Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Frukost för bantare och andra som vill äta nyttigt.

Från: Norra Skåne
Registrerad: 2004-05-27

Hej allihopa!
Under sommaren har jag kört stenhårt med en frukost som kanske låter superäcklig men som verkligen är JÄTTEGOD och som är kanoners för den som vill bli av med lite hull! Frukosten består av SPENAT MED KESO !
Helst ska det vara fryst bladspenat (men det funkar med hackad spenat också, blir bara inte lika gott, kan bli lite "strävt"). Salta lite och slå på 1/2 dl vatten. In med en tallrik spenat i mikron, ca 6 minuter.
Sen tar du ca 1 dl keso på detta. Det är skitgott! Ibland har jag även haft lite mjölk på, det funkar också.
En perfekt dietfrukost för den som är trött på buljonger och sånt trams. Dessutom är ju spenat fyllt med järn och keso innehåller protein.

Registrerad: 2007-05-05

Vad är det för fel med havregrynsgröt och knäckebröd?

Från: Norra Skåne
Registrerad: 2004-05-27

Det är inget fel med det, men det funkar inte om man vill bli av med lite hull. Tro mig, jag har provat de flesta dieter.
Men om man inte har problem med sitt kroppsfett, så behöver man ju inte äta min spenatfrukost.  Helt enkelt.

Registrerad: 2006-08-28

Stuvad spenat (naturligtvis utan grädde) tycker jag är en superbra sås, god, vitaminrik och energisnål, fungerar till mycket olika maträtter

Från: Göteborg
Registrerad: 2005-10-17

Gardin skrev:

Hej allihopa!
Under sommaren har jag kört stenhårt med en frukost som kanske låter superäcklig men som verkligen är JÄTTEGOD och som är kanoners för den som vill bli av med lite hull! Frukosten består av SPENAT MED KESO !
Helst ska det vara fryst bladspenat (men det funkar med hackad spenat också, blir bara inte lika gott, kan bli lite "strävt"). Salta lite och slå på 1/2 dl vatten. In med en tallrik spenat i mikron, ca 6 minuter.
Sen tar du ca 1 dl keso på detta. Det är skitgott! Ibland har jag även haft lite mjölk på, det funkar också.
En perfekt dietfrukost för den som är trött på buljonger och sånt trams. Dessutom är ju spenat fyllt med järn och keso innehåller protein.

1. Du tror inte det spelar ngn roll vad man äter resten av dagen för viktnedgången?
2. Kroppen vill helst ha kolhydrater efter en natts fasta
3. 6 minuter??? när köpte du din micro?
4. "Spenat fyllt med järn" Du måste äta MYCKET (vi snackar kilovis) spenat för att få i dig dagsbehovet av järn. Dessutom innehåller keso kalcium vilket hämmar järnupptaget.

Så.. nej. inte "en perfekt dietfrukost"

Från: Träningslogg under "Webbsida"
Registrerad: 2006-08-27
Webbsida

vic skrev:

4. "Spenat fyllt med järn" Du måste äta MYCKET (vi snackar kilovis) spenat för att få i dig dagsbehovet av järn. Dessutom innehåller keso kalcium vilket hämmar järnupptaget.

0,7kg. För en kvinna. Finns inga perfekta dietfrukostar.

Från: Göteborg
Registrerad: 2005-10-17

floppix skrev:

vic skrev:

0,7kg. För en kvinna. Finns inga perfekta dietfrukostar.

0.7kg ren spenat. Men äter du det tillsammans med mjölk och keso blir det mer.

Från: Ö-vik
Registrerad: 2007-09-12

jag säger bara, fiberhavregrynsgröt, 1 dl blandat med 2.5 dl vatten, puttra i 3 min, helt perfect...

Registrerad: 2007-09-22

Jag dricker vuxen välling till frukost och äter ett kokt ägg till. Det är gott =) Fungerar utmärkt för mig..

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB