Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Lördag 7/6
Cykel, t-o-r Långviksmon, 100 km.
Tid 4:05. PB!
HR 145
Tryckte på lite extra på hemvägen, gamla PB från i höstas var 4:13.
Vecka 23.
Mån: Spinning 45 min.
Löpning, 12 km, 1:21
Tis: -
Ons: Löpning, 17 km, 2:03.
Tor: -
Fre: Simning, 3200 m, 75 min.
Lör: Cykel, 100 km, 4:05.
Sön: -
Totalt: 9 h 23 min
Ojojoj, vilken kaotisk vecka!! Börjar nu samla ihop bitarna av mig själv, och när man kollar på veckan så vart det inte så tokigt ändå, ett långpass på varje gren. Stora problemet nu är maten! Jag har helt tappat aptiten, sitter och petar i maten och måste trycka i mig varje måltid. Hoppas det går över snart, för det kan inte vara bra...
Lyckades få in några platsmärken senast och nu hittade jag linjalen (igen) och med lite racklanden så fick jag in gula linjen och wow, simbanan uppmätt. Det är ju tyvärr jag som är familjens hacker - trots en svag internetvana i uppväxten, om man säger... Blev 1,31 km o två varv som vi kör blev 2,6, vilket jag lite gissat. Måste ju vara med marginal. Men ännu till första bojen på tredje varvet så blir det 3,03 km. Synd bara att sommaren tog slut....
Jag blir inte med under juni, men kan simma i juli. Ni får köra först, så kan jag simma på det som krävs för att vinna;)
edit
Senast redigerat av machine gun (2008-06-09 11:19)
Grattis till PB!
Senast redigerat av machine gun (2008-06-09 11:19)
Går det bra för dig MG?
Edit: Ok, där kom det. :) Tack!
Senast redigerat av Kalle Löpare (2008-06-09 11:21)
Kalle Löpare skrev:
Går det bra för dig MG?
Edit: Ok, där kom det. :) Tack!
Haha, blev bara två felposter den här ggn iaf. Tror Endag har rekordet på 7 i rad eller nåt sånt ;D
machine gun skrev:
Haha, blev bara två felposter den här ggn iaf. Tror Endag har rekordet på 7 i rad eller nåt sånt ;D
Hihi, ja jag minns det, det var i någon annans dagbok, minns inte vem. Det känns lite som Bob Beamons rekord. Oslagbart.
Jo, men det slogs ju två gånger i en och samma tävling!
Måndag 9/6
Löpning, långpass.
sträcka: 20,2 km!
tid: 2:21
fart: 6,98 min/km
HR: 149
En milstolpe vad gäller löpning för mig!! Såhär långa pass har jag bara kört några stycken av sen år 2000, då jag fick problem med löparknä. Nu börjar jag känna mig som löpare igen, otroligt skönt. :)
Sen att det gick i snigeltempo gör ingenting, det här och förra passet har jag sprungit på en enslig grusväg (ahhh, bara en sån sak... :) ) som är ganska skapligt kuperad, så pga det blir det nog lite långsammare än på plan mark. Men det spelar väl ingen roll en sån här dag?? Idag dagen efter, knappt någon träningsvärk någonstans, det bara känns att benen har jobbat.
Nu är det bara ett lätt pass innan Vättern, kroppen känns bra, psyket känns... halvbra, men det är på väg åt rätt håll iaf.
Hur går det med uppladdningen inför vättern? hur känns formen för 30 mil? ;)
lisse skrev:
Hur går det med uppladdningen inför vättern? hur känns formen för 30 mil? ;)
Jadu, bra fråga. Jag tror formen är ganska mycket bättre än förra året, men det är jättesvårt att säga hur det kommer att påverka loppet, det äääär ju så långt. :-S
Uppladdningen går väl bra, långpass löpning i måndags, vilket sitter i lite fortfarande, inget mycket. Idag på lunchen så körde jag ett medellätt pass på cykel i ett gym, för att försöka mjuka upp musklerna. Kroppen känns faktiskt riktigt stark, dock så är den mentala styrkan inte mycket att hänga i gran just nu, det är bara att läsa senaste veckans inlägg. :) Hoppas jag kan hålla en bra och positiv känsla genom hela loppet, då tror jag det kommer att gå bra. Ser jag bara till att mata in kolhydrater jämnt under hela loppet tror jag det ordnar sig.
Hur är det själv då, allt ordnat och klart inför loppet?? Cool som en filbunke??
Onsdag 11/6
Cykel på gym, 45 min.
Körde tre st 8-2 intervaller, med puls 150-155 på körningarna och 140 emellan.
Puls i snitt under passet, 145.
Skönt pass för att spinna loss benen lite. Nu är det Vättern nästa!
Kör du Vättern tillsammans med någon eller helt solo?
Kalle Löpare skrev:
Jadu, bra fråga. Jag tror formen är ganska mycket bättre än förra året, men det är jättesvårt att säga hur det kommer att påverka loppet, det äääär ju så långt. :-S
Uppladdningen går väl bra, långpass löpning i måndags, vilket sitter i lite fortfarande, inget mycket. Idag på lunchen så körde jag ett medellätt pass på cykel i ett gym, för att försöka mjuka upp musklerna. Kroppen känns faktiskt riktigt stark, dock så är den mentala styrkan inte mycket att hänga i gran just nu, det är bara att läsa senaste veckans inlägg. :) Hoppas jag kan hålla en bra och positiv känsla genom hela loppet, då tror jag det kommer att gå bra. Ser jag bara till att mata in kolhydrater jämnt under hela loppet tror jag det ordnar sig.
Hur är det själv då, allt ordnat och klart inför loppet?? Cool som en filbunke??
Ja vad som helst kan verkligen hända på 30 mil!
Jag har inte riktigt fattat att det snart är dags. Benen känns lite tunga efter arbete som brevbärare men är ledig imorgon så ska nog hinna ordna upp sig. Ska alldeles strax ta sista passet idag lite lugn uppvärmning med några inslag eller intervaller med högre tempo för att få in rythmen och känna på den nyservade cykeln:D ska börja ladda med mer mat idag också, lr mer kolisar rättare sagt. Kör du någon särskild uppladdning vad gäller käk? eller kör du på taktiken att bara fylla på under loppet? vad har du med dig i matväg på cykeln?
Det mesta runt omkring är väl ordnat, det sista fixas idag och imorrn förmiddag. Det enda som inte går enligt planerna är att lite kläder som arm- och benvärmare samt en tunn regn/vindjacka och en ny pulsklocka inte har kommit än :S Kläderna var en chansning(extrapris) att dom skulle komma. kommer de inte imorrn åker jag till cykelaffärn och köper nya.
Vilken tid startar du?
machine gun skrev:
Kör du Vättern tillsammans med någon eller helt solo?
Vi kommer att vara tre stycken som startar samtidigt, jag, syrran och en killkompis till henne.
lisse skrev:
Kör du någon särskild uppladdning vad gäller käk? eller kör du på taktiken att bara fylla på under loppet? vad har du med dig i matväg på cykeln?
Nja, uppladdning, jag äter väl mer än vanligt nu dagarna innan. På cykeln tänkte jag ha två st geler, plus två påsar med nötter och torkad frukt, plus några bars. Vi åker redan imorgon bitti till Motala (lång resa..), åker buss med en grupp från Umeå. Så då har man hela fredagen på sig att fundera. Startar kl. 01.00 ca.
Lycka till!
Det var inte så mycket mat med, ska du/ni stanna och äta eller?
Lycka till!
Lycka till, kör hårt!
Lycka till! Jag lider med dig. 300 km på sadel och start klockan 01.00... Men det är ju en superbra mental träning inför IM.
steph skrev:
Men det är ju en superbra mental träning inför IM.
Eller inte, förra året konstaterade jag att jag hade typ 7 timmar (med pausar) första 18 milen och var trött..., kändes inte så kul och funderade resterade 12 mil om jag verkligen är tillräckligt stark för kalmar.
Ironwoman skrev:
Eller inte, förra året konstaterade jag att jag hade typ 7 timmar (med pausar) första 18 milen och var trött..., kändes inte så kul och funderade resterade 12 mil om jag verkligen är tillräckligt stark för kalmar.
Å andra sidan måste ju Kalmarcyklingen kännas ganska kort efteråt?
machine gun skrev:
Ironwoman skrev:
Å andra sidan måste ju Kalmarcyklingen kännas ganska kort efteråt?
Ja, det gör den och man vet att även om man är trött så orkar man lite till. Men det som jag tänkte efteråt var mest på att jag blir trött av att cykla 18 mil, det är ju inte så konstigt egentligen, gäller att tänka så. Dessutom så har jag orkat kalmar, även fast jag blir trött
Jag fattar bara inte hur man ska orka cykla 18 mil i bra fart. Men det löser sig kanske.