Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Deffen skrider väl framåt. Inte tränat sedan senaste passet, igår drabbades jag av 39 graders feber helt plötsligt och idag eftermiddag uppkom samma fenomen, blir helt yr, orkeslös och får en hemsk huvudvärk, febern är ett faktum.
Tar nog vila imorgon och kör igenom kroppen hårt på lördag.
Meh! Tare lite piano istället pöjken!
Fortfarande typ "sjuk". Väldigt underligt, har febertoppar emellanåt, inte direkt ont någonstans (lite ont i halsen på morgonen bara) och är grymt seg/trött. Sov 14 timmar inatt, helt utslagen.. Orkeslös och grejer.
Om jag känner mig bra imorgon så tränar jag nog ett lätt helkroppspass på Måndag för att komma igång.
Vikt: 76.4 kg (-3kg), Dock är jag nästan säker på att mesta av vikten är vattenvikt ifrån kreatinet, inte tagit det på en vecka, kanske går fort ur kroppen när man ligger på underskott?
Körde lite lätt hemma igår:
30 armhävningar, 10*4 Crunches, plankan*40sek*2. Mest för att hålla igång kroppen,
Tär väldigt psykiskt på att ligga på underskott och inte få träna, sista dagarna har jag legat på minimalt underskott eller gränsen till överskott, känns säkrare på något sett. Laddar upp med nytt kreatin också, mest för psyket :P
Deff dag 14:
Vikt: 76kg+ (vägde mig aldrig).
Laddar dock fullt med kreatin just nu, så något kilo upp lär jag komma.
Körde första passet idag, vart någon form av helkropps :P. Körde bl.a bänk,böj,mark .. lekte lite på 70kg i bänken, 50kg*6or, 8or, biceps, triceps (dips 6*2), rygg (ett par set latsdrag,chins och stångrodd), vader, mage och avslutade med 10minuter stairmaster4000 nivå 10.
Sammanlagt runt 45-50set fördelat över kroppen =) Skönt att vara igång igen! Drar till sthlm imorgon och blir borta till Fredag, så updates kan det bli dåligt med, ska dock hitta något mysigt litet källargym och tillbringa lite värdefull tid på.
Känns helt bra med kroppen nu, inte så mycket som syns på den än dock.. aningen mer vaskulär, men det är ju sista kilona som verkligen syns =) Och så är det bara andra veckan, ökat intaget aningen denna vecka, slutade runt 2750.
Deff dag 21:
Vikt: 77.1 kg (-3.7kg)
Vikten har gått drygt 1 kilo sedan förra veckan, antagligen kreatinet som spökar :), dock är jag nöjd då jag gick ner för fort tidigare. Har vart i sthlm på lite semester med min flickvän, bodde hos hennes syster i solna och bara levde livet =) Lite svårt att hålla full koll på allt man stoppar i sig då utemat var den vanligaste födan, men låg runt 2500kcal om dagen. Mcdonalds 4ggr på 4 dagar.. Usch. Tränade även på deltagym vid odenplan, körde ett till av mina hemsnickrade helkropps, kände mig riktigt stark i biceps (stångcurl 50kg*8 osv..) och rygg (tunga roddar,latsdrag), även triceps kändes friska.. Brösten var det sämre med (6*80, 4*80*2 i bänk), men tror jag kommer ta igen det nu på Måndag, blir riktigt tunga bänk då (1-4 reps).
Vikt och deff då? Kommer köra på med deffen, känner att jag tappat en hel del fett, ryggen och benen mest på, magen och bröst kommer antagligen framhävas sist av allting, har problem med att få bort fett på framsida överkropp, tror jag tappat en del muskler också, eller känns så.. antagligen psykiskt då jag tappat mycket första veckorna. 0.4-0.7kg per vecka är målet nu, tills jag är nöjd, antagligen kommer jag ligga runt fjädervikten 70kg då, men med bibehållen styrka på det är jag nöjd, sålänge det ser bra ut :)
Uppdaterar senare med lite pass o så
Även skissat lite på ett nytt program,
Måndag: Bröst/Triceps
Tisdag: Biceps/Rygg
Onsdag: Ben
Torsdag: Bröst/Triceps
Fredag: Rygg
Lördag: Vila
Söndag: Ben
Fokusera på tunga basövningar (som vanligt) med låga reps.
Träning 6 dagar i veckan under deff, kanske overkill? Dock har jag kört 4 split ett par veckor nu och känner att jag orkar med mer än så.
Det ser ganska likt tresplitten jag postade åt KoP ut,färutom att du har en vilodag var 7e dag istället för var 4e, och om det verkligen är likt kan jag bara avslöja att jag orkade inte ens med det där programmet på bulk :P
Men du får ju prova, dina pass kanske inte är så långa och slitande som mina var.
Lajne skrev:
Det ser ganska likt tresplitten jag postade åt KoP ut,färutom att du har en vilodag var 7e dag istället för var 4e, och om det verkligen är likt kan jag bara avslöja att jag orkade inte ens med det där programmet på bulk :P
Men du får ju prova, dina pass kanske inte är så långa och slitande som mina var.
Haha, hur kör du dina pass?
Mina är runt 1.5-2h, tunga basövningar, få reps osv.. Kör inte speciellt hög intensitet på mina pass, utan mer slita och dra under lång tid :P.
Helst vill jag ha rygg och ben med 2 dar i veckan, de mindre muskelgrupperna kommer endast köras igenom 1 gång per vecka.
Varför vara så fast i veckotänket? Kör igenom allt i perioder om 4 dagar eller nåt istället:)
Lajne skrev:
Varför vara så fast i veckotänket? Kör igenom allt i perioder om 4 dagar eller nåt istället:)
Hur tycker du jag ska köra då?:P Exempel tack!
Vad sägs om:
Måndag: Bröst/Triceps (axlar?)
Tisdag: Biceps/Rygg
Onsdag: Ben
Torsdag: vila
Fredag:Bröst/Triceps (axlar?
Lördag: Biceps/Rygg
Måndag: vila
osv
Det är ett exempel där schema aldrig kommer ha samma veckodagar två veckor i rad, därför att det går i 4-dagarscyklar.
Hm.. Bra idé!
Testar väl då
Okej! Nya schemat:
Måndag: Bröst/Biceps + Eventuellt mage
Tisdag: Rygg/Triceps (Vad tror ni om triceps efter bröst dagen innan?)
Onsdag Ben
Torsdag: Vila
Fredag: Bröst/Axlar
Lördag: Rygg
Måndag: Vila
Tisdag: Bröst/Biceps.. osv osv
Vila var fjärde dag alltså.
Fokuserar som sagt på tunga basövningar,
Bröst: Bänkpress,Incline bänkpress,hantelpress eller flyes. 4-6 reps@4 set,
Rygg: Marklyft,Sittande Rodd,Stångrodd,T-bar,hyperextensions,latsdrag,chins. 6-8 reps@4 set
Ben: Knäböj,raka marklyft + diverse kompleterande träning och vader. Även här 4-6 reps.
Såg nu förresten att varje benpass låg efter ryggpasset, kommentarer om detta?
Nu går du närmare och närmare min gamla tresplit, och då kan du ju lika gärna kopiera den rakt av om du vill:P Iofs kanske inte så fantasifullt, men den fungerar iaf garanterat utan överträning PÅ FLER PERSONER ÄN MIG =D Finns beskriven här, bland annat: http://www.halso.info/forum/p-367103.html#p367103 . Om inte annat kan du ju lära dig lite av upplägget, t.ex. att inga muskler bör tränas två dagar i rad med så hög volym och frekvens. Det uppnås bland annat genom att dela upp ryggen i nedre och övre, övre körs tillsammans med biceps och är detsamma som alla dragövningar, nedre körs tsm med ryggen och är ungefär detsamma som alla varianter av marklyft och knäböj.
Lajne skrev:
Nu går du närmare och närmare min gamla tresplit, och då kan du ju lika gärna kopiera den rakt av om du vill:P Iofs kanske inte så fantasifullt, men den fungerar iaf garanterat utan överträning PÅ FLER PERSONER ÄN MIG =D Finns beskriven här, bland annat: http://www.halso.info/forum/p-367103.html#p367103 . Om inte annat kan du ju lära dig lite av upplägget, t.ex. att inga muskler bör tränas två dagar i rad med så hög volym och frekvens. Det uppnås bland annat genom att dela upp ryggen i nedre och övre, övre körs tillsammans med biceps och är detsamma som alla dragövningar, nedre körs tsm med ryggen och är ungefär detsamma som alla varianter av marklyft och knäböj.
Intressant! Jag kopierar den rakt av och kör efter den :) Ser bra ut, tunga basövningar utan fjoll! Testar ett par veckor och utvärderar sedan. Tackar och bockar!
vart också intresserad av det där schemat (no shit? lajne did it..) eftersom jag just nu är lite sugen på att prova något annat än HK som ändå inte suger totalt. blir nog en copy på det :)
fast vid närmare eftertanke kommer jag nog ha svårt att träna curls och mage så dag 2 skulle kännas konstig.. kanske lyckas bita ihop :P
Senast redigerat av Nipkiss (2008-05-04 22:31)
Uppdaterar med 2+1 pass och skriver lite hur deffen går och så, skrev en fin text och mitt pass och nuvarande upplägg men skiten dog.
Måndag 5/5, Deff dag 21:
Vikt: 77.0kg
Lajneschema dag 1:
Bänkpress:
85kg*2 - Omg.
80kg*4
80kg*4
80kg*4
70kg*6
Det enda positiva var väl att alla var mycket strikt utförda.
Militärpress:
40kg*6
40kg*6
40kg*6
Hantelpress: - Hoppas det var för axlar?
16.5kg*8
19kg*6
19kg*6
19kg*6
Ja, jag har världens klenaste axlar..
Sidolyft:
6kg*8*4
Dips:
kv*6
kv*3 - Gjorde något skumt
kv*6
kv*6 - Alla med godkänt djup.
Lutande Hantelpress:
25.5kg*6
25.5kg*6
32kg*6 - PB
Avslutade med ett extra set dips.
Bänken sög! Resten av passet gick relativt klanderfritt, förutom att jag är svag som tusan i axlarna.
Deff dag 22 (Tisdag 6/5):
Lajneschema dag 2.
Hade för övrigt grym träningsvärk i både bröst,triceps axlar och speciellt ryggen! Helskumt, tycker iofs militärpress tar en del på övre rygg O_o
Chins:
kv*3 - Aj.
kv*6
kv*4
Hmpf..
Stångcurl:
50kg*4
45kg*4
40kg*6
40kg*6
Tungt och smärtsamt.
Stångrodd:
60kg*6
60kg*6
50kg*6
50kg*6
Dålig teknik på den här övningen, känns otymplig och bara fel.. tar dock fint.
Hantelcurl:
19kg*6
19kg*6 - Tråk.
Latsdrag:
65kg*6
70kg*6
75kg*6
80kg*6 - PB
Körde även 16 set mage fördelat under passet, kul med PB! Inte mycket att tillägga
Deff dag 23:
Lajneschema dag 3:
Knäböj:
60kg*6
60kg*6
70kg*3
60kg*6
Arbetar fortfarande med tekniken här, har film på 70 lyften tror jag. Lägger upp senare!
Lårcurl: Liggande eller?..
35kg*6
40kg*6
Marklyft:
80kg*8
100kg*4
100kg*4
Osäker på min teknik här, så tog det lugnt idag. Film kommer!
Efter detta körde jag lite allt möjligt, benspark,curls,benpress,vader.. Men inget ville sig riktigt, allt gjorde ont och knäna kände sig onödigt påfrestade, slängde in lite mage av ren tristess. Var absolut inte på topp, det psykiska planet var över ansträngt efter en fight med tjejen och jag orkade inte pressa mig själv till den gräns där jag fungerar bäst.
Bättring!
Deffen fortskrider, har hittils ätit 2400,2416 och idag 2879 kcal! Blir 2200 imorgon och aningen mer under helgen.. Lär justera efter måndag då jag får se hur detta går, känner mig ibland redigt trött och är väldigt lättretad, gymmet är inte lidande speciellt mycket än, lite mindre lust och ork, bänken går väldigt dåligt just nu. Äh, vafan! jag är nöjd
Kul att du kommer igång å skriver igen Pirreponken! :)
Trist me fajt me bruden. Jag tycker att det hjälper å träna om man är lack på nån. Man rensar tankarna så underbart när man drar mark. ;)
Spelar ingen roll om lårcurlen är liggande eller inte faktiskt. Kör den som känns bäst, variera om du tycker det är kul typ:P
Deff dag 25:
Körde ett kort pass på en rast idag, eller det var över Son och lite av non ^^.
Bänkpress:
85kg*2 - Hm.....
80kg*4
80kg*4
90kg*1
95kg*1
Vad fan har hänt? Tror nog min allergi tär på kroppen, känner mig allmänt trött hela tiden, värre än vanligt under deff.. har hysterisk huvudvärk dygnet runt, känner mig sjukligt svag..
Ladda kreatin nu, maxstyrkan verkar jag ha tappat 5-7kg på och repstyrkan en hel del..
Militärpress:
40kg*6
40kg*6
40kg*6
40kg*6 - Kändes iaf lättare än förra gången :)
Något set dips+hantelpress.
Hemsk huvudvärk under hela passet och i flera timmar efter.. Tror det blir en sådan där stor go kortison spruta snart, den hjälper åtminstone!
Dags att köra ett pass med högre reps och skitövningar, alternativt vila helt några dagar och äta mer "fritt"? Det hjälpte iaf mig när jag gick in i styrkeväggar under deffen:)
Lajne skrev:
Dags att köra ett pass med högre reps och skitövningar, alternativt vila helt några dagar och äta mer "fritt"? Det hjälpte iaf mig när jag gick in i styrkeväggar under deffen:)
Ahh, har faktiskt ökat på kaloriintaget igår och idag, åt en veg pizza igår med kebabsås.. Den smakade himmel! typ 3000kcal över dagen, och idag runt 2500..
Snittet för veckan hamnar på 2500-2600 kcal, men tror faktiskt min svåra pollen allergi försvårar allting, känner mig fruktansvärt trött på alla sättovis, orkar knappt gå upp på morgonen, och det påverkar psyket, blir trött även där..
Ska ta en kortisonspruta på tisdag hoppas jag, och får även se då hur bänken går!