Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Jag Älskar stämningen på "riktiga" gym och framförallt Älskar jag män som tävlar i +125kg klassen ;)
Var hos Södertälje AK idag, och det var råmysigt. Kände mig rejält handikappad efter tyngdlyftslekandet, men det gick iaf.
Böj
50kg 6
70kg 5
80kg 4
90kg 3
100kg 1, 0 (ofokuserad)
Rejäl smärta i trapsen när jag lyfte ut stången under lyften över 70kg, 100kg lyften var Riktigt plågsamma.
Mark
80kg 6, >6
100kg 5?
110kg 5,3,3
På mittenlyftet på 110kg följde jag ordförande niklas råd att stå och hålla smalare. Det funkade inte alls för mig, och tog musten ur mig. Hade dock kanske sämre hållning under det lyftet, vilket bidrog.
Bänk
50kg 6?
60kg 4?,3? - kass känsla
65kg 1,1
67,5kg 1
70kg 1
med 1-2 sek stopp
50kg 5,5,5
55kg 3, (3?)
Pullups
5,7,3-5
Kommentar: Kände mig i sämre form innan passet än efter. Bra lyckorus efteråt också!
Edit: Jag ska sparka igång väns tränande imorgon i form av helkroppspass... jag lär dö. Skönt att man bara behöver prata, peka och lyfta flugvikter när man ska vara pedagogisk ;)
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-08-27 22:07)
weights look impresive better watch out people may ask which way is up :P. (im definetely getting my ass kicked now)
Very Funny Walid......;p
' ha ha ha very funny mom' keep it going ur doing wonderful ull kick their ass in scotland. ill cheerlead complete with miniskirt and all. ;)
feeling better i hopes u have a nice week end. eating well? hows gym?
hur fur stur inte
Yes, everythings khaaaaraaaa taaaamaaaam :)
Met powerlifting club last wedn, might go there next week as well. Gonna enjoy my last weekend fully!
(Ive found my flat now, I got the big room :D)
C u at the gym thursday ;)
:D kaaaraaa Taamaaaaam. cu at gym thursday isnt that when u arrive!? my my ur hyperactive.
how was the powerlifting team like.? :D
good u have the big room small-ish people desearve big rooms.
ses snart
Fann mig själv på ett friskispass igår. Jag blev innan lovad lek med vikter, men efteråt var jag inte riktigt lika sugen.
Idag skulle det bli mark max på 140kg, men insåg att mitt markande behöver ett brutalt lyft. Efter många misslyckade försök (vikterna lämnade aldrig golvet) på 130-140kg så blev det några sura reps på 100kg.
Bänkade lite och kände på att få stången utlyft, vilket jag tycker känns lite obehagligt. körde lite 1or 65-70 och misslyckades 3 gånger på 70kg. Bara sista lilla biten. Dock var de här lyften utan studs, så det är väl det som gör det. Var väl även inte helt i toppform efter markandet.
Ska få nytt träningsschema av Babel, och ska försöka se till att äta lite bättre (och mer), sen ska det nog fungera. 350kg i totalen innan årsskiftet skulle sitta fint. Det borde inte vara nått problem.
im going for 200 dead lift tomorrow. u think i can do it? (ur supposed to say no so i actually can:P).
god kvall (is that right)
Skyller det kassa passet på de kassa förutsättningarna: inte bästa sömnen (haft lite för många mysiga nätter med lite för dålig sömn på senaste tiden), dålig frukost + lunch precis innan, kassa skor, slitit markpass dagen innan, ingen bra fokus (=dålig teknik).
Följer fr o m idag nytt upplägg (MM2K) vilket säger sig ge mig ca 10kg till på samtliga övningar efter 7 veckor. Jag utgå från att jag kan fortsätta mina ökningar till nästa pass. Får hoppas att inte mina RM1 är satta för högt.
Böj (pass 1/7)
80kg 5,5
87,5 3,3?
97,5kg 0 - gjorde 2 ca kvartsböj
80kg 1 - ATG
Lutande hantelpress
20kg 4-5
17,5kg 5,5
Militärpress
30kg 5,6,5?
Bicepscurls
17kg - många
30kg 4,5
Nästa pass på onsdag antar jag, annars på torsdag. Ville gärna gymma på torsdag, men behöver verkligen vila. Babel påpekade idag att jag failar för mycket. Räknar in det i allt annat jag gör fel. Måste verkligen styra upp det här nu.
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-09-01 19:43)
Delightful_imp skrev:
Har gett mig själv 34 dagar till i sverige. Ca 4 veckor. Har tänkt få upp 10kg till på alla SL övningarna, och det känns nåbart.
Hade tänkt kommentera framgångarna. Har som sagt gjort det mesta fel på sista tiden, och förtjänar inte rikitigt några framgångar alls. Dock har jag fått betydligt bättre teknik i bänken, och vet iaf hur jag ska göra i böj och mark, även om jag inte alltid gör det. Så jag har alla förutsättningar att prestera bättre bara jag lägger manken till.
Så här gick det:
innan efter
Böj 100kg 115kg
Bänk 70kg 75kg
Mark 130kg 130kg
Total 300kg 320kg
Så det blev relativt nära målet, men marken förstörde det helt. Borde kunna få upp lite mer i marken, men under mina försök har jag misslyckats rejält. Nu är det bara att se vad nästa upplägg ger för resultat.
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-09-02 08:27)
Onsdag 3/9
OL/kompliteringspass (1/7)
Ryck
15kg,25kg,35kg
- halvkass teknik, men den blir ju iaf bättre. 35 var tuuungt
High pull
funkade inte alls. Gick med stången. 30kg skulle kanske vara ok
Mage i smith
+30kg 6?
+50kg 4
(växlat med sadistövning...)
Good mornings i smith
+30kg, +50kg, +60kg
Skumt pass. Var inte helt på topp efter att ha sovit 4 timmar den natten, men kändes... ok.
Idag:
Bänk (pass 1/7)
Uppvärmning
1km rodd, motstång nivå 6, rätt lungt - moraliskt stöd för flicka
bänk
50kg 6 -uppvärmning och kände på ihopbyggda bänken, hittade inga 10kg vikter
52,5kg 5, 5 - för lätt
57,5kg 3, 3 - rätt lätt, kände mig lite osäker dock
65kg 1 - löjligt lätt
Smalbänk
50kg 5,5
lek i pullups"maskin"
hjälp xkg ca 8, utan 6
Enarmstricepsextension (skulle vara hantelcurls, är inte det bara löjligt när jag bicepscurlar på bendagen?)
10kg 8
12,5kg 4,4 - fuskar med "djupet"
Armhävningar med klapp (var en social övning)
9,10 - kunde kanske pressat lite mer
Kommentar: kändes att det var pass 1, men det kändes också väldigt bra. Bänken var svinlätt och smalbänken gick också rätt bra. Kom på att jag aldrig kört smalbänk innan, och körde första setet utan brygga och andra med, vilket gjorde att det blev helt olika svårighetsgrader. Frågan är vilket jag ska välja. Kunde även känna att jag tog i med hela kroppen när jag bänkade, kändes som det var bra tryck i ben etc, så jag kanske helt plötsligt har lärt mig hur man bänkar bra :) Haft en bra coach!
Dagen har även bestått av promenader osv, då jag precis kommit till ny lägenhet. Ätit lite kass under dagen, men ska iaf få i mig halvordentlig middag och 2 pint minimjölk efter träning! (blir nog även muffin eller liknande senare)
Bra ökning av totalen på relativt kort tid och kul att bänkandet känns easy peasy. 2 "pint" mjölk haha ;)
hej!
Jag måste bara berätta! Jag hade en så konstig dröm inatt om att jag träffade dig på när jag var ute på en promenad XD hahaha, och sedan började vi prata och sedan berätta du att T-rex bodde lite längre upp tvärs över gatan. OCh sedan kom sigyn och vi gick hem till mig och åt pasta- sen vakna jag .. =P
Keep up the good work =D
Låter som du hänger här lite för ofta ;p Annars skulle det kanske kunna hänt.. beroende på var du bor :) Känner mig hedrad att fått vara med i din dröm iaf!
kram!
Delightful_imp skrev:
Låter som du hänger här lite för ofta ;p Annars skulle det kanske kunna hänt.. beroende på var du bor :) Känner mig hedrad att fått vara med i din dröm iaf!
kram!
hahha!! du hade dina svarta kläder och t-rex hade bar överkropp och keps =P . ja, jag hänger lite ofta här ;) Men jag lär mig, i liked it! Bor i huvudstaden =) haha, ja det ska du vara ;)
Inga konstigheter Spice, jag drömmer om DI lite då och då, jag tror faktiskt jag gör det just nu till och med. Verkar vara ett vanligt fenomen av någon anledning.
Och btw, smalbänk kan med fördel tränas med rak rygg där armbågarna är tätt intill kroppen och överarmarna längs med kroppens riktning där stången sänks lite lägre strax under brösten, rakt upp och ner.
Jamendåså, gör ett nytt försök på smalbänken nästa vecka.
Jag börjar även bli lite nojjig över mitt bänkande, då jag placerar stången precis under bröst(en). Är det för långt ner? Det är väl dit man kommer när man håller armarna som jag tror att man ska, och det är ju skönare att slänga ner 70kg på ben/muskler än på brösten. Borde vara rätt, då jag tycker att Babel borde ha sagt till några gånger under vårt bänkande annars. (vill dock gärna ha det bekräftat när du har dator igen!)
going to the gym today?
Inga konstigheter Spice, jag drömmer om DI lite då och då, jag tror faktiskt jag gör det just nu till och med. Verkar vara ett vanligt fenomen av någon anledning.
haha, vad bra =)
spicegirl_17 skrev:
Jag måste bara berätta! Jag hade en så konstig dröm inatt om att jag träffade dig på när jag var ute på en promenad XD hahaha, och sedan började vi prata och sedan berätta du att T-rex bodde lite längre upp tvärs över gatan. OCh sedan kom sigyn och vi gick hem till mig och åt pasta- sen vakna jag .. =P
*asgarv* Hur visste du att jag älskar pasta?! =)
Delightful_imp skrev:
Jamendåså, gör ett nytt försök på smalbänken nästa vecka.
Jag börjar även bli lite nojjig över mitt bänkande, då jag placerar stången precis under bröst(en). Är det för långt ner? Det är väl dit man kommer när man håller armarna som jag tror att man ska, och det är ju skönare att slänga ner 70kg på ben/muskler än på brösten. Borde vara rätt, då jag tycker att Babel borde ha sagt till några gånger under vårt bänkande annars. (vill dock gärna ha det bekräftat när du har dator igen!)
Reglerna vid lyft gäller att stången måste vidröra en del av överkroppen. Ju kortare flyttväg, ju mindre kraft behövs. Expanderar du bröstkorgen på rätt sätt i bryggan borde du kunna pressa vikten ner och snudda brösten med ett markerat stop. Det borde vara bästa möjliga teknik för dig. När jag sett dig bänka på sista tiden (veckan) till skillnad för ca 2 veckor sedan när det såg jättebra ut har du börjat tappa lite buktryck och stången har varit kanske lite låg samtidigt som du inte använt spänningen igenom hela kroppen ner i fötterna. Men när du har den högre upp i bottenläget lyfter du istället på axlarna och ser krampaktig ut med axlarna vid öronen (= inte bra). Försök i så fall höja stången lite högre upp och fortfarande ha perfekt brygga med expanderad bröstkorg !och! sänkta axlar som sitter ljutna i bänken och inte hängande fria vid sidan.
Tänk på hållningen och trästaven mellan armarna bakom ryggen med!
Sigyn skrev:
spicegirl_17 skrev:
*asgarv* Hur visste du att jag älskar pasta?! =)
I have IT- faktor! ;)
Babel skrev:
Massa smart
Ska klura på det till nästa gång... Förra passet kändes så bra dock, men det kanske bara var de lätta vikterna... öva öva öva.
Edit: efter att ha tänkt på det så får jag kortare lyftväg när jag gör som jag gör, då bryggan som sagt får upp bröstkorgen. Blir kalas det här!
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-09-05 15:47)
Gick till affären idag med inställningen att jag skulle köpa nått riktigt gott att ta tillbaka hem till sängen (rejäl jetlag, tog 3 timmar innan jag kom upp i morse, men det är rätt skönt) och kom hem med:
2 pint Minimjölk
2 burkar tonfisk i currysås
1 burk tonfisk i vatten
lyx förpackning med 3 nöt och frukt bar (utan socker)
2 förpackningar pulversoppa
Övervägde att köpa chips, men kände inte för det, mådde illa vid tanken på socker i godis, och även sötade yoghurtar kändes helt fel. Så rolig har man blivit alltså, festar till på lite latismat och sockerfritt godis, och kommer hem lagom för att tacka nej till vin för att man "inte dricker" (och även om jag skulle göra det så uppskattar jag inte alls vin)