Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 4 5 6 7 8 … 131  

Ironwoman mot 2008

Registrerad: 2006-08-28

Helgens träning

24
Simning, 45 min
Insim, 6*50 m, 15 sek vila med paddlar, teknikövningarna, voltvändningsträning (sluta vara yrträning) sedan 10 min distans med voltvändningar.

25

Tävlingsdebut på MTB, provturen 30 km, fast var nog lite knappt 30, 1,27,29. Hade inte tänkt att satsa utan bara genomföra och prova på, därför blev det en kort uppvärmning, ca 5 min, ställde mig sedan ungefär i mitten på det rel lilla startfältet. Började med en liten sväng på motorcrossbanan, redan i första lilla backen blev det problem, det var ordenligt brant, någon trillade så blev det stopp, det fick igång min tävlingsinstinkt, jag gillar inte att bli stående efter 50 m på ett rel kort lopp. Sedan blev det rätt mycket grusvägkörning och jag körde om många, de som trillade vill jag inte ha framför mig, körde på rätt hårt. Första 2 milen var lättcyklade, mer nedför än uppför och medvind (som inte hjälpte så mycket som den kunde ha gjort så vi var i skogen). Ett ställe som jag hade lite större problem med, en brant nedförsbacke med enmassa löst grus, typ grusgång. Jag åkte jättelångsamt, visserligen ger det mer obalans, men hade jag trillat där hade det gjort ont, alla utom en kvinna som blev ännu räddare än mig blåste om. Sedan var det också en lång rätt brant uppförsbacke, där jag fick jobba på ordenligt, någon runt mig fick lov att gå en bit. Några småsvängar i skogen, men inga långa eller svåra. Sista milen var lite tuffare, gick upp i ett berg, lika mycket upp som ned. Började med en riktigt brant, halvlång backe uppför på en rel lättcyklad stig, runt mig var jag den enda som orkade cykla uppför hela. ca 7 km från mål körde jag fel för första gången i någon tävling, följde efter alla andra och var inte uppmärksam. Märkte när de framför började vända, släppte alla som tidigare varit före, så de fick cykla tillbaka före mig, tappade några min, men inte mer än 5 tror jag.

Mellantider
0-10 km 20,22, 167 medelpuls (sannolikt lite för korta km)
10-15 15,24, 166 medelpuls (en tung backe)
15-20 12,52, 154 medelpuls
20-25 27,27 164 medelpuls (felkörning + en tung backe)
25-30 11,35 164 medelpuls

Vad jag kan konstatera efteråt:
Jag kunde ha lagt ned mindre tid på träning i skogen och ändå utan problem klarat mig, ändå har jag inte tränat mer än ca 4 timmar. (mindre MTB till fördel för ultralöpträning)
Som väntat var jag stark på grusväg och svagare i skogen.
När jag ska köra nästa gång behöver jag träna på nedförsbackar, bromsade för det mesta i nedförsbackar och det känns grymt onödigt, bättre att bara rulla.
Det finns fruktansvärt branta uppförsbackar, jag är uppväxt på ett berg, och borde ha lite vana, men dessa var "oj".
Jag är mycket bättre än jag trodde, förväntade mig att bli bland de sista, men kom 7:a av 24 i damklassen, visserligen på en tävling med svagt motstånd, men ändå bra. Låg 5:a efter 2 mil, troligen tappade jag båda dem på felkörningen. Tror att fyra tjejer inkl mig körde fel.

26

Ultralöpning 39,59, 132 medelpuls. Tränade på att springa långsamt. Jag har slarvat med att läsa på om andras erfarenheter av ultra, men enligt pappa är det bättre att jogga jätte långsamt nästan hela vägen än att blanda lugn jogging med lite mer promenad. Jag vet ju aldrig distans på det jag springer, men till ett ställe som det normalt tar 10 min tog det 11, så ca 10 % långsammare än normalt, så troligen runt 6,30-6,40/km och 15 slag lägre i medelpuls än normalt. Hade lite svårt i små backar att hålla jämn puls, annars gick det bra, var lite pinsamt bara när jag mötte folk med det tempot. Kändes mycket lindrigt åt benen och jag svettades knappt (måste kolla vätskeförlust under veckan så jag vet hur mycket vätska jag tappar så jag kan dricka lagom).

Registrerad: 2007-05-10
Webbsida

Läste faktiskt en bok om marathon på 80-talet och där skrev de även om ultralopp. Då ansåg man att det var bäst att gå mellan varven, typ nån minut per timme. Då klarar man "hur långt som helst".
Försöker klura ut dina förkortningar men blir inte klok på dem. Typ 30 1,27,29? Ultralöpning 39,59 ?

steph skrev:

Läste faktiskt en bok om marathon på 80-talet och där skrev de även om ultralopp. Då ansåg man att det var bäst att gå mellan varven, typ nån minut per timme. Då klarar man "hur långt som helst".
Försöker klura ut dina förkortningar men blir inte klok på dem. Typ 30 1,27,29? Ultralöpning 39,59 ?

Jag kommer att gå lite mer. Utgångsfarten kommer att vara 18 min/2,5 km varv, vilket ger en sluttid på 12 timmar. Riktigt långsamt, men "alla" går ut för snabbt i början av ultralopp, samtidigt kommer jag att ha möjlighet att gå sista 2,5-3 milen och ändå klara maxtiden på 14 timmar. 18 min på 2,5 km blir 7,12/km, så en fart på 6,30-6,40 + lite promenad vid varvningen då jag äter/dricker lite + i en liten, liten uppförsbacke som tydligen ska finnas.

30 betyder 30 km
1,27,29 var tiden
39,59 var tiden jag sprang

På simpass anger jag rätt varierat, beroende på vad jag kör.
På löp- och MTBträningspass anger jag tiden och medelpulsen, aldrig distansen, den vill jag inte veta för att då blir jag deprimerad (var tidigare löpare och jag matchar inte de tider jag gjorde som löpare nu när jag kör triathlon).
På cykel brukar jag ange distansen, tiden och medelpulsen.
På längdskidpass som kommer till vintern, tid, medelpuls och distans enl vad som står på plats att spren ska vara.

Registrerad: 2007-05-08

Hehe, visst är det jobbigt när man sniglar fram och det känns som alla glor pa en? Jag minns mina första löpturer pa 135-puls, blev ju omkörd av barnvagnar. Man vill skrika: DET SKA GA SA HÄR LANGSAMT, JAG KAN SPRINGA FORTARE OM JAG VILL MEN DET VILL JAG INTE!!! :)

Gar alla ut för hart eller stumnar man ändü, d v s tiden tar ut sin rätt anda?

Grattis till mtb-loppet!

Senast redigerat av Endag (2007-08-27 17:56)

Från: Örnsköldsvik
Registrerad: 2007-08-01
Webbsida

Ironwoman: Var det Finnmarksturen i Ludvika du åkte, fast en kortare sträcka? Dä ä ju mina gamla hemtrakter dä!! <:')  (nostalgisk tår). Visst är det fina landskap man åker igenom? I de djupa finnskogarnas sus... Ska du inte köra hela distansen nästa år, det borde du ju klara precis hur lätt som helst. Tänk att jag aldrig har åkt det, banan går 500 m från där mina föräldrar bor, och jag har aldrig åkt det. Men en gång ska det bli, varför inte nästa år? Grattis till en fin placering förresten!

Endag: Är du ute och reser, ditt tangentbord har en viss tüsk bRütning...

Ni båda: Ni har väl hört att man kan springa och sova samtidigt? Kanske något att testa.. not!

Endag skrev:

Hehe, visst är det jobbigt när man sniglar fram och det känns som alla glor pa en? Jag minns mina första löpturer pa 135-puls, blev ju omkörd av barnvagnar. Man vill skrika: DET SKA GA SA HÄR LANGSAMT, JAG KAN SPRINGA FORTARE OM JAG VILL MEN DET VILL JAG INTE!!! :)

Gar alla ut för hart eller stumnar man ändü, d v s tiden tar ut sin rätt anda?

Grattis till mtb-loppet!

Jo, jag lyckades på emfikat påpeka att jag nu var inne i en period där jag skulle träna på att springa långsamt. Nu har jag fördelen att vara ute i skogen och inte träffa så många. I slutet av paris marathon i våras där jag tog det riktigt lugnt pga illamående höll en uteliggare med barnvagn jämna steg med mig, det var lite tungt;)

Det finns de som klarar att hålla ganska bra igenom riktigt långa lopp, 24 h och liknande. Men det är sådana med mycket lång erfarenhet. Jag har kollat lite på en klubbkompis, han har ett pers på marathon på 3,07,30 och gav sig rel erfaren (Kalmar, 6 timmars löpning) ut på 100 km, han passerade maran på 4,35 och tappade bara en halvtimme på det tempot in, men det är den person som jag sett hålla bäst och öppningen för honom var ju väldigt långsam. Sedan är det ju också lite genetiskt hur man har det med uthålligheten, för mig går det rätt bra i andra idrotter, men ren löpning vet jag inte, båda marorna i Kalmar är jag nöjd med.

Kalle Löpare skrev:

Ironwoman: Var det Finnmarksturen i Ludvika du åkte, fast en kortare sträcka? Dä ä ju mina gamla hemtrakter dä!! <:')  (nostalgisk tår). Visst är det fina landskap man åker igenom? I de djupa finnskogarnas sus... Ska du inte köra hela distansen nästa år, det borde du ju klara precis hur lätt som helst. Tänk att jag aldrig har åkt det, banan går 500 m från där mina föräldrar bor, och jag har aldrig åkt det. Men en gång ska det bli, varför inte nästa år? Grattis till en fin placering förresten!

Endag: Är du ute och reser, ditt tangentbord har en viss tüsk bRütning...

Ni båda: Ni har väl hört att man kan springa och sova samtidigt? Kanske något att testa.. not!

Ja den sista biten, vi startade på motorcrosstadion i Grängesberg, ligger några meter till vänster alldeles då man kommer in, svänger precis innan kyrkan, efter någon km kommer man ut på Finnmarksturens bansträckning. Jag hade inte direkt tid att se mig omkring det var alldeles för många gubbar att jaga. Finnmarkstuden kommer jag köra någongång iaf, jag måste ju spöa alla pappas resultat på längre distanser och kan har kört Finnmarksturen på 8 timmar, fast nu har de förbättrat banan. Innan dess hade han inte tränat så mycket, det är nog hans sämsta resultat på en längre distans. Tror jag skulle kunna ta det utan så stora problem, nu åkte ju jag den lättaste biten, både sett till underlag och kupering, men lite mer träning så. Är ju perfekt att leka lite med efter Kalmar nästa år, klart du ska ställa upp.

Jo, Rune Larsson har väl provat det. Jag har varit nära att somna på cykeln ett par gånger, både under träning och vättern, det är lite värre, skulle jag somna skulle det göra ont. Löpmässigt har jag provat att glömma bort att jag är ute och springer, fantasin är bra och koncentrationen och ansträngningen låg.

27

Ultralöpning, 59,51, 131 medelpuls. Kändes så icke ansträngande som det skule göra. Ung samma passertider som gårdagen, alltså uppskattningsvis 6,30-6,40/km.

Sedan lite vätske och energiutredning.
Vägde mig innan och efter passet (utan kläder, viss svett han fastna i dem), 58,3 innan och 58,0 efter, så 3 hg förlust, räknar allt som vätska. Då jag planerar att springa varje varv på 18 min behöver jag dricka ca 1 dl varje varv. Var 12 grader och sol ute, lagom varmt klädd med tunna tajts och jacka, förhoppningsvis ung samma förhållanden som under tävlingen.

Beräknar energiåtgång, 58 kg * 100 km = 5800 kcal. Tippar att 40 % kommer från kolhydrater, jag vet att min fettförbränning är rel hög och tempot är mycket lågt. Ger 2320 kcal under loppet från kolhydrater. Dividerat med 40 varv = 58 kcal från kolhydrater/varv, avrundar till 60 kcal, eller 15 g.

Jag har bara en gång under ett lopp varit drabbad av kramp, då pga dåligt förberedd. Med den lilla svettmängden behöver jag inget salt.

Summa 1 dl vatten + 15 g kolhydrater var 18 min har jag att träna på. För att se om magen klarar att ta upp det med tanke på den höga osmosen (alltså mycket kolhydrater i förhållande till vätska, finns en risk att med utjämning av koncentrationen kolhydrat i blodet och tarmen går vatten från blodet till tarmen, vilket kan ge vätskebrist och magproblem). I praktiken en halv banan + 1 dl vatten eller ca 23 g energikaka + 1 dl vatten, eller en fjärdedels banan + 1 dl sportdryck eller .....

Energikaka kokar jag själv enligt receptet http://www.loparlarsson.se/content/view/34/57/
Enligt mina uträkningar ger receptet 65 %w/w kolhydrat, alltså 65 % av vikten kolhydrat. Det ger att 23 g kaka innehåller 15 g kolhydrat.

I felmarginalerna för mina uträkningar finns dels att jag få gå på toa under loppet, eller om jag räknat för snålt, glykogenlagret. Nästa pass blir att testa hur det fungerar praktiskt.

Registrerad: 2007-05-10
Webbsida

Lite salt lär göra att upptaget går fortare. Sen bör du ju ha en hel del kolhydrater lagrat.

steph skrev:

Lite salt lär göra att upptaget går fortare. Sen bör du ju ha en hel del kolhydrater lagrat.

Lite salt finns ju i sportdrycken, jag tänkte mer att det inte är något jag behöver ha med i beräkningarna i vad jag behöver. Nog borde jag rent teoreiskt kunna lagra kolhydrater och vätska i kroppen som bör räcka nästan hela loppet, mitt problem är ju att benen kommer ta stryk, därför tänker jag inte göra någon kolhydratladdning, de extra 2 kg antar jag att kommer slita i onödan på kroppen. Istället planerar jag att äta de kolhydrater jag förbrukar och dricka det vatten jag svettas. men en bra marginal finns ju om jag skulle få problem med magsäckstömning eller liknande.

Från: Örnsköldsvik
Registrerad: 2007-08-01
Webbsida

Ironwoman skrev:

Finnmarkstuden kommer jag köra någongång iaf, jag måste ju spöa alla pappas resultat på längre distanser och kan har kört Finnmarksturen på 8 timmar, fast nu har de förbättrat banan. Innan dess hade han inte tränat så mycket, det är nog hans sämsta resultat på en längre distans.

Min pappa har också kört Finnmarksturen, det är numera enda saken han har gjort och jag inte!!  Han åkte också på 8 timmar eller strax under, en bra tid, men nästa år flyger den all världens väg!!! >:-))  MOOHAHAHAA <vansinnesskratt>.

(är jag frisk?)

Jag ligger lite mer efter pappa, han har styrkepröven 54 mil på cykel kuperat, finnmarksturen, fler vasalopp, fler lidingölopp (30 km, fast det bryr jag mig inte i), samt bättre pers på typ hälften av distanserna, fast jag är på uppgång. Annars tror jag att det borde gå rätt bra att åka snabbare.
Min tid på 1,27, ger strax under 5,5 timme med samma snitthastighet, om man sedan slänger på en halvtimme pga kuperingen (jag hade mer nedför än uppför), och en timme för att det var sett till underlaget lättaste biten, då hamnar man på 7 timmar, det borde inte vara någon omöjlighet. 

Det som jag i så fall satsar på det är att köra snabbt på de lättcyklade bitarna. På den tiden var pappa en sämre cyklist än jag är nu. Dessutom har jag en bättre uthållighet, pappa var rätt sliten sista biten, det kan jag vinna på. I övrigt tränade han bara ett par månader i skogen. Nu vet jag att iaf sista biten är rätt lätt, men mer träning på nedförsbackar så jag ska slippa bromsa där. Sedan träna i riktigt branta backar, det var rätt tufft för mig nu och med fler mil i benen kommer det bli riktigt tufft. Kör du Kalmar nästa år kanske ungefär samma taktik blir bra. I så fall också köpa en ny MTB, den jag körde på nu är lite i största laget, pappa köpte en som både jag och han skulle kunna använda, den är lite liten åt pappa som är 175 cm och lite stor åt mig som är 160 cm, i övrigt en hyfsat fin cykel, en fin tävlingscykel då pappa köpte den, fast det var 10 år sedan.

Kuperingen
http://bimbobikers.juretic.nu/klubbar_lopp/bilder/FMT_banprofil.jpg

Från: Uppsala/Sthlm
Registrerad: 2005-10-29

Rolig dagbok att följa det här, speciellt när det är lite MTB inblandat. Har 10 tävlingsår bakom mig och man blir inte lite sugen på comeback när man läser om finnmarksturen.

Intressant graf, vart har du fått den ifrån? Klocka? Äger själv en Garmin Forerunner 305 sedan någon vecka tillbaka som jag tänkt använda till löpning och MTB när jag har råd att skaffa en ny cykel. Tycker klockan visar visar dåliga värden på höjden men din graf verkar ju stämma bra.

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-12-30

Christoph skrev:

Intressant graf, vart har du fått den ifrån? Klocka? Äger själv en Garmin Forerunner 305 sedan någon vecka tillbaka som jag tänkt använda till löpning och MTB när jag har råd att skaffa en ny cykel. Tycker klockan visar visar dåliga värden på höjden men din graf verkar ju stämma bra.

GF305 har tyvärr en helt värdelös höjdmätare, eftersom den går på GPS istället för barometertryck som t.ex. Polar går efter. Däremot är det en väldigt bra klocka i övrigt och ger mer tillförlitliga värden för sträcka och hastighet än fotpodar o likn vid löpning. Plus att man ju kan använda den även för cykling och skidåkning, vilket är ett plus i mina ögon.

Jo jag visste att höjdmätaren va sisådär när jag köpte den men inte så dålig. Sen trodde jag kanske att t.ex. sporttracks skulle ha någon slags funktion att gämna ut kurvan med så man i alla fall får ett hum om hur höjden varierat. Tycks inte finnas någon sådan funktion, så jag får helt enkelt nöja mig med zigg-zagg mönstret :(

Registrerad: 2006-08-06

Christoph skrev:

Jo jag visste att höjdmätaren va sisådär när jag köpte den men inte så dålig. Sen trodde jag kanske att t.ex. sporttracks skulle ha någon slags funktion att gämna ut kurvan med så man i alla fall får ett hum om hur höjden varierat. Tycks inte finnas någon sådan funktion, så jag får helt enkelt nöja mig med zigg-zagg mönstret :(

Motionbased har någon form av databas som man kan använda sig av för höjdmätning istället för klockans egna om man så önskar. Tydligen ska det finnas tillgängligt för i stort sett hela världen. Där jag springer vill det dock inte fungera. Kan ha att göra med att det är gammalt militärt övningsområde och att siffrorna därför är "hemliga".

jag snodde bara grafen från bimbobikers sida, sökte på finnmarksturen och banprofil på google och fick en som såg bra ut.

Christoph: Du ska få en av roliga frågor som är så lättbesvarade;)
När jag körde provturen så fick jag dagen efter mer ont i överkroppen än benen. Hade först tänkt att simma dagen efter, men valde löpning efter hur kroppen kändes. Främst gjorde det ont utanpå skulderbladen då jag sträckte på mig. Även då jag simmat på träning efter turer i skogen har jag känt mig sliten. Varför då? Funderar på lite för stor ram, ett par cm eller ovana/dåligt tränad. Jag är ju van att använda överkroppen då jag simmar och kör längdskidor på vintern, känner faktiskt av överkroppen mer än efter jag simmade 4500 m på tid som jag körde för någon vecka sedan, ungefär lika lång tävlingstid, fast det blir en liten annan position.

Det du känner av kan troligtvis vara en kombination av lite för stor cykel samt ovana, precis som du skriver. Mtb skiljer sig trots allt en hel del från lvg när det gäller att "bryta och bända" eftersom omgivningen ser ut som den gör. Det händer ofta att man mer på kraft pressar sig över kortare branta backar och tekniska partier med relativt låg rpm och ett hög tryck-/dragkraft i styret, vilket typ aldrig händer på lvg, skulle vara i spurten och vid utbrytningar i så fall. Detta sliter hårt på rygg och överkropp.

Sen kan det nog vara så att din ovana (lite rädsla) i uförsbackarna hindrar dig från att åka avslappnat (vilket är A&O) och tvingar fram ett högt tryck på armar och överkropp iom att du bromsar.

Blir kanske svårt att lägga många timmar på mtb-cykeln om du nu tränar för triathlon men det är ju ett gött komplement till den andra träningen.

Christoph skrev:

Det du känner av kan troligtvis vara en kombination av lite för stor cykel samt ovana, precis som du skriver. Mtb skiljer sig trots allt en hel del från lvg när det gäller att "bryta och bända" eftersom omgivningen ser ut som den gör. Det händer ofta att man mer på kraft pressar sig över kortare branta backar och tekniska partier med relativt låg rpm och ett hög tryck-/dragkraft i styret, vilket typ aldrig händer på lvg, skulle vara i spurten och vid utbrytningar i så fall. Detta sliter hårt på rygg och överkropp.

Sen kan det nog vara så att din ovana (lite rädsla) i uförsbackarna hindrar dig från att åka avslappnat (vilket är A&O) och tvingar fram ett högt tryck på armar och överkropp iom att du bromsar.

Blir kanske svårt att lägga många timmar på mtb-cykeln om du nu tränar för triathlon men det är ju ett gött komplement till den andra träningen.

Tack! Då var jag rätt ute. Spurt och utbrytningar och liknande pysslar jag inte med. Det ska tydligen finnas en riktigt bra nedförsbacke (upp för den delen med) en dryg mil från mig, ska nog dit och träna när det blir något mer lopp.

MTB är ett bra komplement, blir ju rätt muskler. Kommer köra all cykelträning utomhus på MTB under vintern, men då bara på grusvägar, sedan komplementera på trainer inomhus, sikar på 50/50 kombination. Sedan till våren måste jag fokusera på mer grenspecifik träning, också rädsla att göra mig illa på MTB som coachen gjorde. Fast under hösten finns utrymme, om jag låter bli löpningen nästa höst så kan jag få ihop enhel del timmar.

28 aug

Simning 50 min, inomhus i 25 m bassäng igen, vad kort den känns, 8*50 m med paddlar, körde på start 1,00, hade 45-48 sek på alla, men fokuserade inte på att bra tid, det är styrketräning. Sedan teknik, men blev stoppad för att det tydligen skulle vara lugn simning efter ett visst klockslag den kvällen. Körde då lite streamline, vilken skillnad från i våras, nu kan jag ligga still med fin balans i kroppen, det märks att sommarens teknik gett resultat. När jag körde catch-up, använde lite ben, men inte mycket, klarade jag en längd på 17 tag, tror det är pers, hittar ingen notering från ivåras med en snabbkoll, fokuserade på lugn fin simning, men inte så få tag som möjligt, låg på 18 ett par vändor också. Jag kar pyttehänder som handikapp ;)

Registrerad: 2007-05-08

Ironwoman skrev:

28 aug

Simning 50 min, inomhus i 25 m bassäng igen, vad kort den känns, 8*50 m med paddlar, körde på start 1,00, hade 45-48 sek på alla, men fokuserade inte på att bra tid, det är styrketräning. Sedan teknik, men blev stoppad för att det tydligen skulle vara lugn simning efter ett visst klockslag den kvällen. Körde då lite streamline, vilken skillnad från i våras, nu kan jag ligga still med fin balans i kroppen, det märks att sommarens teknik gett resultat. När jag körde catch-up, använde lite ben, men inte mycket, klarade jag en längd på 17 tag, tror det är pers, hittar ingen notering från ivåras med en snabbkoll, fokuserade på lugn fin simning, men inte så få tag som möjligt, låg på 18 ett par vändor också. Jag kar pyttehänder som handikapp ;)

Härligt, det måste ju vara kanon att känna framstegen från teknikträning oi kroppen när man simmar.

Filosoferar lite...

Jag har fått PM till 10 mila, där står det

För er som räknar med att vara ute efter klockan 8 så kan en liten pannlampa vara till hjälp.

Jag tror att jag kommer att vara ute efter 8, fast promenerande. Jag har en pannlampa som väger något kg, lite sämre orienterarmodell, fast inte en av de finaste, kan säkert kännas lite tung att bära på efter så många timmar även fast den inte är det. Här finns karta över hur man springer http://www.upp100km.se/Karta100km.html för er som känner till staden. Vad tror ni att blir bra? Tempot då kommer ju vara lågt. Kanske är jag lite förvirrad efter så många timmar så jag har svårt att hitta. Alt ragga på lillasyster att hon rullar med mig på cykeln med belysning så jag hittar, kanske kan föräldrarna promenera med också.

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-12-30

Det finns ju minipannlampor som inte väger så mkt och är billiga att köpa, t.ex. http://www.avantex.ebutik.se/?cat_id=20 … ategory2=0 (överst till vänster)

Senast redigerat av machine gun (2007-08-30 12:47)

machine gun skrev:

Det finns ju minipannlampor som inte väger så mkt och är billiga att köpa, t.ex. http://www.avantex.ebutik.se/?cat_id=20 … ategory2=0 (överst till vänster)

Jo, har filosoferat runt en sådan också, men att köra en pannlampa för att jag ev kommer så promenera en stund i mörker. Fast farmor har nog en sådan för små promenader mellan husen på hennes gård efter solnedgång, kanske skulle kunna låna den. Jag har annars börjat att fiska på föräldrarna. Efter Kalmar iår var jag inte kapabel att köra bil (var så slut i benen att jag inte skulle orka flytta benet mellan gas och broms), vill ju inte ut och gå direkt, så föräldrarna kommer vara där och köra hem mig efteråt.

29-30 aug

Ingen träning, 29 aug sade min intuition att jag borde ha en vilodag, 30 kände jag att jag hade en liten infektion i kroppen. Mamma hade det tydligen förra helgen och jag och pappa nu. Inget jag stressar upp mig av.

Sidor: 1 … 4 5 6 7 8 … 131  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB