Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4 5 6 … 25 Tråd låst

Lajne kör SL – Alles Oder Nichts!

Registrerad: 2006-02-17

Lajne skrev:

Kiwi: Och jag som alltid trodde att Uppsala låg precis bredvid Stockholm, typ=(

Det beror på vem som kör :-p

Från: Gamla synder på "Webbsida"
Registrerad: 2006-08-27
Webbsida

Lajne skrev:

Zqvirk: Det är möjligt att du vinner över steve. Så länge jag är där är förstaplatsen dock fjärran från er båda;)

Kiwi: Och jag som alltid trodde att Uppsala låg precis bredvid Stockholm, typ=(

Floppix: Vill du ha din östeuropeiska waveloading-bänkpress postad här eller i din egen spamtråd?:P

Ska vi ta den seriösa träningen i min tråd, så tar vi matprat och SL-snusk i denna... :D

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Jag menade naturligtvis den totala förstaplatsen steve, men jag kanske borde ha uttryckt mig klarare. Är inte helt klar i huvudet idag över huvud taget faktiskt:P

Edit: låter säkert bra floppix:P
Edit2: Just fan, glömde säga att jag helhjärtat stödjer iden om SL-träff hos Melea;)

Senast redigerat av Lajne (2007-05-15 17:50)

Från: Skövde
Registrerad: 2006-05-15

Lajne skrev:

Zqvirk: Det är möjligt att du vinner över steve. Så länge jag är där är förstaplatsen dock fjärran från er båda;)

Pah! In your dream!

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Lajne skrev:

Jag menade naturligtvis den totala förstaplatsen steve, men jag kanske borde ha uttryckt mig klarare. Är inte helt klar i huvudet idag över huvud taget faktiskt:P

Edit: låter säkert bra floppix:P
Edit2: Just fan, glömde säga att jag helhjärtat stödjer iden om SL-träff hos Melea;)

Nej jag menar att båda era inlägg puckade men gulligt naiva :)

Senast redigerat av stevebc (2007-05-15 18:23)

Webbsida

stevebc skrev:

Nej jag menar att båda era inlägg puckade men gulligt naiva :)

Pfft, vi kör kinamat också lägger vi upp det hela som ett vanligt SL-pass, dvs typ 5-6x4 små rätter:P

Moderator

Wave-loading genom att varva förrätter med huvudrätter och avsluta med en stor efterrätt - man måste ladda upp sina glykogendepåer efter en sådan batalj!

Jag är på! Kinamat ftw!

Och steve, du borde inte underskatta mig. ;)

Webbsida

Kanske dags att börja träna ätande efter bulgaren, för att se till så att man klarar så mycket på 1MM (Max Måltid) som möjligt?:P

När går tävlingen av stapeln?

Registrerad: 2006-08-17

floppix skrev:

Okej, för att krydda den här matiga SL-tråden med massa ragg och annat otyg: alla SL bor hos Melea när det är forumträff i Sthlm i sommar då? Deal =D Och Melea fixar den köttiga bulkmaten, med assistans av Nakna Kocken. Kan inte bli bättre!

Åh, en naken kock till hjälp skulle inte sitta helt fel! Frågan är hur det skulle gå att koncentrera sig på matlagningen då...
Så alla SL-are ska få plats hos mig? Synd att ni inte vet hur jag bor. Dags att deffa järnet i så fall allihop... Annars blir det svårt med sängplatser.

Kiwi skrev:

Hoppas bara Melea har ett par extrasängar

Eller så bulkar man rejält, så blir man tillräckligt mjuk och gosig för att kunna sova skönt på golvet :)

Jag kan sova på min yogamatta

Webbsida

Jag är medlem i fitness 24/7, så jag får väl dra till deras gym i stockholm och sova på en träningsbänk eller nåt:P

Melea skrev:

floppix skrev:

Okej, för att krydda den här matiga SL-tråden med massa ragg och annat otyg: alla SL bor hos Melea när det är forumträff i Sthlm i sommar då? Deal =D Och Melea fixar den köttiga bulkmaten, med assistans av Nakna Kocken. Kan inte bli bättre!

Åh, en naken kock till hjälp skulle inte sitta helt fel! Frågan är hur det skulle gå att koncentrera sig på matlagningen då...
Så alla SL-are ska få plats hos mig? Synd att ni inte vet hur jag bor. Dags att deffa järnet i så fall allihop... Annars blir det svårt med sängplatser.

Kiwi skrev:

Hoppas bara Melea har ett par extrasängar

Eller så bulkar man rejält, så blir man tillräckligt mjuk och gosig för att kunna sova skönt på golvet :)

Det är jo trots allt en naken SL:are som ska hjälpa dig! Det blir nog inte så svårt att hålla ögonen borta.

Wörd på det sista!

Webbsida

Jadu Zqvirk, nu tycker jag du har sagt alldeles för mycket om nakna SL'are och deras kroppar; om du inte gillar det du ser är det bara att byta sport. "Samfundet" tolererar inga oliktänkande du vet;)

Men så snabbt över till dagens träning:

Onsdag 16/5-07

6e Smolov-passet

Idag var en dålig dag. Den började grå, med konstant duggregn men varm luft som gjorde så att man trots sin regnjacka blev precis lika blöt som om man hade varit naken, tack vare svetten som klibbade mot plasten. Äcklig känsla. Inte blev det bättre när jag kom till gymet, tog upp mina papper och insåg att jag nu skulle göra 7rep på 1kg mindre än vikten jag körde 3rep på i lördags i bänkpressen. Jahapp, där kom den. Jag insåg att den stundande rövfistningen av mig själv förmodligen var ett faktum, och började supersetta lite hamstrings och vader istället:

Liggande Lårcurl:           Stående Vadpress:
8x35kg                         8x95kg

Efter detta gick jag mot bänken och mitt öde, som följer nedan:

Bänkpress:
7x92,5kg(Jag log för mig själv efter de första 3 repen. LIGHTWEIGHT BABY!!! Smolov har alltså gett mig en del resultat iaf)
7x92,5kg(Lite tyngre, men acceptabelt)
7x92,5kg(Denna var till och med mycket tyngre, funderade på att be någon passa de sista 2 seten)
7x92,5kg(Jag chansade utan passare; darrande som ett asplöv stod jag först still i sista repet innan jag till slut lyckades sega upp det)
7x92,5kg(Här borde jag ha failat, men en oväntad inspirationskälla dök upp. En blond arbetare av det kvinnliga könet kom och började moppa golvet med en utsökt, lätt putande bakdel precis i mitt blickfång. Påeldad av denna högst oväntade händelse tog mina primalinstinkter över, och samma testosteron-boost som för 10 000 år sedan hade fått mig att döda en mammut för att imponera på henne fick mig nu att klara setet, med nöd och näppe. Noteras bör att hon aldrig ens tycktes märka att jag var där; så försök aldrig impa på tjejer med tunga bänkpressar-_-')

Jag blev dock glad av det faktum att bänken gick så bra som den gick, så inga problem där inte. Istället för att på ett mer naturligt sätt försöka ragga på den städande receptionisten bestämde jag mig för att träningen var viktigare och gick för att superseta lite mer vader och hamstrings. Hon förföljde mig dock snart upp till där dessa två maskiner står; ni kommer av resultaten se när hon kom in:

Liggande Lårcurl:           Stående Vadpress:
8x35kg                              8x95kg
8x40kg                              8x100kg
7x45kg(fail på 8e)          8x110kg

Ja. Så var det med det. Mindre kul är det faktum att jag har haft en sorts konstig kronisk trötthet i korsryggen som har börjat oroa mig. Om ni föreställer er känslan av träningsvärk fast utan smärtan kombinerat med känslan av 8-10 tunga set raka mark förstår ni vad jag menar.

Knäböj:
7x115kg (Inte svårt alls, men ryggen spökade)
7x115kg (Fortfarande inga problem benmässigt)
7x115kg (Lite småtungt här)
7x115kg (Ungefär samma som 3e setet; har upptäckt att mina ben är mycket segare än mina bröst)
7x115kg (Fortfarande bara lite småtungt. Ryggen kändes dock som en med flat sten utbankad flundra. Ni fattar vad jag menar)

Körde lite vadpress, först 3 väldigt strikta set där jag bara letade efter kontakt och långsamt höjde vikten, sedan 3 tunga set.

Sittande Vadpress:
8x25kg
8x50kg
8x65kg
8x80kg
8x80kg
8x80kg

Jag failade nästan sista repet vadpress, så det kändes ok. Näst ut var marklyftet. Men nej, jag är inte dum i huvudet, trots det intryck jag ofta ger. Det är en sak att säga att man inte ska låta småskador komma i vägen för ens träning, det är en helt annan sak att envist vägra inse att man håller på att totalt överträna sig själv, och det dessutom i den absolut känsligaste delen av kroppen. Jag skippade marken idag, och tänker göra det hädanefter också. Förhoppningsvis innebär det att min korsrygg kan bli lite bättre framöver, så att jag fixar nästa veckas böj; om jag fortsätter med marken kommer jag falla framstupa på de tunga vikterna.

Det var allt, och kom ihåg: prova inte detta hemma!

Senast redigerat av Lajne (2007-05-16 14:53)

Du kan ju inte vara klok på nån fläck. Fy tusan vilket pass!

Synd på blondinen, dock.

Webbsida

Kiwi skrev:

Och det är din kommentar på det första passet där jag faktiskt skippade marklyftet, vilket gjorde det till det lättaste sen jag startade smolov-cykeln=D

Kiwi skrev:

Synd på blondinen, dock.

Sådär, tidigare erfarenheter har bevisat att det finns bättre konversationsobjekt i mitt skafferi, typ^^

Men som inspirationskälla betraktat finns det få som matchar;)

Lajne skrev:

Kiwi skrev:

Och det är din kommentar på det första passet där jag faktiskt skippade marklyftet, vilket gjorde det till det lättaste sen jag startade smolov-cykeln=D

Sluta vara så duktig, jag känner mig jätteklen nu http://www.mysmiley.net/imgs/smile/sad/sad0002.gif

http://www.mysmiley.net/imgs/smile/winking/winking0071.gif

Webbsida

Kiwi skrev:

Lajne skrev:

Kiwi skrev:

Sluta vara så duktig, jag känner mig jätteklen nu http://www.mysmiley.net/imgs/smile/sad/sad0002.gif

http://www.mysmiley.net/imgs/smile/winking/winking0071.gif

Det var ju därför vi rekommenderade smolov-cykeln till dig, så du slipper känna dig efter liksom ;)

Lajne skrev:

Kiwi skrev:

Lajne skrev:

http://www.mysmiley.net/imgs/smile/wink … ng0071.gif

Det var ju därför vi rekommenderade smolov-cykeln till dig, så du slipper känna dig efter liksom ;)

Vad ni är söta :-)

Moderator

Lajne skrev:

Ryggen kändes dock som en med flat sten utbankad flundra. Ni fattar vad jag menar

Japp http://www.kolozzeum.com/forum/images/smilies/biggrin.gif

Hehe, så sade jag ju bara för att hon skulle fokusera på matlagningen. :)

Förresten så håller jag med Kiwi. Du är tokig.

Webbsida

Fredag 18/5-07

SÅJA, äntligen träning igen. Alla de här vilodagarna tar ärligt talat snart knäcken på mig; även om passen är jobbiga är det inget mot att tvingas sitt still. Längtar tillbaka till min gamla 3-split med 1-2 vilodagar i veckan, men bara lite mer än en vecka kvar nu innan smolov är över och sedan ytterligare 3-4 dagars vila för att testa nya PB och sedan bara köra på. Dessutom bara en månad till mitt vanliga 2-månaders semi-träningsläger i Ljunghusen med Roskilde som enda avbrott. Trevligt=)

I vilket fall, över till dagens träning. Sov i en jättekonstig ställning efter onsdag kvälls fylleslag vilket resulterade i en extrem träningsvärk i nackens vänstersida. Nåja, den ska väl tränas nån gång den också:P
Har noterat att mina biceps slackar lite, så jag bestämde mig för att slakta dem idag. Började dock lite enkelt med latsdrag framför huvudet:

Latsdrag framför huvudet
8x85kg
6x90kg
8x80kg

Dog lite där på andra setet, men men. Tog därefter upp Svensken igen, uppfunnen förra fredagen och redan en riktig klassiker med en plats djupt ner i allas våra hjärtan=)

Svensken
8x20kg
8x25kg
8x25kg

Helt ärligt, fy fan vad den övningen bränner.

Bänkpress
5x97,5kg
5x97,5kg
5x97,5kg
5x97,5kg
5x97,5kg
5x97,5kg
5x97,5kg

Sista två seten var riktigt jobbiga, men min regeneration verkar börja bli bättre och bättre av den idiotiska mängden set som smolov vänjer en vid. Mycket mycket trevligt det också. Gick för att påbörja den riktiga bicepsslakten istället, först ut var stångcurl med z-stång.

Stångcurl med z-stång:
8xNågon vikt
8xEn något högre vikt
8xSamma något högre vikt

Tyvärr vet jag inte vad stången här väger, och därför sket jag också i att räkna vikterna. Kändes inte som att det spelade någon roll i sådana fall liksom. Man ser ju ifall man ökar på hur många plattor där är, samt dessa plattors storlek:P

Styrkerodd i sådan där kabel-grej
8x55kg
8x65kg
6x75kg
(fail på 7e)

Så, där fick bicepsen vila lite till. Totalt 4 övningar, eller 12 set, som involverar muskeln hittills=) Därmed går vi över till knäböjen:

Knäböj
5x122,5kg
5x122,5kg
5x122,5kg
5x122,5kg
5x122,5kg
5x122,5kg
5x122,5kg
(5x122,5kg)
(Kanske gjorde ett åttonde set här av misstag, men jag tappade räkningen och bestämde mig för att det var bättre att göra ett för mycket än ett för lite)

Med dagens smolov avklarat var det dags att lägga ytterligare lite vikt vid mina biceps. Först ut blev stångrodd i smith:

Stångrodd i smith
8x50kg
8x60kg
8x70kg
(svingade upp de sista två med benen/ryggen)

Scottcurl med hantel
8x10kg
8x13,5kg
8x13,5kg

Nu började jag bli rejält trött i bicepsen, som kanske framgår av förra övningens vikter, men jag beslutade mig ändå för att köra lite vanlig stångcurl. Det blev på följande patetiska vis:

Stångcurl
8x20kg
8x20kg(svingade upp de två sista med höfterna)
8x20kg(svingade upp de 4 sista med höfterna)

Därmed var jag nöjd, och gick hem. Nu ska jag äta en stor bit av något dött djur, helst blodigt; har dock inte bestämt riktigt vilken sorts djur än även om gris/kyckling väl går bort iom kriteriet "blodig"=)

Senast redigerat av Lajne (2007-05-18 16:38)

Moderator

Dessutom bara en månad till mitt vanliga 2-månaders semi-träningsläger i Ljunghusen med Roskilde som enda avbrott. Trevligt=)

Utveckla!

Grymt discopass i övrigt, bra bänkat! Och att du skippar marklyft tjänar du nog bara på, du kommer ändå få en fin cross-over till marklyft av knäböjen. Särskilt om du kör SL-djup.

Webbsida

stevebc skrev:

Dessutom bara en månad till mitt vanliga 2-månaders semi-träningsläger i Ljunghusen med Roskilde som enda avbrott. Trevligt=)

Utveckla!

Grymt discopass i övrigt, bra bänkat! Och att du skippar marklyft tjänar du nog bara på, du kommer ändå få en fin cross-over till marklyft av knäböjen. Särskilt om du kör SL-djup.

Jo, det jobbiga är just att jag måste börja jobba på mitt djup, ska nog teknikträna det lite under vilodagarna innan mina PB-försök.

Angående mitt semi-träningsläger så är det så att alltid under sommaren, när jag inte behöver gå i nån form av skola eller dylikt, så flyttar jag ner till Ljunghusen (2,5 mil söder om Malmö) och bor hos min morsa. Där är det framför allt jag och en annan kille, med diverse hangarounds, som spenderar hela sommaren med att varva en av sveriges finaste stränder och gymet nästan varje dag, med ytterst få vilodagar. Förra året drog jag från 75 eller 80kg 1RM till 100kg i bänken på de två månaderna, i år förväntar jag mig att nå upp till 140 om allt går som planerat;)

Sidor: 1 2 3 4 5 6 … 25 Tråd låst

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB