Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Pojken säger att jag inte behöver deffa och säger självklara saker när jag säger att jag faktiskt helst vill fortsätta öka i styrka. Och då det är honom jag borde få mest skit av för att ha avbrutit ännu en (misslyckad) deff, så känns det befogat att göra det.
Blir 3-4 pass till nu under de kommande 4 dagarna (vilodag idag) och sen förhoppningsvis 4 dagars aktiv vila följt av ett helkroppspass a la SL, sen lite mer aktiv vila.
kalasdag! Allt tycks gå som jag vill och inslag på gymmet gjorde det mer "hemtrevligt" än vanligt.
Ben + mage
Böj (ATG)
50kg 6 - frontböj
60kg 6
70kg 3
80kg 2
85kg 1
90kg 1 - rätt ful, men godkänd
95kg 1 PB!- helt ok
90kg 1 - bättre
80kg 3,2
60kg 8 - Riktigt fina (smärtsamma) ATG böjar
Mage i maskin
+15kg 6
+25kg 6
+35kg 6
+45kg 4,4
Vader (sittande)
+20kg 15
+35kg 8,8
Benspark med squeeeze
45kg 8
50kg? 8,8
Kommentar: Böjen har känts riktigt seg de senaste gångerna, likså idag. Men jag presterar iaf bra. Bältet börjar kännas kanon, och jag känner verkligen den ökade stabiliteten i böjen. Skulle nog kunna tagit 100kg om jag vågat.
(istället för god middag fick jag en banan och 45 min aktiv lantiscardio en timme efter passet...)
Wow, grattis till PB - igen :D kul att bältet fyller sin funktion och att du (bättre sent än aldrig) börjar trivas på gymmet :-) (om det nu är det gym där du brukar träna). Fint att du inledde med frontböj! jag gillar verkligen hur det här passet såg ut.
T-Rex skrev:
Wow, grattis till PB - igen :D kul att bältet fyller sin funktion och att du (bättre sent än aldrig) börjar trivas på gymmet :-) (om det nu är det gym där du brukar träna). Fint att du inledde med frontböj! jag gillar verkligen hur det här passet såg ut.
Tack :)
För en gång skull gjorde jag faktiskt upp en plan innan, som jag också följde mer eller mindre. Tänkte mig uppvärmning 2 set (och lite frontböj då du relaterade det till bra utförande), sen stegring upp till max, och sist 3 "lättare" set (tänkte mig 3 x 3 på 80kg). Gick inte helt som jag tänkt, fick göra lite färre reps på vissa set, och kände att djupet inte riktigt var ATG i de flesta seten, så kände att jag behövde sänka och se till att det fortfarande funkade :)
(lång utläggning...)
Edit: har efter det här passet även insett att 10 set är skööööönt, kommer ha det som ett minimum ;)
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-07-17 22:44)
Jag vet inte vad jag ska säga, du utskåpar ju alla killar på det här forumet. Du verkar ju ha rätt inställning, rätt kunskap, rätt attityd samtidigt som resultaten bara strömmar in. Det finns aldrig något mer att säga i din dagbok än: Keep it up!
Låter ju nästan som man blivit småkär jue, förövrigt... var träffar man mer tjejer som du? Vi alla singelkillar på forumet är säkert nyfikna var ni gömmer er någonstans för inte faan finns sådana som du på de gym jag går på!
Babel skrev:
Du verkar ju ha rätt inställning, rätt kunskap, rätt attityd samtidigt som resultaten bara strömmar in.
Jo, jag hoppas att jag har bra förutsättningar och attityd till träningen. Kunskapen finns inte alls dock. Hoppas kunna hitta ett antal kunniga människor som är villiga att bidra till min framgång :)
Babel skrev:
Låter ju nästan som man blivit småkär jue, förövrigt... var träffar man mer tjejer som du? Vi alla singelkillar på forumet är säkert nyfikna var ni gömmer er någonstans för inte faan finns sådana som du på de gym jag går på!
Jag har tyvärr ingen aning.. jag är också rätt sugen på att hitta dem! Jag tror de håller sig till alla gym jag inte befinner mig på (men tydligen undviker de dig också ;) )
Ogillar att somna, vakna och äta frukost. Känner att det tär på psyket att känna så, men föroppningsvis blir det bättre om ett tag. Vilodagarna kan nog göra sitt.
På tal om ovilja att äta frukost så består denna av esapro och en kopp kaffe med mjölk (1dl lättmjölk, 1dl havrejölk). Inte opti, men fungerar. Brukar sen kunna få i mig nått lite senare + lunch.
Jag hatar bänken på Telge City Gym!!!
Bröst
Bänk
50kg 8
60kg 3 - kunde gjort en till
65kg 1 - lätt!
67,5kg PB- lätt!
70kg 0 - Nästan! Faan!
67,5kg - lätt!
60kg 3,3,2?
Snebänk i smith
+20kg 6
+25kg 6
+27,5kg 4
+30kg 4,5,6,5
Lite militärpress och tricepsträning
Kommentar: Hade definitivt styrkan för att få upp 70kg, men var väl för mycket som inte stämde. Borde gjort ett nytt försök, men än en gång så kände jag att min passare distraherade lite mycket (lite mycket försök att tafsa på stången innan jag ens lyft ut den).
Blev utvald att passa man under relativt tung bänk och yngre man frågade om jag satsade på att bli BB. Så... Det var ju socialt. Men jag tycker inte riktigt om gymmet ändå. Om inte annat så ogillar jag bänken och böj/mark ställningen, vilket förstör mycket för mitt tränande.
Bänkar på söndag också. Då ska den fan upp!
Cheers mate! :)
Rygg
Mark
60kg 8
80kg 6
100kg 3
110kg 1
130kg 1 PB!! (bildbevis kommer)
120kg 0 - vågade inte riktigt satsa
100kg 7,5 - förvånadsvärt lätt
Rodd (i maskin)
40kg? 6
55kg 6
85kg 1...
Pullups
4,4? - lekte mest...
Växlande hantelcurl
11kg 10,10
12kg 8-10
Liggande lårcurl
20kg 8,7,4 -ont i framsida lår...:/
baksida axlar i cable... nja....
Kommentar: 130kg gick upp! Var inte meningen att jag skulle ta den vikten på det setet, men när jag såg att det blev så (nån som räknar lite knasigt...? ;p) så satsade jag. Får ont under ländryggen dock, i benet där. Borde väl ta det lite lugnt antar jag... Slänger upp bilder från passet vid tillfälle!
Det var ju bra att jag räknade fel på marken, du får tacka mig sen ;-) nu fick du upp 130 istället för 125! PB:na regnar...
Yeahi, grattis till pb! Jag vill se bilder! :D Har jag missat bilder på dina ben eller har du inte visat dom än? :)
Mrs Sophie skrev:
Yeahi, grattis till pb! Jag vill se bilder! :D Har jag missat bilder på dina ben eller har du inte visat dom än? :)
Bilder kommer imorgon (efter att jag fått en bild på mig när jag pressar 70kg i bänk!)
Benbilder finns det en, men den är inte så bra :) Ytterligare bilder kommer när jag skaffat mig nån betydande massa på benen, just nu är de rätt pinsamma (vilket också syns på mina relativt svaga böjar)
Bröst
Bänk
50kg 10
60kg 3
65kg 1
72,5kg 0 - ville inte egentligen
70kg 1 PB
65kg 1
60kg 3or och 2or
50kg 9
snebänk, triceps.... och sånt...
Kommentar: Fick upp den iaf :) Nu kan jag ta mina vilodagar!
Fantastiskt bra styrka. Kul att läsa att du går djupt i böjen också, något jag var orolig för att du inte gjorde. 100-70-130 är en bra och balanserad serie. Du är väldigt jämnstark.
Kör du bulgaren i bänkpress?
Jag personligen fick mycket bra ökningar av MM2k i bänkpress samt sheiko som gjorde att jag ökade nästan 10kg i varje lyft. MM2k är på 7 veckor och sheiko på 4. Båda programmen finns på den här hemsidan: http://medlem.spray.se/damienthorne/MM2K.html Med mm2k menar jag "mm2k version 2" och med sheiko menar jag "Boris Sheiko 4 Week Preparatory Program". Du kan ju kolla in programmen och se själv.
Sen kommer vi till teknik. Har du möjlighet att filma dina lyft? Finns kanske mycket utrymme för teknikförbättringar, speciellt i bänk och böj.
Kört Bulgaren i div övningar till en början, just nu leker jag mest och inkluderar lite 1or. I bänk pressar jag mest på 50, 60 och sen mot max.
Ska kika på programmen vid tillfälle (vilodagar nu som sagt, då lär man ju stänga av)
Behöver verkligen teknikträning. Just nu litar jag på tips från T-Rex (i främst bänk), men får väl lura till mig hjälp från andra (Babel hoppas jag inte bangar på ett pass i annat gym än sats vid tillfälle) och förhoppningsvis hitta en SL klubb (eller kunniga personer) i Skottelandet i höst.
Edit: filmning av lyft borde också kunna gå. styr upp det i augusti.
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-07-21 22:53)
Kanon! Bara fråga sen om det är nåt.
Måste visa ett bra klipp på teknik i bänkpress. Knäböj är lite för avancerat för att visa på några få sekunder. Detta är kort och koncist: http://www.youtube.com/watch?v=oHQBAtJHtzM
edit: fan det klippet gör att jag vill cykla iväg till gymmet och bänka :'/ argh 80 set bänkpress i veckan är för lite :)
stevebc skrev:
Kanon! Bara fråga sen om det är nåt.
Måste visa ett bra klipp på teknik i bänkpress. Knäböj är lite för avancerat för att visa på några få sekunder. Detta är kort och koncist: http://www.youtube.com/watch?v=oHQBAtJHtzM
edit: fan det klippet gör att jag vill cykla iväg till gymmet och bänka :'/ argh 80 set bänkpress i veckan är för lite :)
Väldigt fin teknik i klippet, speciellt i slutet där hon visade hur mycket man kan förbättra rörelsebanan med kroppshållningen för maxlyft. När jag kör maxlyft med liknande teknik som i klippet ökar jag max från 115kg till en bit över 130kg mot hur jag gör när jag försöker få maximal kontakt med pecs:en.
DI: Jag kan dyka upp på vilket gym som helst i Stockholmstrakten, hör av dig när du kan.
Kass mat under min "vila"
igår:
esapro
mjölk med kaffe
halv bagel med lax och philadelpia ost
100g lax, sallad, nån potatis, sås
te
idag:
esapro
mjölk med kaffe
cheesecake + "mochachino"
flottig macka med ost och skinka (+ te)
kaffe
te (+ glutamin i c-vitamin)
Mycket promenerande under båda dagarna, så muskelbyggandet lär ju gå sådär :)
Hoppas dagarna blir bättre nu.... men jag betvivlar det. Ger mig av till gotland i övermorgon, då kommer även gymmandet upptas i nån form (får se hur mycket jag får leka) och förhoppningsvis blir det också mer ätande då.
Bättre mat idag. Levde med tanken att äta så mycket som möjligt, så jag kommer väl iaf hamna på kcal+
Lekpass
Böj
60kg 3? - frontböj (segt)
60kg 8?
70kg 4
80kg 2
90kg 1
95kg 0,0
ytterligare några set
60kg >10 (proper ATG, blev råcardio)
Bänkpress (Bred (normal) fattning, fokus på teknik)
40kg 10 - luft
50kg 10
60kg 3?
65kg 1
70kg 0,0 - kunde inte pressa upp sista lilla biten
67,5kg 1 - mycket snygg, irriterande lätt
60kg? 3
50kg 9?
Pullups (chins?)
8,7,4
Mage
Dips
10,9,4?
Kommentar: Skönt pass. Böjen gick dåligt. Riktigt dålig förberedelse innan passet och dålig närig och näringstiming. Så... presterade ok för dessa kalasförhållanden. Blir markande på fredag.
Edit: mat under dagen:
Frukost 10.00?
esapro + glutamin
mjölk med kaffe (1dl lätt, 1dl havremjölk)
havrefras, nötter, russin, mjölk (lätt och havre)
Lunch 15.00?
clubsandwich + våffla med sylt och grädde + kaffe
10g esapro innan träning
10g esapro efter träning
Middag 19.30?
2-300g halloumi, potatis, sallad, mjölk (3%)
På kvällen 21-23
många pepparkakor, nötter och torkade frukter (tranbär och russin) + massa te
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-07-24 10:29)
Mmm, halloumi ;)
Vad skönt att matlusten infunnit sig igen... som sagt, så tycker jag inte att du ska deffa givet dina mål. Första passet på länge utan något PB, men du har ju gjort saker som krävt mycket styrka ändå tycker jag :)
Lite andra pass (under min vilovecka....)
Rygg
Mark
60kg 8
80kg 8?
100kg 4
120kg 0
100kg 4,4,4,4(4)
Pullups x reps y set
kommentar: Problem med greppet. Hade absolut styrkan att slänga upp 6-8 reps på 100kg. Eggade min vän att göra ett försök på 180kg mark (man +-90kg) men efter ett tag och mycket skrikande kom jag fram till att jag borde varit snällare och sagt lägre vikt från början. Vikten kom upp 1/3 dock, och 160kg gick upp riktigt lätt.
Bröst
Bänk (nöter med bredare grepp och allt det andra)
50kg 10
60kg 3?
65kg 1
67,5kg 0
65kg 1
60kg lite 2or och 3or
Sjukt många set
Snebänk
upp till 40kg, 2-4 reps, många set
lite dips, triceps, axlar
Kommentar: Det var SVINVARMT i gymmet (svettades som en gris innan jag kom dit) och solen lös precis på bänken (vilket vi åtgärdade några set för sent). Så bänken kändes rätt kass, men presterade väl ok. Fick iaf bevisar för mig att träning för maxstyrka gynnar när man ska testa denna. Skönt pass.
Edit: en förklaring till varför det inte gått så bra är för att jag har levt de senaste 3 dygnen på jordnötsmörmackor. Blir bättre fr o m nu, blir kanon med pass med grabbarna på onsdag :)
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-07-27 12:42)
Ben + Rygg
Pullups 8
Chins 6?
Knäböj
60kg 8 -atg
80kg 3- atg?
90kg 1
95kg 1
100kg 0, 1 - PB
80kg 3,3
Marklyft
60kg 8?
90kg 6
100kg 4,4,4?
latsdrag
40kg 8 - för lätt
50kg 6 - dåligt grepp
marklyft
130kg 1/2 (tänkte försöka igen, men orkade inte)
90kg 7
Kommentar: skönt pass. Böjen kändes som vanligt inte bra, men fungerade. Hade med mig magnesium till gymmet idag som jag lovade för nån/några veckor sen, och greppet var väldigt tacksamt. Dock händer det något speciellt i människors hjärnor när svarta kläder och vitt pulver är för nära varandra...
(innan nån klagar så tror jag faktiskt inte att jag lyfter i det här ögonblicket, så det är inte formen som är helkass)
Morgonvikt: 64kg
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-07-29 22:04)
Det är inte vitt pulver och svarta kläder som gör det. Det är våra sjuka hjärnor. Vi kan liksom inte låta bli (eller så vill vi inte låta bli)... jag väntar fortfarande på den dagen jag blir nypen i rumpan när jag gör marklyft. Men tyvärr lever vi inte i ett jämställt samhälle... än :(