Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 23 24 25 Tråd låst

Lajne kör SL – Alles Oder Nichts!

Från: Jönköping
Registrerad: 2007-06-05

Lajne skrev:

Sigyn: För lite djup i böjen är väl mitt största fel, och för lite djup -> mer vikt -> större belastning på framför allt knäleden vilket i tenderar till att sluta med stora svårigheter att framför allt gå längre sträckor (lustigt nog kan man stå ut med smärtan och böja som vanligt:P)

Steve och Fredrik: Ni har förmodligen rätt, när jag satte mig och började stretcha framför allt baksida lår igår lyckades jag inte få handen närmare en helt utsräckt tå än ca 10-15 cm därifrån. Nu, ett par timmar av stretching senare, kan jag greppa om tårna med de första två fingerlederna så det ska nog gå bra till slut ändå. Även rumpan och till viss del korsryggen var galet stela. Testar att böja igen imon så får vi se:)

Tror du är på rätt väg. Ska bli intressant att höra hur det gick.
Det är väldigt många muskler som kan begränsa knäböjstekniken.
När man stretchat en muskel så märker man att det blir en ny som blir begränsande osv.

Förhoppningsvis märker du en förbättring iaf.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Jag kom ner under godkänt djup=D

Gör visserligen en del ont, men det lär släppa efter någon veckas stretching till=)

Lajne skrev:

Gör visserligen en del ont, men det lär släppa efter någon veckas stretching till=)

Det släpper nog efter hand ja. Gott att höra att du kommer ner ordentligt iaf!

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Lajne skrev:

Av ren nyfikenhet; var gör det ont? :P

Webbsida

Steve: framför allt ljumskarna känns så som jag föreställer mig att en medeltida sträckbänk borde ha känts:P

Lajne skrev:

Steve: framför allt ljumskarna känns så som jag föreställer mig att en medeltida sträckbänk borde ha känts:P

Kanske skta ta det liiiite lugnt med stretchandet nu ;-)

Men en sträckbänk kan säkert göra under för böjtekniken.

Registrerad: 2006-10-02

Oki, då kanske man ska nöja sig med att ha dålig teknik då ;)
http://lifeboat.com/images/torture.rack.jpg

Från: Tokyo
Registrerad: 2004-07-20

HAHAHA klockrent Sigyn!

Webbsida

Efter Sigyns målande beskrivning av ett av mina stretchpass såsom avbildats anno 1452 (eller liknande) känner jag att jag inte behöver gå in mer på det. Däremot är det dags för mig att avrapportera resultatet av de gågna 4 veckorna. Tanken var att jag skulle köra ett vanligt progressivt SL-program såsom jag har uppfattat det från framför allt Fredrik att de ska se ut. Min plan var så simpel som att helt enkelt börja på 10kg under mitt max och sedan öka 5kg varje vecka så att jag vecka 4 låg 5kg över mitt gamla max.

Nu gick saker redan från början lite åt helvete, som ni säkert alla vet. Eller iaf så vet ni om ni läste här. Skit samma. Mitt djup i böjen var iaf inte tillräckligt, så jag fick starta om från 3x110, och redan där kände jag att ett progressivt system var inte längre att tänka på. Eftersom marken låg på samma pass lackade jag dessutom ur på alltings jävlighet och drog upp en etta på 180kg. Efter det förvandlades marken mest till en sorts random skrotlyftande utan mening eller mål, framför allt för att det ovana böjdjupet tog väldigt hårt på mina rövmuskler = jag hade lite eller ingen styrka kvar när det var dags för marken. Nåväl. Jag följde iaf progressionen i bänken. 3x100kg var lätt. 3x105kg, och vid senare test även 4x105kg, var inget problem. 1x110kg gick inte över huvud taget. 3x115kg var en skrattretande avlägsen dröm. Slutsatsen? Jag gillar inte vanliga progressiva SL-program. Det kanske funkar för andra, jag pallar nog inte testa igen:P

Startmax:
Böj: 3x140kg eller enl exrx calc 1x148kg
Bänk: 7x100kg, eller enl exrx calc 3x112kg, 1x120kg (avrundade senare till 110 för enkelhetens skull)
Mark: 4x155kg, eller enl exrx calc 3x160kg, 1x170kg

Slutmax:
Böj: 1x130kg (kan inte garantera djupet, men det beror på att man precis efter godkänt djup slår i säkerhetspinnarna på deras powerrack på 24/7, så jag var rädd för att gå för djupt och slå i dem. Å andra sidan tror jag att jag kan ha haft en till i mig)
Bänk: 4x105kg, eller enl exrx calc 1x115kg
Mark: 1x180kg

Totalt är jag ändå nöjd med både böjen och marken. Speciellt med tanke på att marken ökade de där 10 kilona redan de två första veckorna, samt att jag ett tag låg nere på 3x110kg i böjen och faktiskt hade svårt att komma upp på tredje repet. Bänken gick däremot käpprätt åt helvete tycker jag. Jag har nog aldrig varit med om ett program som har gett så dålig utdelning helt utan att jag har kunnat hitta en orsak. Nåväl, jag får väl bara inse att nu vet jag vad som inte fungerar för mig i bänken iaf.

Nästa rapport om 3 veckor, då efter Honns fiberkonverteringsprogram. Se fram emot det, för om ni inte gör det så vet jag var ni bor!;)

(Och ja, detta innebär alltså att jag bänkar mindre än felini som är totalt oseriös. Men jag lovar att min revansh inte är långt borta! *evil laughter*)

Kan jag sluta skriva korta meningar med nya rader mellan varje?

Vi får se

Ya na!

//Lajne

Senast redigerat av Lajne (2007-10-19 17:51)

Från: Täby - AK
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Grattis till både böj och mark =) Men har du SÄNKT dig i bänk??

Moderator

Mark är sådant som man höjer sig i i ren protest mot motgångar i de övriga lyften. Hoppas det går bra för dig i MAK. Skånes nya hopp gjorde inte jättebra ifrån sig på bänk-dm....

Registrerad: 2006-10-16

Så ett långsiktigt fast program kan ge resultat(?), det har du nu vetenskapligt bevisat antar jag. Väl jobbat kamrat Lajne!

(Och ja, detta innebär alltså att jag bänkar mindre än felini som är totalt oseriös. Men jag lovar att min revansh inte är långt borta! *evil laughter*)

Oj, jag är hedrad och genuint glad över det faktum att jag ens omnämns här.
MEN samtidigt lite (läs såinihelvete) sårad av hur lätt du tar på din uttalade "revansh". Jag har precis tagit mig upp till (nästan) samma nivå som innan sommaren, men den här gången kommer ingen semester i min väg - alltså kommer formkurvan fortsätta lätt uppför resten av året. Du kommer tyvärr inte ta mer än mig detta året, sedan kanske eftersom du är seriös (right!?), men i år... ICKE!

Dessutom har jag köpt nya träningshandskar som jag preparerat med vaniljdoft till nästa oseriösa fjoll-pass.... HA-HA

Webbsida

felini skrev:

MEN samtidigt lite (läs såinihelvete) sårad av hur lätt du tar på din uttalade "revansh". Jag har precis tagit mig upp till (nästan) samma nivå som innan sommaren, men den här gången kommer ingen semester i min väg - alltså kommer formkurvan fortsätta lätt uppför resten av året. Du kommer tyvärr inte ta mer än mig detta året, sedan kanske eftersom du är seriös (right!?), men i år... ICKE!

Ja, det är vad du tror. Men så länge WADA inte tar sitt förnuft till fånga och dopingklassar HerbaLife så kommer jag att använda det, och ni andra som utgör resten kommer få era resultat gnidna i smutsen. Tyvärr. F.ö. är jag minst lika hedrad över att du läser här=)

Edit: Nej, min revansh består inte av HL på riktigt. Den består av något mycket värre och mycket mer från östblocket. Dock inte bulgaren. Exakt vad avslöjar jag när jag känner för det, jag har en känsla av att vissa redan vet vad det är och skakar på sina huvuden åt min idioti:P

Senast redigerat av Lajne (2007-10-19 23:17)

Registrerad: 2006-10-16

Nej, min revansh består inte av HL på riktigt

Shit, där blev jag lite orolig. Efter att läst stephs erfarenheter är jag ganska säker på att det var just Herbalife som Jesus för 2000 år sedan botade folk med. Även av mig ses ett sådant kosttillskott som ett måste, men tyvärr har jag mina principer....
Väntar med spänning på avslöjandet av trumfkortet du sitter med där, och jag önskar dig lycka till.... tar du mer än mig till jul gratulerar jag redan nu till en fin prestation och alla fina PBn  ;)

Webbsida

Var du uppe så tidigt bara för att säga det? Jag är hedrad (igen). Till jul är inga problem iaf. It's a deal! som de säger i staterna. Eller det har min kompis iaf sagt att de säger där. I vilket fall får jag väl trösta mig med att jag smeker dig i mark om det går åt helvete;)

Moderator

Tråd låst på trådskaparens begäran.

Sidor: 1 … 23 24 25 Tråd låst

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB