Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Ålrajt dödspasset!
Mark tillbaka på 100 kg direkt! :D x4x4x4 90x6x5 fick en känning i ryggen här. Vilade inte tillräckligt mycket. Inget allvarligt men jag slutade. Jävligt skönt att vara uppe och reppa på hundra igen så fort!! Det var inga problem alls, det gick snarare lättare än förut. Tänkte mer på tekniken den här gången. Nästa gång ska jag trycka ner magen mer så jag får mer stabilitet, tänkte inte på det så mycket den här gången. Nästa gång kör jag nog bulgaren också.
Stångrodd mot magen 50kg x7x7x7 Bra kontakt, jävlar vilken pump i ryggen
Pullups 5 5 5
Wrist curls 15kg x8x8x8
Rev 10kg x4x4x4
Utv. Bästa ryggpasset på länge!! Sänker nog vikten på stångrodden och kör endast 3 set mot bröstet för att ta mer på traps eftersom jag ändå gör pullups efteråt. Känns inte som trapsen får nåt med det här upplägget. Ska jag skita i raka marklyft eller tycker ni att jag borde köra dom?
Du kör väl vanlig mark va?
Japp. Jag undra om jag ska fortsätta skippa raka eller om jag ska lägga in dom? Sket i dom idag.
Gör som du vill. Själv kör jag inte raka mark. Men testa att köra lite med dem, det skadar inte.
Bänk idag. Söp igår.
Bänk 70kg x5 x4 68kg x5 65x5 x5
Dips BW+10kg x5 x4
Frivändning och press 35 kg x6 x6 x6
Utv. Tja, söp igår så det är väl okej pass men ändå ganska omotiverat och trött. Fick för lite sömn. Bänken kändes dålig. Ska ta ett böjpass till som "vanligt" men sen börjar jag nog med bulgaren i SL övningarna.
Borde jag träna triceps tycker ni?
Jag tycker inte triceps får tillräcklig träning av bara bänkpress, och jag tror många håller med mig. Grejen är att det kan nästan inte skada att göra 3-6 set extra triceps varje bänkpass, du kommer knappast bli övertränad och varje liten gnutta tillväxt kommer ju hjälpa dig i bänken.
Eller så ser jag på det iaf=)
F.ö. beundrar jag alla som klarar dips på mer än sin kroppsvikt, najs jobbat=)
Beroende på hur du kör dipsen kan triceps få bra med pisk där. Det förutsätter givetvis att du kör smala dips och inte "bröst"dips. Att träna tricpes efter bänken och dipsen skulle annars kunna vara en bra idé. Själv skulle jag då rekomendera liggande tricepsextension (som Arne bla visade under kursen). Varför just den? Det kommer du förstå när du kört 4 set....
Släng in ett par set smalbänk annars om du inte kör den. Riktigt bra tricepsövning enligt mig!
Ja när jag tränar triceps är det bara extensions jag gör, ser ingen anledning att köra nån annan övning än dips och extensions då de tar så jävla bra.
Kanske slänger in lite triceps och drar ner på bänkandet nån vecka framöver.
Gör som Mersault säger. Kör lite smalbänk. En utomordentlig övning. Var i lyftet är det strular för dig? Då vet du ju om det är bröst eller triceps som ska piskas.
Jag tycker du ska bänka mer med variationer som smal- och lutande bänk, inte mindre :)
edit: om du bulkar tycker jag du ska ge sheiko's nybörjarprogram en chans. Det är bra för folk som lyfter låga vikter (SL-total mindre än 600kg) och där bänkar man runt 4 gånger per vecka (2 gånger per pass, vi snackar långa pass).
http://www.extremefitness.com/forum/arc … 20790.html
Själv ska jag köra efter det till hösten.
Senast redigerat av stevebc (2007-05-16 19:08)
Adrenaline skrev:
Borde jag träna triceps tycker ni?
Om du menar för att öka i bänken är det väldigt induviduellt. Själv ökade jag duktigt när jag slaktade triceps mer än bänkpress i knappt en månad.
Med tanke på resultat och bilder är det nog bröst som släpar i ditt fall.
Precis. Det beror på om det är startstyrkan eller lock-outen som behöver tränas upp. I mitt fall är jag svag i början men som explosivast i slutet och inkorporerar därför mycket pausbänk och innan körde jag djupa dips och djupa hantelpressar.
Jag tror jag är ganska jämn i hela rörelsen. Tycker också att det rent visuellt ser ut som om triceps laggar mer än bröst.
Skulle kört min första bulgarböj idag men jag är sjuk, så vi får hoppas att nästa pass kan bli efter helgen, då det blir rygg. Kanske lika bra att jag vilar idag, har fortfarande värk i korsryggen efter marklyften :D de var riktigt tunga. Den där känningen jag pratade om i ryggen satt faktiskt kvar, det var vänstra erectorn, ext. obliquen eller gluteus medius som drogs åt lite väl hårt och den har värkt lite. Får ta det lite lugnare nästa markpass.
Fan jag blev sjuk i torsdags och det har suttit i fram till nu, ingen träning idag.
Ska nog byta gym faktisktn har jag kommit på också, mitt gym har ingen böjbur och jag är osäker på att köra bulgaren och ev smolov i framtiden utan bur. Har hittat en styrkelyftsförening fem min från där jag bor och ska förmodligen bli medlem där snart!
I övrigt var jag ute och shoppade efter jeans idag efter att ha haft sönder mitt senaste par på tre månader. Jag har röv och lår som inte får plats i några jeans men hittade till slut ett par Levis 506 (tips!) som funkar utan att skära in i röven som en stringtrosa och som lämnar lite plats åt låren, samt ett par Lee Packer, dom är vida som fan upptill och lite smalare vid vaden, ser rätt bra ut. Tänkte att det kan vara bra att skriva för andra som har samma problem :D.
Hoppas jag är frisk på onsdag, då blir det röj.
Illa, undrade just vars du hade tagit vägen.
Vad heter SL-föreningen?
Fan, jag behöver nya jeans jag med... Men jag är för snål/lat för att köpa nya, så jag går runt med jeans som börjar bli tajta som fan!
Nu börjar det arta sig!! Spruckna jeans och ev. träning med en SL-klubb :D
Då kanske vi möts på en tävling inte alltför långt fram?
hittade till slut ett par Levis 506 (tips!)
Sådana tips gillar vi *tumme upp*
Även Levis Engineered är sköna. De är lite av baggy modell men utan hänget i röven.
Najs med jeanstips, borde klistras :P. Ska kolla in dessa modeller nästa gång jag handlar jeans.
Härligt att du kör SL, såg att du startade denna dagbok för ett tag sen, men då var jag inte hemma så jag önskar dig lycka till nu ist ;). Själv kör man ju hybrid mellan disco och SL...
Tycker det är sjukt att så fort man får lite klubbiga ben att det ska ta hundra år att hitta jeans. Framförallt dagens mode är ju helt SJUKT med saltapinnmodellerna som ser ut som tjejjeans.
Södra TK styrke lyfts och tyngdlyftnings klubb http://hem.passagen.se/sodratk/ ska jag checka in. Får se hur det går! Klart är att jag måste byta gym alla fall!
Kul att se att det finns folk som följer dagboken även om det inte hänt så mycket! Jag ska sluta göra er besvikna så fort jag blir frisk igen!
Ja steve, GRINA när jag äger dig med 1000 kg i SL total :D
Vad har du haft för dig då on the edge?
Adrenaline skrev:
Vad har du haft för dig då on the edge?
Jag har varit bortrest och sjuk, men nu är jag tillbaka på gymmet och forumet. Dock tror jag inte jag hinner vara så aktiv här pga skolan, men dagboken uppdaterar jag iaf ;)
Gött Adrenaline! Kör hårt för fan! I vilken stad ligger Södra TK? Inte i Vancouver antar jag ;).
Uj då helvete jag glömde ändra det där. Förut tränade jag på Fitness World på Howe St. men hehe nu sen tre månader är jag ju tillbaka i Schweden. Ska fixa det!
Låter bra on the edge, ska fortsätta följa den.
Jaha jag är fortfarande sjuk. Två veckors avbrott nu ju nästan :(. Fy fan. Tyck synd om mig.
Så fort jag är frisk blir det gymbyte.
Har haft internetpaj.
Körde ett dåligt motiverat pass i måndags på ett skitgym i narheten av mig. Har inte haft tid att bli medlem i styrkelyftsföreningen än men har sett deras lokaler och de är kanon. Ska bli medlem så fort jag kan!!
Körde markpasset i måndags med lätta mark 80 kg bara men min vänstra erector är fortfarande sträckt, känns likadant som när jag skadade vänstra främre deltoiden och inte kunde bänka utan att den ilade. Inga mer mark på två veckor, hoppas det löser problemet. Skulle tränat bänkpasset igår men hade inte tid. Hoppas jag kan köra ett bänk/böjpass imorrn.