tar väl tid? Kan ju inte tvinga någon okänd att passa mig hur mycket som helst?

Webbsida

Du ska inte behöva passar iom att ettan ligger på 95% av 1RM. Möjligen att du kan behöva kalla in någon om du är osäker på din etta första gången, samt om det börjar kännas segt i slutet. Men i princip är det en serie man ska kunna köra utan fail under normala omständigheter, förutsatt att man inte gör som jag skrev i posten jag länkade till och väljer en etta som är ens max, utan istället väljer sitt max och kör så att ettan blir på just 95%. Om du förstår vad jag svamlar om xD

Klart som korvspad! Ska jag erkänna, så har jag faktiskt haft övre delen av ditt excelblad utskrivet och färdigt att användas i min analoga träningsdagbok sen minst en månad tillbaka. Jag har bara aldrig kommit mig för att faktiskt köra den. =) Jag litar inte på att jag skulle klara 47,5 1 gång. Jag kanske borde sänka? *hoppas*

Webbsida

Sigyn skrev:

Jag litar inte på att jag skulle klara 47,5 1 gång. Jag kanske borde sänka? *hoppas*

Sänka vikter? Har jag ingen aning om vad det betyder. Höja vikter har jag däremot koll på;) Nej men be nån passa under ettan då, går det inte får du ju sänka. Svårare än så är det inte=)

Haha! Bra svar. Japp, jag får helt enkelt ta mod till mig och tvinga/hota någon till att passa mig under den ettan. ;)

Igår hade jag jättetrevligt på gymmet. Var och körde i Falköping. Först med min Prodigy, som jag håller på och coacha och sen med en jobbarkompis. Tyvärr blev det väldigt mycket tjöt och lite lyft. (4 övningar på 40 minuter) Men det var superkul ändå. Körde lite lätta vikter. Det var jobbarkompisen som bestämde vad vi skulle köra, så det ser inte ut som mitt vanliga pass direkt. Men omväxling förnöjer. Jag hade glömt hur schysst det är att ha någon att gå och gymma med.

Onsdag 7/11
Lats, Chins: 6 4 3
Rygg, Rodd med lina: 8@35 6@40 6@40
Traps, Shrugs: 6@70 6@70 6@70
Rygg, Skivstångsrodd: 8@35 6@35 6@35

Senast redigerat av Sigyn (2007-11-08 08:05)

Tänkte jag skulle satsa på att få lite ömma axlar. Tji fick jag. Fem axelövningar och inte en känning. Däremot så kände jag av magen efter de två övningar jag gjorde för den. Annars var det ett helt klart godkännt pass. Väldigt lite folk på gymmet och ingen väntetid för att komma åt utrustningen.

Lördag 10/11
Axel, Militärpress: 4@30 3@30 4@30
Axel, Drag till hakan: 10@20 10@20 10@20
Mage, Lutande 45 med vikt: 15@5 15@5 15@5
Axel, Lateral raise: 10@7 10@7 10@7
Axel, Hantelpress över huvudet: 12@10 10@10 8@10
Axel, Hantelrodd baksida axel: 6@17,5 6@17,5 6@17,5
Mage, Boll med vikt: 10@10 15@10 15@10
Vader, Tåhäv med hantel: 12@22,5 12@22,5 12@22,5

Från: Lund
Registrerad: 2007-09-07

Googlade på hantelrodd o hittade din journal Sigyn, har för mig jag såg den aktiv tidigare. Lagt ner träningen eller bara journalen?

/cube!

Sidor: 1 … 5 6 7  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB