Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 125 126 127 128 129 … 131  

Ironwoman mot 2008

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-12-30

Endag skrev:

Jag måste verkligen se till att nån hjälper mig med inställning på cykeln. DEn jag fick från butiken funkar inte. Enligt den danske tri-coachen som kollade in min ställning så var det en typisk inställning av nån som kan linjecykling och inte triathlon. Styret för långt fram bl a.

Kolla med nån i klubben om de känner till nån som är bra på bike fitting för triathlon/tempo.

Ironwoman skrev:

River loss däcket och sätter fast ett nytt som man limmat innan start. Det blir att sitta lite sämre så man får ta det lite lugnt i kurvor

Det finns ju tubdäckstejp också. Mindre kladd och måste inte torka i 24 h eller vad det nu är.

Registrerad: 2006-08-28

4 sep

Kväll med mina kvinnliga kollegor. Trevligt att kunna ha en sådan kväll utan att vara nykterist.
Hade tänkt att cykla dit och hem för att få lite motion (ca 25 min totalt tor), men så kom en kollega och sade att hon körde (som vanligt, för hon somnar av alkohol), så jag tog skjuts.

Registrerad: 2006-03-15

Ironwoman skrev:

4 sep

Kväll med mina kvinnliga kollegor. Trevligt att kunna ha en sådan kväll utan att vara nykterist.
Hade tänkt att cykla dit och hem för att få lite motion (ca 25 min totalt tor), men så kom en kollega och sade att hon körde (som vanligt, för hon somnar av alkohol), så jag tog skjuts.

Låter som en trevlig kväll =) Är själv inne i min slapparperiod.

Registrerad: 2007-05-08

Ironwoman skrev:

4 sep

Tyckte väl det luktade sprit här på forumet... ;)

Tryman skrev:

Låter som en trevlig kväll =) Är själv inne i min slapparperiod.

Vi har alltid mycket trevliga kvällar. Alltid med samma upplägg, först lagar vi en 3-rätters tillsammans (det är intressant med 7 kvinnor i ett kök), sedan äter vi.

Endag skrev:

jag är en fin flicka, jag dricker inte sprit!

eller jo, det kanske var det i de ca 5 st fördrinkarna jag hällde i mig, fast glasen var små =)

De små glasen du snackar om kallas snapsglas och fördrinkarna du snackar om kallas snaps :)

Endag skrev:

Det var nog jag =)

Ironwoman skrev:

jag är en fin flicka, jag dricker inte sprit!

eller jo, det kanske var det i de ca 5 st fördrinkarna jag hällde i mig, fast glasen var små =)

Fina flickor kommer till himlen, de andra kan komma hur långt som helst ;)

Nähä, klockan är nio, medan du rapar bakfylla så tar jag en jogging...

Endag skrev:

De små glasen du snackar om kallas snapsglas och fördrinkarna du snackar om kallas snaps :)

Sedan när dricker man snaps på middagar med kvinnor (26-60 år), det slutade jag med efter en lite väl tung fest på studenttiden.

Endag skrev:

Nähä, klockan är nio, medan du rapar bakfylla så tar jag en jogging...

Inte bakis, ska kanske ut och jogga ikväll, beror lite på vad pappa tvingar mig att delta i (min bil måste fixas lite och pappa envisas om att om han ska fixa min bil måste jag vara med och titta och hjälpa till). Måste jogga för att avgöra om jag kan delta i 50 km uppsala nästa helg. kan jag jogga 10 km utan problem kan jag vara med.

Tryman skrev:

om alla andra tror att man är en fin flicka, men inte är det då?

Ironwoman skrev:

Tryman skrev:

om alla andra tror att man är en fin flicka, men inte är det då?

Det viktiga är vad man är och inte vad andra tror ;)

En provjogg är nog enbra strategi. Vad tror du att du klarar för tid? Förutsatt att du är återhämtad dvs.

Jag tippar att du har kapacitet för sub 4.30 men nu är du så nedkörd att du ligger runt 5 h.

Endag skrev:

En provjogg är nog enbra strategi. Vad tror du att du klarar för tid? Förutsatt att du är återhämtad dvs.

Jag tippar att du har kapacitet för sub 4.30 men nu är du så nedkörd att du ligger runt 5 h.

håller med tveksamhet med. skissade med 3,50 på maran och det blev 4,33, men kanske då under 4,30, om jag får några månader att träna.

5 timmar hade varit målet att försöka på, så länge kroppen var med på noterna iaf. Men föräldrarna vill inte åka ned för att köra hem mig, de anser inte att detta lopp är värt en helgdag med 35 mil bilkörning. Ska bo hos lillasyster i så fall, men hon har tenta på onsdagen efter, så hon tyckte inte att det var lämligt att jag stannade kvar till söndag för att hitta på något kul med henne. Alltså måste jag vara i tillräckligt bra skick för att ta mig till tågstationen, åka tåg 2 timmar och ta mig hem från tågstationen med cykel, ca 5 km (vill ha bilen stående där över natten). Därför kommer jag inte bry mig så mycket om tiden, utan lulla runt utan att ta ut mig, 6 timmar kanske? måste ha tid för att äta och prata också.

Kanske skulle åka till Uppsala, låter inte som om jag skulle få stryk... Konditionsmässigt är jag säker på att jag skulle klara sub5 men kroppen skulle få så mycket stryk att det inte är värt det. Kanske skulle jag få slå av på tempot för att undvika kramp som i Kalmar. Bättre jag tränar på och så tar jag sub 4.10 nästa år istället. Fast jag skulle hellre springa SUM...

Senast redigerat av Endag (2008-09-05 10:51)

Endag skrev:

Kanske skulle åka till Uppsala, låter inte som om jag skulle få stryk... Konditionsmässigt är jag säker på att jag skulle klara sub5 men kroppen skulle få så mycket stryk att det inte är värt det. Kanske skulle jag få slå av på tempot för att undvika kramp som i Kalmar. Bättre jag tränar på och så tar jag sub 4.10 nästa år istället. Fast jag skulle hellre springa SUM...

om du åkte till uppsala. Tror du inte att jag hastigt och lustigt skulle ändra mig då?

Ska jag köra sum så blir det nog i sällskap med lillasyster, iaf så länge jag fortfarande kör kalmar. Då kommer det inte gå så snabbt

Vore det inte kul om jag anmälde mig under annat namn, satte på lösskägg och sen slog jag dig eftersom du lalade runt?

Ursvik vore också kul nångång. Där kan man även köra stafett.

Endag skrev:

Vore det inte kul om jag anmälde mig under annat namn, satte på lösskägg och sen slog jag dig eftersom du lalade runt?

Ursvik vore också kul nångång. Där kan man även köra stafett.

F*n nu kommer jag titta runt vid starten efter skäggiga gubbar, med långa byxor (för jag känner ju igen din vad).

Ursvik borde också genomföras någon gång. Men hur ska jag klara det utan sömn? fast somna löpandes ska ju inte skada en iaf

Kanske klär ut mig till kvinna... så håll koll på kjolar också. Ja Ursvik låter häftigt, men då springer man med lampa va?

Endag skrev:

Ja Ursvik låter häftigt, men då springer man med lampa va?

Lampa är ingen krav, men rekommenderas starkt.

Efter vasaloppet (tror jag) fick jag en liten lätt diodpannlampa, har inte provat, men det borde funka att ha en sådan. Då jag körde 6-timmars orientering förra hösten och det blev i princip svart har det ett av de bra herrlagen som körde sådana lampor.

Det blir kolsvart i Ursvik. Det är träd träd träd, rötter och hala berg överallt. Det är mest det som gör mig lite skraj för den där tävlingen. Först skulle jag va mörkrädd, sen skulle jag inte orka va skraj för mörkret, så då skulle jag bli rädd för att halka och slå ihjäl mig (några av nedförsbackarna är mer av karaktären att man klättrar ner än springer, så att ramla  ner där vore inte så lyckat), sen skulle jag nog bli sjösjuk av pannlampan (det händer rätt ofta att folk blir det tydligen), sen skulle jag bli bedrövad när sportdrycken förvandlats till isglass. Men en riktigt utmaning är det ju helt klart...

Det trista är att det är omöjligt att ens jogga uppför en del av de där backarna utan att få syra, vilket innebär att man troligtvis skulle vara tvungen att gå redan på första varvet och det känns inte så kul faktiskt.

Banan blir allt mer mytisk... Ska man springa bland rötter och sten i mröker ska man nog ha tränt upp fötter och reflexer på det innan. Och träna lite backe låter det som...

Man kan ju köra stafett, man får vara från 2-5 pers och dela sträckorna hur man vill. Sen finns det korta, 45 km.

Den "korta" är enda eventuellt tänkbara alternativet för min del. ETT varv är ju svinjobbigt. Två skulle jag nog klara på pannben (i dagsljus en dag med plusgrader), tre varv om mitt liv hängde på det. Fem varv är uteslutet. Iofs är 75 km uteslutet oavsett bana...

machine gun skrev:

Den "korta" är enda eventuellt tänkbara alternativet för min del. ETT varv är ju svinjobbigt. Två skulle jag nog klara på pannben (i dagsljus en dag med plusgrader), tre varv om mitt liv hängde på det. Fem varv är uteslutet. Iofs är 75 km uteslutet oavsett bana...

Frågan är om det är så kul... Finns ju gott om utmaningar, känns lite dumt att ta en med så hög skaderisk. Men lite kul kanske ändå. Får prova banan nästa gång jag är i Sthlm helt enkelt. 1 varv :)

Skulle man nu springa 75 km, antar jag att man inte kommer springa sådär jättesnabbt, då blir ju det inte lika farligt med hinder ivägen.

Sidor: 1 … 125 126 127 128 129 … 131  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB