Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Hej! Kan någon ge mig ett tips på ett proteinrikt och mättande men kalorisnålt kvällsmål? Någonting som man kan äta direkt före sänggåendet. Eftersom jag tränar på kvällen blir jag ofta hungrig igen efter middagen (som jag alltså äter efter träningen) - och jag kan inte sova med en kurrande mage. Ibland brukar jag dessutom vakna på natten och vara jättehungrig, fastän jag ätit mig på jättemätt på kvällen (vad kan der bero på?)
500g kvarg, 300g äpple.
ca 500-600 kcal.
Att du vaknar på natten och är hungrig kan bero på att du ätit för lite totalt sett under dagen, och då spelar det ingen roll att du var proppmätt när du gick och la dig. Försök att äta mer innan träningen och kanske en lite rejälare middag, så kanske det räcker med en macka eller något liknande innan du går och lägger dig.
Proteinshake, Seafoodsticks (10kr, 100gram, 70 kcal, 10g protein.) Ägg, yoghurt använd fantasin!
Kom på en sak, du säger att du vill ha något kalorisnålt, men om du blir hungrig på natten så vore det väl bättre med något kaloririkt?
Vill också fråga om du har magkatarr, det händer mig att jag vaknar på natten med ett sug i magen och känner mig hungrig fast jag då egentligen inte är det. Men om detta bara inträffar efter träning så är det nog snarare att du har ätit för lite som sagt.