Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Hej!
För ni som inte känner till så mycket om mig:
Tjej på 27 år.
159 cm lång ;)
Trivselvikt på 49 - 52 kilo.
Tränar för att bygga muskler, ju mer desto bättre.
Började bygga sommaren 2006, så har inte hållt på så länge.
Tränat mycket badminton innan, dock inte längre.
Jobbar som programmerare, ett väldigt stillasittande arbete.
Gillar att lyfta fria vikter, hatar maskiner, smithen och cardio.
Svarar gärna på alla övriga frågor, om jag kan =)
Själv gillar jag att kunna se tillbaka och förhoppningsvis se förbättringar. Så jag hoppas att en sådan här dagbok ska ge den möjligheten. Jag har fört analog träningsdagbok tidigare och kommer forsätta med det parallelt.
Dumt nog tog jag inga foton innan jag började träna. Men jag har från Februari och September 2007. Har tänkt fortsätta ta bilder med ett halvårs mellanrum. Kortare tid än så, så ser jag ingen skillnad från gång till gång.
Jag försöker att köra 7-9 övningar när jag är på gymmet. Jag spenderar helst inte mer än en timme i sträck där. Blodsockret och koncentrationen droppar och jag anser att det inte ger så väldans mycket mer. Varje övning brukar bli 3 eller 4 set, med 3 till 8 reps per set. Efter gymmet tar jag ASTs proteintillskott VP2 Whey Isolate.
Sist men inte minst så förespråkar jag fria och tunga vikter till alla tjejer som vill förändra sin kroppsbyggnad!!
Februari 2007:
September 2007:
Maj 2008:
Senast redigerat av Sigyn (2008-05-08 12:09)
Kul att du startar journal! :) Du ser ut att ha gjort en del framsteg om man kollar på bilderna.
Var det inte du som dansade lindy hop också?
Större och mer deffad! Kul med tjejer som har din inställning till styrketräning, inte så vanligt.
Liten fråga: Kör du bara protein efter träningen eller har du malto till? Om inte så rekommenderar jag det.
Sigyn skrev: