Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Jont skrev:
svettgymmet i lällar på tibble är grymt. lätt bästa gymmet i täby, kör 3-4 pass i veckan där. gängbildning och skottlossning är nog lite överdrivet. dopingen kan jag inte uttala mig om, men jag skulle gissa att det stämmer. annars är det lugnt de har ju nattvakter på vardagskvällarna
ses kanske där nere nån gång
Vakter på ett gym? Varför?
vakter o vakter, det brukar sitta nån vid ett bord innanför dörren vilket det inte gör på dan
Haha. :) Securitas som kommer och rycker i alla dörrarna samt går runt med hundar hade jag förväntat mig när du sa vakt. Klart nån måste vara där, finns viss stöldrisk av gymsakerna annars.
Erik
Haha, jag har hört mycket om att det var ganska stökigt där förr i tiden, men jag vet inte hur mycekt sanning det ligger i det. :D
Nu för tiden är det vad jag märkt hur bra som helst, billigt och allt man behöver i styrketräningsväg.
Nu har jag iofs inte vart där sen i våras... ;)
Dennis_gull skrev:
24seven är skönt, det är ett "budget" gym som har öppet 24/7 (duh). Priset är 200 kr / månaden plus en startavgift på 240 kr. Ligger en lokal i hornstull och en i stan tror jag. Gymmet är ganska stort och sen finns det en avdelning bara för tjejer så det är ganska lite folk där oftast, speciellt om man jämför med gym som friskis och sats.
Hur är utrustningen där? Har funderat på att köpa kort där, då det ligger på lagom avstånd, är billigt och har bästa möjliga öppettider.
Om du frågar mig är det bra men jag har bara friskis & svettis att jämföra med. Den största skillnaden mellan de två gymmen är att det är färre på 24seven. Men sen finns det också lite mer saker. Det finns både fria och smith bänkar vilket det inte fanns på friskis. Sen är det som normalt typ.
Haha. :) Securitas som kommer och rycker i alla dörrarna samt går runt med hundar hade jag förväntat mig när du sa vakt. Klart nån måste vara där, finns viss stöldrisk av gymsakerna annars.
Erik
ah, det brukat inte vara nån som sitter där på dagen, men på kvällen har de så kallade nattvakter (alltså receptionister)
Dennis_gull skrev:
Om du frågar mig är det bra men jag har bara friskis & svettis att jämföra med. Den största skillnaden mellan de två gymmen är att det är färre på 24seven. Men sen finns det också lite mer saker. Det finns både fria och smith bänkar vilket det inte fanns på friskis. Sen är det som normalt typ.
Lite folk låter bra, jag ogillar att behöva trängas och slåss om utrustningen. Finns det powerrack? Flera skivstänger? Där jag tränade innan fanns det bara en fri skivstång (och eftersom alla verkar vilja bänka hela tiden, så var den aldrig ledig) och inget powerrack, det var verkligen inte bra.
Senast redigerat av machine gun (2007-10-15 14:31)
Jont skrev:
svettgymmet i källaren på tibble är grymt. lätt bästa gymmet i täby, kör 3-4 pass i veckan där. gängbildning och skottlossning är nog lite överdrivet. dopingen kan jag inte uttala mig om, men jag skulle gissa att det förekommer. annars är det lugnt de har ju nattvakter på vardagskvällarna
Vart ligger det? Antar det är något litet källargym utan hemsida? :p
machine gun skrev:
Dennis_gull skrev:
24seven är skönt, det är ett "budget" gym som har öppet 24/7 (duh). Priset är 200 kr / månaden plus en startavgift på 240 kr. Ligger en lokal i hornstull och en i stan tror jag. Gymmet är ganska stort och sen finns det en avdelning bara för tjejer så det är ganska lite folk där oftast, speciellt om man jämför med gym som friskis och sats.
Hur är utrustningen där? Har funderat på att köpa kort där, då det ligger på lagom avstånd, är billigt och har bästa möjliga öppettider.
Börja på VBC på södermalmsallén annars! Där är det rätt lugnt. Finns bra med utrustning med tycker jag. Lite dyrt dock om man inte tog erbjudandet dom hade i september med årskort för 2000 istället för 320 i månaden. :)
Erik
thx skrev:
Jont skrev:
svettgymmet i källaren på tibble är grymt. lätt bästa gymmet i täby, kör 3-4 pass i veckan där. gängbildning och skottlossning är nog lite överdrivet. dopingen kan jag inte uttala mig om, men jag skulle gissa att det förekommer. annars är det lugnt de har ju nattvakter på vardagskvällarna
ses kanske där nere nån gångVart ligger det? Antar det är något litet källargym utan hemsida? :p
ErikSvensson skrev:
Börja på VBC på södermalmsallén annars! Där är det rätt lugnt. Finns bra med utrustning med tycker jag. Lite dyrt dock om man inte tog erbjudandet dom hade i september med årskort för 2000 istället för 320 i månaden. :)
Erik
Thaiboxningsstället?
Det ligger på lite fel sida av söder för mig dock. 24/7 ligger perfekt till och bättre öppettider finns ju inte. Har inte hunnit knata förbi och kolla in stället ännu dock, ska göra det vid tillfälle. Tyvärr går det ju bara att göra det när det är bemannat, vilket är 12-19 på vardagar. 320 kr/mån är för dyrt om det bara är gym tycker jag, då jag redan har klättringskort för 210 kr/mån och betalar 900-1000 kr/termin för simningen.
Du kan knalla förbi närsom och kika in, dörren till gymmet är precis vid ingången, och du kan gå in och kolla med, fick jag göra så.. :) Sen sitter det alltid typ nån i kassan, så det är lugnt. Försöker ragga nån gympartner här, men misslyckades totalt. Dock håller jag med, 320 är saftigt i månaden ,skulle jag inte heller gett, men dom hade septembererbjudande, och 1990 kr är inte så farligt.
Erik
Jont skrev:
Oh jag jobbar där :) men nu har ja flyttat till edsberg jag med.. Har ni kommit fram till om de finns ngt bra (billigt) gym nära edsberg c?
Senast redigerat av Marielle (2007-11-21 19:19)
Jont skrev:
Grymt bra gym :D Jag älskar det =) Har kort där nu ;D Är du en utav biffarna? ;P
biff o biff är ju inte helt muskelbefriad, men sen min ktopp bestämde sig för att växa yterliggare 10 cm( är ca 1.88 nu) så ser jag inte lika biffig ut.
har tyvärr inte så mycket tid för att träna nu så det blir bara ett par pass i veckan, men ska försöka börja ta mig dit oftare. brukar träna vardags eftermiddagar.
Jont skrev:
biff o biff är ju inte helt muskelbefriad, men sen min ktopp bestämde sig för att växa yterliggare 10 cm( är ca 1.88 nu) så ser jag inte lika biffig ut.
har tyvärr inte så mycket tid för att träna nu så det blir bara ett par pass i veckan, men ska försöka börja ta mig dit oftare. brukar träna vardags eftermiddagar.
Hände det helt plötsligt detta med att du växte 10 cm till? Jag vill också de!!! :( Hur gammal är du? Vad väger du?
Jont skrev:
Hände det helt plötsligt detta med att du växte 10 cm till? Jag vill också de!!! :( Hur gammal är du? Vad väger du?
gick väldigt snabbt. typ 2.5 månader, trots tungta mark o böj. tror att jag fortfarande växer faktiskt... helt sjukt
är 18 bast väger 80-82 dock så är jag fortfarande väldeffad och har kvar rutmagen mm sen vårdeffen trots jag lagt på mig ca 6 kilo sen dess.
kanske ser dig där nere nån dag då...
Senast redigerat av Jont (2007-11-21 21:06)
haha du vet ju inte ens hur jag ser ut? =P
Jag är iaf en shortyboy på 179 väger runt 78 =P 19 år ;P
Jag är iaf en shortyboy på 179 väger runt 78 =P 19 år ;P
nä det har du rätt i och din beskrivning stämmer typ in på halva gymmet
skulle nästan kunna vara jag ;)
Senast redigerat av Jont (2007-11-21 22:51)
Jont skrev:
Jag är iaf en shortyboy på 179 väger runt 78 =P 19 år ;Pnä det har du rätt i och din beskrivning stämmer typ in på halva gymmet
skulle nästan kunna vara jag ;)
Jag är ingen av fjortisarna iaf :P Brukar vara där med en ganska lång (195) snubbe som är väldigt smal också =P Håll utkik ^^
Tror jag såg dig på gymmet i tisdags KOP. Satt och kollade igenom din journal och jag tror iaf. att jag såg dig. Du höll på att böja lite vid en av ställningarna. Körde lite reverse hyper då, men du kan nog spottat mig!
UGoFirst skrev:
Tror jag såg dig på gymmet i tisdags KOP. Satt och kollade igenom din journal och jag tror iaf. att jag såg dig. Du höll på att böja lite vid en av ställningarna. Körde lite reverse hyper då, men du kan nog spottat mig!
EY ballt :D Japp jag körde böjar i tisdags =P Jag var där med en tjej då? =)
Hm....tror inte att jag såg dig med en tjej, och det brukar ju ändå sticka ut lite. Tjejer är ju som sagt inte så vanliga. Var där runt 2-4.
UGoFirst skrev:
Hm....tror inte att jag såg dig med en tjej, och det brukar ju ändå sticka ut lite. Tjejer är ju som sagt inte så vanliga. Var där runt 2-4.
Just när jag böjde så var tjejen inte där kanske, hon tyckte det luktade svett och ville hem XD Du såg nog inte mig, för jag kom klockan 4, lite senare kanske och började med många bänkset =P