Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 24 25 26 27 28 … 35  

Don't Panic

Från: Glasgow
Registrerad: 2005-11-07

Gomorron!

Blev 2,5 h utrensning av fårhus igår, vilket resulterade i att dagens lite för stora mål hamnade efteråt (runt 15). 2-400g pasta (kokt) och massa massa special köttfärssås med havregrädde och till efterrätt massa chokladbollar. Åt lite gröt till frukost och (200g) light halloumi och lättmjölk till middag. Vaknade halvt för några timmar sen och mår fortfarande rätt illa. Dröjer nog ett litet tag innan jag gör om det :)

Kroppen lite väl seg och osugen på att göra nått, men hoppas ändå pressa ett pb i böjen idag, vilket borde vara nemas problemas. Sen ska jag bli bättre på att vila :)

Sämsta passet någonsin. Tänker lite för mycket när jag böjer, och ryggen fungerade inte alls... är väl vad jag förtjänar. Bänkpass nästa gång! :)

Än en gång frukost och lite för stor lunch, men imorse visade iaf vågen >65kg.

Lekpass med fokus bänk.

Kommer som vanligt inte ihåg detaljer i spontana upplägg. Iaf 5 5or på 60kg, 2or på 65kg, och tror jag fick upp en 1a på 70 och 72,5kg. Lite tekniklek på 50kg.

Annars blev det lockout bänk, mage, pullups, dips, benpress, enarmstricepsextension och enarmsbicepscurl. Även lite axlar och shurgs. Inte så ambitiöst som det kanske borde vara.

Borde vila på riktigt nu och sen kanske komma igen med bra resultat.... Känns som det går utför nu :)

Sen edit: Bör även påpeka att min kropp hatade armträningen, och över 8 reps kändes fruktansvärt. Jag belönades dock med helpump från axlar till underarmar.

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-08-20 10:03)

Registrerad: 2006-10-02

Inte snällt att ha lekträning på vad jag maxar ;P Jag tror också på att din kropp behöver vila en stund. Annars växer den ju inte =)

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Jag kommer osökt att tänka på uttrycket "nånstans finns en liten flicka som värmer upp på dina maxvikter" - och du har funnit henne Sigyn ;P

Jo jag tänker på dig Sigyn varje gång jag påpekar att 50kg är känns som luft ;)

Babel har nu sagt div otrevligheter om mina fötter, så jag ska försöka inhandla ett par bra skor innan jag böjer igen (eller markar, eller gör nått annat med mycket tyngd på mina stackars fötter)

Har även haft svinont i händerna sen passet, så jag föredrar för tillfället att inte hålla i något eller stödja mig på händerna. Detta ska tydligen bara bero på böjda handleder i bänken. Men... det känns som det går över, så jag får jobba på det också.

Blir teknikträning fr o m nu. Jag är inte så sugen på det, men jag lär ju utnyttja att en otroligt kunnig människa vill träna med mig. Så teknik till 5/10kg från max. Nästa pass ska väl vara mark, där jag måste jobba på mittenläget.

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-08-20 09:42)

Inhandlade snygga tyngdlyftardojor med klack idag och är fruktansvärt nöjd :)

PB pass!

Mark
50kg - teknik
90kg 5
120kg 1,1

Sen kändes det bara jobbigt att marka, och jag sa att det fick bli ett lekpass, gick till böjen och insåg att jag inte skulle andas under böjandet.

Böj
50kg - tillräckligt
80kg ~7
85kg 5 (tooo easy)
på med bälte
100kg 1 

110kg ca 6 set. Huvudet ville först inte och det blev lite knas, sen misslyckades jag med djupet, men kunde göra upp till 4 reps runt kvartsböj. Till slut fick jag till det, PB!

115kg 0 (dåligt djup), 1 PB!
100kg 1

Kommentar: Mest psyket som stod ivägen för mitt maxande. 115kg kändes inte som max, så jag kanske kan få upp mer om inte allt för länge. Jobbat på tekniken en del, och det känns ok nu. Måste jobba på att hitta djupet, så det blir fokus i böj fr o m nu.

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-08-22 12:23)

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Hur kändes de nya skorna när du böjde då?

Registrerad: 2008-07-31

hej,
vad saaa duuu?!:P
hows working out did u just do a 100kg bench?? not bad :D!!
take care x

Cybercowboy skrev:

Hur kändes de nya skorna när du böjde då?

De... kändes inte :)

Förutom att fötterna bultade rätt rejält vid det laget så kändes det väldigt stabilt, vilket har varit mitt problem. Stod stadigt på marken, vilket väl gjorde att det kändes så lätt som det gjorde.

Tror jag måste böja igen och utvärdera sen.

Registrerad: 2006-10-02

Riktigt schyssta böjar tjejen!!!
*kramar om*

Sigyn skrev:

Riktigt schyssta böjar tjejen!!!
*kramar om*

:) tack. Det känns riktigt bra. Nu kan jag slappa igen ;)

Lite tönterier då...

Först och främst: De fina skorna
http://asp.budo-fitness.se/img/upload/13887.jpg

Min viktkurva i år
http://img237.imageshack.us/img237/4379/viktgrafpq0.jpg
Kommer väl behöva ge mig på en deff innan eventuell tävling nästa år.

O hej o hå, kanske ska skriva in lite siffror

Söndag:

Bänk (fokus andning)
40kg 8
60kg 6
65kg 2, 2
70kg 0 - fan!
65kg 1

Mark (fokus teknik)
60kg ...
100kg 5
120kg 1

Böj (fokus djup)
lite boxed, lite utan. Kändes superskumt hur som

Ehm... och lite mer..

Ska följa nån form av uttänkt upplägg igen inom kort

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-08-25 21:33)

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Är det byggning eller SL som är målet/planen nu för tin' ?

Senast redigerat av Cybercowboy (2008-08-25 21:30)

SL 110% är det sagt :) Mycket teknikpill just nu. J SM i mars är väl fokus, så förhoppningsvis hittar jag en tävling runt nyår i glasgow.

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-08-25 21:34)

Från: Karlstad
Registrerad: 2005-12-18
Webbsida

Oj, hyfsade böjar du! *BT*

coffe_aberg skrev:

Oj, hyfsade böjar du! *BT*

Cheers :)

Tänkte gymma med vän igår, men det blev middag istället. Blir mys med Södertälje AK imorgon, så jag utgår från att det inkluderar nån form av träning. Idag blev det försök till frivändningar i hemmet :)

12,5kg - klurande på hur man gör
22,5kg 6?
32,5kg 9
40kg 5
45kg 5
47,5kg (har inte mer vikt hemma) 10, 8, 8
40kg 8

Lite mycket vilande, då jag mest lekte. Svinjobbigt. Kändes mer som att jag hade för dålig kondition för att palla >6 reps :)

Edit:

När jag ändå var på g:

Ryck
22,5kg 4?
32kg 2
40kg 2, 2
45kg - vågade inte försöka
40kg 2 - kass teknik
32,5kg  6, 6 - försökte få till hyfsad teknik

Kommer inte ner så djupt som jag vill...
Verkligen noll teknik, men så har jag aldrig gjort det förr... Blir väl bättre om man skulle känna för det.

Känns riktigt i lår och rumpa!

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-08-26 10:27)

Insåg för några dagar sen att tänket inte är vad det borde, så försöker styra upp det nu. För tillfället har jag fastnat i matnojjan. Upptäckt att jag har hamnat under 64kg på nått underligt sätt, och har därmed ätit lite mer skräpmat (läs chokladbollar), men inser också att det resulterar i bristande hunger när det kommer till maten, vilket gör att jag tycks ligga på +-0. Har även fått det påpekat att jag äter lite även när jag äter.

För att illustrera hur kass det är
Igår:
Gröt + smaksatt yoghurt (a la t-rex) + havremjölk med kaffe
träning 60 min?
10g esapro
20-40g nötter, russin, "havrekuddar", havremjölk
200g light halloumi
mjölk med kaffe
chokladbollar (mååååååånga)
mjölk
10 g esapro

Känner inte alls för att äta, vilket känns så fel. Har förut ätit när jag varit uttråkad (som många andra) men inte ens det fungerar längre :) Idag blir det kycklingrulle som lunch för att kompensera. Antar att det bara är att hålla ut och vänta på att det går över.

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-08-27 14:32)

cant read any of this jibberish :P, working out well i hope?

Registrerad: 2008-03-24

özermaatka skrev:

She's working out great, but she have problem with the eating. She also has lost weight and she cant understand why because she 's been eating much chocolate lately :P
Did I get it right Delightful? :P

Senast redigerat av spicegirl_17 (2008-08-27 15:10)

özermaatka skrev:

Vaaaaa saaaa duuuuu? :)

Guess Im just stressing about going back to Glasgow. Gonna force people to cook for me to ensure I get some proper food this last week.

Still dont know where my flat is... Im dropping my stuff off at your place if I havent go the address in a week... :)

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-08-27 15:29)

im not sure Vaaaaaaa saaaaaaa mej:P

LOL np :). im not happy to hear that u have eating problems. tell me what u want cooked (chocolate cake it compulsory). but im serious other healthy stuff musaka, egyptian cement, lasagne? whatever u want. u take care of urself...:)

dont worry cheer up stress is a pain in the backside but then again so am i:P.

ta lag om dig.

özer: Gonna help you a little bit now

It's " vad sa jag" (if u want to say  the fraze " what did I say")  :P

and: ta hand om dig

Keep up the swedish walid , you doing great =)

lol i know its ta hand om dig im making fun of the phrase by putting leg:P. have no clue how to spell vad sa jad. why does swedish have an excess of silent letter and messed up spelling. why cant it be simple like german?
thx anyways ill need crutches soon, have a feeling delightful_imp will use be as a door mat for making fun of swedish :P.
ta hand och leg om dig

özermaatka skrev:

lol i know its ta hand om dig im making fun of the phrase by putting leg:P. have no clue how to spell vad sa jad. why does swedish have an excess of silent letter and messed up spelling. why cant it be simple like german?
thx anyways ill need crutches soon, have a feeling delightful_imp will use be as a door mat for making fun of swedish :P.
ta hand och leg om dig

haha alright =P

Sidor: 1 … 24 25 26 27 28 … 35  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB