Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Knäböj
90 kg 3x6
Bänkpress
100 kg 2
110 kg 2x1
100 kg 3, 2
70 kg 17
Stångrodd
70 kg 3x10
Militärpress
50 kg 6
60 kg 2 PB
50 kg 6
V-latsdrag
90 kg 8, 6, 6
Kände mig för lite i bänken idag, övervägde ett försök på 120 kg. 110 kg var tungt nog, hade inte klarat en tvåa på det. Tränade ju igår också så det var rätt väntat.
Senast redigerat av coffe_aberg (2008-10-07 19:06)
Det var ju en fin serie i bänken ändp Coffe. Btw, hur kändes det efter 17 reps på 70kg? Måste brännt ganska fint i tuttarna...
Crosstjeck skrev:
Det var ju en fin serie i bänken ändp Coffe. Btw, hur kändes det efter 17 reps på 70kg? Måste brännt ganska fint i tuttarna...
Jag tog inte ut mig precis. Första settet på 100 var ju bara uppvärmning. Det kändes förvånansvärt lite efter 17 reps! Var inge märkvärdigt alls konstigt nog. Hade jag kört ett set till däremot hade jag antagligen börjat gråta. :-)
Tänkte slänga in lite såna där set där jag kör på en riktigt låg vikt och bara pumpar skiten ur musklerna. Vet inte riktigt vad det ska vara bra för, men lite kul är det att plåga sig själv emellanåt. :-)
coffe_aberg skrev:
Tänkte slänga in lite såna där set där jag kör på en riktigt låg vikt och bara pumpar skiten ur musklerna. Vet inte riktigt vad det ska vara bra för, men lite kul är det att plåga sig själv emellanåt. :-)
Hahahaha, visst är det? ;)
Fina militärpressar Coffe.
Musicman1 skrev:
Fina militärpressar Coffe.
Första settet tog jag inte ut mig. Har aldrig provat tyngre än 50 kg tidigare och 60 kg var riktigt tungt! Ska försöka öka i militärpressen, måste finnas en hel del outnyttjad potential där...
Rejält sliten men var lite gymsugen så det fick bli som det blev. Improviserade lite.
Chins
8, 8, 5
Sittande hantelpress
30 kg 4 (Satt inte helt upprätt så det var lite fusk.)
25 kg 6 (Satt inte helt upprätt så det var lite fusk.)
15 kg 10
Raka marklyft
100 kg 3x6
Marklyft
130 kg 4 (Skaderisk kände jag i.o.m. slitenheten.)
Hantellyft åt sidan med armarna i 90°
15 kg 3x10
Sittande vadpress
50 kg 3x10
Inte mycket att prata om, väldigt sliten och jag tog väl inte direkt ut mig idag. Nu är det helg! :-D
Helg?? Inte än på två dagar väl?=)
Ljuvligt skrev:
Är man student så är man. Nu är det fest torsdag, fredag och lördag. :-) Delvis därför jag tränade idag. 2 dagar på en vecka är lite klent.
Jag ska dricka STARK-öl dock, det tror jag gynnar träningen. ;-)
coffe_aberg skrev:
Ljuvligt skrev:
Är man student så är man. Nu är det fest torsdag, fredag och lördag. :-) Delvis därför jag tränade idag. 2 dagar på en vecka är lite klent.
Jag ska dricka STARK-öl dock, det tror jag gynnar träningen. ;-)
Låter som en fullbokad helg med start idag då=), en annan får minsann vänta tills på fredag.. Haha, du får berätta om stark-ölen gynnat träningen. Gör den det får jag väl också börja dricka den;).
Ljuvligt skrev:
coffe_aberg skrev:
Ljuvligt skrev:
Jag ska dricka STARK-öl dock, det tror jag gynnar träningen. ;-)Låter som en fullbokad helg med start idag då=), en annan får minsann vänta tills på fredag.. Haha, du får berätta om stark-ölen gynnat träningen. Gör den det får jag väl också börja dricka den;).
Du är för ung så det kommer inte på fråga! ;-)
Start idag vet jag inte, har skola både i morgon och på fredag... Eftermiddag på fredag dock som tur är!
coffe_aberg skrev:
Du är för ung så det kommer inte på fråga! ;-)
Start idag vet jag inte, har skola både i morgon och på fredag... Eftermiddag på fredag dock som tur är!
Attans med, jag som trodde att jag äntligen uppnått den "nödvändiga" åldern för sådan..=P Jaja, då får du dricka min del också..
coffe_aberg skrev:
jag tog väl inte direkt ut mig idag. Nu är det helg! :-D
+1
Nu är det fest torsdag, fredag och lördag. :-)
Aaah, studenttidens svunna dagar!
Idag är 2 dagars festande på rak ett smärre mount everest för mig.
Blir tokbakis och trött dagen efter jag krökat.
Tre dagar på raken... fyfan.. *skakar på huvet*
Musicman1 skrev:
Idag är 2 dagars festande på rak ett smärre mount everest för mig.
Blir tokbakis och trött dagen efter jag krökat.
Tre dagar på raken... fyfan.. *skakar på huvet*
Haha, då är vi två då! ;-)
Kärringar.
Cybercowboy skrev:
Kärringar.
Ett par återställare senare är man karl igen. Kom upp till Karlstad du ska du få se på grejer! :-D
Jag var där helgen som var faktiskt och såg när MoDo krossade FBK. På kvällen blev det Blue moon bar. Bra ställe ;)
Sådär, ett 20-tal öl och en halvliter whisky senare är jag förvånansvärt pigg och fräsch! Åt precis en pizza och 4/5 av en kebabrulle... Kanske lite overkill, men jag är rätt mätt nu i.a.f. ;-)
haha...
Gött höra du överlevt helgen.
...och det låter inte helt fel med pizza och kebab.
Dags för comeback idag. Lämnade blod vid 12 och det var ett misstag att träna samma dag...
Ben och biceps
Knäböj
50 kg 8
80 kg 2x6
Raka marklyft
80 kg 8
110 kg 8
Stångcurl
32,5 kg 3x10
Knäböjen gjorde mig väldigt andfådd. Efter andra settet mark var det inte bra, mycket andfådd och rejält yr! Jag satt på en bänk och hela gymmet snurrade i några sekunder. Det var bara att lägga ned. Vilade väl en 10 minuter innan jag körde lätta stångcurlar. Pump på första reppen i tredje settet! Ajajaj. :-)
Tänkte jag ska prova en 3-split ett tag framöver. Helkropp har fungerat bra, men det har slitit rätt bra också. Jag ska fortfarande bygga passen på basövningar, men utöver dessa även slänga in lite discotrams.
Dags för comeback
Välkommen tillbaks!
Har du haft viloperiod eller varit bortrest? sjuk?
discotrams
hehe..
Tack! Nej jag har varit hemma. Har haft ett par långa dagar i skolan kombinerat med väldigt låg motivation. Har haft en liten träningssvacka helt enkelt och varit väldigt trött om eftermiddagarna/kvällarna. Tycker det är rätt jobbigt att gå till gymmet när det är mörkt ute! Då har det blivit att jag stannat hemma istället.
Det är delvis därför jag byter taktik, behöver lite omväxling. Ge mig en vecka eller två så är jag igång för fullt igen skulle jag tro!
Axlar, triceps och vader
Militärpress
50 kg 8
60 kg 1 (Gjorde en 2:a sist, men idag var det tungt!)
50 kg 6
40 kg 8
Hantellyft åt sidan med vinkel
15 kg 3x10
Smal bänkpress
70 kg 10, 8, 7
Pushdowns
75 kg 3x6
Stående vadpress i maskin
135 kg 3x10