Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Zqvirk skrev:
*HARKEL*
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost … tcount=651
:)
Men jag måste ju lyfta mer innan jag kan börja tävla... jag är helt enkelt inte redo än xD
Helt seriöst så handlar det mer om att jag inte vill; varje tävlingsdag hade jag varit tvungen att skippa ett träningspass, för att inte tala om 3-4 stycken till dagarna innan. Låter ineffektivt i mina öron, även om jag givetvis inte hade haft något emot att träna med riktiga SL'are. Dock tycker jag för mycket om att kunna gå till gymet när som helst på dagen/natten för att orka göra ens det;)
*host*BULLSHIT*host*
Kom igen, till hösten kör vi stenhårt :P
stevebc skrev:
*host*BULLSHIT*host*
Kom igen, till hösten kör vi stenhårt :P
Då är jag dels i stockholm(hoppas jag), och dels kommer jag ha kört stenhårdare över sommaren än vad du kan ta igen på många, många höstar ;D
Du skojar va?
Zqvirk skrev:
Du skojar va?
Om vad? Sthlm? Nej för fan=)
Dagens träning, Måndag 21/5-07
Denna dag är även känd som Dies Irae IV, cardiodagen med orimliga vikter i förhållande till antalet reps. Jag vet att mängden domedagar börjar bli repetetiv, men det får ni tyvärr åka till tjeckien om ni vill diskutera. Det har nämligen uppdagats att Smolov är en liten by i Tjeckien, lustigt vad?^^
I vilket fall, träning:
Baksida axlar i CC
8x10kg
8x12,5kg
8x12,5kg
Ett litet PB på 12,5kg där ja, inte fel. Sedan var det dags för bänken. Helt orimligt, men men.
Bänkpress
9x92kg(tungt som fan)
9x92kg(Här pressade jag precis upp sista)
9x92kg(Nexs fick hjälpa mig med sista här)
9x92kg(Nexs fick hjälpa mig med de 4 sista här, men jag erkänner att jag var för ivrig och tog för kort vila)
Sedan var det dags för dagens stora mål; att dwarfa Kiwi i militärpressen. Det gick ju dock litet sådär, som ni ser här nedan:
Militärpress
5x40kg(Där fick du Kiwi![NOT])
7x40kg(lite bättre iaf...)
4x40kg(Här började jag fila mina handleder mot en skarp kant på en av viktskivorna)
Det där gick alltså helt åt helvete. Över till random mag- och axelträning. Hade för övrigt fortfarande träningsvärk i magen sen dragonflagsen i lördags, de biter som fan.
Situps
3xMånga
Dumbbell lateral raise (http://www.exrx.net/WeightExercises/Del … Raise.html)
8x13,5kg
8x13,5kg
8x13,5kg
Hmm, överhuvud taget, vad tycker folk? Är jag oproportionerligt svag i axlarna jämfört med resten av kroppen?
Knäböj
9x112,5kg
9x112,5kg
9x112,5kg
9x112,5kg
Som vanligt en mördande semi-cardio kombo som totalt slet ut mitt flås. Jag lovar, jag slutade inte andas (hårt) förrän jag kom hem, två övningar och 5 minuters gång senare.
Dragonflags
9st
8st
7st(Detta är lätt bästa magövningen nånsin)
Drag till hakan i smith
8x40kg
8x45kg(Fick rycka upp de sista två med benen här)
8x40kg
All in all ett lite unket pass. Bänken schabblade jag bort totalt, hade lätt fixat tredje setet utan hjälp och åtminstone 2 rep till på sista setet och jag bara hade vilat ordentligt. Dessutom gick ju militärpressen sämre än jag någonsin hade kunnat förvänta mig, måste köra den som fan de närmaste 2-3 månaderna för att komma ikapp, + att mina axlar verkar svaga som helvete överlag när jag tänker på det. Kombinera med 30 grader eller nåt i gymmet utan aircondition, så ja, "It makes me a sad panda" för att citera.
Senast redigerat av Lajne (2007-05-21 18:16)
Hmm, överhuvud taget, vad tycker folk? Är jag oproportionerligt svag i axlarna jämfört med resten av kroppen?
I militärpress jämfört med bänk ja. Men det är jag också :)
Grymma dragonflags osse! Nu börjar det dra ihop sig :) Du är inne på 3:e veckan nu va?
Senast redigerat av stevebc (2007-05-21 18:15)
stevebc skrev:
Du är inne på 3:e veckan nu va?
Jepp. Det blev 3 längre veckor än vad jag trodde, saker är onekligen jobbigare i verkligheten än på pappret:P
Woho! Då kommer vi köra PB-försök samtidigt i knäböj och mark typ :D
Haha! De där militärpressarna krossar jag om ett par månader :-p
Men du är fortfarande grymmast på dargonflags! *klapar pandan på huvudet*
Kiwi skrev:
Haha! De där militärpressarna krossar jag om ett par månader :-p
Men du är fortfarande grymmast på dargonflags! *klapar pandan på huvudet*
Om ett par månader SKA jag militärpressa 8x60kg. minst;)
Tror du ja!
Efter att du och steve satt pb, kan ni ju panda-softa lite: 
eller så slutar det så här 
:-D
GIH. GIH i Stockholm,
Yes jag visste att du var på rätt väg!
floppix skrev:
GIH. GIH i Stockholm,
Yes jag visste att du var på rätt väg!
GIH? Det är väl där du är? Varför skulle jag vilja gå på samma skola som en massa katabola joggingartister och diverse dietmånglare, kolhydratfobiker, pinnsmala fitnessbögar och militanta BB-brudar?:P
Nej, jag ska till handels om jag ska lämna skåne;)
Lajne skrev:
floppix skrev:
GIH. GIH i Stockholm,
Yes jag visste att du var på rätt väg!GIH? Det är väl där du är? Varför skulle jag vilja gå på samma skola som en massa katabola joggingartister och diverse dietmånglare, kolhydratfobiker, pinnsmala fitnessbögar och militanta BB-brudar?:P
Nej, jag ska till handels om jag ska lämna skåne;)
Okej.. fram med kostymerna! Jag åker buss till Handels varje morgon...
floppix skrev:
Okej.. fram med kostymerna! Jag åker buss till Handels varje morgon...
Buss? Grabbar! Kolla! Där är en GIH-student, sådana har inte gott om pengar! *elakt skratt*
Hur gör du, det här med andningen i böjen?
Adrenaline skrev:
Hur gör du, det här med andningen i böjen?
Det skiljer sig lite mellan hög och lågreppare, om jag kör 3 rep eller mindre brukar jag bara andas in innan jag går ner och släppa ut det under den sista biten upp. Kör jag 4 rep eller mer andas jag mest hela tiden, i och med att det inte känns som om jag behöver fyllda lungor för att blockera effektivt på så "låg" vikt=)
Måste bara berätta vad jag såg då jag gick till gymmet idag: Lajne som kör cardio! Han vill inte kännas vid det, men jag tog en bild, så nu kan ni alla se att han visst konditionstränar (då han tror ingen ser). 
Senast redigerat av Kiwi (2007-05-22 15:16)
Kiwi skrev:
Måste bara berätta vad jag såg då jag gick till gymmet idag: Lajne som kör cardio! Han vill inte kännas vid det, men jag tog en bild, så nu kan ni alla se att han visst konditionstränar (då han tror ingen ser).
Det där är en 2 år gammal bild, från när jag körde cardio inför en tänkt (men aldrig genomförd) karriär som boxare:P

vad hände?
Senast redigerat av Kiwi (2007-05-22 15:31)
Kiwi skrev:
vad hände?
Jag ville slåss. Tränaren ville annorlunda:P
För övrigt orsakade detta ett styrketräningsstopp på ganska exakt ett år, vilket när man tittar tillbaka var lite lagom fittigt^^
Lajne skrev:
Kiwi skrev:
http://www.mysmiley.net/imgs/smile/conf … ed0059.gif
vad hände?Jag ville slåss. Tränaren ville annorlunda:P
För övrigt orsakade detta ett styrketräningsstopp på ganska exakt ett år, vilket när man tittar tillbaka var lite lagom fittigt^^
Så om du hade gett fan i det hade du alltså tagit mer än mig i baksida axel i cc?
Kiwi skrev:
Så om du hade gett fan i det hade du alltså tagit mer än mig i baksida axel i cc?
Kanske, för hela tiden innan det discotränade jag enligt principen "Det finns bara 4 muskler; biceps, triceps, bröst och axlar. Förutom det finns det också en konstig sorts bindväv i magen som verkar svara mot träning genom att puta ut i ett rutnät" - jag var med andra ord omedveten om att baksida axlar fanns (bara framsidan och mitten som syns i spegeln ju). Så vem vet, jag kanske hade discotränat än idag om jag inte tog paus och sedan nystartade. Sedan att jag "skadade" axeln och tog ett halvårs paus igen efter den nystarten är ju en annan och HELT idiotisk story - för att inte nämna att jag hade åtminstone en längre paus (börjar få dålig koll på hur många jag har haft^^) innan styrketräningsepisoden som var innan wanna-be boxare-karriären;)
Lajne skrev:
Kiwi skrev:
Kanske, för hela tiden innan det discotränade jag enligt principen "Det finns bara 4 muskler; biceps, triceps, bröst och axlar. Förutom det finns det också en konstig sorts bindväv i magen som verkar svara mot träning genom att puta ut i ett rutnät" - jag var med andra ord omedveten om att baksida axlar fanns (bara framsidan och mitten som syns i spegeln ju). Så vem vet, jag kanske hade discotränat än idag om jag inte tog paus och sedan nystartade. Sedan att jag "skadade" axeln och tog ett halvårs paus igen efter den nystarten är ju en annan och HELT idiotisk story - för att inte nämna att jag hade åtminstone en längre paus (börjar få dålig koll på hur många jag har haft^^) innan styrketräningsepisoden som var innan wanna-be boxare-karriären;)
Så skönt att du äntligen hittat ditt kall :-D
Kiwi skrev:
Så skönt att du äntligen hittat ditt kall :-D
Pfft, ska nog stänga den här dagboken och lägga upp en som handlar om yoga=D