Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Hallo,
Jag äter och äter och äter. Och tränar.
Men känner att jag borde äta lite mer under dagen på jobbet.. Mellanmål typ. Men jag kan inte komma på något bra att trycka i mig... Lunch är ju givet. Men mellan frukost och lunch. Och mellan lunch och middag.
Försöker gå upp i vikt. Så jag letar efter något jag kan ha på jobbet och trycka i mig som mellanmål. Kan tänka mig att ha någon kylvara i kylen här. Fast kylen på jobbet är ganska äcklig :) Vill inte dricka mer proteindrinkar. Utan vill ha något "riktigt". Typ knäckebröd med makrill i tomatsås. Fast mera proteiner och kalorier :P
Ahja. Ni förstår nog vad jag menar. Något mellanmål som jag kan ha här på jobbet. Som mättar ok och går snabbt att ta fram.
Simma lungt.
Stefan
kokta ägg, egengjorda bars (finns recept om du söker), tunnbrödsrullar med kcal-rika pålägg i (majjo, ost, leverpastej osv), släng ihop en egen energirik müsli (nötter, gryn, fröer, torkade frukter, käka med fet yoghurt)
vic skrev:
kokta ägg, egengjorda bars (finns recept om du söker), tunnbrödsrullar med kcal-rika pålägg i (majjo, ost, leverpastej osv), släng ihop en egen energirik müsli (nötter, gryn, fröer, torkade frukter, käka med fet yoghurt)
Tack för förslagen Vic,
En energirik musli hade kunnat fungera... Kan ju ha en påse här i hurtsen bredvid och ett par liter fil i kylen... Hmm... Det kan fungera.
Tack för bra tips!