Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Jag tykcer att det många gånger tenderar till att man överanlyserar coh tycker att det går för låmgsamt. Hörde häromdagen det vettigaste ordspråket på länge: It doesnt matter how fast your going, as long as you keep pushing forward. Tycker det på många nivper sammanfattar en hel del.
Du bänkar mer än du böjer? =)
Tvinga mig inte att klassa dig som discofjolla... ;)
Cross: Sant! Kloka ord!
Cyber: Hehe, jag vet. Lite pinsamt är det allt. Men i bänken ligger jag nära min toppnivå, i böjen har jag mycket kvar. Ge det några veckor till så kommer det att se bättre ut! Jag har i och för sig aldrig provat att böja mer än 100 kg, men snart så!
Chins
3x8
Lutande hantelpress
35 kg 3x6
Marklyft
90 kg 6
120 kg 2x6
Stångcurl
50 kg 3x5 (Lite mindre fusk än förra passet.)
Dips
kv 10
10 kg 8
20 kg 6
Med den ställningen som finns här i Karlstad går dips finfint att köra. Det var bara ställningen i Västerås och jag som inte var ämnade för varandra helt enkelt. Provade att köra med extra vikt för första gången och det gick över förväntan! Här kan jag nog öka lite halvsnabbt skulle jag tro. Ska prova chins med lite vikt nästa gång.
Börjar känna av armbågarna lite i stångcurlen, inte bra. Får nog gå ned i vikt där och öka på repsen i stället och ta det lite försiktigt några veckor.
Hantelpressen kändes stabil och marklyften var lätt. Tänkte lassa på lite mer i marken men träffade en kompis mitt emellan setten vilket gjorde att jag kom av mig lite på grund av för lång vila. Det får bli nästa pass istället.
Gjorde en köttfärslimpa på drygt 700 gram köttfärs. Åt upp halva med tillbehör till lunch. Strax innan passet tryckte jag i mig 1 liter milkshake gjorde på glass, jordgubbar, proteinpulver, mjölk, dextro, en banan och kreatin. Det var inte skitsmart. Passet blev onödigt jobbigt. Jag är inte särskilt sugen på en proteindrink nu efter passet heller. Får bli efter duschen för jag vill inte gärna leka bulimi och göra mig av med den igen. :-)
coffe_aberg skrev:
Chins
Dips
kv 10
10 kg 8
20 kg 6
Fina dips!
Börjar känna av armbågarna lite i stångcurlen, inte bra. Får nog gå ned i vikt där och öka på repsen i stället och ta det lite försiktigt några veckor.
Vet inte om det är samma typ av värk, ...men för mig infinner sig en strålande värk i underarmen (ända upp till armbågen) när jag kört stångcurl med rak stång flera veckor på rak.
Testa köra med ez-stång några veckor och se om det släpper.
Gjorde en köttfärslimpa på drygt 700 gram köttfärs. Åt upp halva med tillbehör till lunch. Strax innan passet tryckte jag i mig 1 liter milkshake gjorde på glass, jordgubbar, proteinpulver, mjölk, dextro, en banan och kreatin.
*drägglar*
Musicman1 skrev:
Fina dips!
Tackar. Men bättre ska det bli!
Vet inte om det är samma typ av värk, ...men för mig infinner sig en strålande värk i underarmen (ända upp till armbågen) när jag kört stångcurl med rak stång flera veckor på rak.
Testa köra med ez-stång några veckor och se om det släpper.
Mm, det känner jag igen! När det är illa kan det vara ända från handleden till armbågen. Inte så skoj. EZ-stång är ju ett alternativ. Inte lika hardcore men det får väl gå ändå. ;-)
*drägglar*
Hehe, elakt av mig, tänkte inte på dig din stackare som deffar. ;-)
Senast redigerat av coffe_aberg (2008-08-25 20:29)
Knäböj
100 kg 4, 3, 3
Bänkpress
100 kg 6, 4+1, 3 PB
Stångrodd
80 kg 3x6
Militärpress
50 kg 6, 6, 4
V-latsdrag
90 kg 6
97,5 kg 6, 4
Trevlig överraskning i bänken idag! Jag tänkte att jag borde klara 4 stycken. Det gjorde jag utan att ta i! Jag har pressat 3 som mest tidigare och alltid tyckt att 100 kg varit tungt. Idag kändes det som 90 de första 3 repsen! Jag är rätt nöjd med andra ord. :-)
Liten ökning i böjen också.
Jag har dessvärre fått rätt ont i handlederna. Stångcurlen sliter rejält! Jag känner av dem mest hela tiden faktiskt. Jag tror det får bli vila resten av veckan. I morgon ska jag hjälpa en kompis flytta och på fredag åker jag bort så jag hinner inte träna ändå. Om två veckor ska jag på exkursion med skolan måndag-torsdag så det blir en ofrivillig vilovecka där. Kan vara jäkligt bra med tanke på att jag kört tungt i ett gäng veckor nu. Så med fyra dagars vila nu borde jag klara 3-4 pass nästa vecka innan det blir 7-10 dagar vila. Efter det är det nog dags att slå lite styrkerekord skulle jag tro. :-)
Senast redigerat av coffe_aberg (2008-08-27 19:31)
Kul med bänk och böjen!
Sen tycker jag personligen att militärpressarna går riktigt bra. Kollade din träningsjournal och ser att du ökat med nån lite reps varje vecka.
Härligt med viloperiod. Kommer göra träningen gott!
Kanske posta lite dagsformen bilder snart? vore intressant se dagsformen i och med att du gainat lite redan.
Grym bänk där Coffe! en 6:a på 100 är fanemig rätt nice att kläcka.
Rörande handlederna, stretchar du ut underarmarna eller använder ngn form av handledslinda? Just det senare tycker jag nästan är ett måste när man kör snortungt.
Tack ska ni ha! :-) Jag lade mig på bänken med inställningen att jag skulle bli grymt besviken om jag inte klarade en fyra. En maxning på 120 kg ligger nog inte många veckor bort.
Bilder bör jag väl ta snart. Tycker inte det syns så mycket än dock.
Jag har handledsstöd på handskarna som jag drar åt hårt när jag kör stångcurl och stångrodd. Jag tycker också att det är behövligt! Det är väl egentligen inte så konstigt att man får ont. När det är tungt för biceps måste det vara en rejäl påfrestning på handleden, de är ju bra tunna. Tunga helkroppspass sliter helt klart på kroppen, jag känner även av knäna lite. Men som sagt, en vilovecka kommer nog göra underverk!
Chins
10 kg 2x5 (Det var tyngre än jag trodde!)
kv 8
Lutande hantelpress
40 kg 5, 3, 4 PB
Marklyft
100 kg 6
130 kg 4
140 kg 3
Raka marklyft
70 kg 3x6 (Ska köra den övningen med lätta vikter för att förhoppningsvis förbättra vigheten i baksida lår.)
Stångcurl EZ-stång
40 kg 8 (Lätt, men gjorde ont i handleden.)
Hammercurl
40 kg 2x6 (Rätt tungt faktiskt.)
Dips
20 kg 6
30 kg 6, 4 PB
Det är rätt kul att träna nu, ökar varje pass. :-) Så här stark har jag aldrig varit och det känns som att det inte ligger någon platå i närheten. Helkropp is tha shit!
Är rätt förvånad över dipsen, fast jag har ju inte kört det med vikt förut så jag har egentligen inget begrepp om vad som är mycket.
Hammercurl funkade fint för handleden, EZ-stången gjorde varken till eller från. Det är den här veckan ut bara sen blir det vila i 7-10 dagar så det funkar. Jag borde vara hel efter vilan.
EDIT: Glömde bort raka marklyft.
Senast redigerat av coffe_aberg (2008-09-02 00:21)
Jäklar vilka vikter i lutande hantellpress och dips.
Musicman1 skrev:
Jäklar vilka vikter i lutande hantellpress och dips.
Jodå, det tar sig. :-) Men det var tungt vill jag lova!
Jag ökar i styrka i lika bra takt nu som när jag grisbulkade. Ett onödigt stort överskott ger mig alltså ingenting, mer än onödig fettinlagring. Det är jäkligt skönt att få det svart på vitt så man inte trillar dit igen.
Är sjukt sugen på att få maxa i bänkpress. 115 kg som jag tog i våras under bulken borde jag tangera då jag reppar minst lika bra som då. Detta trots att jag endast väger ca 78 kg mot dåvarande 83-84 kg.
Knäböj
70 kg 6
Bänkpress
80 kg 2
100 kg 1
110 kg 1
115 kg 1 PB
110 kg 1
Stångrodd
70 kg 3x8
Militärpress
50 kg 8, 6, 4 PB
Vid knäböjen kände jag att borde stannat hemma idag. Rejält sliten och ont i handled och knän. Pallade inte köra slut på mig så jag testade att maxa i bänken istället, och det gick ju rätt bra. :-) Frågade inte ens om passning. Tänkte att jag måste klara 110 kg, och det gick så pass lätt att jag gav mig på 115 utan passning också. Det var tungt, men kontrollerat. 117,5 kg tar jag garanterat (tror jag, hehe) om jag är fräsch i kroppen. Det får bli en maxning efter viloveckan igen.
I övrigt inte mycket att säga om passet, sliten som sagt och var rätt nöjd efter bänken så jag var inte så motiverad. Sitter och lyssnar på Metallicas nya nu, den har hittat ut på nätet! :-)
Senast redigerat av coffe_aberg (2008-09-03 19:02)
Grattis till PB:n Coffe.
Har gått snabbt för dig att komma ikapp med bänkandet.
Militärpressarna ökar stadigt.
Tjusiga PB:n där Coffe. Fina vikter rakt igenom på det passe måsta jag säga. Sen var det starkt att ta PB i militärpessen efter de lyften i bänken.
Tackar tackar. :-)
Jag tror jag pressade en åtta i militären just tack vare att jag bara körde ettor i bänken, det blev ju aldrig jobbigt.
Stångrodden var ju 10 kg mindre än vanligt, men det var jobbigt ändå. Det här med tunga helkroppspass börjar verkligen ta ut sin rätt, men det har funkat suveränt bra!
Kul med ännu en HK-fanatiker =)
Stabila vikter, framför allt i hantelpressar. Kul med framgång! :)
Hur i hela friden kan du vara så stark i överkroppen jämfört med benen? :) Jag känner jag kör precis tvärtemot dig (även om din overall strength nog är rätt mycket bättre), stark i benen men svag som en discokille i överkroppen :P Aja, böj på bara! det är roligt att böja :P
Crosstjeck skrev:
Kul med ännu en HK-fanatiker =)
Mm, jag är frälst! Har funnit den rätta vägen! :-)
_henkee skrev:
Stabila vikter, framför allt i hantelpressar. Kul med framgång! :)
Jag tycker också det är rätt kul. :-)
Kakashi skrev:
Hur i hela friden kan du vara så stark i överkroppen jämfört med benen? :) Jag känner jag kör precis tvärtemot dig (även om din overall strength nog är rätt mycket bättre), stark i benen men svag som en discokille i överkroppen :P Aja, böj på bara! det är roligt att böja :P
Det är bara tillfälligt! Jag kämpar med böjandet och har nog en hel del kvar tills att jag når en platå. Senaste passet på 70 kg räknas inte. Jag är iaf uppe på 100 kg. Tycker också det är kul att böja! Men jag håller med, det är lite discovarning. :-S
tre siffrigt i böjen låter ändå ok! När kommer bild på framsidan btw, såg ut att ha bra axlar och rygg i dagsformstråden :)
Hemma igen, men kroppen är lika sliten trots en hel vecka utan träning. Handleden känns likadant och knäet är inge vidare! Vi mätte steglängd idag och experimenterade med lite olika hastigheter. Jag provade att springa närapå allt jag pallade med i 50 meter. Det tyckte mitt knä inte om alls. Nu har jag rätt ont i det faktiskt. Knäböj är inte att tänka på! Det får bli vila veckan ut få se hur det blir på måndag.
Helt rätt vila knäet i det läget.
Kan även tillägga att forumet känns tomt när du är borta.
Stanna hemma!
Hehe, tack. :-) Trevligt att ens närvaro är uppskattad någonstans.
Knäet känns mycket bättre redan faktiskt. Men jag undrar om jag inte ska börja köra tior från och med nästa vecka. Skittråkigt, men jag skulle tro att jag kommer att öka bra på det. Det lär inte slita lika mycket heller. Ska ju vara bättre för volym också.