Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Ja, iaf om du äter alla själv så spelar det ju ingen roll i och med att det blir lika i slutet. Annars om du vill vara supernoga så räknar du ut det totala näringsvärdet och väger sedan dina bagels först tillsammans och sedan en och en för att räkna ut exakt hur mycket av det totala som varje bagel innehåller. Efter det får du förmodligen märka dina bagels med post-its som berättar hur mycket de innehåller, och ja. Väldigt mkt jobb för alldeles för lite extra exakthet:P
Edit: Ser väldigt gott ut förresten=D
Senast redigerat av Lajne (2007-10-26 23:15)
Jag kommer äta alla själv! :P
Tack Lajne.
Moghrabiah (också känt som stor couscous) kokt i buljong med vegetarisk köttfärs
Tyvärr var inte couscousen så god, smakade som degklumpar. :(
Stod i och för sig på förpackningen att de passar i grytor, och kanske är det bättre än att äta det så här, det blev för mycket på nåt sätt.
Kolla precis igenom alla sidorna på denna tråden å den är fan helt underbar! Måste bara fråga om det är nån av er som är kock? Känns som man ligger rätt bra i lä när man ser det ni lagar iallafall.
Fina grönsaker KOP. ;)
Kiwium skrev:
Fina grönsaker KOP. ;)
Tack :D Var mkt jobbigt att tillaga framförallt =P
frukost, KOP?
förresten ser det inte så dumt ut. förut brukade jag äta fiskpanetter med ris kokat i buljong, det fanns en särskild ris buljong som var jättegod till. tyvärr verkar de ha slutat göra den. :(
Senast redigerat av Acaila (2007-11-10 18:36)
Acaila skrev:
frukost, KOP?
förresten ser det inte så dumt ut. förut brukade jag äta fiskpanetter med ris kokat i buljong, det fanns en särskild ris buljong som var jättegod till. tyvärr verkar de ha slutat göra den. :(
Japp de var frukost :P haha jag har inget pålägg och så hemma måste handla så det blev dedär istället =)
Inte konstigt du inte går upp i vikt om det där är dina portioner ;/
Lajne skrev:
Inte konstigt du inte går upp i vikt om det där är dina portioner ;/
jag visste att det skulle komma från dig;) du är så förutsägbar :D hahaha ;) Det var som sagt min frukost och jag drack en liter mjölk till =) Varför försvarar jag mig ens =)
Keep_On_Pumpin skrev:
jag visste att det skulle komma från dig;)
Om du vet att portionen är så liten att någon kommer kommentera den, varför äter du då inte mer och slipper dina viktproblem på köpet?:P
KoP skrev:
du är så förutsägbar :D hahaha ;)
Skönt att slippa göra dig besviken då^^
KoP skrev:
]Det var som sagt min frukost och jag drack en liter mjölk till =) Varför försvarar jag mig ens =)
Du försvarar dig för att du vet att det du gjorde var skamligt;)
Lajne skrev:
Keep_On_Pumpin skrev:
jag visste att det skulle komma från dig;)
Om du vet att portionen är så liten att någon kommer kommentera den, varför äter du då inte mer och slipper dina viktproblem på köpet?:P
KoP skrev:
du är så förutsägbar :D hahaha ;)
Skönt att slippa göra dig besviken då^^
KoP skrev:
]Det var som sagt min frukost och jag drack en liter mjölk till =) Varför försvarar jag mig ens =)
Du försvarar dig för att du vet att det du gjorde var skamligt;)
Hahaha =P Jag visste dehär också =P Släpper inte en diskussion, inte ens en som denna, utan den ska delas upp och kommenteras bit för bit ;)
Du undviker med andra ord ämnet och erkänner dig skyldig till för små portioner? Intressant, men då vill jag fan inte höra mer klagomål på att du inte går upp i vikt förrän du käkar ordentligt;)
Lajne skrev:
Du undviker med andra ord ämnet och erkänner dig skyldig till för små portioner? Intressant, men då vill jag fan inte höra mer klagomål på att du inte går upp i vikt förrän du käkar ordentligt;)
Tycker en frukost på ca 1200 kcal är helt ok =)
Är det där 1200 kcal?!
Koray skrev:
Är det där 1200 kcal?!
nej typ 600 men jag drack en liter mjölk till som sagt =)
600 my ass, högst 400. Annars är mina normalmiddagar på minst 1200 ffs;)
Lajne skrev:
600 my ass, högst 400. Annars är mina normalmiddagar på minst 1200 ffs;)
sötnos =) 110gram ris = 400kcal, 185 gram fisk = 444kcal. Nämen hoppsan 844kcal tsstss lajne trodde du kunde detta bättre ;) Med andra ord va min frukost faktist 1444 kcal tänka sig vilken liten måltid =P
EDIT:
Du kan ju få lite kcal värden så du inte börjar tjaffsa vidare:
Ris per 100gram 361kcal, Fisk per 100gram 240 kcal.
Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2007-11-10 21:25)
aha läste ej mjölk srry, men det där ser mer ut som 110g kokt ris.
Koray skrev:
aha läste ej mjölk srry, men det där ser mer ut som 110g kokt ris.
nope 110 okokt ris. Panetterna ligger ju på riset =)
Keep_On_Pumpin skrev:
Jo för där ligger ju säääkert 350-400g kokt ris...
Lajne skrev:
Keep_On_Pumpin skrev:
Jo för där ligger ju säääkert 350-400g kokt ris...
ah och jag sitter och ljuger på ett forum =P shit sluta va så förbannat jobbig nu bara? jag vägde upp 110gram ris =) Och visst vi säger att det bara var 50 gram (vilket det inte var) så är det fortfarande 600 kcal =)
EDIT: Och du är så förbannat knäckt men kan inte sluta tjaffsa ;)
Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2007-11-10 21:54)
Dagens frukost:
En 100grams schnitzel med 200 gram vitlökskroketter med jalapenios och svartpeppar och en tallrik med grönskaker berikade med extra mycket zink^^
--> 600kcal + majonäsklicken som jag satte dit efter att jag tog bilden ^^
Till detta dracks det en halvliter mjölk --> 300kcal
Plus att efterrätten var 100gram choklad --> 500kcal
---> 1400kcal möms =)
Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2007-11-17 15:02)