Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 3 4 5 6 7 … 23  

JohanW äter och tränar

Registrerad: 2004-10-28
Webbsida

Är inte pointen att det lagrar in mer glykogen. Kan inte det glykogenet användas sedan måntro? Risken är ju att musklerna styvnar till vilket inte är så poppis för vare sig cyklisten eler löparen.

Från: medelklasshelvetet
Registrerad: 2006-11-14
Webbsida

Jesus skrev:

johanw skrev:

Hantelpressarna ökade jag med 3*2kg

Hur många armar har du? AP verkar ge hiskeliga fördelar, och om ett tag kanske du kan marka med två stänger. =D Roligt att det går framåt. Gör själv inte bättringar i alla övningar längre, och det kan bli lite grått och tråkigt. Men deff är deff och bulk är bulk. Hur funkar cardio med AP, känner du alls nån skillnad?

Blev visst lite fel där, ja. haha 2*3kg ska det stå. Usch, skriver alla dagboksinlägg så jävla snabbt att jag får med typ 5-6 språk och stavfel per inlägg. Vem skulle tro att jag varit doktorand?

Webbsida

Vilade upp mig igår. Har haft enorm träningsvärk i latsen och obliquesen av någon orsak. Kände mig väldigt matt och trött hela gårdagen. Idag och imorgon ska det däremot tränas.

Igår kom min våningskompis och hans pojkvän hem med ett 80kg hantlar. De ska tydligen börja träna. Två gånger i veckan hemma hos oss, med hantlar och KV-övningar, samt på helgerna hemma hos min roomies pojkvän ute i Nacka. Det konstiga med det hela var att jag kände mig hemskt hotade av att de ska börja träna. Träning är ju min grej! Deras uppgift är att sitta framför datorn och äta exotiska frukter och popcorn. Det här innebär att jag måste slå i en extra växel och verkligen köra hårt. Mer mark och bänk och mindre dutt! Mer mat! Nu ska jag tammefan visa hur man bygger effektivt! ARGH!!

Senast redigerat av johanw (2007-05-13 17:30)

Webbsida

Hah! Jag tror du själv vet hur det går med den träningen. Men, å andra sidan, är det väl mest att önska dem lycka och välgång!

Från: Stockholm
Registrerad: 2006-10-11

Ursäkta men vem fan tränar med 80 kg:s hantlar?!?!

Edit: De kom hem med totalt 80 kg till hantlarna antar jag, eller? Fan, att ligga på underskott gör ju att man blir dum i hela huvudet =S

Senast redigerat av Crosstjeck (2007-05-09 10:45)

Webbsida

Crosstjeck skrev:

Ursäkta men vem fan tränar med 80 kg:s hantlar?!?!

Edit: De kom hem med totalt 80 kg till hantlarna antar jag, eller? Fan, att ligga på underskott gör ju att man blir dum i hela huvudet =S

Ja, 40kg vikter per hantel hade de köpt.

Webbsida

Benpass igår. Passade också på att köra lite mage. Inga häftiga ökningar. Idag är det armar och axlar som gäller. Hoppas kunna öka på samtliga axelövningar.

Åt massor igår. Havregrynsdrink, jättelunch, jättemiddag, vulgohavregrynskvällsis, plus en massa små mellisar.

Senast redigerat av johanw (2007-05-10 09:49)

Registrerad: 2005-11-11

Toppen att matlusten håller i sig!

Registrerad: 2006-10-11

Johanw, har du ett hum om ungefär hur mycket kalorier det blir totalt? Jag antar att det blir 4000+ men vågar nästan tro på mer än så med tanke på att alla mål börjar med "Jätte" och "vulgo" =)

Senast redigerat av Crosstjeck (2007-05-10 11:00)

Webbsida

Crosstjeck skrev:

Johanw, har du ett hum om ungefär hur mycket kalorier det blir totalt? Jag antar att det blir 4000+ men vågar nästan tro på mer än så med tanke på att alla mål börjar med "Jätte" och "vulgo" =)

Alltså det är ruggit mycket faktiskt. Min flickvän är orolig, så jag smygäter faktiskt en del. :) Kan posta bilder på mina huvudmåltider från igår då jag kommer hem efter jobbet. Det jag beskriver som en "vulgohavregrynsgainer" består t.ex. av ca 4 dl havregryn och 1-1,5 dl whey-80. Tyvärr(?) stiger inte vikten så mycket som jag trodde den skulle göra. Igår vägde jag nästan ca 1 kg mindre än förra veckan vid samma tidpunkt. Förstår verkligen inte hur det är möjligt, men det vittnar iaf om att jag inte äter fullt 4000kcal om dagen...

Borde kanske räkna på saken någon dag. Mellisarna jag äter består oftast av en/två bananer och annan frukt eller en macka och/eller en avokado.

Senast redigerat av johanw (2007-05-10 11:15)

Från: Gamla synder på "Webbsida"
Registrerad: 2006-08-27
Webbsida

Min spam-tråd är sjukt spammad nu alltså, så det kan gå! Ha ha, ang. min syrra så var det mest troliga att du träffat henne i svängen på typ Spy Bar eller så, men jag hade tydligen fel! :P

Webbsida

Jävlar ett sånt axlar/arm-pass idag. Var skittrött efter jobbet men tankade i mig mitt kreatin, lite dextro och ett koffeinpiller och POFF! så var jag i full gång. Ökade på militärpressen igen. Kunde även öka vikten på tricepspressarna i kabelhissen. Tog varje set  skivstångscurls till fail, vilket ledde till att hammercurlsen gick lite sisådär. Fuskade lite, men orkade ändå öka ett kg på hantlarna på sista settet. Då jag var klar och sist skulle köra vertikal rodd sa bicepsen stopp. Fick inte upp skivstången, inte en enda repetition. Körde single dumbbell front raise istället. Tog så in i helsike. Kul att avsluta passet med en djävulsk axelpump. Brukar i allmänhet ha svårt att få pump i deltsen. Har ätit svinmycket idag. Magen ser helt sjukt svullen ut. Blir nog ingen kvällsmat idag...

Webbsida

Mamma har varit på besök under helgen, så jag har inte haft tid att träna under veckoslutet. Blev bara tre träningsdagar förra veckan, vilket stör otroligt. Blev dessutom en lite våt helg, med berns/riche/spy bar på fredagen och Neu på lördagen... Inga svinfyllor direkt, men dåligt med sömn blev det. Hemskt. Ångest. Fuskade också med maten och missade en ap igår och en i morse då jag fick stressa iväg till jobbet.

Idag ska jag däremot köra ett långpass bröst/rygg/mage. Inkommande helg blir det inget festande.

Min handled blev lite sjuk av bicepscurlsmaskinen förra veckans armpass. Märker nu att det bara blir värre. Handeleden känns konstigt stel.

Senast redigerat av johanw (2007-05-14 12:07)

Webbsida

Helt ok pass igår. Tränade bröst/rygg/mage. Bra ork, men fick dålig kontakt då jag körde bröst och inget vidare pump. Märkte också att min bålstyrka har blivit ruskigt bra. Jag är nu av den bestämda åsikten att side bends är en väldigt underskattad övning och att folk ofta tränar obliquesen för dåligt. I ärlighetens namn, hur bra tar tar egentligen lite sneda situps eller crunches?

Har försökt äta så bra som möjligt den senaste tiden. Havregrynsgainern har definitivt varit min räddning.

Gårdagens intag
Frukost:
- Tre bananer + lite annan frukt (höll på att försova mig och åt upp allt som fanns kvar i fruktkorgen på jobbet
Lunch:
- Kycklingbröst och ris m jordnötssås (AP-måltid)
Mellis:
- Havregrynsgainer (AP-måltid)
Post workout:
- Gainer
Middag:
- Potatis och kötbullar (AP-måltid)
Kvällsis:
- Whey-80

Idag har jag ätit tre morgonmål. Först rågmackor m. keso, sen havregrynsgainer, sen en liten söt kaffebrödsgrej. Tror jag ska införa det som rutin, men med kaffebröd ersatt av något annat.

Nu väntar en härlig thailunch! Synd bara att jag inte längre får pump eller hårda bröst av att äta efter en AP.

Senast redigerat av johanw (2007-05-15 11:40)

Webbsida

Kanske du åt en Mazarin eller ett Jungfrubröst! Sidebends är bra, men det verkar som en del basövningar som marklyft och knäböj också skulle fixa sidsteken.

Webbsida

Det sägs så, men varken i mark eller böj jobbar bukmusklerna koncentriskt.

Webbsida

johanw skrev:

Que? Har svårt att se dig som spagetti när du markar och böjer. Hur bär du dig åt för att koppla ur buktrycket i dessa extremt bra, tunga och allround övningar? Okej att det inte i huvudsak är en koncentrisk aktion, men vad säger att det bästa träningen? En stilla undran bara.. Om du har någon bakomliggande orsak till resonemanget..

Senast redigerat av floppix (2007-05-16 14:27)

Webbsida

floppix skrev:

johanw skrev:

Que? Har svårt att se dig som spagetti när du markar och böjer. Hur bär du dig åt för att koppla ur buktrycket i dessa extremt bra, tunga och allround övningar? Okej att det inte i huvudsak är en koncentrisk aktion, men vad säger att det bästa träningen? En stilla undran bara.. Om du har någon bakomliggande orsak till resonemanget..

Var kanske lite otydlig. Jag menade att vill man bygga stora muskler så är det bäst att se till att muskeln jobbar koncentriskt och excentriskt, inte bara statiskt. Tror knappast att mark och böj är det effektivaste sättet att få köttiga obliques och jätteraviolin till magrutor. Med det säger jag inte att statiska mag/bukövningar som bryggan eller mark är dåliga för bålstabilitet eller styrka.

Webbsida

Benpass med lite extra mage och korsrygg. Ökade på benpressen och leg curlsen. Magen kändes också stark. Hade kunnat köra side bends med tyngre hantel, men då jag supersettade med ryggextensioner lät jag bli för att minimera skaderisken. Nästa pass kör jag med rejält mycket tyngre hantel. Bra ork och ett intensivt pass. Känner mig rätt nöjd.

Av någon orsak kände jag skam över mina armar som aldrig vill växa till sig. Känns som att alla andra får sina biceps och triceps att växa, utom jag. Jättefrustrerande...

Har dragit ner på maten under veckan för att inte lägga på mig för mycket fett, med tydligen rasade min vikt direkt ett halvt kilo. Nu blir det vulgobulk igen. Ska genast ha i mig två av mina hemmagjorda protein- och kolhydratbars. Imorgon blir det armar och axlar - mitt favopass!

Senast redigerat av johanw (2007-05-16 19:46)

Webbsida

Vill du ha STOR magmuskler? Då får du ju en STOR mage! ;P

Webbsida

floppix skrev:

Vill du ha STOR magmuskler? Då får du ju en STOR mage! ;P

Ja! Det vill jag. Skiter i om de är funktionella eller inte, sålänge de är MAFFIGA och STORA!

Registrerad: 2005-11-11

Hur tränar du armarna? Vill du åstadkomma hypertrofi ska du lyfta tungt och explosivt.

Webbsida

Satan i gatan ett sånt pass! På två veckor har jag ökat 5kg på skivstångscurlsen (varav 3kg idag, förlorade inte ett enda rep och nådde failure på sista setet precis som vanligt, super). Ökade 5kg på upprätt rodd och vann två reps per set, detta tog dock ut sig på militärpressarna, där jag fick minska de två sista seten. Ökade också 3,5kg på liggande tricepspress, som definitivt är min svagaste övning. Tricepspressarna i kabelhissen gick också bra. Kunde kötta in två extra set. Bra pass! Riktigt riktigt nöjd faktiskt. Gud vad jag ökar just nu. Bara att forsätta äta och pumpa på antar jag. Tjohoooo!

Till T-rex: Försöker köra armarna tungt. Håller antalet reps på 8 då jag kör skivstångscurls och mellan 6 och 8 på hammercurls. Skivångscurlsen försöker jag köra full ROM utan sving, medan hammercurlsen ofta blir lite mindre strikta (inte som för vissa dock som bara svingar vikter turvis). Sist i mitt arm/axelpass brukar jag superseta tricepspress i maskin och maskincurls. Kör alltså tre triceps- och tre bicepsövningar. Ibland kastar jag in lite reverse barbell curls också för att komma åt brachioradialis och sänker då antalet reps till mellan 6 och 8 per set. Gillar i allmänhet inte högreppare. Är inte intresserad av glykogenfyllda muskler som skrumpnar bort direkt man tränar mindre en vecka eller drar ner på matintaget.

Senast redigerat av johanw (2007-05-17 16:01)

Webbsida

Ok pass igår. Körde bröst, rygg och mage. Inga spektakulära ökningar, men kunde lasta på en extra 5 kg på lats pullsen. Hade svårt att få kontakt under hantelpressarna, men fick efter några extra set up en bra pump.

Idag fick jag frukost på säng. Mackor m avokado, mozza, pesto och rödlök och en milkshakeish drink med glass, whey-80 och blåbär. Har världens gulligaste flickvän!

Senast redigerat av johanw (2007-05-21 10:14)

Webbsida

Gratulerar på bemärkelsedan, Tulpan! Hurra!

Hehe! Vilken body-builder-breakfast-in-bed!

Sidor: 1 … 3 4 5 6 7 … 23  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB