Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Oj vilka bilder! Tänk på att din plats är framför spisen, du ska ju inte ha muskler. 
Försök göra negativa chins. Det är väldigt positivt. Jag misstänker för övrigt att stången inomhus sitter betydligt högre upp än stången som du använde utomhus, och det är en skillnad som gör väldigt stor skillnad! ju högre upp den sitter desto tyngre blir chinsen...
Haha, den slutkörda gymhjärnan ja. Den kan jag absolut identifiera mig med XD
T-Rex skrev:
Jag misstänker för övrigt att stången inomhus sitter betydligt högre upp än stången som du använde utomhus, och det är en skillnad som gör väldigt stor skillnad! ju högre upp den sitter desto tyngre blir chinsen...
Skrev du precis det som jag skrev (menade iaf) men i annan formulering? :p
T-Rex skrev:
Haha, den slutkörda gymhjärnan ja. Den kan jag absolut identifiera mig med XD
Jag har tappat matlusten helt. Det har varit jobbigt att få i sig tillräckligt enda sen deffen slutade. Kändes coolt i början att plötsligt få öka sitt intag med 1000kcal, men nu är jag inte så sugen på det längre. Det är väl inte maten i sig som är problemet, utan oviljan att anstränga sig. Jag pallar helt enkelt inte. Får handla hem lite goda saker och se om det gör saken bättre.
Värsta dagen hittills. Gjort/ätit idag:
7.30-8.00 gått till mojs
10.00? äggmacka, sojacappuccino, "smoothie" (juice)
10.30-11.10 promenade hem
11.30-12.30 gym
13.00 kolhydrater (ca 25g) + protein (ca 35g)
minipromenad
14.00 proteinbollar (2x15g p, 2x10g f)
14.30 macka + te + lite "raw" choklad (utan socker och mjölk, med massa kryddor)
minipromenad hem
15.30 proteinbar (30g p)
Så just nu ligger det till såhär:
Protein: >140g
Fett: >50g
Kcal: -100kcal
Klockan är förstås bara 4.. men känner mig fett färdigäten. Blir mer promenerande sen. Chokladen lär ta slut och lite te med mjölk osv sen. Så det blir väl + till slut, men vet inte hur mycket.
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-04-29 16:50)
Nope, du skrev att det är lättare att chinna från böjd än från rak arm (och det stämmer ju). Jag menade att det blir tyngre att chinna ju högre upp stången sitter. Nu var det en kombination ju, så det blev mkt svårare med inomhusstången.
Aja. Jo, jag känner också igen det där med att man kan tappa matlusten helt när man deffat ett tag, liksom det kan vara svårt att sluta äta när man frossat ett tag... men börja laga riktigt god mat nu så löser det sig nog! jag kan tipsa om matrecepten på www.sethronland.nu Proteinpannkakorna där är en klar favorit! :D
T-Rex skrev:
Jag menade att det blir tyngre att chinna ju högre upp stången sitter.
Jag forstar inte.... (schyst biblioteksdator :))
Ska kika pa sidan! Tack tack!
Brost...
Hantelpress
17,5kg 12
20kg 8,9,7,7
Flyes
7,5kg 9,9,8,8
Enarmstricepsextension
9kg 10
10kg 3-4 (nope...)
9kg 8
Push down (med bar)
36kg 10
41kg 10
46kg 8,7
Staende hantelpress
10kg 9,8,7,7
Hantellyft at sidan
5kg 8,8,7?
Dips (raka)
10,8,8
Kommentar: Schyst pass. Fick i mig en protte+malto drink precis innan(gick upp ca 30 min innan passet), men det gick. Mycket mat idag... (mest scones och bagles)
Spontanpass
(Fortfarande inget internet hemma. Galet irriterad. Svengelska ftw)
Ben
Squats ATG
40kg 10
50kg 8-10
55kg 8
60kg 4
50kg 8,8
(skum)Benpress
150kg 10
200kg 10
230kg 10
240kg 8, 8 - sjukt tungt
200kg 10
Benspark
50kg 8,8 - ONT!
Liggande lårcurl
30kg 12,10
Stretching
Ca 30 min pass
Kommentar: Jag svettas som en jag vet inte vad. Extra jobbigt under benpassen. Kanske tar i mer, hoppas det. Kast upplägg av passet, benpress är bra uppvärmning.
Vikt efter gymmande: 63kg! Yey!
(kopiera bokstäver är toppen)
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-05-01 20:19)
Bra böj! *avundsjuk* :(
Carro09 skrev:
Bra böj! *avundsjuk* :(
Du var ju uppe på 55kg nu! Jag var tvungen att öka! :)
ja men jag hade pass o du gör ju fler reps ;)
Idogt av dig att kopiera bokstäver! :P passet ser också riktigt bra ut ;) benpressen på 200 är ögonbrynshöjande och säger mig att du skulle orka mer i vanlig knäböj.
T-Rex skrev:
Idogt av dig att kopiera bokstäver! :P passet ser också riktigt bra ut ;) benpressen på 200 är ögonbrynshöjande och säger mig att du skulle orka mer i vanlig knäböj.
Den benpressen är inte riktigt som andra benpressar. Dock ser jag "vanliga" killar sitta med 100-150kg på den, så fruktansvärt lätt är den väl inte. Tror den tar mindre på rumpan... eller nått...
Länken med all mat och alla smarta upplägg gav mig för övrigt magsår, man känner sig grymt bulkig av att se på såna människor :)
Just det:
är det bra/rätt att spänna ryggen i böjen? Ryggen (längs ryggraden) blir alltid grymt uppumpad under/efter.
Ja, utan tvekan. Det är viktigt att du spänner hela bålen när du böjer, och du ska pressa från hälarna, inte från tårna som många gör, pressa uppåt med händerna som håller i stången också (som om du försökte militärpressa den) och även med trapetsmuskeln.
T-Rex skrev:
Ja, utan tvekan. Det är viktigt att du spänner hela bålen när du böjer, och du ska pressa från hälarna, inte från tårna som många gör, pressa uppåt med händerna som håller i stången också (som om du försökte militärpressa den) och även med trapetsmuskeln.
Schyst! Låter som jag är på rätt spår iaf!
Tack!
Nu är det inte skoj längre... DET ÄR FÖR VARMT!
Nån som har nått tips på hur man motverkar det?
Rygg
Pullups
7,6 - sista ful
Enarmschins
23kg hjälpvikt (tot 40kg)
H: 3,2
V: 2,2
Hjälper till med höger när jag gör med vänster, fusk fusk
Rodd (nautilus)
50kg 10
57kg 8,8
Latsdrag
40kg 10
47kg 8
40kg 8
Hantelcurl (30 sek vila mellan H och V, 60-90 sek vila mellan seten)
12,5kg
H: 8, 8, 6 - hjälp på sista 2 repsen sista 2 seten
V: 8, 8, 6 - hjälp på sista 2 repsen sista 2 seten
Lek: H 4, V 4, H 2, V 2, H 1 (kastade hanteln mellan händerna, mycket skoj)
Framåtlutade hantellyft
10kg 10
12,5kg 8,8 -sjukt tungt
Shrugs
25kg 10
30kg 8,6 - jag ser riktigt aggressiv ut
Kommentar: Kort pass. Pallar inte träna när jag är svinvarm redan innan jag börjat passet. Dock går mycket framåt. Underarmarna får vila, lika så ländryggen som ändå borde fått lite stryk.
Klurar på att sänka repsen i hantelcurlen för att den ska gå framåt, känns som jag stått och stampat på samma vikt lite väl länge nu.
Blev "ätardag" igår, i form av chokladglassätande. Lite mycket sånt nu. Ska även på konfirmation i Norge imorgon, så det blir 2 dag av onyttigt ätande tror jag. Synd att inte min bror är där, då skulle jag nog kunna bli uppmanad att äta lite mindre.
Annars går väl allt enligt planerna.
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-05-02 16:55)
Delightful_imp skrev:
...DET ÄR FÖR VARMT!... ...jag är svinvarm redan innan jag börjat passet...
Uppvärmd och klar, mao? Se det positiva i det hela, menar jag. ;)
För övrigt, undvik solen (fly till ett svalt källargym kring dagarna ^^) och ät/drick kallt (Glass ftw! :D). Och så ett mer udda tips: Bär heltäckande kläder på kroppen, det håller kvar svettet på kroppen snarare än att avdunsta från luft och gassande sol vilket skall ge en svalkande effekt... har jag hört. =P
Mvh
Tack för svar! Ska försöka se vad jag kan göra åt det.
Idag har hälften av mitt kcal intag bestått av pringles, chokladmojs och alkoholfri öl (med hallonsmak). Resten är olika mackor, "gainer" efter gym och div dryck.
Känns rätt kass faktiskt. Men det kan som sagt bara bli bättre.
mått:
Morgonvikt: 62-63kg
överarm (spänd): H 36 cm V 35,5 cm
underarm: 26 cm
midja: 71 cm
stuss: 98 cm
lår: 58 cm
vader: 34 cm
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-05-16 12:41)
Du kanske bränner fett och bibehåller muskelmassa samt ökar lite i kvalitetsmassa därav utslaget på vågen :D
Vad mäter bröst/rygg och över axlarna? så att man får en bild av hur förhållandet mellan midjan och överkroppen är.
T-Rex skrev:
fett därav utslaget på vågen :D
Vad mäter bröst/rygg och över axlarna? så att man får en bild av hur förhållandet mellan midjan och överkroppen är.
Över axlarna mäter det ca 110 cm. Det andra får jag inte till riktigt. Får väl se till att bli mätt av nån nångång :)
Bröst, triceps, axlar
Liggande hantelpress
22,5kg 8,7,7,5-6 - PB!
Kände lite på bänkpressen (kunde klarat lite mer med passare, känns skönt)
50kg 5 PB
Flyes
8kg 10,8,8 - pain
Enarmstricepextension
8kg 8
9kg 8,8
Push down (med rep)
27kg 8,8 - känns kass
(med mysstång)
36kg 8
41kg 8,(8?)
Stående hantelpress
10kg 10,10,8 (blev lite mycket vila här, var tvungen att vara trevlig)
Hantellyft åt sidan
6kg 8,8 - på tok för tungt
5kg 8,8
- Körde med nån sek vila mellan de sista repen för att klara det
Dips
kv 10,8-10, 6
Stretching
Mördande av axlar (hantellyft åt sidan + framåt kombon)
4kg 8, 8
Vikt efter gym 63,5kg
Trodde det skulle vara mer efter allt tårtätande..
Kommentar: Skönt att det funkade i allt! Känner mig rätt stark. 22,5kg hantlarna kändes inte så brutaltunga, förutom sista setet som var en mardröm. Skönt att få känna lite på bänken också. Visste det var inga fina reps, men jag skulle aldrig ha klarat/vågat det för någon/några månader sen. Skönt skönt!
Jag har ont i knäna, och har haft det i några dagar nu till och från. Kan vara benpressens fel. Lär väl gå över.
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-05-06 13:11)
Hey du förvanskade mitt citat!!! XD
22.5 kg hantelpress är ju starkt! det finns ju ganska så vältränade killar som reppar på det! måttet över bröstmusklerna är nog rätt imponerande ;)
T-Rex skrev:
Hey du förvanskade mitt citat!!! XD
22.5 kg hantelpress är ju starkt! det finns ju ganska så vältränade killar som reppar på det! måttet över bröstmusklerna är nog rätt imponerande ;)
Mmm de flesta tycks bråka om 20 eller 30kg hantlarna, så jag känner att det är kanon att lägga sig i mitten :) Får väl slänga upp 25 om några veckor.
Ben
Mysbenpress
130kg 10
180kg 10
210kg 10
250kg 10?, 8
210kg 10 - lätta snabba
Böj ATG
50kg 8 -lätt
60kg 6,4
50kg 7 - fegade ur
Liggande lårcurl
36kg 6,6
30kg 10,9?
Benspark med squeeeze (det är det här jag får ont i knäna av)
50kg 10,10,8-10
Böj ATG (öva, öva, öva)
40kg 10,10,10 - snabba
40kg 7,8 - med 2sek paus i bottenläget
Stretching.
ca 60 min gym, 15 min stretching
Kommentar: Kanonpass! Visst, böjen gick inte helt kanon, men det går framåt, och det känns verkligen. Riktigt skönt. Svettas fortfarande som bara den, men har accepterat det, så nu känns det mycket bättre. Ger allt jag har i alla övningar, vilket känns riktigt bra (och vilket ger skumma blickar från mystränarna)
Nu är det plugg och solning resten av dagen!
Fråga: Är det kass att utesluta magträning?
Känns som man får med det indirekt i övrig träning.