Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Haha, där har du det dagpekka,!!!! det är därför han hetsar så dant om den, KOP, ja visste väl att du trodde på såntdär skit trots allt ;D
Degpekka skrev:
Keep_On_Pumpin skrev:
Fick knäpp skallen och skickade iväg ett mejl till tv-shop där jag bad dem att föklara sitt påstående :"du bränner fett och bygger muskler samtidigt"... Få se vad de svarar =)
blev du missnöjd när du köpte produkten? ;P
HAaha XD Njaaa :P Jag läste om den där nissen som ville köpa en crosstrainer och bygga muskler:P Så kommer jag på att alla luras och att jag hatar tv-shop och alltid velat ha en förklaring av dem. Så får se va de blir nu? ;)
Tränade idag för första gången på typ en månad. Jag höll på att dö. XD Verkligen typ 200 i puls och helt genomsvettig. Riktiga flugvikter idag men jag skyndar långsamt nu =)
Bröstpass: som idag var annorlunda än enligt schemat
• Bänkpress
10x60kg
10x60kg
inga problem (hade nog gått mera)
• Smalbänk
10x55kg
8x55kg
blev riktigt trött helt plötsligt
• Lutandebänk
10x50kg
8x50kg
failade ganska mkt =P
Marklyft
12x60kg
12x60kg
XD
Frontböj
4x60kg
Aj?
Knäböj
12x60kg
Latsdrag
12x60kg
12x65kg
höjning sen förra gången
Skivstångsroddmaskin
körde inte idag, var så trött
Sittande hantelpress
Upprätt rodd
12x35kg
12x40kg
inga problem, samma vikt som innan.
Skivstångscurl
Cablecrunches
Kommentar: Skönt att komma igång igen =) Det bästa är att jag inte verkar ha tappat speciellt mycket alls =) Det som känns sämst är marklyften och knäböjen som jag vart förvånansvärt trött av. Men det kanske är pga repsmängden =P
Pga riktigt jobbig träningsvärk i benen, brösten, triceps, axlar, så valde jag idag att bara köra lite lätt rygg och biceps =) Det gick väl helt ok =) Tappat mkt i biceps dock tyvärr ;P
Skivstångsrodd
12x50kg
12x60kg
9x70kg
10x70kg
Latsdrag, bakom huvet brett grepp
9x70
12x65kg
10x60
tror jag...
Militärpress
såg 40kg på stången och fick lust att köra lite fort, gick inte bra dock :P
10x40kg
8x40kg
Skivstångcurl
12x30kg
10x40kg
9x40kg
Stark i latsdrag o skvistångsroddarna bro' !
Stångrodden var iaf bra!! =) Faktum är att 11x70kg är pb :P Så de va riktigt nära :P
LOL! Du är på mina vikter i skivstångscurlen!
Lajne skrev:
LOL! Du är på mina vikter i skivstångscurlen!
Amen duuuu :P hahaha sluta :'( Jag har faktist klarar 10x50 eller nått =P Nån gång i tiden :P Men det kommer öka fort nu hoppas jag ;) Kommer jag kunna öka och komma tillbaka i styrka fast jag deffar?
Tills ditt lilla nervsystem vet vad det håller på med igen iaf. Dessutom verkar många uppleva ökad styrka de första ~2 veckorna av deff innan den börjar dala igen; mina deffar har varit för korta samt haft fel förutsättningar för att jag själv ska kunna avgöra^^
Lajne skrev:
Tills ditt lilla nervsystem vet vad det håller på med igen iaf. Dessutom verkar många uppleva ökad styrka de första ~2 veckorna av deff innan den börjar dala igen; mina deffar har varit för korta samt haft fel förutsättningar för att jag själv ska kunna avgöra^^
Så du tycker verkligen jag ska deffa?? :P Du är nog den enda som är för det hela.... Men du är nog också den enda som fattar vad hög ämnesomsättning innebär :P
Ja du får välja om du vill lita på mig eller inte; det är knappast som om jag tar illa upp om du försöker bulka istället;) Diskussionen har vi haft så många ggr tidigare att den är meningslös att ta igen:)
Jag ska skriva studenten om ca 4-5 veckor. Ja, skriva studenten, dvs skriva ett prov som avgör 1/3 av hela mitt tyska avgångsbetyg. Det kräver sjukligt mycket förberedelse och eftersom det inte bara är det utan också vanligt skola och alla saker man måste göra när man bor ensam hemma så har jag en del att göra just nu. Detta medför tyvärr att jag kommer måsta skära ner på träningen nu de närmaste 4-5 veckorna. Den planerade deffen kan därför inte utföras på önskat sätt utan måste modifieras, och jag tänkte be er om hjälp.
Jag skulle uppskatta att jag på 70kgs kroppsvikt skulle ha ett bf% på mellan 8%-12%. Just nu så väger jag väl ungefär 78kg. Jag måste erkänna att min våg är otroligt cp och att det diffar mycket från dag till dag, men runt 75-80kg. Jag vill gå ner till ungefär 70kg.
Jag tänkte mig nån slags periodiskt deffande. Dvs: Jag deffar bara i samband med ett träningspass så att jag minskar risken för muskelförlust så mycket som möjligt. Ett exempel:
Tränar på måndag, det innebär att jag kan ligga på kcal underskott måndag, tisdag, onsdag? Eller var ska jag dra gränsen? Om vi säger att onsdagen är gränsen så innebär det att jag måste ligga på +-0 på torsdagen igen och tills jag tränar nästa gång. Viktnedgången kommer vara mycket mera långsam än vanligt, men då kan jag tajma underskotten med träning för att minska muskelförlusten. Hur låter detta? =)
Lajne: Hur mycket tror du jag kommer sänka min energibalans, om vi säger att den ligger på 3500kcal nu?
MVH
//KOP
Har du fått svar från företaget du mailade än? :D
Keep_On_Pumpin skrev:
Lajne: Hur mycket tror du jag kommer sänka min energibalans, om vi säger att den ligger på 3500kcal nu?
Det är ju då tyvärr fullständigt omöjligt att säga. Dessutom tillåter jag mig själv att tvivla på att underskott varvat med energibalans kommer ge så mycket i det avseendet. Det finns trots allt bara två logiska möjligheter: det ena är att din ämnesomsättning sänks ganska direkt, redan under de första dagarnas underskott, och då kommer det som du tror är energibalans lägga dig på ett överskott vilket återigen höjer ämnesomsättningen (och dessutom kraftigt förminskar eller helt utplånar viktminskningen sett över tid). Det andra är att det krävs ett längre underskott för att sänka det hela, och då kommer du visserligen gå ner i vikt men ha precis lika svårt att gå upp igen som innan.
Dessutom förstår jag inte vf du vill ner ända till 70kg, en månads hårt (och konstant;)) underskott borde göra susen. Viktnedgången mätt i kg tänkte jag mig från början som irrelevant ur målsättningsprincip när jag föreslog det hela:P
Keep_On_Pumpin skrev:
J
Jag tänkte mig nån slags periodiskt deffande. Dvs: Jag deffar bara i samband med ett träningspass så att jag minskar risken för muskelförlust så mycket som möjligt. Ett exempel:
Tränar på måndag, det innebär att jag kan ligga på kcal underskott måndag, tisdag, onsdag? Eller var ska jag dra gränsen? Om vi säger att onsdagen är gränsen så innebär det att jag måste ligga på +-0 på torsdagen igen och tills jag tränar nästa gång. Viktnedgången kommer vara mycket mera långsam än vanligt, men då kan jag tajma underskotten med träning för att minska muskelförlusten. Hur låter detta? =)
MVH
//KOP
Inte för att låta nedstämmande eller kränkade. Men det där var nog det mest korkade jag hört; underskott NÄR MAN TRÄNAR och energibalans övriga tid? Alla andra cykliska dieter har tvärtom: överskott när man tränar, och underskott när man vilar ...
Haha... :P Jag vill ju deffa... Alltså är inte överskott bra. Sen är ju inte underskott bra heller om jag har det när jag inte tränat på länge (mkt muskler stryker med). Men Lajne har redan med sin post svängt om hela min strategi... Jag tror jag lever nu de närmaste 4-5 veckorna PRECIS som jag vill... Äter det jag är sugen på och tränar när jag har ork tid och lust... Får se hur mycket jag tappar. Sen deffar jag nog hårt i en månad, så jag sänker min ämnesomsättning. Sen ska jag bulka som fan.
man skal ligga extra lågt i kcal intaget om man skal säkna ämnes omsättningen eller?
är det bara för mig hälso inte har funkat på typ hela dagen eller är den paj
Hälso har varit extremt paj. Och meningen är att ju mer du närmar dig svältnivåer ju hårdare ska kroppen reagera; alltså en balansgång mellan att gå så lågt som möjligt utan att tappa för mycket muskler. Och givetvis handlar det om mina hobbyteorier, testade endast på mig själv;)
Sure, give it a go.
Måste för all del få veta resultatet när du är färdig ...
kan man ligga på 1000kcal under. de är bra att du inte ljuger när du gissar, för det brukar jag göra, folk får liksom snabbare reaktions förmåga då. har suttit vid data maskinen hela dan och surf deffat. känner mig helt svängd
I Svea I skrev:
Sure, give it a go.
Måste för all del få veta resultatet när du är färdig ...
vem pratar du med igentligen, du har väll inte börjat prata för dig själv
Senast redigerat av konstigapellefant (2008-01-22 00:56)
Jag satsar på att KoP klarar ~1000kcal under, om än inte i mer än 2-3 veckor. Det som från början var 1000kcal under borde ändå vara mindre än så vid det laget. Handlar ytterst om hur mycket fettmassa man har, jag antar att du redan vet om det där med att den släpper ifrån sig minst 70kcal/kg?
Lajne skrev:
Jag satsar på att KoP klarar ~1000kcal under, om än inte i mer än 2-3 veckor. Det som från början var 1000kcal under borde ändå vara mindre än så vid det laget. Handlar ytterst om hur mycket fettmassa man har, jag antar att du redan vet om det där med att den släpper ifrån sig minst 70kcal/kg?
Jag räknar med en fettmassa på ungefääär 13-14 kg... Så 1000kcal är rätt stort underskott faktist :/
Jag låg på underskott 1000kcal när ja hade 14kg kroppsfett. Körde det i 3 veckor. Inga probem. :)