Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 31 32 33 34 35 … 37  

Kalle tränar för Triathlon

Från: Örnsköldsvik
Registrerad: 2007-08-01
Webbsida

Ok. ligger lite efter här. Har varit på en minisemester i en stuga i Huså, på norra sidan Åreskutan, min far och faster hade hyrt den för två veckor, och eftersom jag "bara" bor 40 mil ifrån så tog jag ledigt två dar från jobbet, var där lör-tis. Syrran passade på och var där också dom dagarna. Riktigt skönt med lite ledighet. Nu börjar man verkligen längta till den riktiga semestern, men den är först om två veckor och en dag.

Tar och sammanfattar förra veckan då, vecka 27.

Mån: Löpn, 12 km, 1:24, terrängspår. HR 146, lågt och bra.
Tis:  -
Ons: Löpning, 24,2 km, 2:42. HR 148.
Tor: Spinning, 60 min, sedan Bodypump 60 min.
Fre: -
Lör: -
Sön: Löpning, 60 min, ca 10 km. HR 162.

Totalt: 7 h 6 min

Faktiskt ingen dålig vecka, det blev ju hela 46,2 km löpning vilket är mycket för mig. Färre timmar än normalt, eftersom det inte blev något långt cykelpass pga resa men jag är lika glad för det.

Senast redigerat av Kalle Löpare (2008-07-10 22:44)

Webbsida

Den här veckan so far.

Mån: Vandring uppför norra sidan av Åreskutan från Huså. Vi kom ca 1/3 av totala vägen upp, sett till antal höjdmetrar. D.v.s. vi gick 300 m upp, 600 m var kvar till toppen. Det är ett ganska rejält berg! Tid som jag räknar som träning, ca 1,5 timmar.

Tis: En roddtur med syrran, som vi hade planerat ut redan förra gången vi var här för 3 år sen. Huså-Kall fram och tillbaks, i strålande väder! Total sträcka 10 km, i en vanlig roddbåt. Vi hade lite ont om tid, så vi fick ta i. Total tid 2:45, hälften var i 15 min-intervaller, så 1:22.

Ons: Löpning, långpass, 26,2 km, 2:45. HR 147. Riktigt bra pass, tempo 6,30 min/km!! Vilken plötslig förbättring från senaste veckorna. 925 pulsslag/km.

Tor: Cykel, lvg, 60,8 km, 2:28. HR 137. Till Köpmanholmen och tillbaks. Lugnt pass för att få distans.

Nu börjar det kännas riktigt bra, bara 3 dagars mängdträning kvar, med fyra pass, för att få in en IM på den här veckan. Efter det blir det mindre mängd i träningen. Enda problemet just nu är att det är riktigt besvärligt på jobbet fortfarande, det tar skitmycket energi, så man får tvinga ut sig på varje träningspass på kvällen. Fan vad drygt! Det borde bli lite bättre de här två veckorna som är kvar, med semestertider och så. Det ser bra ut, ro hem träningen den här veckan, sen blir det inte lika intensivt, så det ska nog funka.

Webbsida

Glömde att nämna en lite rolig episod från Huså. Måndag morgon skulle jag och syrran köra ett väldigt kort simpass i Kallsjön, hon ska simma Vansbro nu till helgen. Så på med våtdräkterna och ner till stranden. Det var visst lite kyligt i luften (+8). Så gick vi i med fötterna i vattnet, nog för att vi visste att det inte var badvänligt, men det här!!! ARRRGHH så kallt. Vad var det för fel, var vi bara morgontrötta och överkänsliga? Syrran hade tagit ett dopp häromdan, då var det 14 grader, kallt men inte såhär heller? I med termometern under tiden som fötterna började försvinna för oss.

PLUS 10 GRADER!! Operationen övergavs genast. Bara upp och byta om. Kallsjön hade gjort skäl för sitt namn.

Registrerad: 2007-05-08

Kom igen Kalle, ni kunde väl tagit en kopp varm choklad efteråt...

Registrerad: 2006-08-28

När du ska få in en IM som träning, räknar du då timmar eller distans? Gills paddlingen?

Webbsida

Endag skrev:

Kom igen Kalle, ni kunde väl tagit en kopp varm choklad efteråt...

Att vi inte tänkte på det! Ska testa det nästa gång! :)

Ironwoman skrev:

När du ska få in en IM som träning, räknar du då timmar eller distans? Gills paddlingen?

Nu räknas bara hårvaru-kilometrar. Har gjort 26,2 km löpning, 60 km cykel. Kvar är då 2*2 km simning, 120 km cykel på ett pass, och 16 km löpning. Jag har lämnat måndagen som en reservdag om något skulle fattas, men helst ska det vara klart på söndag.

Webbsida

Yesinbayeva satte just världsrekord. Igen! 5,03 denna gång, vilket fenomen hon är!

Webbsida

Nu ska vi se om det går att få över några foton på min cykelbränna.

Arm:
http://byfiles.storage.live.com/y1pWB9Q0d9xwI9cLBzZZ_4gNWdb8xGSJX2j-FmuvTit9H_znORQnfqKgVOYvEeL-41G

och ben:
http://byfiles.storage.live.com/y1pwZ23n8He3GtM6vxElzrVUC_GqCd4weUC_Jg5cqQWeCC_6usKUtcO06H5OuA8SNYg

Lite mörkt, men linjerna syns iaf. Inga spännarbilder precis, jag vägrar att låtsas posera när det här forumet är fullt av SL-are och bodybuildare! :)

Edit: Funkade till slut.

Senast redigerat av Kalle Löpare (2008-07-11 23:57)

Som jag trodde, jäkligt ettriga muskler.

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-12-30

Yes! Jag har startat en trend! :D

Bra skarpa linjer där.

machine gun skrev:

Ska bara deffa lite, sen vågar jag kanske skicka in en bild på överkroppen också ;)

Webbsida

Lördag 12/7

Cykel, lvg, mest mulet så ingen förbättring av cykelbrännan.
Till Skorped och tillbaks, 121,5 km. Tid: 4:50. HR 136.
Snittfarten blir alltså 25,1 km/h, känns bra att precis komma över gränsen. Fast det innebar lite kamp sista milen, för jag såg att det var "på gärdsgårn". Rätt låg snittpuls också, bra!

Bricklöpning på det, 4 km, 25 min, HR 146. Ganska drygt.

Nu är det "bara" ett simpass och 12 km löpning kvar för att slutföra IM på en vecka. Klockan är 18.15 nu, har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska göra det idag eller imorgon. Eller simma idag kanske, och springa imorgon?

Webbsida

machine gun skrev:

Bra skarpa linjer där.

Ja, cykelbrännan blir nog aldrig bättre än såhär för jag är faktiskt helt likblek på överkroppen, även om bilden är lite mörk!

För folk som inte cyklar kanske det ser ut som en skum sysselsättning: Vem har bäst bondbränna??

Webbsida

Vecka 28.

Mån: Vandring, 1,5 h
Tis:  Rodd 1:22.
Ons: Löpning, 26,2 km, 2:46.
Tor: Cykel, 60,8 km, 2:28.
Fre: Simning inne, 2 km, 53 min.
Lör: Cykel 121,5 km, 4:50. Löpning, 4 km, 25 min.
Sön: -

Totalt: 14 h 14 min

Rätt tung vecka, hade tänkt dra en IM på den här veckan men det höll inte riktigt. Planen var att springa på måndag, men vi hann aldrig det. Men det spelade ingen roll, sköt slutdatum en dag framåt så:

Måndag 14/7:

Simning ute, 2 km, 50 min.
Löpning terräng, 12 km, 1:24. HR 143, lugnt och fint pass.

Så det blev en IM på 6 dagar. Perfekt, nu ska jag unna mig två vilodagar, och en lite lättare vecka. Sen är det bara lite halvtung träning och formtoppning kvar!

Imponerande. Och du har många långa cykelpass i ryggen nu.

Registrerad: 2006-08-28

Det är bra, 2 km extra cykling...

Registrerad: 2007-05-10
Webbsida

Annars imponerande, men det var lite dåligt tempo på innecyklingen. Men det var väl redan som en del i den moderna nedtrappningen.

Registrerad: 2006-03-15

steph skrev:

Annars imponerande, men det var lite dåligt tempo på innecyklingen. Men det var väl redan som en del i den moderna nedtrappningen.

Du menar simningen va?

Webbsida

Tryman skrev:

steph skrev:

Du menar simningen va?

Han måste mena dålig mängd på innecyklingen, och det har han ju rätt i. :)

Registrerad: 2007-05-10
Webbsida

Äh skyll på solen, tyckte det stod cykling inne 2 km 53 minuter!!!!

Registrerad: 2006-03-15

steph skrev:

Äh skyll på solen, tyckte det stod cykling inne 2 km 53 minuter!!!!

Det var simningen det =)

Webbsida

Oj vad tiden går. Dags att trycka in senaste tidens träning. Igår var ett bra pass:

Tränings-triathlon 20/7.

Simning, premiär på Nyängets havsbad, som är mitt favoritställe. Säkert 18-19 gr i vattnet, soligt och fint på stranden.
3 km, 64 min, HR 152.

(lite lång paus då jag träffade några kompisar på stranden)

Cykel, Bjästa-Sidensjö. 72,6 km, 2:53. HR 146. I den sträckan ingick också transportcykling till stranden, så snittfarten får anses god (25,2 km/h totalt).

Löpning, 10 km, kändes bra så jag höll lite högre tempo för skojs skull. Tid 54:15, 5:25 min/km. HR 157.

Allt kändes bra, ska göra nåt liknande nästa helg bara för att få in alla moment. Lite seg i benen idag men det är bara skönt!

Ojoj, vilket pass! Snyggt Kalle! Och var kom den löpfarten ifrån, har du mörkat?

När kommer du till Kalmar?

Webbsida

Vecka 29.

Mån: Simning, 2 km, 50 min.
    Löpning, 12 km, 1:24.
Tis:  -
Ons: -
Tor: Löpning, 12,4 km, 1:20.
Fre: -
Lör: -
Sön: Simning, 3 km, 64 min.
    Cykel, 72,6 km, 2:53.
    Löpning, 10 km, 54 min.

Totalt: 8 h 25 min

Tja, rätt många vilodagar, en eller två mer än planerat, men jag vet inte, var ganska trött och seg hela veckan. Känns bara dumt att forcera nånting nu. Nu var jag pigg och fräsch på söndagen, så där blev en riktigt bra dag istället.

Rätt mycket på jobbet, men det går bra, då jag behöver träna flera timmar varje kväll. Nu den här veckan ska jag försöka träna oftare, men kortare pass.

Webbsida

Endag skrev:

Ojoj, vilket pass! Snyggt Kalle! Och var kom den löpfarten ifrån, har du mörkat?

Klart jag har mörkat, jag är egentligen adopterad från Etiopiens högländer. Så när ni joggar där i godan ro, ska ni lyssna efter ett högfrekvent tassande bakom er och känna nackhåren resa sig!!

Nä, men det är ju ändå ingen fart att tala om. Jag har glömt bort hur man springer fort. I torsdags sträckte jag ut benen på 400 m på bana, typ "det här är väl snabbt, eller?" och det blev precis 2 min = 5 min tempo.... Under hösten tänkte jag fokusera mer på löpningen, med fartpass och intervaller och annat gött. Jag längtar redan!

När kommer du till Kalmar?

På torsdag nån gång. Jag ska eventuellt samåka med två från Umeå som också ska köra Kalmar, men det är inte bestämt än. Annars kanske jag åker till Ludvika i början av veckan och kör därifrån själv. Håller på att planera för fullt, det är ju en semester efteråt som också måste planeras in... :)

Du då, när kommer du upp?

Sidor: 1 … 31 32 33 34 35 … 37  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB