Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 6 7 8 9 10 … 53 Tråd låst

KOP´s bulk

Registrerad: 2006-05-13

Om du inte ska ta proteinet på tom mage tycker jag du ska köra på vassle, det innehåller ju mer kalorier :)

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

okej... stämmer iof. Men frågan är om jag ska slösa pengar på protein då över huvudtaget?

Nån annan som vill tipsa också? Så jag vet säkert?

Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2007-06-28 20:33)

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Keep_On_Pumpin skrev:

okej... stämmer iof. Men frågan är om jag ska slösa pengar på protein då över huvudtaget?

Vaddå slösa pengar? Om man räknar g protein/kr är proteinpulver mkt billigare än vanlig mat. Det är därför jag köper det :)

Webbsida

stevebc skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

Vaddå slösa pengar? Om man räknar g protein/kr är proteinpulver mkt billigare än vanlig mat. Det är därför jag köper det :)

ja men det är mina kära föräldrar som köper min mat=) de köper inte mitt pulver ;D

Har jag ens någon nytta av pulvret i samband med träning?

Moderator

Tja, det är smidigt att ta med sig på gymmet...

precis, det är ju nice att ta det precis innan träningen

Webbsida

Aja vi får se vad jag köper dårå!=)

Har två frågor:
1. Jag känner mig jävligt sliten i ryggen. Som jag skrev innan så hade jag ont i ryggen i morse, och det blev inte precis bättre efter ryggpasset idag. Det gör ont när jag vrider på kroppen och när jag trycker frammåt nacken. Det gör ont på vänster sida om ryggraden. Vad har hänt? Borde jag ta det lite lugnt nu eller ska jag köra på?
2. Mitt gymkort gäller bara i två dagar till. Sen måste jag köpa ett enmånaderskort på SATS för juli (eftersom typ massa andra gym runt mig har sommarstängt?!). Det är under denna period jag tänkte köra som hårdast med AP osv. Borde jag vänta på leveransen innan jag börjar träna eller kan jag sätta igång på en gång just med tanke på ryggen och så. Dessutom kommer jag itne kunna köra hela AP kuren på en gång (dvs hela burken) Eftersom jag inte kommer vara i sthlm i början på augusti. Men det gör inget va?

Nu blev det mera än två frågor. Dessutom är jag helt snurrig för att jag är så förbannat trött och mätt och har ont i ryggen =P men skulle vara tacksam för svar. =)

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

1. Korsryggen blir enligt min erfarenhet inte bättre om man överanstränger den, vila och prova igen.

2.Kör det du kan köra när du kan köra det, vila det som behöver vila. Mitt liv hade ju blivit miserabelt om jag hade vilat överkroppen bara för knäna strejkade:P

3. Uppehåll borde inte påverka effekten av AP, så vitt jag vet.

Webbsida

tack lajne!! Du besvarade den där ostrukturerade och intet sägande texten så bra som det ens gick =P Jag tror jag vilar imorgon. Vi får se. =) Ska beställa allt från HKG imorgon också. =)

Angående käket så är jag spyfärdig just nu... Sitter här och svettas som fan för att jag är så mätt =P Fick i mig strax under 5000 kcal =) Nu ska jag sussa till 10.00 :D:D:D:D:D Ha det bäst allihopa!! God natt =)

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

haha bra ätit, godnatt;)

Webbsida

God Morgon =)

Tänkte ta upp detta med mig svank här också. Jag har som sagt krympt 2 cm sen jag började träna plus att mitt arsle putar mera utåt (som hockeyröv fast inte riktigt). Jag har alltid tänkt att det blir väl så när man börjar träna och få muskler där. Men nu inser jag att det kan finnas ett annat sammanhang nämligen min svank! Jag misstänker att jag har fått en mera böjd svank och därav dessa förändringar!!! Kan mina misstankar stämma?

Moderator

Ja. Men är du säker på att du krympt hela 2 cm?? Det är rätt lätt att växa/krympa 1-2 cm beroende på hur man mäter sig också.

Senast redigerat av stevebc (2007-06-29 12:46)

Webbsida

stevebc skrev:

Ja. Men är du säker på att du krympt hela 2 cm?? Det är rätt lätt att växa/krympa 1-2 cm beroende på hur man mäter sig också.

mätt mig på morgonen efter en hel natts sömn! Jag var 180,5 när jag typ var 16-17. Nu är jag 18 ska bli 19 och är typ 178,5 mätt på morgonen efter en hel natts sömn. Men min röv har också blivit mkt mera utstående liksom. Så jag tror de finns starka kopplingar här, för det är just vid stark svank som man får ankröv. Om jag tränar bort svanken kanske jag växer dessa 2 cm igen =) Problemet är bara att ajg inte hajar t-nation artikeln, speciellt pga musklernas betäckning men också för att jag inte vet hur jag ska bygga upp mina pass efter det hela... Någon som orkar hjälpa mig? :$

Moderator

Ja, jag skrev lite i en annan tråd. vänta.

stevebc skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

samma här om röven =P Fått en jävla ankstjärt... så jävla fult. hockeyröv är äckliiiit

Tänkte lite på det jag skrev. Intressant är att ajg har krympt ungefär 2 cm sedan jag börja styrketräna och jag har fått en mera utåtstående stjärt. =P Jag tror faktist att min svank har blivit relativt stor och därav dessa båda effekter!!! kan detta stämma?

Stretcha höftböjarna och korsryggen, även främre lår tror jag kan hjälpa. Eftersom jag inte kan stretcha främre lår utan assistans (jag ligger på golvet och låten en stark snubbe trycka vaden mot bakre lår så hårt han kan :D) så är jag lite bekymrad för min svank :(

Stretchar höftböjarna och korsryggen mycket bara för det!

Sen kan du söka på svank så finns det massa trådar här.

Senast redigerat av stevebc (2007-06-29 13:59)

Webbsida

Ah okej! Sen måste magen stärkas va? Genom att stretcha hamstrings och korsryggen och stärka magen och typ ?quadriceps? borde jag ju se till att "pelvis" lutas frammåt och därav kunna få bort den starka svanken va?

Har ju dessutom en jävligt utförlig och galet bra artikel om just detta:

http://www.t-nation.com/readTopic.do;js … id=1508256

Men just musklerna och effektiva övningar för att stärka eller stretcha angivna muskler är mitt största problem. Hur fan ska jag göra?

Webbsida

WTF, artikeln beskriver detta:

Muscles You Need
to Strengthen

Rectus Abdominus  - MAGE

External Obliques

Gluteals  - STJÄRT        VARFÖR?

Hamstrings   - BAKSIDA LÅR         VARFÖR?

Muscles You Need
to Stretch

Psoas+

Iliacus

Rectus Femoris

TFL

Spinal Erectors*

Kan nån hjälpa mig med att identifiera dessa muskler och typ ge mig tillhörande övningar? Skulle vara värt guld <3

Webbsida

En fråga angående AP... Kan jag köra AP tre veckor för att sedan vila en vecka och efter denna vilovecka köra ytterligare en AP vecka?

Från: Alltid gymmet!
Registrerad: 2006-01-31
Webbsida

Keep_On_Pumpin skrev:

En fråga angående AP... Kan jag köra AP tre veckor för att sedan vila en vecka och efter denna vilovecka köra ytterligare en AP vecka?

Klart du kan göra så.

Webbsida

Okej så det är inte mera effekt på att köra allt i ett streck? Jag skulle teoretiskt kunna köra varannan dag också?

Webbsida

Keep_On_Pumpin skrev:

Okej så det är inte mera effekt på att köra allt i ett streck? Jag skulle teoretiskt kunna köra varannan dag också?

Klart det är att föredra att använda hela burken i 4 veckor i sträck.

Webbsida

jahapp..... ÖHM... Jag undrade just eftersom skiten är så förbannat dyr, så jag vill ha det mesta utav den. Men om jag kör tre veckor och sedan en vecka så kan de väl inte tappa så mkt av sin effekt va?

Webbsida

Keep_On_Pumpin skrev:

jahapp..... ÖHM... Jag undrade just eftersom skiten är så förbannat dyr, så jag vill ha det mesta utav den. Men om jag kör tre veckor och sedan en vecka så kan de väl inte tappa så mkt av sin effekt va?

Vill du ha det mesta utav den så kör du i 4 veckor i sträck.

Sluta snåla nu pumpinboy!

Webbsida

äsch =) pengar finns ^^ men de känns ändå bittert om de blir sämre liksom =P

Webbsida

men nu får nån kunnig hjälpa mig med musklerna som jag skrev om där uppe??? snälla? (A) <3

Sidor: 1 … 6 7 8 9 10 … 53 Tråd låst

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB