Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Det ser ut som om maten sitter i ångbastu! Och satan vad sugen jag blev på ananas och curry... Får bli nåt med det i morgon! Bra inspiration...
Lunch, som kanske ser lite skum ut: Keldas tomatsoppa med pasta och en klick keso i. Smakade i alla fall riktigt gott, oväntat god kryddning på soppan. Toppades med lite extra oregano.
Middag, med inspiration från justrom: Tandoorikyckling i ugn och basmatiris.
Melea skrev:
Lunch, som kanske ser lite skum ut: Keldas tomatsoppa med pasta och en klick keso i. Smakade i alla fall riktigt gott, oväntat god kryddning på soppan. Toppades med lite extra oregano.
http://img46.imageshack.us/img46/7713/img0972wo6.jpg
Middag, med inspiration från justrom: Tandoorikyckling i ugn och basmatiris.
http://img236.imageshack.us/img236/2326/img0976qu0.jpg
Gott, gott. Nästan all indisk kryddning är ju god.
Nu blev jag sugen på att göra någon soppa också. Det var länge sen.
Melea skrev:
Oboy passar aldrig.
Som våran kära traidmill skulle sagt; Skit ner dig. ;)
Kvällsmat idag:
Pizza med pepparsalami, lök, keso med vitlök och chipotlepaste (?).
Innan ugnen:
Efter:
MAT!
Och ja, Oboy igen!
OBOY OCH PIZZA! BLI MIN LILLEBRORSA NU!
Zqvirk skrev:
Skulle aldrig komma nåt så otrevligt från min mun!, fint med pizza men wtf OBOY till pizza?
Troligt. :)
Alla dissar mig p.g.a min Oboy... haters!
traidmill skrev:
Zqvirk skrev:
Skulle aldrig komma nåt så otrevligt från min mun!, fint med pizza men wtf OBOY till pizza?
Verkar inte bättre än att traidmill är på min sida :) Mat verkar du ruggigt bra på i alla fall, du ska se att du lär dig dricka gott så småningom också.
Zqvirk skrev:
Troligt. :)
Alla dissar mig p.g.a min Oboy... haters!
Oboy är skitgott, har dock blivit trött på det efter att från och till ha levt på chokladgainers i ett par år. Annars är frågan om inte en gainer är den perfekta måltidsdrycken?=D
Edit: Melea, vill se mer av din mat! Den motiverar mig att käka mer såhär i bulktider;)
Senast redigerat av Lajne (2007-05-18 22:04)
Lajne är iallfall med mig! Elakingar!
Melea: Bra på mat vet jag inte riktigt, detta var första gången jag faktiskt lagade mat åt mig själv och dessutom så hade jag inte gjort degen. :)
Zqvirk: bra jobbat, fortsätt med det, egenlagat är godast! Du är en bra fotograf iaf, sista pizzabilden får det att vattnas i munnen...
Lajne: bilder kommer, måste bara hinna äta och laga maten också :)
edit: Jag bjuder på den här så länge, speciellt till dig!
Kyckling med bulgur, soltorkad tomat, ärtor.
Senast redigerat av Melea (2007-05-19 08:22)
Haha! Bulguren tar över :-)
Looking good, Melea. Soltorkade tomater är mums. Jag brukar göra en gryta på kyckling, soltorkade tomater och creme frais. Jättegott! Ska laga det och lägga upp en bild nån dag.
Senast redigerat av Kiwi (2007-05-19 08:55)
kan folk sluta vara elaka, varje gång jag kollar i den här tråden blir jag så sugen på mat =/ hårt o deffa ;P
Melea: blev rädd ett tag för att det där var ketchup, men soltorkade tomater! Mums! 
Vill hädanefter inte se någon ketchup alls! Ja jag är från USA men för helvete visa nåd :D
Zqvirk skrev:
]
MAT!
http://img504.imageshack.us/img504/2361/dsc00086jk6.jpg
Ser dock lite bränd ut och jävligt hård ? ;P
Kiwi: Bulgur är ingen höjdare, tycker jag. Men smaken döljs rätt bra med soltorkade tomater!
Steve: Ketchup + kyckling? Nä, så galen är jag inte... Ketchup passar bara till köttbullar =)
Zqvirk: Släng dig i väggen! Jag har också ätit lasagne idag!
Lunch: Lasagne med tonfisk och keso (lite improviserat, tog det som fanns hemma) med rödkål! Gott var det!
Melea skrev:
Kiwi: Bulgur är ingen höjdare, tycker jag. Men smaken döljs rätt bra med soltorkade tomater!
Steve: Ketchup + kyckling? Nä, så galen är jag inte... Ketchup passar bara till köttbullar =)
Zqvirk: Släng dig i väggen! Jag har också ätit lasagne idag!
Lunch: Lasagne med tonfisk och keso (lite improviserat, tog det som fanns hemma) med rödkål! Gott var det!
http://img219.imageshack.us/img219/9783/img0979qk3.jpg
Det plus din mat - jag älskar dig! <3
Senast redigerat av Lajne (2007-05-19 17:37)
Jag känner mig utanför, jag gillar både bulgur och ketchup :-(
Hur gör du den lasangen, Melea? Verkar ju toppen, massor av protein.
Senast redigerat av Kiwi (2007-05-19 17:48)
Puss på dej Lajne! Jag bredde ut ett tunt lager keso i botten av en form, sen lasagneplattor på det. Ovanpå hade jag en röra på lök, vitlök, tomatkross, lite vatten, oregano och tonfisk som kokat ihop på spisen (blir nog bra att ta lite i botten av formen också). Sen lasagneplattor på det. Bredde ut keso överst och hade på ett par msk mjölk, men det blev ändå lite torrt i kanterna. Det bästa är nog ändå att toppa med mjölksås, om man är kräsen och vill ha den mjuk och fin :) I alla fall tog det ca 25 min i 200 grader.
Hehe, bra bilder, jovisst, mobilen is the shit... :)
_henkee: den var inte bränd, det är bara som det ser ut, den var faktiskt, om jag får säga det själv, jävligt god.
Melea: ... :(
Melea skrev:
Puss på dej Lajne! Jag bredde ut ett tunt lager keso i botten av en form, sen lasagneplattor på det. Ovanpå hade jag en röra på lök, vitlök, tomatkross, lite vatten, oregano och tonfisk som kokat ihop på spisen (blir nog bra att ta lite i botten av formen också). Sen lasagneplattor på det. Bredde ut keso överst och hade på ett par msk mjölk, men det blev ändå lite torrt i kanterna. Det bästa är nog ändå att toppa med mjölksås, om man är kräsen och vill ha den mjuk och fin :) I alla fall tog det ca 25 min i 200 grader.
Toppen. Ska prova det imorgon. Vad menar du med mjölksås, btw?
Bechamelsås heter det väl egentligen, bara vispa ihop mjölk och mjöl och koka ihop till en lite fastare sås. Om du kollar i nästan vilket recept på lasagne som helst så hittar du hur man gör :)
Igår bjöd mamma på hemmagjord potatissallad med lax! Det blev en bit fisk över som jag åt till lunch idag tillsammans med ris, rödkål och sockerärtor.