Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Ett ord: FAN!
Rygg + biceps
Pullups
8,6,4
Rodd
50kg 8-10,8
43kg 10,10
Ländrygg (nautilus)
71kg 10
77kg 10
84kg 7 - satt fel, men sen bytte jag till latsdrag istället..
Latsdrag
40kg 10,8,8,8 - paain!(i underarmarna)
Enarmschins med hjälp
-46kg (=15kg) 2.5, 2.5 (får se om det blir fler eller tyngre nästa gång)
Växlande hantelcurl
10kg 10
12.5kg 4 - hm..
10kg 8
Underarmscurl
9kg 12,12,12
Körde lite underarm åt andra hållet också med en 2.5kg hantel, 10-20 reps, 3 set
Kommentar: Sociala livet går kanon, pluggandet går ok, träningen suger. Hävdar fortfarande att jag äter för lite just nu, avslutade dagen igår med att äta yoghurt och flingor vid 02 tiden. Det lär som sagt bli uppryckning!
Imorgon blir det morgonrodd och lite div styrkeövningar med vän.
Min nojja blir bekräftad då vågen säger 60.5 kg efter: yoghurt och flingor, macka/or, massa te, 0,5dl cola, 0,5dl vatten (under passet).
hardcore att försöka sig på enarmschins :D bra för oblikerna också.
T-Rex skrev:
hardcore att försöka sig på enarmschins :D bra för oblikerna också.
Kände att om jag ska få kalla mig klättrare i sommar så lär jag se till att jag kan klätternördgrejer :)
Deffar eller bygger du? Jag tycker det verkar som att du skulle behöva mata munnen full med kudde och sedan träna hårt. It's all in your head...
Cybercowboy skrev:
Deffar eller bygger du? Jag tycker det verkar som att du skulle behöva mata munnen full med kudde och sedan träna hårt. It's all in your head...
Det är sagt att jag ska upp till 65kg till 3 juli... Och visst är det några månader dit, men kanske över 5 kg... Jo jag vet. Det är bara motivationen som krävs. Jobbar stenhårt på det. Hoppas kunna blanda gymmandet med lättare utomhusaktiviteter, får se om det får fart på allt.
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-04-23 18:48)
Finns det något egenvärde i att pricka 65kg eller vad? Se ätandet istället som att du äter tillräckligt mycket för att kunna prestera bra. Om du inte presterar bra, så måste du äta lite mer. Vad som står på vågen säger inte mycket om hur dina prestationer och framsteg ser ut.
Cybercowboy skrev:
Finns det något egenvärde i att pricka 65kg eller vad? Se ätandet istället som att du äter tillräckligt mycket för att kunna prestera bra. Om du inte presterar bra, så måste du äta lite mer. Vad som står på vågen säger inte mycket om hur dina prestationer och framsteg ser ut.
65kg är ett stort kliv påväg mot 70kg. Men har insett att då jag tänkte väga 65 medelhård till september så har jag ju tid på mig. Jo absolut är det så. Och det går ju bra (ökade ju i styrka även när jag låg på 700kcal-) så det är väl bara att ta sig i kragen och sluta klaga.
Edit: Palla klaga.
Lek utomhus idag.
Brutalbänk 9,9,7
Dips
Chinups/pullups
Enarmschins 2 (per arm)
ATG enbensböj från platå 3 (per ben)
"Rodd uppochner" (pullups med benen i marken)
Allt man kan önska sig, yes?
Är det ok att göra enarmschinsen med den andra handen hållandes runt handleden? Isf funkar de finfint.
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-04-24 19:24)
enarmschins där du håller runt handleden gör ju rocky ;) men det är inte riktigt lika hardcore som enarmschins utan hjälp.
Ryggen ser muskulös ut, men du skulle kunna deffa fram konturerna bättre. Väl skuplterade armar.
T-Rex skrev:
Ryggen ser muskulös ut, men du skulle kunna deffa fram konturerna bättre. Väl skuplterade armar.
Deff är för mesar ;p
kul med utomhusträning!! kämpa på! ser bra ut ;-)
Delightful_imp skrev:
T-Rex skrev:
Deff är för mesar ;p
Jag håller med, kötta på! Kommer jag få äta upp detta nu T-Rex?!
Bröst+ triceps + axlar
Liggande hantelpress
10kg 12?
20kg 8,8,8,8
Flyes
8kg 8,8,7
Enarmstricepsextension
8kg 8?
9kg 8,8 (8?)
Dips
kv 10,8,6
Push down (med rep)
27kg 8,8
(med stång)
36kg 8,8
Stående hantelpress
10kg 9,8,8
Hantellyft åt sidan
5kg 6,6,6
lekande
Vikt efter gym: 62kg (chipsätande mitt i natten is the shit)
Kommentar: Älskar min splitt! 2ggr i veckan känns kanon för övningarna, iaf för styrkan. Lär väl tyvärr fortsätta med 20kg hantlarna i hantelpressen tills jag kan göra lite fler, om jag ska hävda att jag gör det för volymen...
Skönt pass!
Edit: Jag tycks göra färre och färre set per övning. Uppryckning!
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-04-25 13:37)
Kanonpass nr 2
Ben
Benpress
100kg 10
150kg 10
190kg 10
220kg 10 Pb?
250kg 10, 8 PB!!
220kg 10
Böj ATG
40kg 8
50kg 8, 8, 5
60kg 5, 3 PB!! (edit: gjort bara för att Carro inte ska komma om mig ;p)
Inspirerad av Degpekkas youtubeklipp i T-rex träningsdagbok (?!),
Benspark med squeeeeze :) (göra om, göra rätt)
43kg 8, 8, 8
Lårcurl
30kg 10, 10, 8
Vader
170kg 12
195kg 12
Kommentar: Sjukt skönt pass! Benpressen kändes löjligt lätt, och jag skulle nog kunnat pressa upp 270kg x 8 också om jag hade velat, men nöjde mig med det där. ATG böj med kroppsvikten avklarad också! Galet tungt det kändes att lyfta av, trodde aldrig det skulle gå. Satsade på 3or, men det blev en snygg 5a på första :)
Bensparken kändes också galet bra. Blev så slut att jag knappt kunde andas efteråt.
Helt enkelt ett kanonpass!
Tot 70 min promenad innan passet. Måste se till att få i mig mer mat nu bara. ca 400kcal- för tillfället, så det lär ju gå att styra upp. Lite mer promenixande senare, så jag borde kunna hitta nått relativt onyttigt och kcal rikt att få i mig.
Mår illa just nu :D
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-04-25 20:33)
mikli skrev:
Delightful_imp skrev:
T-Rex skrev:
Deff är för mesar ;p
Jag håller med, kötta på! Kommer jag få äta upp detta nu T-Rex?!
Jag återkommer med deff-resultat och låter det tala ;)
Du ser ju sjukt grov ut på ryggbilden (nästan som en SL:are, praktiskt taget) i jämförelse med bilden som visar framsidan, man kan nästan tro att det är två olika personer som det är bilder på och det är coolt! Härliga böjar också! :)
Mvh
Mr_W.P skrev:
Du ser ju sjukt grov ut på ryggbilden (nästan som en SL:are, praktiskt taget)
Jo, jag jämförde med bilder tagna lite tidigare (13 dagar, dvs 3 ryggpass?), och det kan vara ljus, vinkel, avstånd från kameran och posering som är "felet" :)

Edit: Men min rygg börjar bli rätt grov :)
Mr_W.P skrev:
det är coolt! Härliga böjar också! :)
Tack tack!
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-04-25 20:25)
Visst, poseringen är inte riktigt jämförbar, men du har definitivt blivit grövre, även armarna :)
Inga superskojiga bilder, men träning i solen är inte att förakta.
Brutalbänk i dipsräcken
enarmschins
Blir ryggträning idag (ikväll) eller imorgon. Borde kanske vara schyst med en till vilodag, men vi får se hur det känns. Benen har inte hämtat sig sen benpasset i fredags, men det här även blivit Mycket gående senaste dagarna.
Vägningen kan även vara spännade. Kanske t o m slänger upp lite nya mått ikväll, även om det inte är så stor skillnad.
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-04-28 11:35)
Coolt :D
sämsta förutsättningarna, men gav mig iväg ändå.
Rygg
Pull-ups
7 - lätt!,7, 5
Enarmschins med hjälpvikt
-32kg (=tot 30kg)
H: 4,3
V: 3,2
Rodd (nautilus)
50kg 10,8,8
Ländrygg
71kg 10
84kg 10
Latsdrag
40kg 10
47kg 8 -sista 4 fula
40kg 8, (8?)
Växlande enarmscurl
10kg 10,9
Framåtlutade hantellyft
10kg 10,8
Shrugs
32,7kg 4,6? - 0 greppstyrka i vänster
Underarmshantelcurl (supersetat med underarms mojs åt andra hållet med 4kg)
10kg 12,12,10,14
25 lätta strikta (meningslösa) armhävningar
Stretching. Klagande. Vägande. Klagande.
Kommentar: Skakade hela passet. Gick dock inte så kass som det skulle kunna ha gjort. Underarmarna hatade mig dock, och det förstörde hela passet. Nästa pass blir det mer mat innan, och sen Många fler set per övning.
Passet tog ca 30 min.
Jag tycker att jag krymper, andra tycker att jag är större eller mer definierad. Jag hoppas de har rätt.
Vikt efter gymmande: 62kg
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-04-29 12:19)
Ben
Benpress
100kg 10
150kg 12
200kg 10
230kg 10
240kg 8,10 (tveksamma)
200kg 10 - snabba, lätta
Benspark med squeeeeze
50kg 8 (too easy), 10,8,8,8,8
Liggande lårcurl
36kg 8, 6 + 2x0,5
30kg 10
Böj ATG
50kg 8,8,8
Stretching
Kommentar: Skönt pass. Allt går framåt. Sjukt trött och varm idag dock.
En man körde benlyft där jag böjde. När jag flåsande avslutar mitt tredje set och säger att jag är klar, frågar han om jag vill bli större, samtidigt som han tittar på mina armar. Jag ser lite frågande på honom, med mitt överdrivna trevliga leende och säger "er...yea.." varpå han säger (i mycket trevlig ton) "well.. im a man, and we dont really like women with too much muscles", varpå jag förklarar att jag tycker det är snyggt och tycker om att gymma. "you got a great body and are very beautiful, so you dont need the muscles" kontrar han. jag ler lite ursäktande som man gör här i uk, och han säger att folk får väl göra som de vill. Jag tar min flaska och går. Klurande på om jag skulle sagt att jag ändå inte tycker om män som inte tycker om kvinnor med muskler, så det är nemas problemas, eller om jag helt enkelt skulle kommit ut som flata och suddat ut alla frågetecken. Men jag var artig och tog emot kritiken istället. Som om jag skulle kommit på att han hade rätt och genast sluta gymma och börjat med nån mer passande aktivitet som yoga eller pilates.
Nästa pass ska jag böja mer.
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-04-29 13:43)
Första tecknet på megarexi är när du tycker att du krymper medan alla andra tycker att du växer :P
Det är lite irriterande när folk säger till en hur de tycker att man borde vara... Om de inte gillar ens val, så kan de väl knipa igen. Tycker man. Fast uppenbarligen var han intresserad av dig ;)
Du har verkligen gett dig den på att göra enarmschins ser jag! det är ju bra träning även av oblikerna. Hur går det tycker du?
T-Rex skrev:
Fast uppenbarligen var han intresserad av dig ;)
Med min slutkörda hjärna kan jag bara säga en sak: Han kan dra åt helvete :)
T-Rex skrev:
Du har verkligen gett dig den på att göra enarmschins ser jag! det är ju bra träning även av oblikerna. Hur går det tycker du?
Ehm... försökte mig på att göra enarmschins på vanliga stången, men kände direkt att det inte funkade. Gick som sagt bättre utomhus när man kunde börja med armen lite mer böjd, då det är att komma upp från rak arm som borde vara jobbigast. Har inga större problem att hänga i en arm, så då borde chinsen komma snart :)
Tror enarmschins och brutalbänk blir min park aktivitet fr o m... snart.
Edit: Megarexi FTW :p
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-04-29 14:30)