Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 26 27 28 29 30 … 35  

Don't Panic

Från: Glasgow
Registrerad: 2005-11-07

Mark (1/7)

upplvärmning: promenad ca 3km

mark
60kg 8 + lite tekniktjat
92,5kg 5,5
105kg 3, 3
115kg 2, 1 - skulle bara varit en etta, men blev tvingad att göra några till. Fungerade ok på den vikten.

Stångrodd
40kg 5,5
50kg 7
60kg 6,5

(lite bänktjafs... kroppen pallade inte egentligen, så blev lite irriterad)

Liggande lårcurl
36kg 6
43kg 5 - många halva

Lite vader i smith

mage i smith
+30, +50, +70

Kommentar: ok pass. Marken kändes rätt fel, men fick ett set filmat, och det såg helt ok ut. Måste jobba lite på det iaf. Dålig fokus under mina markpass, måste jobba på det. Borde gymma själv fr o m nu, fokusera och pressa. Men det är inte lika socialt har jag hört...

Dagens mat:
Frukost 11.00: 100g? pasta + tonfisk i currysås (godaste såsen i världen!) + juice + päron + te med mjölk
15.30?: 10g esapro efter gym
16.30: 2 söta scones (efter bastande, så de var mina kolhydrater efter gymmet ;) )
Middag 17.30: Bagel med soft cheese (12% protein) + ca 25g rökt makrill + juice + mjölk + 2x te med mjölk

Promenerande under dagen: ~2,5h (räknar att det blir 1h till snart)

Dvs: in: 1500 kcal, ut: >2800 kcal?
Fått i mig på tok för lite protein.. och allt det andra. Blir lite kvällsätande efter bio ikväll.
Edit: 400g kycklingvingar + bagel. Behöver rutiner...

Har även under de senaste dagarna hängt mycket med mystränande flickor, så jag blir brutalsugen på att börja lekträna lite, hänga lite mer i den fina klätterställningen och köra lite mer kondis. Får försöka att arbeta in det i resten isf. Tror iaf att det kommer bli mer kondisträning inom kort.

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-09-07 01:07)

Böj (2/7)

uppvärmning: rodd 1500 m

böj
60kg 5
82,5kg 2x5 - inget buktryck, stod fel
90kg 2x3 - ner för långsamt, stannar för grunt
102,5kg 0 - vände inte
100kg kvartsböj - ville inte egentligen
60kg 5,5

militärpress
25kg 5
30kg 5

Bicepscurl
30kg 5,5

lekte lite frivändning, gick sådär.

Kommentar: böjen känns verkligen fel nu. Fick upp det på ren vilja (/styrka) men med noll teknik. Allt var fel. Klagade på att jag hade satt mitt max för högt, men det fungerar ju trots allt. Sömn, mat, fokus och sinnesstämning var fel under passet. Det kan man ju ordna. Fortsätter upplägget några pass till och ser om det fungerar, annars är det bara göra om göra rätt.

Tror markpasset förstörde innan.. hoppas inte det här passet förstör marken nu :)

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-09-08 21:06)

Fr o m idag läggs sporadisk kondisträning in i min träning.... kommer gå utför det här...

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Kondisträning??! vad nu då?

T-Rex skrev:

Kondisträning??! vad nu då?

Jag har för mycket tid att ligga och slappa i sängen, och för många hurtisar i närheten :) Får se om det går lika bra när skolan börjat igen.

Det är också skönt att känna sig som en snyggis på BMI >25 :)

Blev bara lite simning. Ca 750 meter. Bastade 2 ggr, vilket var jobbigare än simningen. Kändes som en bra rening, vilket är lockelsen med cardion. Promenerande till och från, kom fram till att det bara är 2-3km till gymmet, vilket är lagom jobbigt att promenera efter aktivitet :) 2 pint mjölk rann ner på hemvägen.

Efter 2 h handlande på IKEA kom jag hem, slängde i mig några skorpor med kardemumma med soft cheese och lax pastej + några dl juice gav jag mig iväg till gymmet. Benen har varit ömma och stela sen måndagen, men nu kändes det faktiskt lite bättre.

Mark (2/7)
60kg 6-8 provade att lyfta tårna som de skotksa styrkelyftarna tydligen förespråkar, men det fungerar inte med mina skor med klack, vilka är superdåliga att ha på ett markpass :)

90kg 5 - glömde bort hur mycket jag skulle ha på
95kg 5
107,5kg 3,3 - slet mest upp vikten
122,5kg 1,1 - gick upp snabbt och lätt, krävde ingen riktigt fokus

90kg 7 - utan skor, med tår upp. MYCKET bättre och skönare teknik. Lär skaffa några vanliga platta skor.

Stångrodd
60kg 6,6,6 - kan ta mer, men gör inte helt rätt

Benpress
+100kg, +150kg, +180kg 6 reps

Vader i smith
+40, +70 >15 reps

Mage i maskin (nautilus)
57kg 6
71kg 4, 4-6 - behöver jobba lite på hur jag ska sitta

lårcurl
36kg 6
43kg 4 (klarade inte hela)
36kg 6

Kommentar: kändes kalasbra efter passet. Marken kändes rätt lätt, tror inte det är omöjligt att nå målet där. Bänk imorgon.

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Klart att du ska dra mark barfota. Där behöver du, till skillnad från knäböj, inte ha några (bra) skor.

Rätt dåligt bänkpass igår. Pressade inte riktigt med hela kroppen, och hade dåligt buktryck. failade på min extra 1a på 67,5kg, så gjorde om gjorde rätt på 65 och 67,5. Måste verkligen fokusera mer... det går så mycket bättre då. Tror det är 2or på 67,5 nästa vecka... kan bli riktigt smärtsamt...

Tvåor på 67.5 nästa gång alltså... hur mycket maxar du i bänk nu (tror du)? Över 70 lär det ju vara om du fokuserar... :)

75 med studs tror jag att jag kan klara igen en bra dag. Så det är väl tyvärr bara 72,5 eller nått. Meningen att jag ska ta 85kg om 6 veckor.. :s....

jeez, 85 är tungt... vore ju asballt om du fick upp det! :D

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Herre min skapare.

85kg. Det hade inte förvånat mig om det är väldigt nära vad en tjej på min klubb (MAK) som heter Maria Eriksson maxar utan tröja. Hon kom 3a på EM i våras (hon går i -56).

Eller med andra ord, du är sjukt sjukt stark när du väl klarar det:D

Får se om jag kommer dit.. eller snarare när.. :)

Spontanpass 
Intog Powertrade för psyket (totalt 25g kolhydrater?! vad är det här för energidryck?!)

Mark (3/7)
60kg 8 - snabba
110kg 3,3
122,5kg 2,2 - gick lite hackigt, kändes rätt slitit, men gick bra
132,5kg 1 PB
110kg 2? - teknik
60kg 6? - teknik

Använder benen för lite när jag gör mer än en och håller inte alls ryggen rak vid tyngre lyft. Men upp går det ju. Tror det är för dåligt buktryck, vilket väl bälte skulle styra upp. Skulle kört nått halvt lyft på 135kg, men då det är starten jag är mest osäker på så valde jag att prova en 1a på 132,5 istället. Kändes ok, var absolut inte max.

Benpress
100kg 6
150kg 6
190kg 6,6

Dips
12, 10

mage i smith
+50kg 6,7,6

Edit: körde även utan skor och försökte hålla upp tårna :)

Edit igen:
Idag fått/kommer få i mig:
Pasta med "kyckliggryta" (dock inte så mycket)
Powertrade
2.27 liter (4 pint) mjölk
200g pringles

Ingen kan beskylla mig för att vara hälsofreak iaf...

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-09-12 21:26)

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Grattis till PB! Var ett bra tag sen jag kikade in här. Stark som satan är du. Bälte är en temporär lösning (och förstärkning) till båltryck. Kör du grundträning bör du skippa det - då får du bättre bålträning. Vid toppning, tävling och maxning är det på plats att använda det för att få ut alla möjliga kg'n.

Precis. Min användning av bälte har gjort att min bålstabilitet är under all kritik, men nu börjar det bli bättre (vilket man kan se i o m att faktiskt markande och böjande fungerar utan). Hoppas på att inte behöva använda bältet förrän jag ska dra 140 i mark (eller kanske tyngre).

Tack så mycket =)

Spontanpass II

Bänk (3/7)

hade inte med mig siffrorna, så improviserade, mindes iaf de läskiga 2orna.

50kg 6

55kg 3,3
67,5kg 2,2 - gick riktigt bra

1or för att få till teknik/fart
65kg 1,1,1,1

1or med stopp
60kg 2 - var för lätt
62,5kg 1
65kg 1,1

avslutade med lite reppande på 60kg, blev bara en 5a.

Kalasnöjd med passet! Såg efteråt att mina 3or skulle varit på 62,5kg, men men. Skulle nog klarat en 1a med stopp på 70kg.

Hade fått i mig lite för mycket koffein under dagen, så halvskakade mig igenom hela passet, och andningen var på topp. Blev riktigt peppande, men trodde ett tag att det var för att jag var livrädd för att misslyckas med lyftet, men det kan ha varit bara fysiskt (svårt att veta det där)

Edit: kvällsvikt med skor 66kg

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-09-13 19:44)

Lekpass

uppvärmning: 1 h promenad

Benpress

Böj
- mitt problem är inte styrka eller buktryck, det är djupet. Går ner för långsamt och måste göra två nergångar för att nå rätt djup. Tror det är mycket rädsla för att misslyckas också. Gjorde en 5a på 82,5 och en 3a på 90kg, dvs pass 2 igen. Försökte med några 1or, men de blev rätt dåliga, förutom den sista på 90.

Benpress
200kg 6,6

Skuttande i smith
+30kg, +40kg, +50kg, +30kg

Militärpress och bicepscurl (30 sek vila mellan)
30kg 5-5, 5-5, 5-3, 6-0

försök till böj med raka armar med 30kg, men kan inte riktigt låsa armarna på ett bra sätt

good mornings i smith (djuuuupa)
+30kg 6?, (6)
+40kg 6,6,6,6

mage i smith
+40kg, +50kg´

framåtlutade hantellyft
12,5kg 7,6

Stretching och softande.

Skönt pass. Gick inte riktigt som jag ville, jag har verkligen jätteproblem med min böj, men får väl nöta lite. Resten av passet var också svinjobbigt.

Kände att jag ville gå och peta på folks utförande av övningar, men då jag är en tönt så gjorde jag inte det. Lär göra det nästa gång. Var tex en stackars pojke som markade med superkrökt rygg på 70kg. Vill inte ens tänka på hur ont det kan göra vid högre vikter...

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-09-14 19:19)

Träningsvärken jag har i baksida lår är inte att leka med. Känner mig även allmänt slut i kroppen, så just i detta nu känner jag att träningen kan vänta nån vecka.

Dock drömde jag nyss att jag satt på en trapp, väntandes på en av tjejerna jag bor mer för att släpa med henne till gymmet. Och när jag sitter där och är stormpepp och halvskakande utbrister hon att hon aldrig sett nån påverkas sådär av träning, och jag medger att jag är brutalt träningsberoende.

Så farligt är det ju inte. Men nästan. Blir antagligen lite simning idag, alternativt bara lite bastande för att få ordning på benen.

Har förstört upplägget helt, men klurar på att gå tillbaka till (förr) förra upplägget, alternativt köra 2 dagars träning och sen vila. Kroppen behöver högre frekvens, framförallt bara för att känna sig bekväm med övningarna. Göra om göra rätt, förhoppningsvis får jag nån vilovecka om någon/några månader.

Körde lite bänk idag. Allt gick fel. Jag gör fyra fel: har längre rörelsebana än jag behöver, har fel "hållning", går ner för långsamt, använder inte hela kroppen. Att få det rätta trycket och använda hela kroppen tror jag jag lätt får bukt med, men det andra kräver mer tänk. Gjorde iaf relativt lätta 1or på 70 och på första setet hade jag kunnat gjort en till om jag bara hade haft bättre teknik. Så styrkan finns iaf.

Ska försöka få mig ett bänkpass med Babel inom kort.

Sitter och mar allmant illa efter att ha tryckt i mig div naring (jag har hort att mat ar bra). Jag ar lite for velig nar det galler upplagg. Tror jag kanner olust for att kora mina OL pass for att jag ar sa kass pa dem. Ska diskutera upplagg med Babel,  och kanske fa in 2 bankpass i veckan istallet. Det skulle da ocksa innebara att jag nan gang i framtiden vill tavla i bara bank, nar jag anda ar hyfsat stark dar (jamfort med andra tjejer dvs).

Blir markpass inom kort, mest for att fa upp stamningen. Jag och kroppen ar inte bastisar just nu...

Markpass igår. Försök på pass 4/7, men det var för tungt. Hade även helt fel teknik, med krökt rygg även på de lätta vikterna. Får väl följa rådet att sluta marka ett tag. Körde lite lockout på 120 och 140, vilket gick bra, men var inte så lätt.

Blev även stångrodd på 60kg, men jag gör dem inte helt som man ska känner jag, det är lite för lätt :) Borde böja mig mer framåt. Lite ATG böjar på 50 och 60kg, där jag försökte fokusera på snabb nedgång och explodera uppåt. Gick helt ok. Lite mage i cable.

Vilar ett tag nu...

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-09-18 13:21)

Registrerad: 2007-01-19
Webbsida

Snart dags för oss att göra ett seriöst försök på 80kg för första gången då. Vi vet ju nu vad som är rätt och inte rätt med din bänkteknik. Idén är att vi ska gå igenom tekniken "krama stången" och få till kroppspressen mer i lyftet nu när vi har klarat oss igenom grunderna så bra. Kan bli hur bra som helst.

Tänk på att du drog 132,5kg i marklyft helt utan bälte för några dagar sedan. Det hade du aldrig klarat för 5 veckor sedan. Med samma progression är du en bra bit på väg mot 400kg inom totalen. Det är bara knäböjen vi ska fixa nu under hösten där stora problemet är brist på "kroppstryck" och bålstabilitet samt bottenstyrka. Inga problem... det fixar vi lätt. :)

Absolut! Bänken känns rätt stabil nu (när det går som det ska) så jag tror jag är redo att ta det ett steg till. Snacka lite upplägg igen tror jag... även om det är mitt i mitt program ;)

I marken har jag mycket att ge, bara jag får till ryggen. Böjen känns också mycket bättre när det gäller bålstabilitet, nu är det mest psyket det är knas med. Men jag tror vi löser det utan större svårigheter :)

Börjar gå lite segt nu... är på tok för bortskämd med ökningar.

edit: jag kan inte stava...

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-09-18 19:15)

Registrerad: 2006-10-19

Babel skrev:

bottenstyrka. Inga problem... det fixar vi lätt. :)

Babel, hur fixar man den?

Och så avslöjade jag att jag smygföljer din dagbok Delightful_imp...

Senast redigerat av mikli (2008-09-18 21:53)

Sidor: 1 … 26 27 28 29 30 … 35  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB