Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 86 87 88 89 90 … 124  

Endag tränar för en vacker dag

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-12-30

Endag skrev:

OK, jag funderade bara lite för jag kör samma fart om jag kör 500, 1500 eller 3000, verkar det som. Jag simmade 3075 på 60 min i förrgår :)

På 400 kör jag snabbare. Har simmat på 7:09 som bäst tror jag, men det var väl också ett halvår sen eller så. Just nu har jag dock dåligt tempo i simning överlag. Simmar typ 1:55/hundring hur jag än gör :( Men men, det är bara att träna...

Gör vaden ont när du cyklar också eller är det hälsenan som säger ifrån då? Du är ju ändå anmäld, så åk dit och simma järnet. Sen kan du ju träna lite på att göra en snabb T1 och sen cykla lite lugnt. Börjar det göra ont så bryter du. Så skulle nog jag ha gjort.

Man brukar väl jobba med kyla när det gäller inflammationer? Typ iskudde 20 min 3 ggr/dag samt direkt efter ansträngning. Iaf är det så man gör med benhinnor. När det gäller hälsenor brukar man jobba med excentrisk träning. När det gäller vader/muskelinflammationer så vet jag faktiskt inte. Idrottsklinik låter som en bra idé. Hoppas du hittar någon som kan ta emot dig med kort varsel.

EDIT: Du kanske kan höra med HTT om de kan rekommendera nån behandlare?

Senast redigerat av machine gun (2008-07-10 13:59)

Registrerad: 2007-05-08

machine gun skrev:

Endag skrev:

OK, jag funderade bara lite för jag kör samma fart om jag kör 500, 1500 eller 3000, verkar det som. Jag simmade 3075 på 60 min i förrgår :)

På 400 kör jag snabbare. Har simmat på 7:09 som bäst tror jag, men det var väl också ett halvår sen eller så. Just nu har jag dock dåligt tempo i simning överlag. Simmar typ 1:55/hundring hur jag än gör :( Men men, det är bara att träna...

DEt går nog fort att komma tillbaka om du får ordning på simträningen. Känns som en vintergrej. Skulle jag maxa 400 skulle det nog gå snabbare än den fart jag har på 1500, men generellt när jag simmar långt så har jag en fart som funkar, som är så att jag inte blir andfådd.

Endag skrev:

DEt går nog fort att komma tillbaka om du får ordning på simträningen. Känns som en vintergrej. Skulle jag maxa 400 skulle det nog gå snabbare än den fart jag har på 1500, men generellt när jag simmar långt så har jag en fart som funkar, som är så att jag inte blir andfådd.

Samma här. Mitt distanstempo känns lite som promenadfart. Antar att det är det man måste komma ifrån. Jag har dock väldigt snäva marginaler i simning. Gränsen mellan inte alls ansträngande och syra är hårfin.

Igår var det 21.2 grader i Sövdesjön. Är det över 21 grader på tävlingsdagen så kommer man inte få ha våtdräkt eftersom sträckan är minder än 2000 meter. Synd om det blir så, för jag skulle vilja ha en våtdräktstid så jag kan jämföra mig med andra resultat och se hur jag ligger.

Endag skrev:

Igår var det 21.2 grader i Sövdesjön. Är det över 21 grader på tävlingsdagen så kommer man inte få ha våtdräkt eftersom sträckan är minder än 2000 meter. Synd om det blir så, för jag skulle vilja ha en våtdräktstid så jag kan jämföra mig med andra resultat och se hur jag ligger.

Är det 21 grader på ½ IM också alltså? Trodde det bara gällde för kortdistans och att det var 24 eller nåt för längre lopp. Drygt om ni inte får ha dräkt. Men de ska ju mäta på en massa olika ställen och djup en timme innan start och kallaste temperaturen gäller, så jag håller tummarna för att du får simma med flythjälp :)

Registrerad: 2007-05-10
Webbsida

Lycka till i din "riktiga" triathlon-premiär som jag säger! Jag tror du kommer att gilla det. En rejäl tävling, men det tar inte hala dan. Det är ju en tävling man kan ställa upp i många gånger med helt mänsklig träning. IM är för de flesta något man gör en (eller två) gånger. Dessutom har du ju turen att ha en tävling runt hörnet. Behöver inte ens fara ända bort till Skövde!
Jag hoppas att temperaturen i vattnet är >+21,0 och det kommer du nog att vara glad för efteråt. En "riktig" triathlet simmar inte i våtdräkt.

machine gun skrev:

Är det 21 grader på ½ IM också alltså? Trodde det bara gällde för kortdistans och att det var 24 eller nåt för längre lopp. Drygt om ni inte får ha dräkt. Men de ska ju mäta på en massa olika ställen och djup en timme innan start och kallaste temperaturen gäller, så jag håller tummarna för att du får simma med flythjälp :)

Jag trodde också det var 24 som gällde, men på Sövdes hemsida står:
"Vattentemp i Sövdesjön 2008-07-08 kl. 19:30 21,2 grader, vid simning 2000 meter eller kortare får våtdräkt inte bäras om det är 21 grader eller högre. Officiella mätningar kommer dock att göras på tävlingsdagen och information lämnas vid informationstavlorna."

Dock mättes detta på kvällen och tävlingen går på morgonen. DEssutom har det regnat ordentligt i idag.

Jag hoppas verkligen att man får ha våtdräkt för jag kör simningen som träning i våtdräktssimning ute och som ett test.

steph skrev:

Lycka till i din "riktiga" triathlon-premiär som jag säger! Jag tror du kommer att gilla det. En rejäl tävling, men det tar inte hala dan. Det är ju en tävling man kan ställa upp i många gånger med helt mänsklig träning. IM är för de flesta något man gör en (eller två) gånger. Dessutom har du ju turen att ha en tävling runt hörnet. Behöver inte ens fara ända bort till Skövde!
Jag hoppas att temperaturen i vattnet är >+21,0 och det kommer du nog att vara glad för efteråt. En "riktig" triathlet simmar inte i våtdräkt.

Det blir med största sannolikhet inte ¨nåt tävlande, tyvärr. Jag har skadat vaden och kan inte springa eller cykla just nu. Men jag kommer vara med och simma iallafall, sen växla och sen bryta om det känns illa.

Jo jag tycker det här verkar vara en kanonkul distans. Kräver inte samma uppoffringar som IM.

Hehe, det där med våtdräkt och riktig triathlet vet jag inte. Jag simmar helst i våtdräkt för det är ju det som gäller i Kalmar.

Ok, då testar jag att lägga upp en bild. Jag tog lite olika i spegeln men bara nån enstaka blev ok. Att fota överkroppen gick inget vidare alls.

funkar inte, testar vidare

Senast redigerat av Endag (2008-07-11 13:07)

Nu ska det nog funka, men det blir en klickbar länk tydligen. Bjussar även en glimps av min tattoo på benet.
------------------
skitsamma, verkar inte funka

Senast redigerat av Endag (2008-07-11 13:54)

Endag skrev:

Nu ska det nog funka, men det blir en klickbar länk tydligen. Bjussar även en glimps av min tattoo på benet.
http://img521.imageshack.us/my.php?image=img1867ji6.jpg
skitsamma, verkar inte funka

Oops, kom på att halso.info ändrar taggarna från img till url när man quotar ett inlägg. Använd adressen du får om du högerklickar på bilden och väljer "kopiera bildadress". Skriv sen img mellan [] runt adressen. Här är din bild:

http://img521.imageshack.us/img521/1170/img1867ji6.jpg

Rejäla vader! Ser ut att kunna va en snygg tatuering också. Du har ingen bild på den? :)

Ok. det var därför det strulade... Men nu har ju du lagt ut den så det får räcka :)

Ja den tattoon är jag väldigt glad över, den blev riktigt bra. Den är gjord av Johan på Eviltwins. Jag har ingen bild på tatueringen, men han tog en och la ut på sin hemsida. Då är den ju helt nygjord så färgerna är kanske lite konstiga och det lite svullet, men det är det enda jag har. Surfa runt lite deras hemsida, de är grymma både Johan och Max. Lång kö dock.

Se länk
http://www.eviltwinstattoo.se/tattoos/tags/color/271

Senast redigerat av Endag (2008-07-11 13:47)

Såja, nu har jag bokat tid för undersökning av vaden, på idrottsmedicinskt center nästa vecka. Känns bra. Det var svårt att få tid så här i semstertider men jag tjatade lite och sa att det var årets tävling, SM osv och den vänliga receptionisten lyckades knö in mig.

Registrerad: 2006-08-28

Skulle jag ta bilder skulle ju jag se minst tränad ut...

Ironwoman skrev:

Du får väl ta bild på din cykel-trippmätare :)

Endag skrev:

Ironwoman skrev:

eller en resultatlista...

Ironwoman skrev:

Endag skrev:

Ironwoman skrev:

Ska vi väl kunna bjuda på:

http://www.vaxjomarathon.se/Resultat.asp

Registrerad: 2007-05-10
Webbsida

Kanske jag borde lägga mina triathlonmedaljer i en hög och fota dem? Eller kanske t o m marathonmedaljerna även kunde få en hög bredvid?

steph skrev:

Kanske jag borde lägga mina triathlonmedaljer i en hög och fota dem? Eller kanske t o m marathonmedaljerna även kunde få en hög bredvid?

Gör det, hade varit kul att se.

Endag skrev:

Ironwoman skrev:

Endag skrev:

http://www.uco.es/~i72sagir/smiley_guy_sticking_out_tongue_lg_clr.gif

Ironwoman skrev:

Endag skrev:

Ironwoman skrev:

http://www.uco.es/~i72sagir/smiley_guy_ … lg_clr.gif

Äh, den bjöd du faktiskt på...

Tänk om jag är skadad till Kalmar, då kommer det forfarande vara den enda listan vi båda finns på...
(försöker se positivt på saker o ting just nu)

Endag skrev:

Äh, den bjöd du faktiskt på...

Tänk om jag är skadad till Kalmar, då kommer det forfarande vara den enda listan vi båda finns på...
(försöker se positivt på saker o ting just nu)

jaja, hade bara förträngt det...

Jag ska varava dig i kalmar.

Föresten har nya simbanan kommit ut, men det är inte så mycket att titta på.

Två varv va?

Ja, vi får se med varvning, just nu är jag överlycklig om jag kan vara medöverhuvudtaget.

Senast redigerat av Endag (2008-07-11 16:20)

Endag skrev:

Två varv va?

Ja, vi får se med varvning, just nu är jag överlycklig om jag kan vara medöverhuvudtaget.

Ja, så där ska du nog inte bli varvad...

Sidor: 1 … 86 87 88 89 90 … 124  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB