Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4 5 6 … 22  

Coffes väg till storhet

Från: Karlstad
Registrerad: 2005-12-18
Webbsida

Jaha, efter en veckas jävla förkylningshelvete var det dags att träna igen. Så jävla förbannad, helvetes sabla rhinovirus att ställa till det.

Bänkpress                   90 kg 3x6
Lutande hantelpress      30 kg 8, 6, 6
Tricepsmaskin              40 kg 8, 7, 5

Jag var lika stark som senaste passet, men det kändes inte bra. Klen och slö. Det tog nästan 50 minuter att köra de där tre övningarna. Jag har ätit dåligt på eftermiddagen.

Totalt omotiverad och allmänt less är jag. Jag är klen och ser helt otränad ut. Innan förkylningen var det kul att träna, ökningar varje pass.

Jag tänkte gå upp till 90 kg eller bulka fram till 10/3 men nu funderar jag på att avbryta och börja köra lite konditionsträning och försöka få till en bra form. I morse vägde jag 84 kg, då ska man ha i åtanke att jag inte tränat på en vecka och att jag festade rätt hårt i lördags. Förra veckan låg jag på 85-86 kg i morgonvikt.

Webbsida

Marklyft                                 130 kg 8
                                            140 kg 4
                                            150 kg 3
Stångrodd                              70 kg 8
                                            75 kg 2x8
Sittande hantelpress                23 kg 8
                                            25 kg 2x6
Stående vadpress i maskin       165 kg 12
                                           180 kg 2x12
Hantellyft åt sidan,
stående med vinkel                 18 kg 3x6

Hm, ett pass förra veckan. Innan det en veckas förkylning. Ändå ökar jag lite. Hm. Förbryllad men rätt nöjd. :-)

Webbsida

Knäböj             100 kg 4
                      90 kg 2x7
Stångcurl          45 kg 8
                       50 kg 2x6
Benspark          70 kg 3x10
Hantelcurl         23 kg 8, 6, 5

Duktigt sliten efter gårdagens pass. Det märktes i knäböjen. Men jag är rätt nöjd ändå. 39,8 cm runt överarmen hade jag nu, med pump. Retsamt nära 40! :-) Morgonvikten ligger på 84 kg.

Webbsida

Bänkpress                   90 kg 7, 6
                                 92,5 kg 5+1 med hjälp.
Lutande hantelpress      33 kg 4
                                 30 kg 2x6
Smalbänk                    60 kg 3x6
Tricepspress ez-stång    30 kg 3x8
Magmaskin                  65 kg 10
                                 72,5 kg 10
                                 80 kg 10

Minimala ökningar men ändå lite ökning. Jag är nog inte långt ifrån min tidigare maxnivå nu. Det blir till att vara beredd på att ökningarna antagligen kommer att avta. Jag ska nog börja köra mer strukturerat med att öka vikterna. Nu ska jag köra på 92,5 kg i bänkpress till exempel tills att jag klarar 3x6 på det.

Överarmsmått 40,1 cm förresten. :-) Ska bli kul när jag har 40 cm opumpad. Det är ett mål jag inte har nått upp till tidigare. Jag har aldrig haft över 40 cm pumpad förut heller.

Rejält sliten i kroppen nu, men jag hoppas det blir ett pass i morgon också. Om det känns bra så tänkte jag prova på 160 kg i marklyft. Tangerat personbästa i så fall.

Webbsida

Marklyft                                 130 kg 2
                                            140 kg 2
                                            150 kg 1
                                            140 kg 4
Stångrodd                               75 kg 10, 8, 8
Sittande hantelpress                 25 kg 8, 6, 4
Stående vadpress i maskin        180 kg 3x12
Hantellyft åt sidan,
stående med vinkel                 18 kg 3x8

Jag tänkte maxa i marklyften, men jag kände att det inte var någon idé. 150 kg gick segt. Det var fest både i fredags och i lördags. Tre nätter i rad med för lite sömn. Jobbigt pass idag, dåligt med energi.

Webbsida

Knäböj             100 kg 3x6
Stångcurl          50 kg 8, 6, 4
Benspark          70 kg 10
                       75 kg 10
                       85 kg 7
Hantelcurl         23 kg 8, 6, 6

Webbsida

Bänkpress                   80 kg 4
                                 90 kg 1
                                100 kg 1 (Förvånansvärt lätt!)
                                110 kg 1 (Mitt gamla pb, för flera år sedan.)
                                115 kg 1 (Gick trögt, men ändå!)
                                  80 kg 10, 8
Lutande hantelpress      30 kg 9, 4, 4 (Fattar ingenting, 4 liksom...)
Tricepspress, kabel       60 kg 10
                                 70 kg 8, 6
Kickbacks                 12,5 kg 3x12
Magmaskin                  80 kg 3x10

Nytt personbästa i bänkpress, känns skoj! Första gånger jag provar att maxa sen jag började träna nu i november. För några år sedan tog jag 110 kg som mest, med ytterst lite marginal. Nu känns det som att 120 kg kan komma om några veckor faktiskt! Så jag är rätt nöjd även fast det gick lite trögt resten av passet. :-D

Webbsida

Knäböj             100 kg 2x6 (Riktigt tungt! Fällde ryggen ett par gånger och fick lite ont så jag körde bara två.)
Stångcurl          45 kg 10, 9, 8
Benspark          80 kg 3x10
Hantelcurl         20 kg 10, 8, 6

Tänkte att jag ska öka på repsmängden upp till tior. Jag har kört tungt ett tag nu och ökar inte lika mycket längre. Jag har verkligen bedrövligt dålig uthållighet! Men ge mig ett par veckor så är jag van med tior, sen är jag nog snart uppe på de vikter jag kör sexor på nu skulle jag tro. Då blir det dags att köra tyngre igen tänkte jag.

Kastade om ordningen på passen förresten, sist jag körde marklyft fick jag lite ont i ryggen. Jag tror nog jag ska vila från marklyften ett tag och köra någon annan övning. Den sliter verkligen mycket.

Webbsida

Stångrodd                               70 kg 3x10
Militärpress, stående                 40 kg 3x10
Hantellyft åt sidan,
stående med vinkel                  15 kg 10 (Hade så ont i axlarna så jag inte kunde fortsätta efter första settet.)
Stående vadpress i maskin        180 kg 3x12

Jag är rejält sliten. Velade fram och tillbaks länge om huruvida jag skulle träna eller inte. Det hade nog varit vettigast att vila idag. Satan vad ont i axlarna jag fick av militärpressen! Precis som första axelpasset. Knepigt.

Registrerad: 2005-02-04

Jag är rejält sliten. Velade fram och tillbaks länge om huruvida jag skulle träna eller inte. Det hade nog varit vettigast att vila idag. Satan vad ont i axlarna jag fick av militärpressen! Precis som första axelpasset. Knepigt.

Du är rejält stark i flera basövningar Coffe. :-)
Läste lite snabbt i boken att du känner dig trött och sliten ibland. Käkar du tillräckligt? samt periodiserar du din träning?

Ser man bara till siffrorna ser det ju annars bra ut.

Keep up the good work!

Webbsida

Jag har ökat från 75-86 kg från slutet av november till mitten av februari så ätit ordentligt har jag gjort. :-) Nu bulkar jag inte längre, men jag ligger stadigt på 84 kg och har gjort så ett par veckor. Jag får mycket träningsvärk och det får jag efter varje pass. Med sliten menar jag att jag har träningsvärk. Detta får jag trots att jag gör relativt få set på en vecka jämfört med många andra. Däremot ser jag till att varje set räknas, tungt och hårt med mycket vila mellan setten är min melodi. :-)

75-86kg på knappt 3 månader är ju sjukt mycket!
Vad är knepet? ;-)

Webbsida

Jag har tränat förut, vilket gör att jag ökar väldigt fort efter ett uppehåll. Men jag åt allt jag kom över. Blandade proteindrinkar med mjölk och vispgrädde till exempel. Fett har varit min vän. :-)

Vispgrädde!
Det var intressant.

Hur ser dina bulkperioder ut Coffe?   Bulkar du några månader åt gången och därefter en liten paus?

Är du inte rädd för att det mättade fettet i vispgrädden skall lägga sig runt midjan?  Eller upplever du att du kan äta vad som hellst under bulken?

Webbsida

Det här var faktiskt min första riktiga bulk. Annars har jag mest tänkt på att äta mycket, men jag har inte ökat. Alltså har jag ätit för lite. Jag pallar inte att äta tillräckligt mycket nyttig mat, jag har inte den aptiten helt enkelt. Så alternativet fick bli en grisbulk! :-D Förutom ordentliga portioner med mat så har jag ätit glass och allt möjligt smaskigt. Inga begränsningar what so ever! Använde mycket fett i matlagningen och så vidare. Det fungerade bevisligen. Men visst, nå magrutor är det ju inte att tala om!

Jag gick in för att nå 90 kg till mars, men juluppehåll och förkylningen satte stopp för det. De senaste tre-fyra veckorna har jag inte bulkat. Men nån deff har jag inte heller börjat med. Det kommer snart... ;-)

Jag har lagt på ungefär 10 cm runt midjan, något jag verkligen inte trivs med men hade räknat med.

Webbsida

Bänkpress                   80 kg 10, 10, 8
Lutande hantelpress      30 kg 10, 8, 6
Smal bänkpress            50 kg 10, 9, 9
Tricepspress, kabel       50 kg 3x10
Kickbacks                 12,5 kg 3x12
Magmaskin                  80 kg 3x10

Jag blir tokig! Det är hemskt att börja köra fler reps. Vikterna känns så lätta och ändå orkar man inte, det är frustrerande! Men jag vet ju att det betalar sig om ett par veckor så det är väl bara att härda ut!

Webbsida

Nu jävlar! Efter en och en halv timmes moget övervägande gav jag mig ut på en morgonpromenad! 30 min och enligt min iPod kom jag 3,38 km. Jag hittade inte min pulsmätare tyvärr. Däremot hittade jag en bilnyckel till bilen jag sålde igår. Jag sprang uppskattningsvis 500 meter mitt i promenaden och det var inte så farligt som jag trodde det skulle vara.

Jag har lite falukorv och andra onyttigheter i frysen. Jag tänker inte kasta bort mat som det inte är något fel på. Men hädanefter blir det betydligt nyttigare och kcal-snålare mat i kundkorgen. Räkna kcal pallar jag inte men det ska nog gå bra ändå att deffa. Har inte en aning om vad jag har för slutmål viktmässigt. Ligger på 84-85 kg i morgonvikt nu. Under 80 ska jag definitivt i alla fall!

Senast redigerat av coffe_aberg (2008-03-19 11:43)

Även om det inte är någon hit ur deffningssynpunkt, så finns det falukorv med 9% fetthalt både på kvantum och willys. Är man en falukorvsentusiat (jag älskar själv falukorv och husmanskost) så kan man utan allt för dåligt samvete käka ungsgrillad falukorv (9%) med ris och krosstomat (som värms upp och serveras till maten). Det blir lite extra gott om man skär upp korven, kör ned senap och ketchup mellan skivorna, har lök på korver samt river lite 5% ost (finns i de flesta butikerna) över korven.  ;-)

Gällande kcal och kalloriräkning:
Mät midjemåttet kontinuerligt. Det är ett bra sätt om du inte pallar räkna kcal. Håller du ungefär samma styrka som förut samt minskar i midjemått borde du ligga bra till.

keep up the good work!

Webbsida

Jag brukar göra en variant på korv i ugn med gul lök, vitlök, syltlök, senap, ost, passerade tomater och diverse kryddor. Det blir väldigt gott med lightalternativ också! Jag tycker om falukorv och den som ligger i frysen köpte jag under bulken så det är definitivt mer än 9 % fett i den! :-) Jag har kört med lågfettkorvarna tidigare och de smakar väldigt bra, men de kostar betydligt mer.

Strax under naveln mäter jag 93 cm om jag spänner och 96 cm avslappnad. Under 80 cm vore trevligt, då borde jag vara hyfsat deffad. Som du säger så kommer jag gå på midjemått, kg och styrka för att se att jag ligger på en bra nivå. Det borde fungera tycker jag.

Ok.
96cm...   då ligger vi rätt lika i midjemått.
;-)

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

coffe_aberg skrev:

Nu jävlar! Efter en och en halv timmes moget övervägande gav jag mig ut på en morgonpromenad! 30 min och enligt min iPod kom jag 3,38 km.

Vad är det för model? :o

Webbsida

Knäböj             90 kg 3x8 (Tior var bara att glömma!)
Stångcurl          45 kg 10, 9
                       40 kg 10
Benspark          85 kg 3x10 (Alla viktplattor i maskinen.)
Hantelcurl         20 kg 10, 9, 8
CC-curl             25 kg 10 (Handtagen i övre trissorna och dra dem mot öronen, som när man flexar hemma i spegeln.)
                       35 kg 9
                       30 kg 9

Senast redigerat av coffe_aberg (2008-03-19 17:48)

Webbsida

Cybercowboy skrev:

coffe_aberg skrev:

Nu jävlar! Efter en och en halv timmes moget övervägande gav jag mig ut på en morgonpromenad! 30 min och enligt min iPod kom jag 3,38 km.

Vad är det för model? :o

http://nikeplus.nike.com/nikeplus/

Ett samarbete mellan Apple och Nike.

Registrerad: 2008-03-20

coffe_aberg skrev:

Du funderade i 1½ h på en 30 min lång promenad ?
HAHAHA...du e lite rolig du !
Har inte läst hela din tråd, men är lite nyfiken - tränar du fortfarande bara i ditt egna hemmagym ?

Webbsida

Peaches skrev:

coffe_aberg skrev:

Du funderade i 1½ h på en 30 min lång promenad ?
HAHAHA...du e lite rolig du !
Har inte läst hela din tråd, men är lite nyfiken - tränar du fortfarande bara i ditt egna hemmagym ?

Hehe, stora beslut kräver ordentlig betänketid! :-)

Nej, jag har gymkort nu. Första sidorna i journalen är inte särskilt aktuella längre...

Sidor: 1 2 3 4 5 6 … 22  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB