Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Blir helkroppspass idag igen hoppas jag. Inkluderar förhoppningsvis mark, bänk, böj, dips, pullups/chins, crunches och lite axelträning (baksida axel speciellt).
*Kommer köra 8-12 reps i marken, då jag är rätt osäker, även om jag förhoppningsvis har lurat till mig instruktör.
*Bänken kommer antagligen bli på 50kg så 3-5 reps är väl rimligt (beroende på om jag får passare eller inte).
*Böjen avancerar nog till 55 eller 60kg igen, så satsar på 6 reps.
*Dipsen fortsätter nog utan extravikt, och jag avancerar mot 3 x 15.
*Pullups 6-8... väntar mig ingen vidare framgång även om jag väger nått kg mindre.
Delightful_imp2008-05-29 00:52
" Har precis tagit en paus från gymmandet, och lever (student) livet. Hoppas bara att det inte ska kosta mig allt för mycket muskler, då jag som sagt lagt ner en del tid på det. Tar upp allt igen med ny kraft efter 12 juni."
För att ta paus från gymmandet så tränar du rätt mycket ;-)
Du hade tom. varit på gymmet samma dag som det skrev att du nu tog en paus...
Själv erkänner jag inte att jag tar en paus i träningen förrän jag kan konstatera att jag inte tränat på en månad....
jaja, jag är periodare, jag vet...
longbow skrev:
För att ta paus från gymmandet så tränar du rätt mycket ;-)
Du hade tom. varit på gymmet samma dag som det skrev att du nu tog en paus...
Själv erkänner jag inte att jag tar en paus i träningen förrän jag kan konstatera att jag inte tränat på en månad....
jaja, jag är periodare, jag vet...
(utan prickar...)
Sluta perioda :) Min kropp mar daligt om den inte far lyfta skrot :)
Forra passet gick skit. Borjade med hantelpress, vilket gick at helvete. Korde 3-4 reps pa 22,5 till slut. Blev inga avancerade ovningar da jag var fett slut i kroppen och snubben som skulle marka med mig horde inte av sig. Biceps och triceps har iaf blivit storre och starkare. Brostmusklerna tycker om lagreppare. Ryggen tycks alska pullups + mark, sa jag ska se om jag fortsatter med mina basovningar nar jag kommer ut ur dimman och hem till hemlandet.
Har stora problem med att fa i mig protein, och just nu sa blir det mest tillrackligt for medelsvensson. Duger for mig, men ger som sagt kassa resultat pa gymmet. 7 +1 dagar kvar.
Nytt pass idag.
ATG Boj
50kg 8
55kg 6
60kg 4,4?
50kg 8 - too easy
Hantelpress
22,5kg 6?,5,4?
pullups
7,6
chins
3 - super-strikta
Dips (raka)
12,10,8 - helt ok
Situps pa bank - 12 langsamma
(ville inte mer)
pushdown (i annan cable, vet inte skillnaden)
12,5kg 10
15kg 10
17,5kg 8-10
20kg 8
stangcurl med z-stang?
+10kg 8
+12,5kg 8,7
+10kg 8
Hantellyft at sidan
5kg 8,8,8 - supersnygga!!:)
Kommentar: segt pass. Gymmade med min egyptie, och han var lika opepp som mig. Kanns iaf som att jag inte tappar allt for mycket massa, dock kanns det som jag dagligen upptacker saker som gatt fel.
Har nu en efter gymmet vikt (efter gainer och 1 liter vatten) pa 63 kg. Laren har som sagt krympt till ~59cm men armarna ar fortfarande 36. Definitionen ser ok ut, men magen ar inte den snyggaste. Kanner val att jag inte har den styrka som jag har haft, samtidigt som det inte gar rakass.
Har idag fatt i mig 100g protein.
Nu hängde jag inte med alls, du bulkar men är ändå rädd för att tappa massa och omkretsen på dina lår minskar dessutom? Är det bara jag som är blond eller?
Sigyn skrev:
Nu hängde jag inte med alls, du bulkar men är ändå rädd för att tappa massa och omkretsen på dina lår minskar dessutom? Är det bara jag som är blond eller?
Jag bulkar inte riktigt nu. Jag agnar mig at daligt levene for tillfallet, och ater darmed fel och lite. Men ska forsoka rycka upp mig nu. Blir hajking om nagra dagar (4) och sen borde jag vara tillbaka pa sariga fotter igen!
Har nog gett upp mitt 65kg mal till juli. Tar sommaren pa mig att ga upp de kilona, och forhoppningsvis kan jag ha en rimlig form och styrka till nasta rabulk i sept-jan.
Aha, då förstår jag! Jo, med dåligt leverne är det nog svårt att nå de mål du har satt upp. ;) Jag har aldrig hajkat. Vart ska ni någonstans?
Ja, man vill ju inte gå upp för fort heller. Massan man lägger på sig ska ju vara av så hög kvalite som möjligt =) Själv har jag gett upp mitt deff-mål. Skulle försöka tappa 2 kilo fett under mina tio veckor i stockholm. Jag menar, hur svårt kan det vara? Det var ju gott om tid,,, när jag började =( Men nu är det bara några få veckor kvar och vikten har inte rubbat sig. Så jag för nog ett rätt dåligt leverne jag med ;P
Klart det ar jobbigt for dig att ga ner 2kg till, du ar ju en smalis! :) Hur deff ar du, har nan hum om bf%?
Vi ska... jag vet inte. Upp bland kullarna och vandra. Runt nan Loch osv. Jag ar totalt ovetande om allt som ror utflykten, men det kanns bra.
Ger mig sjalv 12 veckor att ga upp 3kg. Vet val att jag inte kommer behova det nar jag val satter igang, men kan val ha det som upplagg. Maste fokusera mer pa benen, och sakert natt annat.
Forvantar min konstruktiv kritik fran Sigyn :)
Jag lovar! Kommer bli massa konstruktiv kritik. Om du lovar att ge mig också =) Min mammas "konstruktiva kritik" bestod senast, när jag klagade över fettet jag hade på låren, i att säga: "Men sluta träna då så blir de mindre"
Nej, mamma, tanken är inte att de ska bli mindre, tanken är att jag vill att mina hårt förvärvade muskler ska synas lite bättre =)
Visst skiljer det några kilon på oss. Men du har också bra mycket mer muskelmassa än vad jag har. Så jag tror inte det skiljer så värst mycket i bf%.
Jag tror jag har runt 20 på överkroppen och 25 på underkroppen. Men så är jag en kass bedömmare också. =)
Helkropp
Bänk (utan passare)
50kg 5,5,5,5,5,5
Böj ATG
50kg 10
60kg 5,4,5,4?
50kg 8-9
Pullups 7,7
chins 3-4 - till bröstet
Dips
12, 10
Crunches i maskin (nautilus)
43kg 10,10
Enarms-tricepsextension
8kg 8,8,(8)
Växlande hantelcurl
12,5kg 8,8(8)
Hantellyft åt sidan
5kg 8,8,8
22 armhävningar
Vikt efter frukost + massa te, gym och 1 liter vatten: 63kg
Kommentar: Bänken kändes väldigt bra. Skulle lätt kunna ha gjort en 6a på första setet, kanske t o m en 8a.
Böjen kändes brutaldålig, vet inte riktigt vad som var fel, men styrkan fanns inte alls där. Bra pass, och jag fick bekräftat att det känns mycket bättre att gymma ren. Hajk på söndag, kommer antagligen klämma in ett pass på måndag eller tisdag.
Struntar antagligen i att ta ett pass innan jag åker. Känns lite sorgligt, men är nog smart att låta bli.
Klurar på att slänga in ett pass med bulgaren en gång per övning per vecka. Dvs det blir ett pass med fokus på bänk/böj/mark, men samtliga övningar finns med i alla passen. Är det en kass idé?
Jag borde för övrigt gå tillbaka till nån split, men orkar inte riktigt för tillfället. Får väl se vad som händer.
Delightful_imp skrev:
Struntar antagligen i att ta ett pass innan jag åker. Känns lite sorgligt, men är nog smart att låta bli.
Klurar på att slänga in ett pass med bulgaren en gång per övning per vecka. Dvs det blir ett pass med fokus på bänk/böj/mark, men samtliga övningar finns med i alla passen. Är det en kass idé?
Jag borde för övrigt gå tillbaka till nån split, men orkar inte riktigt för tillfället. Får väl se vad som händer.
Det är inget att klura på - just do it. You won't regret it.
Borjar bulgara efter morgondagens pass. Tror jag later forsta passet vara pressande pa skoj for att kanna av stamningen :) Dvs pa sondagen (efter ha varit pa 60ars kalas pa lordagen) ska jag forsoka ta mig till natt gym och borja kotta pa riktigt.
Morgonvikt: 62,5kg
Helkropp
Bänk
40kg 8
50kg 5
55kg 3 PB
60kg 0,0 - ville prova igen...
Böj ATG
50kg 8?
60kg 5
70kg 1 - kunde gjort en till, PB
Mark
40kg 8?
60kg - cant remember
80kg 3 - PB
Lite teknikövning och klagande på bristande teknik
Pullups 8,7
chins 6?
Dips 12,8,8
Crunches med rep
50kg? 8
55kg 8,8
Hantellyft åt sidan (böjd arm)
8kg 8,8,8
Enarmstricepsextension
8kg 8,8,8 - hjälp på 3 sista
Växlande hantelcurl
11,5?kg 10,10 (10)
Hantelrodd
-mest lekande
Mer lekande
Kommentar: Socialt pass, många pbn för att jag faktiskt provade de tyngre vikterna. 60kg i bänk gick bara inte, borde nöta mer på vikterna under. Jag tror det här kan bli riktigt bra.
Det känns som jag borde bestämma mig för vad jag håller på med, vad jag vill satsa på. Det känns som om jag kommer tappa så mycket tid som jag skulle kunna bygga massa på om jag satsar på styrka och det känns som jag kommer öka så lite i styrka om jag satsar på massa. Jag vet inte riktigt hur jag ska ha det.
Efter ett pass med Sigyn har jag nu klart för mig hur bulkig jag är :)
(min mamma sa idag med orolig blick att hon tycker att jag snart är för stor)
Edit:
Nu en SL total på 205kg - 70, 55, 80
I alla övningar skulle jag kunna pressa upp lite mer. Men känns som en bra grund att stå på :)
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-06-12 23:46)
Härligt med så många PB, Du ser riktigt grov ut på ryggbilden. Bra jobbat! :)
Mvh
Delightful_imp skrev:
(min mamma sa idag med orolig blick att hon tycker att jag snart är för stor)
Haha! Ja! Jag bad min pojkvän mäta sin omkrets på biceps, och han hade 38, och du har 36! Så, inte är du liten iaf =) Och jag vet nu, efter ett pass med dig, hur jäkla liten jag är =( "Dwarfed by an imp..."
Taskig mamma du har! Finns det något som kan kallas för, för stor? ;) (utan olagliga medel, that is)
Iaf, tack för ett helschysst pass!! Nästa gång klämer du ur dig 60 i bänk och säkert 90 i mark. Men då får du först visa att du inte krummar ryggen ;P Inte en chans att jag kommer tillåta dig, som är så lovande, att skada dig bara för att du är lite viktkåt ;P
Bilderna blev riktigt bra! Magen ser inte alls så bulkig ut som du tror. Men du behöver mer axlar! Biceps leder ju med hästlängder. =)
Så länge du trivs med din vikt/form så är det ju bara att be alla andra att i princip dra åt helvete.
Men en sak du ska tänka på är att om du går upp för mycket och fettprocenten sticker iväg, så blir det en ganska lång och jobbig diet än om du pendlar mellan ett visst kroppsfett-intervall. Man kan säga att ju fetare man blir - desto fetare blir man. Vad menar jag med det då? Jo, ju mer kroppsfett desto sämre insulinkänslighet och ju sämre insulinkänslighet desto mer fett lagras in och desto mindre näring hamnar på rätt ställe - dvs i muskelcellerna.
//Cybercowboy, som gick upp från 92 till 110kg på ett halvår...
En seriös tävlingsdeff på dig och du har redan formen för bodyfitness om du skulle vilja.
Vääldigt stora biceps mot axlar. Mycket proffsig rygg. Jag hade om du är ute efter att tävla lagt in mer axlar (pressar, drag till hakan, baksida axlar, axellyft, axellyft-drag) samt sänkt volymen på alla bicepscurls eller hantelcurls.
Sigyn skrev:
Delightful_imp skrev:
(min mamma sa idag med orolig blick att hon tycker att jag snart är för stor)Haha! Ja! Jag bad min pojkvän mäta sin omkrets på biceps, och han hade 38, och du har 36! Så, inte är du liten iaf =) Och jag vet nu, efter ett pass med dig, hur jäkla liten jag är =( "Dwarfed by an imp..."
Taskig mamma du har! Finns det något som kan kallas för, för stor? ;) (utan olagliga medel, that is)
Iaf, tack för ett helschysst pass!! Nästa gång klämer du ur dig 60 i bänk och säkert 90 i mark. Men då får du först visa att du inte krummar ryggen ;P Inte en chans att jag kommer tillåta dig, som är så lovande, att skada dig bara för att du är lite viktkåt ;P
Bilderna blev riktigt bra! Magen ser inte alls så bulkig ut som du tror. Men du behöver mer axlar! Biceps leder ju med hästlängder. =)
Ska smygöva mark hemma på lätta vikter (har inte så mycket vikter hemma) och se om det kan ge nått, men tyvärr behövs ju vikten för att det ska kännas "naturligt". Ska göra mitt bästa, men jag behöver hjälp för att få till formen, känns mest fel nu.
Jajajajajajaja mer axlar. Kanske slänger in axelträning imorgon och håller tummarna för att de pallar bouldering på söndag.
Babel skrev:
En seriös tävlingsdeff på dig och du har redan formen för bodyfitness om du skulle vilja.
Tack. Kanske stämmer, men tycker att jag är på tok för liten. Sen är jag även för lat just nu, skulle aldrig palla en seriös deff.
Babel skrev:
Vääldigt stora biceps mot axlar. Mycket proffsig rygg. Jag hade om du är ute efter att tävla lagt in mer axlar (pressar, drag till hakan, baksida axlar, axellyft, axellyft-drag) samt sänkt volymen på alla bicepscurls eller hantelcurls.
Suck.... ja.. jag ska träna mer axlar. Till skillnad från vad Sigyn sa så tror jag att det bara är framsida axlar som är hyfsade, resten är underutvecklade och svaga. Men det flyter ju på.
Edit: tycker även att det är så roligt att kötta biceps då de är så tacksamma. Symmetri kan man väl jobba på när man kommit igång på riktigt :)
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-06-13 12:37)
Cybercowboy skrev:
Så länge du trivs med din vikt/form så är det ju bara att be alla andra att i princip dra åt helvete.
Men en sak du ska tänka på är att om du går upp för mycket och fettprocenten sticker iväg, så blir det en ganska lång och jobbig diet än om du pendlar mellan ett visst kroppsfett-intervall. Man kan säga att ju fetare man blir - desto fetare blir man. Vad menar jag med det då? Jo, ju mer kroppsfett desto sämre insulinkänslighet och ju sämre insulinkänslighet desto mer fett lagras in och desto mindre näring hamnar på rätt ställe - dvs i muskelcellerna.
//Cybercowboy, som gick upp från 92 till 110kg på ett halvår...
Jo jag har tänkt lite på det. Vet inte alls vad jag ligger på för bf% nu, men jag hoppas att det inte är allt för farligt. Min ovilja att deffa kan bidra till att det går åt helvete :)
Ska ge mig en bodpod mätning i födelsedagspresent, sen får vi se.
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-06-13 12:42)
Dåså...
Axlar
Drag till hakan
12,5kg? (stång) 12 - aldrig gjort övningen förr...
22,5kg 12,12
(militärpress 5 framför, 5 bakom, 1 fram, 1 bak)
32,5kg 8,8,8
(militärpress 4 fram, 4 bak, 1 fram)
Framåtlutade hantellyft
7kg? 12,12,12,12,12 - trött i ryggen
(striiikta hantelpress 12)
Hantellyft åt sidan (böjda armar)
7kg 8,8 - smärtsamt
(raka armar)
7kg 4
5kg 8,8
Kommentar: gick ok. Ser något sne ut igen. Fortrfarande vänster traps det är fel på. Även insett att jag inte har nån midja... surt...
Börjar med kreatinet (crea fx) idag. Osäker på hur jag ska dosera, men kör efter träning + nångång senare.
(börjar nog med att första veckan försöka med 10g på förmiddagen, 10g i gainer efter träning, 10g 2-3h efter träning. Sen får vi se hur min mage tar det, den ogillade kreatinet förra gången)
Edit: borde kört mage också, men tar det imorgon vid styrka efter klättring.
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-06-15 12:43)
Bouldering idag. Galet skoj var det, men nånting var fel. När jag slängde mig upp för ytterliggare en blå bana så insåg jag vad det var: total avsaknad av teknik. Men upp kom jag.
Fingerträningen på campus gick toppen, det var inte alls lika jobbigt som förut, och kunde t o m komma upp lite på de mindre "listerna".
Lite magträning etc
Gym imorgon också tydligen, och kanske tisdag och onsdag också. Bröst imorgon, kanske ben.
Edit: börjar bli för tjock...
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-06-15 21:57)
Hur har det gått att hitta gym?
Nej, du är inte för tjock! Du får sluta lyssna på din mamma ;)
Hemma går du numera under benämningen Biffen. =) Och det är bara med gott i tanken som vi säger det. Ser fram emot senare idag! Vi ses!
Hmm, nja, var det verkligen framsida axel? då borde din dubbelbicepfront varit lite tydligare i övergången bröst/arm eller? fast mina anatomikunskaper är ju inte de allra bästa. =( Så jag har troligen fel. =)