Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4 5 … 13  

Adrenalinepacked POWER!

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Jag tror det var en korsryggssträckning jag råkade ut för i vintras. Hugger det till när du kör t ex hantelrodd eller stångrodd också? För mig tog det ungefär en månad sen var all smärta borta.

Från: Tokyo
Registrerad: 2004-07-20

Japp det gör ont lite då och då, det liksom hugger till när muskeln aktiveras. Jävligt jobbigt faktiskt. Vilade du helt eller körde du lätta ryggövningar?

Moderator

Jag kunde inte köra en enda övning som belastade korsryggen det minsta, det högg till som satan. Blev riktigt deprimerad ett tag, ska kolla min dagbok...

Så här skrev jag 19 december 2006:

De övningar där korsryggen belastas kör jag extremt lätt för tillfället, för att gradvis öka. Jag skyndar långsamt och beräknas träna som vanligt någon gång i januari.

Bänkpress gick bra och även latsdrag, men inte med så mycket ryggsving då. Ser ut som jag skadade ryggen 20:e november men därefter fortsatte jag i 1-2 veckor trots att det högg till vilket var jävligt dumt. Var helt tillbaka någon gång i januari.

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

Hoppas det löser sig med skadan Adrenaline, att vara skadad är pisstråkigt o jobbigt.

GL

Blev inget gym idag, har fortfarande inte haft tid att springa in på Slföreningen och bli medlem.

Men det är som ni vet inget som hindrar the Fred. I lekparken blev det:

TricepsDips 10 10 10
Squats med tjejen på axlarna 52 kg typ 12 12 12
Chins 7 6 5 5 5 3
Finnen ? ? ? krånglig övning det här, men vet ju aldrig hur mycket motstånd man gör
TricepsDips 5 8
Crunches med tryck mot bröstet 12 12 12

Från: Sundets pärla
Registrerad: 2006-07-30

hahahaha!
Tjejen måste flabbat när du var seriös och körde knäböj med henne på ryggen ;) ?
Eller har din tjej förstående för sådant ?

Från: Stockholm
Registrerad: 2006-10-11

Hehe, tycker det är riktigt skönt att du går ut och köttar i lekparken. Se till att bli medlem i stykrelyftsklubben nu. Jag är riktigt sugen på utlägg om teknikutförandet i mark, böj, bänk mfl.

Moderator

Crosstjeck skrev:

Hehe, tycker det är riktigt skönt att du går ut och köttar i lekparken. Se till att bli medlem i stykrelyftsklubben nu. Jag är riktigt sugen på utlägg om teknikutförandet i mark, böj, bänk mfl.

Det är jag med. Jag ångrar själv att jag inte började tidigare. Men på tisdag smäller det! Ska kämpa för ärorika Lunds TK.

Vad heter "din" klubb Adrenaline?

Sådär, nu har jag varit borta riktigt länge, fan ett par veckor ju, förutom några få träningar i lekparken. Lekparken blir det mindre av framöver dock!

Körde ett discopass med polaren på friskis idag, lite mjukstart. Det var sista träningen där, from nu är det bara SL gymet som gäller. Passet jag körde idag orkar jag inte skriva upp eftersom det egentligen inte tillhör det här programmet.

Jag har alltså blivit medlem på http://hem.passagen.se/sodratk/, en styrkelyftsförening som håller till i källaren på Västertorpshallen. Där inne har dom bara skivstänger och hardcårutrustning, inget tjafs. Det är det bästa gymet jag sett i hela mitt liv och det kostar bara 1000 kr för ett års medlemskap och obegränsad träning precis när du vill. Det finns tydligen några grabbar som tävlar där, ska se om jag får lära känna några av dom. Första passet jag ska köra där kör jag nog imorgon eller i övermorgon, och det kommer bli ett böjpass.

Sorry för att jag varit borta :D from nu blir det skärpning och HÅRD JÄVLA STYRKETRÄNING!

Från: Sundets pärla
Registrerad: 2006-07-30

Pumpa adrenalinet!

Moderator

GO GET THEM BITCHEZ

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Nu förväntar jag mig minst en smolovcykel i 4-5 övningar för att gottgöra för det här slackandet;)

Gott! Ser som sagt gärna att du delar med dig av dina erfarenheter. Vi är några som har förväntningar ;)

Bänk blev det istället, kör böj imorrn eller i övermorrn. Ska träffa en snubbe som kan instruera mig lite i böjen då.

Bänk 70 x4 x4 x5 x4 x3 Ganska bra, trodde jag skulle tappa men jag har fått tillbaka lite styrka faktiskt. Hade jag vilat lite hade jag satt 4 på sista också.

Dips med +10 x5 x3 x4 Alla 4 el 5 nästa

Frivändning 30x 10 34x8 40x4 Alla 40 x5 nästa

EZ Extensions 30x 10 40x4 38 x6 Alla 40 x4 nästa

Wrist curls på slutet, antecknade inte vikten.

Utv. Riktigt nöjd med passet!! Bänken är fortfarande på 70 men sist jag bänkade fick jag gå ner i vikt de sista seten. Nästa gång blir det nog bulgaren i bänk.. Eller helt enkelt köre på som jag gjort, öka en rep per vecka. Vad tycker ni?

Från: Skövde
Registrerad: 2006-05-15

Gött att du kommit igång igen Adrenaline! Ännu bättre att du kommit igång på en SL-klubb! Det är det jag säger, SL-klubbar ÄR i regel dem bästa som finns, och dessutom ÄR dem i regel dem billigaste också!

Fucking hell, då kördes det böj idag på klubben då. Reine, en gammal räv som tränat landslaget, står och tittar. Och sa bara "det där är ingen knäböj".

Mina fel är följande:
Jag har stått för smalbent. Jag har fällt fram skenbenen i för mycket vinkel. Jag har fällt fram ryggen i för mycket vinkel. Jag har inte gjort det, och det och det och det och det... etc etc hehehe.

Så idag var det lära om lära nytt från grunden. Gick ner till 5 set a 50 kg, repstal runt 10 och fick under överinseende nöta in bättre teknik. Det gick till slut rätt bra. Mina böj är nu bredare, djupare, med rakare rygg, mindre framåtlutande skenben, mer kraft från hälen istället för från tårna, mer kraft i magen längst ner, mer exlposiv och fjäderlik upptryck.

Även tre set frontböj, fyra set hamcurls och fem set vadpressar på vikter och reps jag inte skrev upp.

På måndag blir det böj igen för att komma in i rätt passrytm, ska köra böjpass måndagar bänkpass onsdagar och markpass fredagar. Det ska bli kul att se vad Reine säger om tekniken eller snarare frånvaron av teknik i mina andra lyft. Jävligt lärorikt var det dock att träna med ett riktigt proffs och jag tror verkligen att 300 i total blir ett lätt mål med sån här hjälp och stöd. Jag rekommenderar alla att, även om ni inte är intresserade av SL, åtminstone gå till en förening och få övningarna för klarade för er så att ni lär er rätt- då får ni större chans att öka mer i både lyft och muskulatur. Det är helt sjukt roligt och lärorik.

Steve, Lajne, Zqvirk och alla andra- snart är jag där och nafsar er alla i röven :D hehehe.

Moderator

Så ska det låta FFS!!

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

SÅJA, nu äntligen tränar du, och med de där 50kg i böj är du helt klart snart ikapp och förbi oss alla =D    (Och när det händer börjar jag mystiskt köra BB istället;))

Från: Skövde
Registrerad: 2006-05-15

Härligt! Det blir Serieomgång 3 för dig också då eller?

Och sa bara "det där är ingen knäböj".

Haha, nästan så jag ser det framför mig =D

Bra och utförlig förklaring till vad som behövde korrigeras. Kanske man ska ta sig ner till en klubb senare i sommar för att få lite teknik övning.

PS. Adrenaline, tack som fan för tipsen om vakumövningen och höftböjstretchen. Det har blivit grymt bra. Utan tvekan årets bästa tips!!!

No worries, tacka inte mig tacka Arnold, det var ifrån han jag fick iden om vakuum. Och från t-nation artikeln om posterior/anteroir tilt och vilka stretchar som funkar.

In Arnold we trust!

Böjpasset idag igen då, lite tyngre vikter denna gång:

Böj 70 x5 60x6 x6 x6 70x6
Börjar fatta vad det handlar om nu, SL stilen handlar ju om att ha skenbenen raka och att man helt enkelt sitter rakt ner, inte bakåt, inte framåt, bara rakt ner och med knäna pekandes utåt. Och så ska man liksom pressa benen utåt snarare än ner när man pressar. Ska se om jag inte kan köra en hel serie på 70 kg nästa pass. Nu är jag trött på att nöta teknik :D

Frontböj 50 x6 x6 x6 Lindor hjälper verkligen här. Mer vikt nästa.
Vadpress 150 x15 180 x12 x12 x12 x12 Mer vikt nästa
Hamcurls 35 x10 40 x6 x5 Deras hamcurl är verkligen seg i starten, därför är den tyngre än den jag körde på förut. Alla 40 x6 nästa.

Utv: ja det var ett bra pass men jag är så jävla sugen på att börja öka i böjen nu. Nästa pass sätter jag alla 70 x6 och sen ökar jag, jag måste komma igång och komma nån vart nu!

Registrerad: 2004-02-01

Då är vi två .. mina böj såg nästan exakt ut som dina idag, coolt ;)

Hård träning idag, helt slut.

Bänk 70 x5 x5 x5 x4 greppets fel, klämde handen x5 YES Äntligen uppe på femmor, sexor nästa
Stångrodd 40 x7 x7 x8 Kan mer vikt el reps
Dips +10 x5 x4 x4 Hehe det märkts att jag blivit tyngre
Chins 4 5 4 3 samma här hehe
Skullcrushers 40 x5 x4 x4 wow vilka triccar alla femmor nästa

Utv: Mitt schema är lite problemfyllt, tresplit räcker inte tycker jag för att få in allting. Framförallt mina traps laggar som fan, min nacke är helt "platt" och har inget djup alls. Det blir för långa pass om jag ska trycka in traps mage och underarmar. Måste göra ett nytt.

Verkligen fina skallkrossare. Du är grymt mycket starkare i de i förhållande till dina övriga vikter eller har jag fel?

Sidor: 1 2 3 4 5 … 13  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB