Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
HAHA xD Jag tar enligt dosering :P 1-2 tabletter 1-3 ggr om dagen. Tog 2 på morgonen och 1 nu för ett tag sen. Funkar fint =)
OK. Ville bara varna dig. Tror nämligen jag sabbade 2-3 dagars kcalöverskott där typ xD
Lajne skrev:
OK. Ville bara varna dig. Tror nämligen jag sabbade 2-3 dagars kcalöverskott där typ xD
Haha, ökar förbränningen massor eller?
edit: eller syftar du på att deu sket ut allt?
Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2008-02-07 15:12)
16 st normalviktiga 4 mg/kg akut Ökad RMR;
- 420 J/kg/tim hos tränade individer
- 300 J/kg/tim hos icke-tränade LeBlanc JM et.al 1985
Keep_On_Pumpin skrev:
Lajne skrev:
Haha, ökar förbränningen massor eller?
edit: eller syftar du på att deu sket ut allt?
Alternativ 2, min käre KoP. Alternativ 2 xD
high_school_boy skrev:
16 st normalviktiga 4 mg/kg akut Ökad RMR;
- 420 J/kg/tim hos tränade individer
- 300 J/kg/tim hos icke-tränade LeBlanc JM et.al 1985
Va?? Jag har just nu ca 4mg / kg i mig :P har jag ökat min ämnesomsättnign massor nu med andra ord?
ja, ca 33000j eller 33kj eller ~9kcal mer per timme. Om du tycker det är massor så:P
Lajne skrev:
ja, ca 33000j eller 33kj eller ~9kcal mer per timme. Om du tycker det är massor så:P
200kcal per dygn... bajskorv.
Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2008-02-07 15:28)
skillnad på akut stimulans och total stimulans också. Och dessutom ska du väl förhoppningsvis inte ha koffein i blodet på natten t.ex.:P
Edit: Jag satsar på ~100kcal/dag. Max. Ät en extra negerbulle och se glad ut, typ:P
Senast redigerat av Lajne (2008-02-07 15:30)
Lajne skrev:
skillnad på akut stimulans och total stimulans också. Och dessutom ska du väl förhoppningsvis inte ha koffein i blodet på natten t.ex.:P
Edit: Jag satsar på ~100kcal/dag. Max. Ät en extra negerbulle och se glad ut, typ:P
HAha:D
Dricker en protec nu <3 fyfan va jag saknat detta :(
Morgonvikt: 76-77kg... Min våg är helt störd. Jag skulle chansa på att jag väger 75kg nu om jag ska vara ärlig. =P
Du närmar dig idealvikten för en vanlig, sund kvinna i 50-årsåldern allt mer:)
Lajne skrev:
Du närmar dig idealvikten för en vanlig, sund kvinna i 50-årsåldern allt mer:)
Hahaha ;D Yess det jag alltid drömt om ;D
Nu kommer mest en sammanställning för mig själv igen, så att jag håller koll på mig själv lite. Jag köpte mitt första gymkort den 17 september 2005, tror jag, eller så var det den 17 augusti. Jag hade hur som helst ungefär nyss fyllt 17 år (fyller 26e augusti).
Första perioden: Det första året:
Jag hade fått ett väldigt grundläggande upplägg av en jobbarkompis som visade hur jag skulle variera i reps och set samt övningsmängd. Vilka övningar jag skulle köra var det aldrig tal om (tyvärr). Så under denna period körde jag en 3-split men fokuserade nästan bara på maskiner. Det enda jag körde fritt som jag kan minnas nu var bicepscurlar (kanske därför de har sånt jävla försprång? ;)). Under denna period körde jag alltid med en gainer efter passet, som tur var gav detta mig det extra lilla överskottet (hade noll koll på detta just då). Dessutom försökte jag äta mycket, men inte trycka i mig som jag gör nu. Jag skulle uppskatta att jag gick från ca. 50kg till 65kg under denna tid.
Lite styrkestats från denna tid:
Latsdrag med smalt grepp (V-handtag): 10x55kg
Pecdec: 10x35
Bröst i cc: 10x25 (arg varför körde jag sånt här skit??? Hade inte ens med bänkpress i mitt pass :()
Bicepscurl: 10x10kg
Bicepscurl i kabelmaskin: 10x40 eller 10x20, beroende på hur många gånger den va lindad
Lite bilder från denna tid:
Före (ett år innan jag började träna, men ungefär samma vikt):
I mitten av denna period:
Slutet av det första året:
Den andra perioden: Från 2006-10-12 till 2007-04-XX
Nu hade jag alltså bekantat mig med halso.info och dess oändliga kunskaper inom muskelbygge ;D. Jag lärde mig hela konceptet med att äta. Till en början så fattade jag dock inte vikten med basövningar, så jag fortsatte med mina maskiner. Men det tog inte lång tid innan jag insåg vikten i det hela och då exploderade min kropp i volym verkligen. Det kanske är ren tillfällighet, men denna tid, detta halvår, är det halvåret jag absolut fått bäst resultat någonsin. Viktmässigt skulle jag uppskatta en ökning från kanske ca65 till 78kg kanske. Jag började också med lite andra tillskott än tidigare.
Lite styrkestats från början av denna tid: (tyvärr har jag inte hur mycket jag ökade)
Marklyft: 10x50kg
Bänkpress: 10x60kg (kan inte tänka mig detta om man tittar på dagsläget, måste ha skrivit fel eller nått)
Militärpress: 10x27,5kg
Smalbänk: 10x45kg
Knäböj: 10x65kg (ganska mycket jämfört med var jag ligger nu)
Lite bilder från denna tid:
I början (november):

båda runt 70kg
I slutet (april):
74kg
Period tre: 2007-04-XX tills denna dagbok grundades (ca 2007-06-mitten)
Nu började min första riktiga dåliga fas. Hade här två månader där jag inte tränade något alls och gick ner från mina ca 80kg till ca 73-74kg. Dessa veckor innehöll mycket dålig mat, för lite mat samt mycket sprit och festande.
Styrkestats och bilder finns i min dagbok.
Period fyra: 2007-06-mitten till ungefär 2007-07-21
Denna period, trots att det bara var 17-18 pass gav mig igen enorma ökningar. Sen jag vetat hur det funkat med maten och sen jag fattat att basövningar är viktiga har det gått bra, det enda som krävs är att jag har tiden och kommer igång på riktigt. Jag gick från 73-74kg till 82,5kg tror jag (lite för mycket thihihi ^^).
Styrkestats och bilder är väldokumenterade i dagboken.
Period fem: 2007-07-21 tills nu (samt 2 veckor till)
Detta är depressionens stora epok i mitt liv. Har haft sjukt mycket att göra och tänka på och varken tiden eller orken har funnits för gymmandet. Det har sakta men säkert resulterat i att jag från mina 82,5kg har rullat ner till ca 75kg. Dessvärre så är verkar det vara väldigt mycket muskler som strukit med eftersom jag har värsta fettlagret på magen just nu bl a. Under denna period har jag helt enkelt inte kunnat äta. Jag har inte känt någon hunger och fått en klump i magen när jag försökt äta mycket. Jag har börjat spy inför pressade situationer och mått allmänt dåligt många gånger. Jag hoppas innerligt att detta ska släppa när jag väl sätter igång igen om 2 veckor. Jag hoppas tiden och orken kommer att finnas och att pressen med maten släpper. Det syns på ens kropp när man inte har tränat regelbundet på 7 månader kan jag säga ;). Blir nästan skrämd när jag hör hur långt detta uppehåll har vart.
Bra jobbat den som orkade läsa igenom allt detta =).
Tack för mig =P
Ha det så bra!
//KOP
Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2008-02-13 13:12)
Bröst i cc: 10x25 (arg varför körde jag sånt här skit??? Hade inte ens med bänkpress i mitt pass :()
Bicepscurl i kabelmaskin: 10x40 eller 10x20, beroende på hur många gånger den va lindad
Marklyft: 10x50kg
Bänkpress: 10x60kg (kan inte tänka mig detta om man tittar på dagsläget, måste ha skrivit fel eller nått)
Knäböj: 10x65kg (ganska mycket jämfört med var jag ligger nu)
Hahaha, LITE skillnad i övningsvalet då.!! :D
high_school_boy skrev:
Bicepscurl i kabelmaskin: 10x40 eller 10x20, beroende på hur många gånger den va lindadMarklyft: 10x50kg
Knäböj: 10x65kg (ganska mycket jämfört med var jag ligger nu)Hahaha, LITE skillnad i övningsvalet då.!! :D
Jag vet :P Helt sjukt =P Stört att jag jag ändå växte helt ok under det året =P Ganska clean bulk tror jag =) Jag har fan bara haft tur hela tiden :P Och sen när jag börjar lära mig saker går allt åt helvete för att jag tänker så mkt på det :P
Ja KOP, sluta sitt o tänk på vad som är mest optimalt o skit, dra till gymmet och bara ös, kommer gåå skitbra ska ru se.
Hur gåre med "deffen" då?
Nu ska jag rita en bild:
Med andra ord: det blir tyvärr inte bara bra av att ösa :(. Men jag borde tänka mindre på maten, det har verkligen blockat mig.
"Deffen" skedde aldrig. Det är mycket snack och lite verkstad hos mig just nu... :P Har för mycket att tänka på. Om två veckor sätter jag igång, men som vanligt har jag börja planera redan ;D
EDIT: i texten ovan ska det stå att resultaten avstannar om träningsklossen stoppar vattnet. DOH!
Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2008-02-13 15:50)
Haha ok. Hoppas allt löser sig. Studier som är boven eller?
Nej snarare pressen och stressen jag känner inför att prestera:P. Det blir bara helt omvänt då =P. Måste lugna mig och ha mera skojj ;D. Skolan har snart ihjäl mig, men det är bara 2 veckor kvar av det riktigt tuffa. =) Sen ska det tränas;P
Fan asså. Att träningen stannar av om man inte tränar. Det visste jag faktiskt inte, källa?
Också editerar du. Fan också. Min rolighetsfaktor skönk ännu en gång till oanade lågvattenmärken:(
Senast redigerat av Lajne (2008-02-13 16:03)
Du kan ju börja med att kolla min edit :P
OCH DU KAN JU BÖRJA MED ATT KOLLA MIN! HAHAHAHA! 0WN3D!!!
http://kop.justgotowned.com/
Senast redigerat av Lajne (2008-02-13 16:04)
Du kan ju då som nästa steg kolla när du skickade av din kommentar: 16.01 och när jag faktist editerade: 15:50 =D
Låtom mig ändra denna sköna länk:
http://Lajne.justgotowned.com/
MUHA!!!!!!!!!!