Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 29 30 31 32 33 … 35  

Don't Panic

Från: Glasgow
Registrerad: 2005-11-07

Nu mår jag riktigt dåligt igen. Spenderade gårdagen inomhus, vilket i sig borde vara dåligt, ätandes kex med ost (mums) och lite annat. Har grotesk träningsvärk och igårkväll började jag må fruktansvärt illa och fick riktigt ont i huvudet. Är inte så sugen på det här...

Jag tänkte lite mer på vikten jag rapporterade, och 66kg med mina fina skor, under ett pass, betyder väl bara i runda slängar 64kg morgonvikt. Det kan inte riktigt stämma om man ser på min stackars kropp, då jag hoppas att jag inte spontantappat muskelmassa.

Idag blir det kanske lite promenader, mycket mycket pluggande, och lite stå upp komik (kanske festar till det med att ta en diet coke på puben)

Blir kanske ett lugnare bröstpass på måndag.

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-10-12 11:35)

Från: Stockholm
Registrerad: 2007-01-19
Webbsida

3,5 månad sedan:

Delightful_imp skrev:

Onsdag: Rygg

Mark
Bulgaren RM1 90
95kg 1PB <---------
och lite nötande på formen (som ändå var kass)

Pullups
1,2,3,4?,3,2,1

Mage

Axlar....

Torsdag Ben + Bröst

Böj ATG
Bulgaren RM1 75
75kg 0 <---------

Bänk
50kg 4,4
60kg 1,1 PB <---------

Vilken jävla utveckling... rena hormonmonsterDI vad gäller styrkeutveckling . Då vägde du 63kg förövrigt. Må bra snart och ta det lugnt med festandet! :)

Marken är väl dock det jag ökat minst i. När jag tog 95kg så hade jag bara markat ett fåtal gånger och var rätt osäker på utförandet. Hittade mitt max precis under 120kg då. Men jo, det går framåt.

Bara man vill tillräckligt mycket ;)

Spontanpass (att jag aldrig lär mig)

ATG böj
60kg 5

Bänk
60kg fail - hade stången för lågt i utlyftet, blev ofrivilligt stopp utan nått som helst tryck
50kg 6,6 - tungt...hm...

1or med stopp
50kg 1 -toklätt
55kg 1 - lätt, fult stopp
60kg 1 -bra tryck
65kg 1 - seg utlåsning
60kg 1,1,1

40kg med stopp >8

FU Smalbänk
40kg 2 - för tungt
30kg 6
35kg 5,5,5

militärpress
25kg 8
30kg 4,4

Kommentar: Att det ska vara så jävla svårt att inte gå till gymmet utan att äta först. Jag ser en direkt korrelation mellan dålig näringstajming och dålig presentation. Förstår inte varför jag fortsätter att bete mig så idiotiskt. Blir uppriktigt upprörd.

På vägen hem från gymmet tänkte jag även igenom vad jag håller på med. Det måste bli uppryckning nu. Antingen äter jag bättre under bulk, eller så äter jag bättre utan. Det här fungerar inte. Tjock, svag och osund går fetbort.

Insåg vid 65kg att jag är rädd för att faila. Direkt när det började bli tungt tänkte jag "fan, det här blir fail", men styrde upp det hela med att tänka "nejdå, pressa på du, det här går". Det är jättedålig attityd. dock blir ju utlåsningen när jag lyfter själv mycket längre lyftväg än om man har passare. Måste öva på att ta det i flera steg, nu blir det mest lyft upp till att hänga av stången, vilket är för högt upp.

Om jag lyckas få upp 70kg med stopp nångång nu innan november så tror jag att jag sätter mina vikter i bänken på 65, 70, 72,5.

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-10-12 19:18)

Registrerad: 2008-09-21

Bra pass! Men.. mindre bra med dålig närningstajming... ajabaja. ;)

Jag är också rädd för att faila i bänken (en mer befogad rädsla kanske eftersom min teknik antagligen är ehh, obefintlig :). Man vill ju inte ha tha sisters krossade precis, eller näsan. Men det är väl en mental grej, som du skriver, tänka "det går det går!!!" istället för "heeeeelvete, nu blir det fail". Idrottspsykologi! Tänk sig stark. :)

Mmm jag jobbar på det.

Läste förut nån studie som visade att vinnare (i hockey tror jag, men det är mindre viktigt) ökade sin testo nivå rejält genom att vinna, och likaså sänktes ständiga förlorares testo nivå för att de får ett sånt negativt påslag (kan det verkligen heta det?) av att förlora. Så om inte annat så tror jag på det. Positiv inställning för hormonerna :)

Jag har bara varit lite för bortskämd under sommaren med PB efter PB :)

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Dra i dig lite malto+vassle 10min innan passet, funkade för mig när jag fastade periodiskt om jag inte hade gjort något ansträngande tidigare under dagen:)

Faila i bänken är inte farligt, jag gjorde det regelmässigt innan. Bara att tippa stången så rinner vikterna av ju:)

Edit: Såg din nya post. Håller helt klart med, positiva och negativa tankespiraler efter bra/dåliga resultat är inte ovanligt för min del. Gäller att inse det när det händer och börja om från nånstans med en ny progression där man omöjligen kan misslyckas:)

Senast redigerat av Lajne (2008-10-12 19:37)

Jo just till det här passet fick jag med mig en dryck. Så det känns ju ok. Men kroppen känns ändå lite slö.

Mina vikter är just nu så lätta att jag bara kan sätta mig upp med stången i famnen när jag failar :)

Edit om editandet :)
Tror min väg mot 350kg raw kan bli fantastiskt rolig, även när jag ska börja med utrustningsträning. Tror det riktigt kan sparka igång de positiva tankarna igen.

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-10-12 19:39)

Tänkte just edita till att du lät lite väl dramatsik ("tjock, svag och osund"), att tänka så är väl inte optimalt... positiva tankespiraler! (jag ska iof inte kasta för mycket moralkakor om just detta med tanke på allt gnäll som finns i min träningsdagbok xD)

Efter att Babel tagit på sig rollen som psykolog (ja, jag tänker då inte göra det) så slog vi tillsammans ner det lilla försvar jag hade och de dåliga känslorna vällde fram och dränktes i tårar. På hans uppmaning avslutas nu min ambitiösa bulk, och ska istället försöka äta lite ordentligare. Förhoppningsvis fungerar det bättre. Borde även ta och städa mitt rum och börja promenera lite mer. Om bara sjukdommen är över nu så kan det här bli riktigt bra.

Nya, positivare tag, med lite mer (roligt) pluggande.

Any minute now...
http://uk.youtube.com/watch?v=m4tcRlHY-3Q

Spontanpass II Ben

Bänk (rejält öm i framsida axel och övre bröst)
50kg 4,4
55kg 4
60kg 1
50kg 8

Dips 5 - gjorde för ont

Böj
60kg 3
70kg 3
80kg 3
90 fail på andra, dåligt utförande, dålig fokus
60kg ~4 - använder inte insida lår, behöver ha ett tekniksnack
90kg 1, (brandalarm, fniss fniss, 5 min?), 1
- lutar fram ryggen helt, det styrs dock upp av bälte

Sumoböj
60kg 3 - jag vet inte...

Benpress (djupast möjligt, med stopp i botten)
100kg 4
130kg 4,4,4

mage i cable med 1-2 sek squeeze
86kg 6,6,6

Kommentar: Rätt kasst pass, men var väntat. Sov 5 timmar och bestämde mig för att det var bättre att gå upp istället för att sova några timmar till. Hade även rätt bra träningsvärk i ryggen, vilket inte kändes under passet, men som lär påverkat. Fick dock middag ca 6 timmar innan uppgång och en liten frukost timmen innan.

Väger fortfarande 64kg. Jag vet inte riktigt... det ska väl vara så. just nu nojjar jag mest för att tappa muskler, men det är väl bara att softa med det.

100kg borde bli en relativt lätt 1a med bälte, så jag antar att vikterna på böjen sätts 100, 110, 115.

Är lite orolig nu för att DM är helgen innan jag har tänkt, vilket betyder att jag inte borde delta.. men... det löser sig på nått sätt. Prestationen och inte tävlingen som är viktig. I annat fall hoppas jag det blir tävling för bara mig och Babel :)

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Gå in på ditt distrikts hemsida och kolla datum. Det är dags att anmäla sig nu. Det viktiga är att du sätter ingången sen är det bara att gambla och gå på känn :)

Ett tips är att höra med folk som ser dig böja, för ibland känns ett lyft tungt när det egentligen gick mycket lätt och det kan kännas lätt när det gick mycket tungt. Hör med någon som kollar på och fråga vad den personen tror du kan höja med. Sen ska det givetvis gå ihop med vad du själv vill höja med. Det är ens egen känsla som är viktigast.

stevebc skrev:

Gå in på ditt distrikts hemsida och kolla datum. Det är dags att anmäla sig nu. Det viktiga är att du sätter ingången sen är det bara att gambla och gå på känn :)

Jävla skit. Kan inte tävla. Är borta och är psykologinörd innan den helgen, vilket gör att jag inte skulle kunna vara i sverige 1 nov... vad bitter jag blir... nu är verkligen frågan hur jag ska göra... Faaaaan.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Don't Panic ;)

Ända egentliga problemet jag ser är att klubben blir lite sur om de betalar en licens till någon som aldrig tävlar. Men shit happens ungefär; jag har varit på väg att tävla fler gånger än jag kan minnas och aldrig genomfört det, innan jag till slut bestämde mig för att aldrig göra det. Vilket väl kommer sluta med att jag gör det bara för det, i OL om inte annat. Men men. Min poäng är att även om en tävling förmodligen är jävligt kul, så kommer det fler. Och om du inte hinner med denna kommer du ju äga ännu mer sen när det blir dags för din första tävling eftersom du är starkare. Jag lovar =D

:) jo jag vet. Det är inte hela världen. Missade dock precis Bänk DM med en helg förut också. Tror inte att klubben blir sur heller, de tycker om mig :)

Blir mest en totalomställning, igen. Vilket känns lite jobbigt. Men det kan bara vara bra. Det betyder att jag antagligen kommer ha bänktröja och dräkt på min första tävling, vilket är bra för egot.

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

:/

Det kommer fler tävlingar. Kompensera med en rejäl urladdning på nästa tävling istället. Hmm... februari...

Det är långt till februari :/

LADDA!!!!!

Håller med ovanstående :) Klart att det kändes surt att missa en tävlig men som sagt, kom igen nästa gång med bänktröja (?) o dräkt. Då hinner jag jobba lite mer på hejaramsan också xD

Don't panic, keep on pumpin'!

Spontan/teknik/sjukispass med Babel

Inledde med div utomhusaktiviteter i park, som dips tävling, lite chins, pullups och rodd, och lite skuttande. (jag förlorade förstås allt... han är så fitness...)

Sen blev det gym några timmar senare

Böj (teknik)
60kg ... div förbättringar
80kg 0? - för mycket tänkande på tekniken, 5?

Bänk (försök att få tillbaka den gamla tekniken efter att ha förstört allt)
30kg 5?
50kg 5
55kg 5,5
55kg med stopp 2

Mark
60kg 3
80kg 2
90kg 2
110kg 2
125kg 1, 1 - tuuuuungt

utlåsning 140kg 1
             145kg 0 - kunde inte riktigt

Kommentar: Gick väl.. ok. Känns galet bra med förbättringarna i böjen, tror det kan ge mig sjukt mycket stabilitet och därmed styrka. Kom fram till att jag gör typ smalbänk i bänken, håller armarna helt knasigt, så det är inte så konstigt att det känts så tungt. Tror det kan gå bättre nu. Marken... kändes bra. tror jag optimerat min lyftarteknik rätt bra, och det känns helt bra nu. Måste fortfarande få till juckrörelsen. Skönt pass allt som allt.

Hade spontanpass på fitnessgym igår, körde lite dålig bänk och mark. Visade sig att jag har 0 förmåga att bänka. Alla blev med stopp av nån anledning, och det blev sjukt trögt. Med lite stabiliseringshjälp gick iaf 72,5kg upp helt utan självförtroende.

Idag blev det pepp-pass! Fick 60-90 min innan i mig flingor och minimjölk och fick mig en stärkande 30 min promenad till gymmet.

Mark
uppv 60kg 6
110kg 3, 4, 4
- trodde jag skulle faila (innan jag började) på 4 repet, men gick upp relativt smärtfritt. Börjar med 4 rep nästa gång.

sumomark (im getting there..)
110kg 1, ~1 - fick inte helt till utlåsningen
60kg 4?
90kg 3 - fortfarande grymma problem med utlåsningarna

Utlåsning
140kg 1 - lätt!
150kg 1, 1

Pullups
6,6,6 + långsam negativ
- lurade till mig den här övningen istället för latsdrag, men klarar i nuläget inte 3x8. Får försöka öka eftersom. 3x6 var rätt behagligt.

Bencurl
36kg 5
36 + 2.3kg 5 -tuuuungt

Bicepscurl (fokus på utförande)
20kg 5 - toklätt
25kg 5, 5 - fula

Impen goes BF/BB

Framåtlutade hantellyft
10kg 12,12,10

Växlande hantelcurl med squeeze (räknat per arm)
8, 8 +1 ,7

Kommentar: var som sagt överpepp inför passet, så allt kändes kalas. Rygg känns även som favoriten att träna för tillfället.

Edit: fortfarande 65kg utan skor efter passet. Varför går jag inte upp?!?!

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-10-20 23:52)

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Vänta, du bicepscurlar med 25 kg-hantlarna? :D

LÄTT!... eller med 25kg stång...

Ok... då är jag på g igen. Får väl medge att kroppen inte är helt på topp, men jag är sjukt laddad att börja kötta lite vikt nu. Har än en gång fått lite ändrat träningschema, men kommer köra mer på känn. Kommer även ta mindre vila än varannan dag och se hur det känns. Skulle helst också få in lite cardio, men vi får se.

Målet just nu blir hur som att nå 350kg till nyår. Har tänkt åstadkomma detta genom segisprogression på 3x3-5. I bänken kommer det antagligen bli lite annorlunda då den är helknas, men går som sagt på känn och hoppas att det löser sig. Börjar på 85, 55? och 110 och hoppas vara uppe i 100, 65 och 120 i slutet av december.

Den största höjningen blir i böjen, vilken jag är fett osäker på, men tror å andra sidan att jag kan lyfta mer i mark till dess, så allt som allt borde 350kg kunna infinna sig runt då. Efter det blir det råfokus på att få utrustningen att klaffa, för att vara uppe i 400 till SM.

Pass 1

Bänk
55kg 5,5,5
60kg 3,3
- tror jag kommer köra 3 + 2 upplägg ett tag. Ökar nått nästa vecka. Allt var rätt tungt.

Smalbänk
40kg 4,4
- tungt, vinklar ut armbågarna. men det går ju att jobba bort.

Dips med vikt
+10kg 5,6,6
- rätt lätt, ökar med 5 eller 10kg nästa vecka.
(såg nu på upplägget att jag skulle egentligen kört 3x3, så blir minst +20kg nästa
vecka)

Crunches i maskin (nautilus) med squeeze :)
43kg 8 -toklätt
57kg 8,8

ATG böj i smith
+50kg 5,5 - SMÄRTA

Kommentar: skönt pass. fixade till tekniken lite i bänken, så det kan nog bli bra. Förhoppningsvis kommer jag upp i den styrka jag hade för några månader sen, och då har jag lätt 80kg. Allt som allt bra. Blir antagligen böj på riktigt imorgon.

Pass 2 knaspass

Böj
85kg 4,3,2f
-tokfail på sista, blev så förvånad att jag tror jag tappade spänningen helt
90kg 1 - tung och seg

Sumoböj
60kg 3,3
- körde superdjupa, får till det helt ok nu

Militärpress (varannat set fram och bak, heter det fortfarande militärpress då?)
25kg 8,8,8,5

Benpress
150kg 3,3,3,2
- djupa, vågade inte höja vikten

Hoppade över negativa i smith då benen var råsega. Antingen var jag brutaltrött (yes sir) eller så båste det brutalmycket, då jag helt plötsligt märkte hur benen korsade sig i varje steg jag tog och jag fick kämpa för att inte stega sidleds ut i gatan.

Böjen kändes bra. Vikten kändes lätt på axlarna (brutar vara supersmärtsamt) och de första repen varje set var rätt lätta. Knasigt att det blev fail. Börjar med en 3a nästa gång, sen får vi se hur det känns. Är verkligen svintungt att göra ettor också, lär få jobba på det i jul.

Jag känner mig iaf tokpepp för tillfället. Var sugen på att köra det här passet igår, och är redan nu brutalsugen att bänka igen. Hoppas jag ger mig själv vila/aktiv vila imorgon.

http://img511.imageshack.us/img511/5046/viktgrafji6.jpg

Jag blir så trött... Vila idag, börjar helgen med ett bänkpass.

Sidor: 1 … 29 30 31 32 33 … 35  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB