Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3  

Gym nära hässelby/vällingby? (gammal tråd, ny bo-ort)

Moderator
Från: Hässelby Gård
Registrerad: 2003-11-01
Webbsida

Hejsan!

Gammal tråd, men eftersom frågan är snarlik drar jag upp den. :-)

Det är så att jag flyttat runt nu mellan Sollentuna, Upplands väsby för att sedan nu bosätta mig i Hässelby där jag kommer stanna länge nu (eftersom jag har fast jobb nu och 1a handskontrakt,) så undrar jag om någon vet något bra gym här i närheten. Just nu har jag årskort på Fitnessfabriken (tidigare VBC sportcenter) på södermalmsallén, men det är jobbigt att behöva pendla med tåg dit varje helg (massa jobbig restid), och undrar om någon vet något bra gym i närheten av Hässelby. Vet att SATS och World Class finns i närheten, men dom är aningen dyra, speciellt World Class. Kanske finns det något "källar-gym" eller liknande som inte skrivit om sig själva på nätet.

Om inget annat förslag ges funderar jag på fitness24seven som har kedjor över Stockholm (även en ut med den gröna linjen jag åker.) Det som är viktigt är att det ligger nära Hässelby, gärna utmed gröna linjen, samt har långa öppettider (tidiga mornar med) och bra pris. Är även nyfiken på om någon här tränar på fitness24seven och om dom är något att ha (dom har dygnet-om öppet, och är väldigt billiga vilket är bra,) vet dock inte hur dom har det med fria vikter.

Alla tips mottages tacksamt!

Erik

Hejsan!

Har precis flyttat in i Sollentuna nu och letar gym som är billiga och bra. Har hittat några som är helt ok men priserna aningen höga, tänkte mer på källargym eller liknande annars som kan va bra och billiga. Vore även kul att hitta nån och träna med, då jag inte känner en själ i Sollentuna. :)

Annars kan jag tänka mig gym runt Södermalm om det finns källargym eller dylikt där, då jag ska vara där på 'internship' på digital illusions. så även där är ok om om det finns bra gym och bra folk och träna med. Tar tacksamt emot alla tips!

Erik

Från: Träningslogg under "Webbsida"
Registrerad: 2006-08-27
Webbsida

Studio Norrviken ska ha skaffat lite gym-utrustning har jag hört, har dock inte tittat in där själv på flera år.

Sedan ska det finnas en kraftsportklubb i Edsberg, (edit: Sollentuna Kraftsportklubb) i anslutning till Edsbergs sportfält (tror det är där det ligger i alla fall...)
Det är vad jag kan komma på som du kan leta vidare på just nu...

Välkommen till Sollentuna förresten. Säg till om du vill ha löparsällskap eller utmärkta spår och slingor, backar eller flackor, där är jag mycket mer precis i mina tips och råd! ;)

Senast redigerat av floppix (2007-04-08 20:43)

Moderator
Webbsida

Trevligt floppix! Tack för tipsen! Bor du i sollentuna med? Om jag börjar springa igen, så gärna. Mina ben viker sig nog nu av att springa, men kommer jag i form så gärna.! :)

Erik

Webbsida

Jo i alla mina 20 år har jag bott i Sollentuna, så om du behöver Sollentuna-information så har jag mycket att dela med mig av.

Tillägg: Sollentuna Kraftsportklubb är billig också, 3-400/månaden. Så se till att komma i form nu så benen pallar för lite cardio ;)

Moderator
Webbsida

Ah trevligt!! :) Var i sollentuna bor du? Bor på utgårdsvägen 18 här i en villa jag. Ett rum i villa snarare. =)

Det var ju inte så farligt! får kolla upp den mer då. Dock är det mycket dyrare om man kollar där jag bodde innan.. 500 för ett år. För ett stort bra gym. Hehe. Hoppas man kan stöta på mer hälso.info-folk nu med när man är åt stockholm, träffade ju bl.a. Matti för första gången nu i lördags. :)

Erik

Webbsida

Nice price, du måste ha bott i Norrlands urskogar...? I 08-land är ju allting dyrare, helt enkelt för att vi är så mycket finare och drygare och... tss. Men mycket hälso-folk finnes här, du får se det som positivt att gymsällskapen kanske blir fler även om gymkortet svider mer i plånboken. Träning får kosta!

Bor i Helenelund, ca. 500m från pendeln. Dock INTE i höghuskolosserna precis vid centum, utan i ett trevligt litet 3-våningsbygge upp på åsen, mot Edsviken till.

Ah, med tanke på all natur och skog och vatten som finns här i krokarna är det synd och skam att du ska mögla bort på ett källargym... Kan du inte börja med stavgång eller något? ;-P

Moderator
Webbsida

Haha! Ja det kan man säga. Arvika atletklubb tränade jag på senast, ett källargym som var mycket bra. Sen innan det var det i Hultsfred, där kostade det... 900 kr om året för vanligt badhusgym, ganska litet dock. Men som student kan man inte kasta ut hur mycket pengar som helst ju! :)

Förvisso, gå kan man alltid göra ja, men då får du guida mig eller nåt, kommer gå totalt vilse i Sollentuna annars. :)

Erik

Webbsida

Festival-träning ftw alltså!

Sollentuna Simhall har ju gym också såklart, men då kommer du inte undan med ditt önskemål om "billigt"...

Dra iväg ett mail om du vill he en gå-guidning nånstans, kan dock inte lova att bära tillbaka dig om benen viker sig även vid gång. Då får vi stabilisera med stavar! I am a räka, du vet....

Registrerad: 2007-10-09

Bumpar lite

Blev det sollentuna kraftsportsklubb för dig eller vars tränar du nu?

Från: Täby - AK
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Jag var på sollentuna kraftklubb i måndags faktist =) De släpper inte in nytt fiolk som är över 21, bara så ni vet =)

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

En övre åldersgräns? Hur motiverade dem det?:P

Webbsida

Lajne skrev:

En övre åldersgräns? Hur motiverade dem det?:P

Ingen aning faktist =P Står på dörren =P "INGA NYA MEDLEMMAR ÖVER 21 ÅR DÅ VI REDAN HAR ONT OM PLATS". Första gymmet som rekryterar fjortisar med andra ord ;)

Vad i hela friden, ska jag behöva gå till en smockfull simhall med aldeles för långt avstånd till och förmodligen dåliga öppettider bara för o betala 1000kr/3mån för massa maskiner jag inte använder? Suck...

Webbsida

thx skrev:

Vad i hela friden, ska jag behöva gå till en smockfull simhall med aldeles för långt avstånd till och förmodligen dåliga öppettider bara för o betala 1000kr/3mån för massa maskiner jag inte använder? Suck...

Precis, ett vanligt problem. Var bor du?

Jag bor just i Edsberg, nyinflyttad och väldigt dålig koll på träningsanläggningar i närheten.
Problemet är att jag vill åt ett gym där det finns nog med fria vikter att det inte blir vansinniga köer och inte ligger för långt bort. Jag har inte kollat simhallen här än men får väl ta och göra det, dock misstänker jag att det liknar de simhallar jag tränat på innan.

Webbsida

thx skrev:

Jag bor just i Edsberg, nyinflyttad och väldigt dålig koll på träningsanläggningar i närheten.
Problemet är att jag vill åt ett gym där det finns nog med fria vikter att det inte blir vansinniga köer och inte ligger för långt bort. Jag har inte kollat simhallen här än men får väl ta och göra det, dock misstänker jag att det liknar de simhallar jag tränat på innan.

Simhallen i tibble? Det finns två gym där, ett riktigt bra och ett sug nautilus. Jag ska börja på det bättre gymmet=)

Från: Stockholm
Registrerad: 2006-04-05

ErikSvensson skrev:

Annars kan jag tänka mig gym runt Södermalm om det finns källargym eller dylikt där, då jag ska vara där på 'internship' på digital illusions. så även där är ok om om det finns bra gym och bra folk och träna med. Tar tacksamt emot alla tips!

24seven är skönt, det är ett "budget" gym som har öppet 24/7 (duh). Priset är 200 kr / månaden plus en startavgift på 240 kr. Ligger en lokal i hornstull och en i stan tror jag. Gymmet är ganska stort och sen finns det en avdelning bara för tjejer så det är ganska lite folk där oftast, speciellt om man jämför med gym som friskis och sats.

Moderator
Webbsida

Tack dennis. :) dock har jag hittat gym nu, cvs gym eller vad det heter vid gymgrossisten, på södermalmsallén 14. Nån mer som tränar där? Passade på nu när dom hade erbjudande, 1900 istället för.. 3400 eller vad det var för ett årskort. Hade annars tankar på just 24seven, men hittade detta och det är mer hardcoregym tror jag än 24seven. Men fördommar har man alltid :)

Erik

Från: Stockholm
Registrerad: 2006-04-05

ErikSvensson skrev:

Tack dennis. :) dock har jag hittat gym nu, cvs gym eller vad det heter vid gymgrossisten, på södermalmsallén 14. Nån mer som tränar där? Passade på nu när dom hade erbjudande, 1900 istället för.. 3400 eller vad det var för ett årskort. Hade annars tankar på just 24seven, men hittade detta och det är mer hardcoregym tror jag än 24seven. Men fördommar har man alltid :)

Erik

hehe jag bor typ 2 minuter därifrån :)
1900 är ett bra pris, jag tror också att det är mer hardcore om man säger så. Anledningen till att jag aldrig började där är för priset och för att jag gillar att kunna gymma om jag är uppe nån kväll / natt.

Keep_On_Pumpin skrev:

thx skrev:

Simhallen i tibble? Det finns två gym där, ett riktigt bra och ett sug nautilus. Jag ska börja på det bättre gymmet=)

Sollentuna simhall är det jag tänker på iallafall, är som sagt nyinflyttad och har inte så stor koll :)

Registrerad: 2007-01-28

KOP:

Menar du det s.k. ryssgymet aka svetthålan? Det som ligger nere i källaren?
Det är iofs ett jävligt prisvärt gym, tränar där ibland. :)

Webbsida

mij skrev:

KOP:

Menar du det s.k. ryssgymet aka svetthålan? Det som ligger nere i källaren?
Det är iofs ett jävligt prisvärt gym, tränar där ibland. :)

Precis det :D Ser riktigt ballt ut där asså!!! =D Har du vart där? Jag har hört att det har varit gängbildning doping och tom skottlossning där? Verkar lite för hardcore kanske :P

Låter ju aningen mysko, jävla skit att ringen ska ha stängt för nya medlemmar, förstår inte hur de motiverar åldersgränsen dock om det nu skulle vara fullt.

Från: stockholm
Registrerad: 2007-01-19

svettgymmet i källaren på tibble är grymt. lätt bästa gymmet i täby, kör 3-4 pass i veckan där. gängbildning och skottlossning är nog lite överdrivet. dopingen kan jag inte uttala mig om, men jag skulle gissa att det förekommer. annars är det lugnt de har ju nattvakter på vardagskvällarna
ses kanske där nere nån gång

Senast redigerat av Jont (2007-10-11 23:35)

Webbsida

Jont skrev:

svettgymmet i lällar på tibble är grymt. lätt bästa gymmet i täby, kör 3-4 pass i veckan där. gängbildning och skottlossning är nog lite överdrivet. dopingen kan jag inte uttala mig om, men jag skulle gissa att det stämmer. annars är det lugnt de har ju nattvakter på vardagskvällarna
ses kanske där nere nån gång

okej, jag tänkte börja där =) Vi syns ;)

Sidor: 1 2 3  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB