Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
coffe_aberg skrev:
Nej, jag har gymkort nu. Första sidorna i journalen är inte särskilt aktuella längre...
Okidoki - jag e bekväm o frågar var det blev ?
BTB kanske...?
Marklyft 130 kg 2 (Aj aj, kändes inte bra!)
Stångrodd 70 kg 10
75 kg 10, 10
Stående vadpress i maskin 180 kg 3x12
Sittande hantelpress 22,5 kg 10, 9, 8
Shrugs 15 kg 3x10
Hantellyft åt sidan,
stående med vinkel 15 kg 3x10
Jag körde marklyft för två veckor sedan och gjorde illa korsryggen. Tänkte chansa och köra ändå idag, har ju ändå gått två veckor. Värmer upp på 70 kg, känns bra. Lägger på 100 kg och gör en lätt 6:a, inga problem. Lägger på 130 kg och lyfter, aj aj aj känns det i ryggen. Gör en till ändå för säkerhets skull så jag vet att jag inte inbillar mig. Irriterande, men resten av passet gick rätt fint. Nu bli det vila till tisdag.
Peaches skrev:
coffe_aberg skrev:
Nej, jag har gymkort nu. Första sidorna i journalen är inte särskilt aktuella längre...
Okidoki - jag e bekväm o frågar var det blev ?
BTB kanske...?
Tränar du där? Jag tränar på Carlstad Träningscenter. Är student och bor på gångavstånd så det är väldigt bekvämt.
080319:
coffe_aberg skrev:
Strax under naveln mäter jag 93 cm om jag spänner och 96 cm avslappnad.
Nu på morgonen före frukost väger jag 82,5 kg. Runt midjan har jag 89 cm om jag spänner och 92-93 cm avslappnad.
Bänkpress 80 kg 3x10
Lutande hantelpress 30 kg 8
25 kg 8
20 kg 10
Tricepsmaskin 15 kg 25, 20, 20
Sådärja, idag kom mitt straff för att jag har gått ned i vikt för fort! Jag har uppenbarligen ätit alldeles för lite. 20 kg i hantelpress är verkligen jättelätt, men det var rejält jobbigt på de sista repsen. Det fanns verkligen ingen ork alls idag, och då åt jag ändå mat några timmar innan jag tränade. Det får bli till att äta lite mer än tidigare om det här ska fungera.
Knäböj 80 kg 3x12
Stångcurl 40 kg 12, 10, 10
Benspark 70 kg 3x12
Hantelcurl 12,5 kg 12
15 kg 2x12
Detta lilla pass tog 70 minuter. Satan vad jobbigt! Jag har tänkt köra 12:or ett tag för att verkligen träna upp uthålligheten. Det gäller bara att lägga prestigen åt sidan och skita i vad det är för småvikter man kör på.
Vägde förresten 83,5 kg i morse. Morgonvikten i går var rätt missvisande. I förrgår åt jag väldigt lite.
Senast redigerat av coffe_aberg (2008-03-26 17:36)
En promenad och en löptur såhär på morgonkvisten, före frukost, blev det. Jag var ute i 45:30 och då var 16:51 av det en löptur på 2,5 km. Fortfarande lite träningsvärk i benen så det blev rätt stumt redan efter 1 km.
Bedrövligt långsamt, men målet var att springa hela varvet och det lyckades jag med. Mycket tack vare att jag sprang med en kompis. Pulsen låg mellan 170 och 180 för det mesta.
Skönt att ha gjort premiärlöpet iaf!
Senast redigerat av coffe_aberg (2008-03-28 09:36)
Bänkpress 80 kg 12, 11+1, 6+1
Lutande hantelpress 25 kg 10
20 kg 12
22,5 kg 11+1
Knästående cc 20 kg 3x12
Tricepspress, rak stång 35 kg 8+2
30 kg 11+1, 9+1
Kickbacks 10 kg 3x12
Gör en lätt tolva i bänken och två set senare blir det en sjua... Vilken härlig uthållighet man har! 9+1 betyder att jag gjorde en nia själv och hjälp på den tionde.
I morse hade jag under 90 cm runt midjan avslappnad, i eftermiddags hade jag runt 95 cm. Morgonvikt 81,9 kg.
Senast redigerat av coffe_aberg (2008-03-31 21:10)
43 minuter varav 15:16 var löpning 2,5 km. Fortfarande långsamt men mycket snabbare än förra gången iaf. Den här gången hade jag inte träningsvärk i benen så de stumnade inte lika fort. Jag tycker det är konstigt att det går så pass bra att springa före frukost ändå. På gymmet blir det bara tok om jag inte har ätit, då orkar jag ingenting.
Morgonvikt 83,0 kg.
Hm, jag åt första målet mat vid 12:30 idag. Makaroner och fiskbullar, mindre än 500 Kcal. Vid 19:30 åt jag en stor rågbaguette med skinka, ost och lite grönsaker. Svårt att uppskatta, men det är näppeligen mer än 500 Kcal. Inte ens 1000 Kcal alltså, inte riktigt optimalt kanske. Så här illa brukar inte dagarna se ut matmässigt men jag äter nog lite för lite överlag. Får bli skärpning på den fronten.
coffe_aberg skrev:
Hm, jag åt första målet mat vid 12:30 idag. Makaroner och fiskbullar, mindre än 500 Kcal. Vid 19:30 åt jag en stor rågbaguette med skinka, ost och lite grönsaker. Svårt att uppskatta, men det är näppeligen mer än 500 Kcal. Inte ens 1000 Kcal alltså, inte riktigt optimalt kanske. Så här illa brukar inte dagarna se ut matmässigt men jag äter nog lite för lite överlag. Får bli skärpning på den fronten.
Väger du maten Coffe?
Samt har du möjlighet att slänga in lite mellanmål?
90cm i midjemått är ju nästan "top-modell" varning ;-)
Haha, nu ska vi inte överdriva. Under 80 cm är målet.
Jag väger ibland för att få en bild av ungefär hur mycket Kcal det blir. Som sagt så var idag inte representativt för alla dagar. Jag brukar äta mellanmål i form av grovt bröd med minikeso och nån grönsak eller en skål fil.
Det här med att käka 14 gånger om dagen funkar inte för mig. Jag äter hellre ett eller två lite större mål och slänger in ett mellanmål vid behov.
Ska bli skönt när hösten är här så man kan börja grisbulka igen! :-D
Tryckte i mig fil för ca 300 Kcal nu på kvällen också. Under 1000 Kcal på en dag är knappast bra...
Hantelrodd 40 kg 12, 12, 10
Sittande rodd 75 kg 8
60 kg 2x12
Latsdrag mot bröstet 60 kg 10
52,5 kg 10
45 kg 12
Efter hantelrodden var det dags för bicepscurl, men aj aj aj sa det i höger armbåge så det var bara att glömma bicepsträningen idag. Måste vara efter tricepspressen sist, fast jag kände inget då. Körde i alla fall tre dragövningar för ryggen så biceps fick sig ju en släng ändå.
Jag har nya handskar och de känns så förbannat tjocka så man får inge grepp. Det tar väl några pass att köra in dem så att de känns bra.
EDIT: Dubbelpost.
Senast redigerat av coffe_aberg (2008-04-03 00:03)
Var ute i 59:46. 34:24 av dessa var 5 km intervallträning. Sprang med två kompisar som har betydligt bättre kondis än jag! Vi är inte riktigt på samma nivå om vi säger som så! De springer och småpratar och jag flåsar som en brunstig ko! Första varvet körde vi 2 min gå, 3 min springa. Andra varvet körde vi 1 min gå, 2 min springa. Vissa gåintervaller blev längre dock, åtminstone på slutet. Det var riktigt tufft stundtals, men förhoppningsvis ger det resultat också!
coffe_aberg skrev:
Haha, nu ska vi inte överdriva. Under 80 cm är målet.
Jag väger ibland för att få en bild av ungefär hur mycket Kcal det blir. Som sagt så var idag inte representativt för alla dagar. Jag brukar äta mellanmål i form av grovt bröd med minikeso och nån grönsak eller en skål fil.
Det här med att käka 14 gånger om dagen funkar inte för mig. Jag äter hellre ett eller två lite större mål och slänger in ett mellanmål vid behov.
Ska bli skönt när hösten är här så man kan börja grisbulka igen! :-D
Tryckte i mig fil för ca 300 Kcal nu på kvällen också. Under 1000 Kcal på en dag är knappast bra...
Ok. Grovt bröd med minikeso och grönsak är superbra mellanmål. Släng dit 5-6st hasselnötter så är det komplett. :-)
Du känner jui bäst själv vad som funkar för dig. Vill du äta några få stora mål funkar det lika bra.
Är det förresten första gången du deffar Coffe? (för mig är det första gången).
Jajjemän, det är första gången! Ska bli intressant att se var det slutar! Har du något bestämt slutmål med din deff?
Promenad före frukost. 52:05. 5,45 km enligt iPoden, verkar rimligt.
Bänkpress 80 kg 9+1
70 kg 12, 7+1
Snedbänk 50 kg 7
55 kg 7
50 kg 8
Dips 10, 10, 8
Kickbacks 10 kg 15
12,5 kg 2x15
Knästående kabelpress 35 kg 12, 12, 10
Magmaskin 65 kg 3x15
Tränade med några kompisar. De hade redan kört färdigt första settet bänk när jag kom, så jag tog in ett set på de första två övningarna. Väldigt lite vila med andra ord, därför jag var så klen. Lite förvånad över första settet bänk dock. Förra passet gjorde jag en lätt tolva.
Senast redigerat av coffe_aberg (2008-04-04 18:10)
coffe_aberg skrev:
Jajjemän, det är första gången! Ska bli intressant att se var det slutar! Har du något bestämt slutmål med din deff?
Ok. Kul att man inte är ensam som deffar första gången :-)
Vi får peppa varandra.
Jag tänkte hålla på i 10 veckor och deffa intensivt (3:e veckan nu). Slutmålet från nog bli ca. 76-77kg. Mer vill jag inte ta bort. Förhoppningsvis hinner jag få fram magrutorna (6kg kvar).
Jag hade tasikigt utgångsläge med högt BF-värde. Till hösten blir det bulk, men inte så superintensivt så jag lägger på mig en massa fett. Lagom är ordet.
Chins 8, 6, 5
Marklyft 60 kg 10
110 kg 10
130 kg 2 (Hoppsan, vart tog greppet vägen?)
Stångrodd 60 kg 12, 12, 10
Stångcurl 30 kg 12
35 kg 8
30 kg 10
Hantelcurl 12,5 kg 12
10 kg 12
Magmaskin 65 kg 15
72,5 kg 2x12
Jag har fortfarande ont i höger armbåge. Jag bröt arm på en fest förförra helgen, det måste vara det som gör det. Armbrytning är inte bra... Jag har fortfarande ont i ryggen men jag chansade med lite marklyft idag ändå och det gjorde inte ont. Sen gick det ju inte så bra ändå. Orkade inte hålla stången. Knäppt, jag gjorde åttor på 130 kg tidigare innan greppet gav upp.
Det är verkligen bara underhållsträning såhär under deffen. Jag har ingen direkt plan med träningen utan jag kör lite som jag känner bara. Men det funkar väl det å...
080319:
coffe_aberg skrev:
Strax under naveln mäter jag 93 cm om jag spänner och 96 cm avslappnad.
080325:
coffe_aberg skrev:
Nu på morgonen före frukost väger jag 82,5 kg. Runt midjan har jag 89 cm om jag spänner och 92-93 cm avslappnad.
81,5 kg och 86 cm spänd, 88 cm avslappnad. Jag åt mindre än vanligt igår så vikten kan vara lite missvisande, fast jag har legat strax under 82 kg de senaste dagarna, så så långt ifrån sanningen är det inte.
Vad menar du med "när jag spänner"?
Själv gör jag så att jag andas in ett stort andetag, sen andas jag ut all luft ur lungorna. När jag tömt lungorna så behåller jag det läget (dvs. andas ingenting). Precis i det ögonblicket mäter jag.
Jag spänner magmusklerna helt enkelt. Jag drar inte in magen. Jag skulle tro att det ger ungefär samma resultat som din metod. Avslappnat diffar det lite mer och är svårare att mäta tycker jag.
Före frukostpromenad och löptur. 41:44 varav 15:05 var 2,5 km löpning. Öppnade i 12:30-tempo första 500 metrarna, efter 2 km hade klockan redan passerat 12:30... Lite väl optimistiskt alltså. :-) Pulsen låg mellan 175 och 180 största delen av tiden. Peakade på 196 direkt efter en rätt lång backe.
Jag hoppas våren är här nu, igår snöade det hela dagen. Inge kul att springa då.