Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 32 33 34 35 36 37  

Kalle tränar för Triathlon

Registrerad: 2007-05-08

Fart är nog överskattat den 2 augusti anyway...

Jag kör förmoldigen själv och kommer då på fredag förmiddag/lunch. MEn jag ska försöka samåka mednån så jag slipper köra hem...

dubbelpost

Senast redigerat av Endag (2008-07-22 09:29)

Registrerad: 2006-03-15

Kalle Löpare skrev:

Endag skrev:

När kommer du till Kalmar?

På torsdag nån gång. Jag ska eventuellt samåka med två från Umeå som också ska köra Kalmar, men det är inte bestämt än. Annars kanske jag åker till Ludvika i början av veckan och kör därifrån själv. Håller på att planera för fullt, det är ju en semester efteråt som också måste planeras in... :)

Du då, när kommer du upp?

Endag skrev:

Jag kör förmoldigen själv och kommer då på fredag förmiddag/lunch. MEn jag ska försöka samåka mednån så jag slipper köra hem...

Perfekt, då har jag lite support oxå =)

Tryman,
självklart!! Både du and your red little friend.

Registrerad: 2007-05-10
Webbsida

Oj vad man blir avis när du går från 6:30 till 5:30 så där bara. Men ett övertygande genrep! En annan kör ju full fart mest hela tiden och kommer knappt under 6/km. Det enda jag kan satsa på ät att hålla den usla farten så länge som möjligt.

Från: Örnsköldsvik
Registrerad: 2007-08-01
Webbsida

Endag skrev:

Man kanske ska satsa på ett fenomemalt upplopp á 6 min/km???

Vilken tid är man tvungen att vara där på fredag, visst är det nån genomgång man ska vara med på?

Webbsida

Tryman skrev:

Perfekt, då har jag lite support oxå =)

Du startar klockan 18 va? Skitbra, då ska jag stå där och heja! :-)

Webbsida

steph skrev:

Oj vad man blir avis när du går från 6:30 till 5:30 så där bara. Men ett övertygande genrep! En annan kör ju full fart mest hela tiden och kommer knappt under 6/km. Det enda jag kan satsa på ät att hålla den usla farten så länge som möjligt.

Grejen är att 5:30 fart är fortfarande ganska måttligt tempo på en singel mil. Jag bara drömmer om att få springa som man gjorde förut, hösten 2006 sprang jag t.ex. milen på strax över 45 min en gång. Och runt 47-48 flera gånger. Men nu vågar jag inte springa snabbare än så här, lågpulslöpning må vara långtråkigt men det fungerar!! Ända sedan början av april har jag inte haft några skador alls, knappt känningar. Det lilla som har varit har gått över av sig självt tack vare det milda tempot.

Så jag tänkte börja hösten, i början av september, med en ny sväng lågpuls, och först efter ett tag lägga in intervaller.

Förresten, håller du 6 min/km på en IM så det inte alls något uselt tempo, tvärtom! Kolla bara på tiderna för folk som är hyfsat vältränade, det är svårt att hålla maran ut...

Registrerad: 2006-08-28

Kalle Löpare skrev:

Man kanske ska satsa på ett fenomemalt upplopp á 6 min/km???

då blir jag efter, jag har hållt 6,30 på spurten...

Kan man spurta har man lagt upp loppet fel...

Webbsida

Simtest tisdag 22/7

Simning, i sjö. Kollade upp innan så det var 500 m till vändpunkten, två svängar.

2000 m på nästan precis 40 min! Bra tempo, kanske lite fortare än jag tänkt hålla i Kalmar. Men det funkade med tretaktsandning, så ungefär det här tempot blir det.

Webbsida

Endag skrev:

Kan man spurta har man lagt upp loppet fel...

Risken att man behöver oroa sig för att man har för mycket krafter kvar är nog ganska liten...

Registrerad: 2006-08-28

Simmade du med folk, eller med GPS eller hade du bätt innan på en karta eller hur visste du längden?

Webbsida

Ironwoman skrev:

Simmade du med folk, eller med GPS eller hade du bätt innan på en karta eller hur visste du längden?

Det finns en ganska liten sjö, som jag kollade upp på Google Earth. Ca 550 m tvärs över, och jag vände lite innan.

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-12-30

GPS-signaler funkar tyvärr inte under vatten, annars hade det varit kanon med en vattentät GPS för utomhussimning. Men GE är väldigt användbart i detta sammanhang. Sjöar syns ju som regel där också, till skillnad från många löpslingor.

Webbsida

Jo, google earth funkar skitbra för att ta ut simsträckor, eftersom man mäta sträckor som inte är raka.

Dagens pass: Löpning, lite mer fart än vanligt.

1 km uppv., 6,5 min.
5,5 km terräng, 32 min, HR 159
1000 m på bana efter det, drog på rätt hårt, så jag trodde jag skulle få något snabbare än: 4:29. Snittpuls 181, max 194 (!).
1,5 km avjogg, 10 min.

Kul att springa på lite! Och en ny toppnotering för maxpuls, tidigare var från ett spinningpass, 193.

Registrerad: 2006-03-15

machine gun skrev:

GPS-signaler funkar tyvärr inte under vatten, annars hade det varit kanon med en vattentät GPS för utomhussimning. Men GE är väldigt användbart i detta sammanhang. Sjöar syns ju som regel där också, till skillnad från många löpslingor.

Man får sätta sig i en kanot och mäta upp först =)

Registrerad: 2007-05-10
Webbsida

Även roddbåt funkar bra!

Hur mäter de på tävling? Med laser? Borde vara det mest exakta. Sen kan ju bojen drifta i väg.

Endag skrev:

Hur mäter de på tävling? Med laser? Borde vara det mest exakta. Sen kan ju bojen drifta i väg.

Med tanke på hur mkt det kan skilja mellan olika banor kan man nästan tro att de använder ögonmått.

Senast redigerat av machine gun (2008-07-24 10:49)

machine gun skrev:

Endag skrev:

Med tanke på hur mkt det kan skilja mellan olika banor kan man nästan tro att de använder ögonmått.

Ja jag vet inte hur mycket det får skilja, är det 10% där också? Fast vem ska kolla det? I Sövde skiljde det nästn två minuter på vissas elittid i år och förra året. KAn iofs vara väder o vind, men nåt säger mig att det måste skiljt i distans. Fast mindre än 100 m fel borde inte vara så svårt.

+/- 10 % i alla grenar tror jag det är.

Jag tycker det är ok om löpbanan bara är 9.6 km fast det är olympisk, men då är det kul att få veta exakt uppmätt innan.

Endag skrev:

Jag tycker det är ok om löpbanan bara är 9.6 km fast det är olympisk, men då är det kul att få veta exakt uppmätt innan.

Jag håller med. Det är väl bara att skriva att banan är si och så lång, istället för att höfta till det.

machine gun skrev:

Endag skrev:

Jag håller med. Det är väl bara att skriva att banan är si och så lång, istället för att höfta till det.

Synd du är bortrest under Stockholm triathlon, annars kunde vi dragit igång en manifestation för "Exakt angivna sträckor" :)

Sidor: 1 … 32 33 34 35 36 37  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB