Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
tjenare
Jag ska börja deffa nu och jag är 18 år och har gymmat i snart 5 månader. Nu närmar sommaren sig och jag vill få fram mer muskler.. Jag är 1.85 lång och väger 86 kilo, jag har räknat ut att jag ska ha i mig ca 2840kcal per dag och då undrar jag ifall någon som är bra på deffning vad jag ska äta per dag för att inte överskrida 2840kcal.
Jag fystränar med hockeylaget 3 dagar i veckan också, där jag springer 1 mil, sedan gymmar jag 3 dagar i veckan med ett bra schema. Jag önskar att ni kan ge bra tips speciellt på FRUKOST och hur jag ska träna för maximal efekt. Och min flickvän gnäller lite på att jag har underhuds fett, det är detta jag vill bli av med. Så snälla, ge mig tips på mat rätter och vilken träning som ger mest effekt!
/Joakim "deginho"
Senast redigerat av deginho (2007-03-24 08:55)
Havregrynsgröt är bra mättande, kalorisnålt.Man kan även göra goda smoothies på sojamjölk, (alprosoja, den blåa, m. vaniljsmak) banan, hallon, kanel och en tsk linfrö. Grovt bröd(gärna utan vetegluten) euroshopper har ett hardcore bröd... Minikeso och tomat eller kanske avocado och tomat
Lite frukost-tips iallafall. Lycka till
Enkel och supergod lunch för ca 1670 kJ (~400 kcal): Värm upp lite rapsolja med en massa curry i en stekpanna, skär en medelstor kycklingfile i små bitar och släng i. När den är nästan helt genomstekt, häll i en halv påse (300 g) ICA wokgrönsaker och stek alltihopa. Avnjutes med någon passande sås (t.ex. 2 dl lättyoghurt med en massa salladskrydda).
Om du gör dubbel sats är det fortfarande bara 800 kcal, och du blir garanterat tokmätt.
Jag synar och höjjer =P 400 kcal men väldigt lite kolhydrater är inge hit tycker jag. Kör på kycklingfilen som du steker i teflon panna. Strunta i olja/smör. Det som bränner fast kan du lätt diska bort. Krydda med salt och citronpeppar. Koka 100g fullkorns ris till. Skär till valfri mängd ruccola, isbergssallad, och tomat till. Kommer att hamna på runt 500 kcal beroende på men en mycket bättre sammansättning ur näringssynpunkt.