Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Lajne skrev:
nexs skrev:
floppix skrev:
Det betyder att du är störst och starkast på hälso. Eller att du ljuger om din existens. Har du inte stevebc på msn så FINNS du inte! XD
Är ganska säker på att han finns ;O Denna tråden var f.ö. ganska intressant.. LAJNE!
NEXS!!!
Seriöst, vad gör du i min dagbok? Skaffa en egen; du kan kalla den "Min träning under den store Lajne" eller nåt sånt;)
Kul. En hantlangare som kommer in och intygar att du finns. Med en ;O efter!
floppix skrev:
Lajne skrev:
nexs skrev:
Är ganska säker på att han finns ;O Denna tråden var f.ö. ganska intressant.. LAJNE!NEXS!!!
Seriöst, vad gör du i min dagbok? Skaffa en egen; du kan kalla den "Min träning under den store Lajne" eller nåt sånt;)Kul. En hantlangare som kommer in och intygar att du finns. Med en ;O efter!
Men hur vet du att hantlangaren som kommer in och intygar att jag finns finns då?;O
Jag svär förresten på heder och samvete att han faktiskt kom in och gjorde det av egen vilja, jag har inte bett honom eller tvingat honom till nånting ;)
nexs är kanske bara lajne som reggat sig igen?
Kiwi skrev:
WORD! orkade inte en säga det själv XD
floppix skrev:
Kiwi skrev:
Och han trodde vi inte skulle komma på honom....
Kiwi skrev:
floppix skrev:
Kiwi skrev:
Och han trodde vi inte skulle komma på honom....
Inte så mycket att komma på egentligen, båda finns ju inte! _|_
O O
< >
| |
floppix skrev:
Kiwi skrev:
floppix skrev:
WORD! orkade inte en säga det själv XDOch han trodde vi inte skulle komma på honom....
Inte så mycket att komma på egentligen, båda finns ju inte! _|_
O O
< >
| |
Han får väl helt enkelt bevisa sin existens på nåt sätt.
*host*bilder*host*
Kiwi skrev:
floppix skrev:
Kiwi skrev:
Och han trodde vi inte skulle komma på honom....Inte så mycket att komma på egentligen, båda finns ju inte! _|_
O O
< >
| |Han får väl helt enkelt bevisa sin existens på nåt sätt.
*host*bilder*host*
Om jag hade haft en fungerande digitalkamera, alternativt om firewiren på min mobil inte hade varit sönder, så hade jag gett er bilder. Som det är nu får ni nöja er med att fantisera om min underbara, sträckmärkesprydda kropp samt mitt rakade huvud och min i allmänhet stilrena nynazi-look =D
Enda som saknas är ett vildvuxet bockskägg och 100kg till på marklyftet :)
stevebc skrev:
Du glömmer små, fula solglasögon som helst gick ur mode för 10 eller 15 år sedan:P
stevebc skrev:
Bockskägget kommer bara när han som inte finns blivit professor i den där filosofin, som inte finns. Opraktiskt va? :S
Ah, hur kunde jag missa! Krampus på kolo är annars en fin roadmodel.
Lördagen 19/5-07
Aka Dies Irae III (Lustigt hur mer än 30% av mina smolovpass förtjänar titeln domedagen)
stevebc skrev:
Ah, hur kunde jag missa! Krampus på kolo är annars en fin roadmodel.
Vägmodell? Nej men jag antar att du menade role model vilket han sannerligen lever upp till, hade han bara haft råd med ett par solglasögon ;P
Med allt det sagt går vi över till dagens discopass, som i allt väsentligt kompletterar gårdagens discopass. Först ut var bänken.
Bänkpress
3x105kg(Onödigt tungt, får bli 103,5 istället i och med att originalvikten ska vara 104)
3x103,5kg(Mer stabilt)
3x103,5kg
3x103,5kg
3x103,5kg
3x103,5kg(3e repet forced med hjälp av passare)
3x103,5kg(Klarade underligt nog detta setet)
3x103,5kg(3e repet forced igen)
3x103,5kg(Ytterligare ett set med 3e repet forced)
3x103,5kg(Klarade bara första repet här, de två andra forced)
Sjuktligt tungt. Av någon anledning verkar det vara mycket svårare att hämta sig för många set i rad i bänken än vad det är i böjen och även marken; konstigt. Nåväl, över till lite triceps och mage:
Situps
3xMånga
Smalbänk i Smith(En massa discofjortisar i de fria bänkarna)
8x40kg
8x50kg
8x60kg
6x65kg[/b]
Och sedan raskt över till knäböjen:
Knäböj
3x130kg
3x130kg
3x130kg
3x130kg
3x130kg
3x130kg(Här blev jag trött på hur infernaliskt lång tid 10 set tar, och började superseta med dragonflags; gjorde 12 första setet)
3x130kg(Efter detta gjorde jag 10 dragonflags)
3x130kg(Efter detta gjorde jag 8 dragonflags)
3x130kg(Här började jag värma upp triceps)
3x130kg(Och visst är det lustigt hur alla seten här kändes lika tungt som det första setet i bänkpress, trots mindre vila?)
Körde lite french press också, innan jag gick hem.
French press med rep
8x25kg
8x25kg
8x25kg
Gillar repet; man kan sätta ihop händerna istället för att hålla isär dem under övningens gång för att minska belastningen, så att man alltid tar ut sig till max i ett set=)
Över huvud taget börjar jag dock inse varför smolovcykeln är gjord enbart för böj. Det är något med muskelregenerationen som gör att i alla fall jag inte pallar med så många set som föreskrivs, trots all den tid jag har använt mig av bulgaren som ju är på 8 set. Skumt, kanske något man kan träna fram i bröstmusklerna också?
Senast redigerat av Lajne (2007-05-19 16:11)
floppix skrev:
stevebc skrev:
Bockskägget kommer bara när han som inte finns blivit professor i den där filosofin, som inte finns. Opraktiskt va? :S
Floppix, nu ska jag bevisa att jag finns för dig;)
Existens är en egenskap, någonting kan existera, eller hur? Det innebär att dess motsats, ickeexistens, också är en egenskap. Med andra ord, något kan ickeexistera, det finns saker som inte existerar. Problemet är dock att om man inte existerar, kan man inte inneha egenskaper; sådant som att ha en färg eller röra sig eller vad som helst förutsätter ju att de existerar. Därför innebär det att i och med att du anser jag inte existerar, dvs innehar egenskapen ickeexistens, så existerar jag;)
Lajne skrev:
Floppix, nu ska jag bevisa att jag finns för dig;)
Existens är en egenskap, någonting kan existera, eller hur? Det innebär att dess motsats, ickeexistens, också är en egenskap. Med andra ord, något kan ickeexistera, det finns saker som inte existerar. Problemet är dock att om man inte existerar, kan man inte inneha egenskaper; sådant som att ha en färg eller röra sig eller vad som helst förutsätter ju att de existerar. Därför innebär det att i och med att du anser jag inte existerar, dvs innehar egenskapen ickeexistens, så existerar jag;)
Du hade kunnat skippa ;)
Det där var underbart skönt att läsa. Jag behöver lite sånt i min övervetenskapliga siffer-labb-värld! Tack. Ska ta den med mig under löppasset nu (vilket lär sluta i 78km och total vilsenhet både i existerande värld och oexisterande värld...!)
floppix skrev:
Det där var underbart skönt att läsa. Jag behöver lite sånt i min övervetenskapliga siffer-labb-värld! Tack
Bara be om mer närhelst du behöver det; jag har en del att ta av;)
Är dragonflags såna som Rocky gör på köksbordet?
http://www.youtube.com/watch?v=PMNQuiWpUcI
Mina går dock först upp med benen och sedan ryggen; dels pallar jag inte göra som han gör och dels känns det som att jag får mer koncentrisk träning för magen då.
Lajne skrev:
Mina går dock först upp med benen och sedan ryggen; dels pallar jag inte göra som han gör och dels känns det som att jag får mer koncentrisk träning för magen då.
Nu är jag imponerad! Trodde det bara var Rocky som kunde göra såna (jag lever i min lilla fantasivärld :-p)
Kiwi skrev:
Lajne skrev:
Mina går dock först upp med benen och sedan ryggen; dels pallar jag inte göra som han gör och dels känns det som att jag får mer koncentrisk träning för magen då.Nu är jag imponerad! Trodde det bara var Rocky som kunde göra såna (jag lever i min lilla fantasivärld :-p)
Pfft, Rocky kör ju inte ens marklyft xD
(Vi kanske ska sluta skriva vartannat inlägg i varandras dagbok ett tag?:P)
Ja. Vi skriver alla i din.
Kiwi skrev:
Ja. Vi skriver alla i din.
Helt rätt, jag behöver fler sidor per egentligt träningsinlägg, på det här sättet ser det ju ut som något seriöst=D
VARFÖR SÄGER JAG ALLTID ROAD MODEL!!! JAG BLIR GALEN!!!
Har fått för mig att det heter road model för att man "på vägen mot sitt mål" försöker anpassa sig efter sitt ideal :S
Och ja jag har nog ALDRIG sett någon bänka seriöst 3 gånger i veckan som du gör.. eller är det 4 gånger du kör? I vilket fall, just bänkpress har man nog svårare att återhämta sig från, tror det är något med axlarna eller triceps. I vilket fall, starkt jobbat!
stevebc skrev:
Och ja jag har nog ALDRIG sett någon bänka seriöst 3 gånger i veckan som du gör.. eller är det 4 gånger du kör? I vilket fall, just bänkpress har man nog svårare att återhämta sig från, tror det är något med axlarna eller triceps. I vilket fall, starkt jobbat!
4 gånger, kör ju fortfarande den dubbla smoloven trots att den trippla sket sig:P