Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Du kommer nog bli duktigt stor när du börjar bulka.
I och med att du har fått ned underhudsfettet så pass lågt kommer största delen av överskottet gå till muskeluppbyggnad.
Men glöm inte passa på att njuta redan nu. Du har fått fram magrutorna pch är fortfarande bitig, vilket är en bedrift i sig. ;-)
080319:
coffe_aberg skrev:
Strax under naveln mäter jag 93 cm om jag spänner och 96 cm avslappnad.
080325:
coffe_aberg skrev:
Nu på morgonen före frukost väger jag 82,5 kg. Runt midjan har jag 89 cm om jag spänner och 92-93 cm avslappnad.
080408
coffe_aberg skrev:
81,5 kg och 86 cm spänd, 88 cm avslappnad. Jag åt mindre än vanligt igår så vikten kan vara lite missvisande, fast jag har legat strax under 82 kg de senaste dagarna, så så långt ifrån sanningen är det inte.
080421
coffe_aberg skrev:
Morgonvikten var 80,1 kg och midjemåttet var 84 respektive 86 cm. Senare på dagen var midjemåttet 86 respektive 89. Jag drack alkohol i lördags så det gör väl säkert sitt till, skulle tro att det är lite mer vikt och omkrets i morgon bitti.
080505
coffe_aberg skrev:
Morgonvikt: 77,5 kg. Midjemåttet är dock oförändrat. Det ska bli intressant att se vad man presterar på gymmet i afton...
080512
coffe_aberg skrev:
Morgonvikt 78,4 kg. Midjemåttet är nere på 82/84 cm spänd och avslappnad.
080520
coffe_aberg skrev:
Morgonvikt 77,9 kg. Midjemått 80/83 cm. Det tar sig.
080528
coffe_aberg skrev:
Morgonvikt 76,6 kg (!). Midjemått 80/82 cm. Rejält vikttapp den här veckan.
080604
coffe_aberg skrev:
Morgonvikt 76,1 kg. Midjemått 80/82 cm.
Morgonvikt 76,8 kg. Midjemått 80/82 cm.
Nu har jag jobbat en vecka och ätit mer ordentligt och regelbundet varje dag. Vikten vid de senaste två vägningarna har varit lite missvisande då det har varit fest och dagar med ovanligt lågt intag strax före. Om jag jämför med vägningen före, 080520, så har jag ändå tappat drygt 1 kg på tre veckor. Helt okej. Jag går upp kl 6 i veckorna nu och äter mer än tidigare. Å andra sidan rör jag mig mer. Går eller åker inlines till och från jobbet och åker inlines till och från gymmet. Jag ger det ett par veckor så jag får se om jag måste justera något.
Musicman1 skrev:
Du kommer nog bli duktigt stor när du börjar bulka.
I och med att du har fått ned underhudsfettet så pass lågt kommer största delen av överskottet gå till muskeluppbyggnad.
Men glöm inte passa på att njuta redan nu. Du har fått fram magrutorna pch är fortfarande bitig, vilket är en bedrift i sig. ;-)
Tack. :-) Nu känner jag dock bara att jag vill vara klar med deffen så jag kan börja äta mer och öka i styrka.
Nu känner jag dock bara att jag vill vara klar med deffen så jag kan börja äta mer och öka i styrka.
Hehe, där satte du huvudet på spiken. Äta gött, känna sig välmående, stark och prestera. Det hade varit något....
Nu har jag jobbat en vecka och ätit mer ordentligt och regelbundet varje dag. Vikten vid de senaste två vägningarna har varit lite missvisande då det har varit fest och dagar med ovanligt lågt intag strax före. Om jag jämför med vägningen före, 080520, så har jag ändå tappat drygt 1 kg på tre veckor. Helt okej. Jag går upp kl 6 i veckorna nu och äter mer än tidigare. Å andra sidan rör jag mig mer. Går eller åker inlines till och från jobbet och åker inlines till och från gymmet. Jag ger det ett par veckor så jag får se om jag måste justera något.
Coolt med inlines!
Hur långt har du till/från jobbet?
Rätt också att du ger konceptet några veckor. Oftast är man ju allt för snabb ändra upplägg bara för minsta svängningen.
Det tar 20 minuter att gå, är väl ca 2 km. Nedför dit och uppför hem. Så de dagar jag tränar blir det iaf 8 km inlines. Gymmet ligger rätt nära jobbet. Förvisso lugnt tempo, men ändå.
Har bara två veckor kvar på MM2K och är rätt övertygad om att jag inte kommer öka något. Det var väl optimistiskt att tro att man skulle öka under deffen. Jag har tänkt vara klar med deffen om två veckor också, få se om jag känner mig klar då. Det vore jäkligt skönt att börja käka lite mer och bli starkare nu. Är bra trött på att deffa, men samtidigt vill jag ju inte sluta nu när jag ändå är hyfsat nära mitt mål. Jag ska definitivt köra klart de här två veckorna, få se hur det känns sen.
Bänkpress 95 kg, 5, 4
100 kg 1
Lutande hantelpress 35 kg 5
20 kg 2x6
Stångcurl 40 kg 3x6
Hantelcurl 12,5 kg 3x6
Maggrejsövning 3x20+3x10
Hängande benlyft 3x10
Nu ger jag upp. Idag kände jag mig fräsch i kroppen och trodde det skulle gå bra. Bänkpressen blir totalt fiasko och allt är skittungt. Kör resten av passet med lätta vikter, explosivt och håller emot länge på tillbakavägen.
Jag vill inte avbryta deffen heller när jag bara har 2 kg kvar. Jag har ju hållit på i 14 veckor eller vad det blir, tråkigt att lägga ned då innan man är klar...
Vet inte riktigt hur jag ska göra nu. Resten av veckan blir det nog iaf sexor som vanligt, men med lättare vikter. Om jag kör lätt kanske kroppen återhämtar sig bättre. MM2K lägger jag ned iaf, det finns inte en möjlighet att jag kommer öka.
Låter som det är läge för lite seriöst pepptalk ;-)
Jag tycker du gör helt rätt i att lägga ned MM2k.
Själv upplevde jag precis samma sak för 7-8 veckor sedan (se min träningsdagbok). Funkade inte alls med MM2k och jag blev bara svagare och svagare. Sedan jag lagt om träningen och börjat köra 1 pass vecka och rehab-högreppare (8-12 reps, 80-90% av max) har både ork och styrka sakta med säkert börja komma tillbaks.
MM2k är säkert bra (Crosstjeck gjorde riktigt fina ökningar i våras. Se hans träningsdagbok) men den lämpar sig nog bättre under bulk iom att det är få reps och 2 pass vecka.
Gällande fortsatt deff.
Jag tycker du ska köra på med deffen 2 veckor till om du känner att det behövs. Fan... 2 veckor är ju nada med tanke på att du fixat 14 veckor redan. Så håll bara ut.
Lägg om träningen:
-Kör 8-10 reps för lite mer uthållighet
-Sikta in dig på att få skön pump i musklerna
-Jobba med kontakten
När du sedan går in i en period med kcal-överskott och kör lite lågrepsare kommer du bli häpnad över viktökningarna. Promise ;-)
Avslutningsvis
Du har gjort ett hästjobb med deffandet Coffe. Dina bilder är inspiration för 10 år frammåt och jag är grymt avundsjuk för att jag inte kan uppvisa samma fina resultat (samtidigt som jag naturligtvis är glad för din skull) .
Nöt på av bara fan ända in i slutet av deffen! ;-)
Tack för peppandet Music! :-) Du har gjort ett precis lika stort hästjobb som jag har gjort! Jag ska nog köra lätt ett par veckor och kanske öka till tior. Köra det som är kul bara och skita i resultat fram till deffen är slut. Ett par veckors oseriös träning är ju definitivt bättre än ingen träning alls, vilket inte är ett alternativ.
Dagens pass
Chins 10, 10, 3 (Intressant...)
Marklyft 100 kg 3x6 (Lätt)
Stångrodd 60 kg 5+90 kg 4 direkt efter
80 kg 6
50 kg 8
Hantellyft åt sidan 10 kg 8
15 kg 6
Vad käkar du för kosttillskott Coffe?
Snackas en hel del om Esa pro (före och efter träningen).
Börjar undra lite om man borde hänga med i utvecklingen lite mer eller om det räcker som jag kör;
Själv tar jag
-vanlig gainer (blandar vasslepulver med malto).
-Vitamintablett
-Kasseinprotein som mellanmål
-Omega3 kapslar 1/dag (de dagar jag inte käkar lax)
Är inte så intresserad av kosttillskott och känner mig stenålders när jag skummar igenom trådar här på forumet.
Senast redigerat av Musicman1 (2008-06-18 22:34)
Jag tar en proteindrink efter träningen, multivitamin från apoteket och Omega3. Med åldern har övertron på kosttillskott försvunnit. Jag har provat alla möjliga olika sorters mirakelgrejer för dyra pengar och precis allt har varit meningslöst. Jag nöjer mig med protein/gainer. Inte ens kreatin har gjort någon skillnad på mig.
I morse vägde jag under 76 kg, men midjemåttet är oförändrat. Det händer inge mer med fettmassan längre. Har haft samma midjemått i ungefär en månad. Min kropp verkar ha hittat sin trivselvikt nu. Efter att jag började jobba tror jag att jag äter lite mer iom att jag går upp tidigt och äter en rejäl restauranglunch varje dag. Men de dagar jag har uppskattat intaget hamnar jag fortfarande på 2000 Kcal. Jag promenerar till och från jobbet vilket tar totalt 40 minuter.
Något måste ändras om jag ska få bort sista fettet märker jag, kroppen vill inte släppa ifrån sig mer. Förra våren när jag inte tränade var jag nere på under 71 kg en period, men jag hade inte mindre fett då än nu. Jag åt väldigt lite en period där men ändå försvann inte det sista fettet.
Jag kanske ska prova att äta mindre, kombinerat med väldigt lätt träning på gymmet, bara för att hålla igång och inte tappa muskelmassa.
Bänkpress
80 kg 10
100 kg 1
105 kg 1
Stångcurl
30 kg 10
32,5 kg 2x10
Lutande hantelpress
30 kg 8
20 kg 2x10
Stående hantelpress
10 kg 10
12,5 kg 10
Dips
10
Magtjosanhejsan
3x20+10
Klen, klen, klen... Nu har jag iaf insett att jag kommer att vara klen så länge jag deffar så jag lägger det åt sidan och går in hårdare för att bli av med det sista fettet. Jag tänker som så att bara jag går till gymet tre dagar i veckan och gör något när jag väl är där så är det tillräckligt. Det behövs ju faktiskt inte så mycket för att bibehålla styrka och muskler i normala fall. Så här kommer mina dagar se ut:
Går upp före kl 6.
Någon slags frukt till frukost vid 9, skippar mackan här.
Ordentlig restauranglunch 11:30.
På eftermiddagen blir det bara en proteindrink á 100-160 Kcal före och efter träning, alternativt en burk tonfisk eller dylikt. Under 200 Kcal iaf, gånger två de dagar jag tränar. Lite kolhydrater i form av exempelvis en brödskiva intas före träning också.
That´s it. Om lunchen går på 1000 Kcal landar jag runt 1500 Kcal per dag. Det finns tre alternativ till lunch varje dag och jag tar alltid det jag tror är lättast. Till det äter jag en tallrik sallad med lite dressing.
Jag går till och från jobbet, 2x20 minuter. Åker inlines till och från gymmet, 2x7-10 minuter.
Jag ska prova det här ett tag få se om det hjälper. Jag har inte tappat en cm runt midjan på tre veckor nu trots ett lågt intag. Det gick väl helt enkelt för bra i början... :-/
EDIT: Min kompis sitter och äter bacon, jag tycker inte om honom.
Senast redigerat av coffe_aberg (2008-06-24 20:56)
Magtjosanhejsan
Hehe...
EDIT: Min kompis sitter och äter bacon, jag tycker inte om honom.
Dubbel hehe...
Kör på enligt ditt nya upplägg minst 1-2 veckor innan du utvärderar. Blir annars lätt man ändrar för snabbt. Verkar som det finns en tröghetslag som gäller under deff så resultaten dröjer ibland.
Bra också att du käkar kolhydrater innan träningen. Det kommer ge dig lite extra ork.
Bara tuffa på och se hur det utvecklar sig.
080319:
coffe_aberg skrev:
Strax under naveln mäter jag 93 cm om jag spänner och 96 cm avslappnad.
080325:
coffe_aberg skrev:
Nu på morgonen före frukost väger jag 82,5 kg. Runt midjan har jag 89 cm om jag spänner och 92-93 cm avslappnad.
080408
coffe_aberg skrev:
81,5 kg och 86 cm spänd, 88 cm avslappnad. Jag åt mindre än vanligt igår så vikten kan vara lite missvisande, fast jag har legat strax under 82 kg de senaste dagarna, så så långt ifrån sanningen är det inte.
080421
coffe_aberg skrev:
Morgonvikten var 80,1 kg och midjemåttet var 84 respektive 86 cm. Senare på dagen var midjemåttet 86 respektive 89. Jag drack alkohol i lördags så det gör väl säkert sitt till, skulle tro att det är lite mer vikt och omkrets i morgon bitti.
080505
coffe_aberg skrev:
Morgonvikt: 77,5 kg. Midjemåttet är dock oförändrat. Det ska bli intressant att se vad man presterar på gymmet i afton...
080512
coffe_aberg skrev:
Morgonvikt 78,4 kg. Midjemåttet är nere på 82/84 cm spänd och avslappnad.
080520
coffe_aberg skrev:
Morgonvikt 77,9 kg. Midjemått 80/83 cm. Det tar sig.
080528
coffe_aberg skrev:
Morgonvikt 76,6 kg (!). Midjemått 80/82 cm. Rejält vikttapp den här veckan.
080604
coffe_aberg skrev:
Morgonvikt 76,1 kg. Midjemått 80/82 cm.
080613
coffe_aberg skrev:
Morgonvikt 76,0 kg. Midjemått 80/82 cm.
Det händer ingenting trots underskott på ca 500 Kcal om dagen. Den senaste månaden har jag bara blivit klenare utan att gå ned i kg eller cm. Inte direkt optimalt. :-) Ska som jag skrev här ovan prova att strypa intaget mer ändå.
Attans va segt o legat på samma vikt 1 hel månad. :O
O andra sidan skulle jag aldrig vänta en månad om vågen började stå still innan ja skulle börja mixtra! :) :P
Testa att ta en viloveckan för att därefter kicka kroppen med ett större underskott?
Jag tränade igår, före det var tisdag veckan före, så viloveckan är redan tagen. Nu är det hårddeff som gäller, är hungrig som fan, men det är bara att härda ut. :-)
Chins
10, 6, 4
Hantelrodd
30 kg 8
35 kg 2x8
Stående hantellyft med vinkel
15 kg 3x8
Militärpress
32,5 kg 2x8
Magtjosanhejsan
3x20+10
Idag har jag ätit ett äpple till frukost. Skinksallad till lunch och en burk vita bönor blandat med en burk tonfisk, det delade jag upp före/efter träningen. Kan inte ha blivit mycket mer än 1000 Kcal idag. Promenad till jobbet 20 min och inlines till och från gymmet, 2x10-15 min.
Det här är vad som bjuds på lunchrestaurangen förresten: http://www.smalls.gastrogate.com/page/3
Jag tar alltid det jag tror är minst energirikt. Väldigt god mat och bra salladsbuffé. Jag har slutat med salladsdressingen också. I morgon blir det rostbiffssallad, mums. :-)
Go Bulk!
Ärtsoppa med fläsk, pannkakor med sylt och grädde
Go!
mikli skrev:
Go Bulk!
Ärtsoppa med fläsk, pannkakor med sylt och grädde
Go!
Tro mig, jag är sjukt sugen! Tänk att få öka vikterna pass efter pass... *Drömmer mig bort* Men men, vad är väl en bal på slottet...
Jag har hållt på så länge nu och har inte så hemskt långt kvar så jag tänker fullfölja ändå.
Bara tuffa på Coffe.
Se hur ditt nya upplägg funkar och vänta en vecka med utvärdering. Kommer troligvits resultera i viktnedgång ska du se.
En dag i taget, det är så man får göra. Tufft underskott att börja med men se till att inte gå ut för hårt, tappar ALL ork och en mörk natt går upp och äter ur hela kylskåpet.
Så kämpa på denna vecka!
Tack grabbar. Jag har rätt bra karaktär, ingen risk att jag tömmer kylen mitt i natten. :-) Ska bli intressant på fredag när det är fest. Lär ju bli yrslig på första groggen. :-) Men det är ju bara bra, då dricker man mindre.
Idag har jag ätit en rostbiffssallad och en normalstor bit smörgåstårta. That´s it. Var på kontoret från 7-19 och det bjöds på smörgåstårta på kvällen, jag var tvungen att äta lite iaf. Blev lååångt ifrån mätt. Uppskattningsvis runt 1000 Kcal idag.
Se till att fylla på rejält under dagen när du ändå ska partaja imorgon. ;-)
Kolhydrater i fokus. Ligg lågt på fettfronten. Protte äter du som vanligt.
Genom att ha lågt intag av fett i samband med festen minskar risken för att du lägger på dig iom nedsatt fettförbränning som en konsekvens av alkholen.
Kolhydrater kan du däremot käka desto mer av. Du lägger knappast på dig av det (om du ex ligger på ca 2000 kcal extra rena kolisar) utan lika bra passa på att fylla på glykogenförrådet när du ändå krökar, ...så du står dig över helgen och har lite extra energi inför nästa vecka.
EDIT
Såg att du postat bilder i dagsformtråden.
Riktigt bra.
Senast redigerat av Musicman1 (2008-06-26 22:39)