Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4 5 … 22  

JohanW äter och tränar

Registrerad: 2004-10-28
Webbsida

Du kan ju faktiskt ha tappat lite muskler om du legat på energiunderskott, varit sjuk  och inte kunnat träna. Men det är knappast frågan om märkbara mängder, så det är inget att oroa sig över. Kämpa på i träningen bara. Asia on pihvi!

Från: medelklasshelvetet
Registrerad: 2006-11-14
Webbsida

Jo, gäller nog att bara ligga i med träningen och inte tänka så mycket mer på saken. Känner att jag borde komma igång med cardion också om jag ska kunna gå med äran i behåll från midnattsloppet. Hatar att komma tillbaka till träningen efter en längre förkylning. Känns som att börja om.

Webbsida

Good to be back, trots att gårdagens pass blev lite väl tungt. Sparkade igång dagens pass med hantelpressar, gick vidare till upright row, lat pulls, horizontal row, lateral dumbel raise, chest press-maskin, pec deck flys, liggande pec deck flys för att slutligen gå lös på militärpressar. På den sista övningen var jag dock så slutkörd att det var svårt att få upp skivstången till bröstet. Fick helt enkelt ta skeden i vacker hand och köra axelpressmaskinen istället, vilket visade sig vara hopplöst då jag på 80% av standardvikt endast orkade köra 6, 5, 4 respektive 3 reps per set.

Gårdagens intag
Frukost:
- Whey-80 och rågrynsdrink
Lunch:
-Ostfralla med keso, två ägg och en avokado
Före träningen:
-Malto ca 50g
Efter träningen:
-Gainer ca 300kcal
Middag:
-Kycklingbröst med ris
Kvällsmat:
-Whey-80

Mintchokladsmaken på whey-80 är hemsk. Gjorde missen att köpa en påse naturell och en mintchoklad. Pest eller kolera?

Senast redigerat av johanw (2007-04-17 16:28)

Webbsida

Tänkte köra högreppare igår, men det gick sådär. Körde igång med skivstångscurls, 4*12. Övergick till hammer curls men hade helt tappat orken i biccarna, så trots att jag sänkte vikten på hantlarna med ett kil blev setten 8, 6, 5 och 5 reps långa. Sen blev det triceps pushdowns och enarmade triceps extentions, sammanlagt 8 set på 8 reps var. Efter det var jag fortfarande sur på att bicepsen vägrade ta stryk, så jag piskade vidare med 4 set hammer curls med ungefär samma klena repsantal som tidigare, men med ännu lite klenare vikter. Resten av passet (ben/mage) vill jag helst glömma. Magen fick sig sammanlagt 12*10 och benen 8*10. Hade minskat i vikt till 70kg. Var sur och somnade genast efter middagen.

Gårdagens intag
Frukost:
-Fazer rågmackor (2st) med keso
-Whey-80 + råggryn och vatten
-1 avokado
Lunch:
-Viktväktarmåltid
Mellis:
-Whey-80
Efter träningen:
-Gainer med whey-80 + malto och dextro
Middag:
-Kycklingfilé med pasta (riset var slut)
Kvällsmat:
-Whey-80

Webbsida

Skulle ta mig en tiokilometers springtur igår, men det blev inget av den. Istället för att sura måste jag helt enkelt konstatera att man ibland kan tvingas prioritera annat än träning. Har man dessutom en ett förhållande att vårda går det inte alltid att sätta träningen först. "Nej älskling, tyvärr, idag blir det ingen gemensam middag eller samvaro. Jag har redan räknat på mitt näringsintag idag, och tacos funkar inte. Sorry. Dessutom hade jag tänkt springa före middagen. Kan du se till att maten är klar exakt klockan 19? Har skrivit upp att jag ska ta en anabolic pump klockan 18.45, så maten måste funka med det. Är det ok med pasta och tonfisk med rotfruktsbaserad sallad och en halv avokado?" I det läget är ursäkten "men jag tränar ju lika mycket för din skull. Jag vill ju vara snygg för dig" inte så bra. Gud vad jag är puckad...

Gårdagens intag:
Frukost:
-Whey 80 + två mackor m keso (ca 250 kcal)
Lunch:
- Mikromåltid kyclling o ris (410 kcal)
Efter jobbet:
- En avokado + whey-80 (385kcal)
Middag:
-3 st tortillas med sojafärs, gräddfil (17%), rödlök, tomat mm. (ca 500-600 kcal tappade räkningen här, tyvärr. Hade tänkt äta 600 kcal i form av pasta, tonfisk o avokado)

Totalt ca. 1550-1650kcal. Lite för lite, men kanske inte så jättefarligt med tanke på att jag hade en HELT stillasittande dag.

Webbsida

Bröst/axel/rygg-pass. Överväger att övergå till helkroppspass eller 4-spilt. 2-split blir för tungt på energiunderskott. De sista övningarna get nästan ingenting och tricepsen blir möra nästan genast.
Börjar se ganska deffad ut. Nu ser jag vilka muskelgrupper som måste piskas lite extra under nästa bulk.

Dagens intag:
Frukost
-Whey-80 + två bitar rågbröd
Lunch
-Sushi
Före träning
-Dextro
Efter träning
-Gainer
Middag
-En kapsel AP + en stor portion potatisgratäng och kycklingbröst
Före läggdags
-Whey-80

Svårt att uppskatta dagens intag i termer av kcal. Imorgon ska jag ha bättre koll. Ska ta AP till frukost och lunch.

Från: Göteborg
Registrerad: 2006-02-08

Kör du på anabolic pump? Tycker du det funkar?
Fick upp ögonen för det igår och funderar på att prova det, fast 450spän är lite tungt?

Webbsida

Har vilat hela helgen och har försökt äta ok. Ska hålla mig på kaloriunderskott en till två veckor till, sedan blir det kcal+... MAAT! Ska dock inte vulgoäta som sist, utan har tänkt hålla bättre koll på bf%. Känns som att tokbulka är aningen kontraproduktivt, då man måste deffa oftare. Förhoppningsvis får jag samma bra effekt som t-rex så att jag kan öka utan att bli tjock. Kör igång med AP imorgon...

Senast redigerat av johanw (2007-04-22 21:37)

Webbsida

Tror det är dags att bli lite mer hardcore och lite mindre dutt (tänker då främst på mark och böj). Idag drar jag igång min 3-split, som ser ut på följande sätt:

Pass 1:
Upright row
Lateral dumbel raise
Militärpress
Liggande triceps extensions
Pushdowns m rep i kabelhiss
Tricepsmaskin eller enarmsextensions m hantel
Barbell curls
Hammer curls
Rev. curls eller maskincurls

Pass 2:
Knäböj
Benpress
Benextension
Bencurl
Hip abduction i maskinen alla tjejer kör

Pass 3:
Hantelpress
Bänk
Pec deck flys
Marklyft
Latspull
Roddmaskin
Crunches
Maskincrunches
Sidebends

Har sparkat igång min AP-kur. Ska dock försöka hålla mig på energiunderskott ytterligare en vecka, så det blir bara tre stora måltider om dagen en tid framöver. Drog igång med AP igår i samband med en måltid bestående av det största kycklingbröstet jag sett i hela mitt liv kombinerat med en rejäl portion potatisgratäng. I morse åt jag 100g havregryn och en ordentlig dos whey-80. Inga problem med magen än sålänge :)

Senast redigerat av johanw (2007-04-23 08:08)

Webbsida

Helt ok pass igår. Axlarna orkade förvånansvärt bra efter att jag piskat biceps och triceps. Iofs sitter inte riktigt tekniken på mina liggande triceps extensioner. Orkar nästan ingenting, men det skyller jag på att triceps långa huvud snarast är undertränat jämfört med resten av muskeln. Fick också den sjukaste pumpen någonsin i biceps. Även om jagskulle vilja säga att det beror på Anabolic Pump så berodde det nog snarast på att jag piskade på rätt bra. Kände dock att orken räckte ganska långt med tanke på att jag fortfarande ligger på kaloriunderskott. Idag ska jag köra mitt första pass helt tillägnat mina ben. Kan bli skoj.. Kan hända att jag kastar in lite magövningar också...

Kalipern hävdar att jag nu är nere i 9,5% kroppsfett. Har ändå lite svårt att tro på det då nedre delen av mina magmuskler inte ännu fått snygg definition. Verkar vara en hel del löst där nere, men det kan också vara lös hud. Hoppas inte...

Intag:
Frukost:
-AP + 2dl havregryn + whey 80
Lunch:
-AP + 110g pasta med tonfisksröra
Efter träningspasset:
-Gainer med frisk mängd whey-80 och malto
Middag:
-AP + 110g ris med enormt kycklingbröst

Kände mig förvånansvärt ok trots ganska stora mängder kolisar.
Imorse hade jag i mig AP + råggrynsgröt på tre deciliter råggryn och whey-80 naturell (den värsta smaken någonsin, kommer troligtvis kasta bort resten av påsen då det är fullständigt oätbart. Tänkte dra ner på mängden sötningsmedel, men nu skiter jag i det efter att ha smakat naturellt proteinpulver). Gröten slank ner förvånansvärt lätt trots att det var en halv kastrull kompakt rågrör.

Känns som att jag börjat hitta ett bra träningsupplägg nu. Tror verkligen det hela kommer att ta sig nu bara jag slänger in marklyft och böj.

Senast redigerat av johanw (2007-04-24 08:09)

Webbsida

Bra pass idag. Ville testa den krångligaste delen av mitt nya splitschema innan jag börjar köra det på heltid, så jag bestämde mig för att ta benen på torsdag och piska rygg, bröst och mage idag. Ökade på hantelpressarna och kunde istället för 8or köra 10or på den nya vikten. Verkligen ett trevligt framsteg. Efter bröstpasset hade jag sån pump att jag trodde ngt skulle gå sönder. Flera månader sedan jag fick liknande pump. Kände sjukt bra att köra latsen direkt efter och känna hur överkroppen blev som ett hårt paket av pump. Hade sjukt bra ork idag av någon orsak. Vet inte om det beror på det ökade kaloriintaget eller på APn. Kanske beror det på båda...

Dagens intag:
Frukost:
-AP + 100g havregryn m redig dos whey-80
Lunch:
-AP + 120 gram pasta med tonfiskröra på en burk tonfisk
Före träning:
-50g malto + KP3 + koffein + Omega-3 + multivitaminer (de två sista är standardstuff jag kör varje dag. Kp3 tar jag i samband med varje pass)
Efter träning:
-Gainer
Middag:
-100g pasta + tonfisksröra på 1½ burk, lök, matlagningsgrädde...
Kvällsis:
-Rikligt med Whey-80

Från: Alltid gymmet!
Registrerad: 2006-01-31
Webbsida

Bara kötta på!

Inga problem med magen?

Webbsida

Dr Nick skrev:

Bara kötta på!

Inga problem med magen?

Inga som helst problem. Vågar t.o.m. säga att min mage är bättre än på länge. Mitt allmänna välbefinnande har inte på något sätt påverkats negativt av AP. Kan iofs bero på mängden havregryn jag får i mig varje morgon. Har alltid varit dålig på att käka fiberrik mat.

Webbsida

Vilodag.

Försov mig i morse och vaknade halv elva. Fick panik, blandade snabbt ihop 100g havregryn och 1½dl whey-80 och hoppa på bussen. Åt min sena frukkost på jobbet efter att 15-20 minuter innan svalt en kapsel AP. Tog lunch tio över tre. Åt den största thai-buffélunchen på länge. Gott! Känner att min aptit är helt okontrollerbar för tillfället. Blir nog bara en måltid till idag om jag ska fortsätta förbränna lite fett till.

Överväger redan att beställa mer AP. Räknade ut min bf% igår med kaliper. 9,5% hävdade metoden jag använde. Betvivlar dock starkt att jag är ner på så låga siffror. Tycker att mina rutor borde vara lite mer väldefinierade om jag verkligen låg under 10%...

Från: Alltid gymmet!
Registrerad: 2006-01-31
Webbsida

johanw skrev:

Dr Nick skrev:

Bara kötta på!

Inga problem med magen?

Inga som helst problem. Vågar t.o.m. säga att min mage är bättre än på länge. Mitt allmänna välbefinnande har inte på något sätt påverkats negativt av AP. Kan iofs bero på mängden havregryn jag får i mig varje morgon. Har alltid varit dålig på att käka fiberrik mat.

Min mage ballade ju som sagt ut totalt...
Skall göra ett nytt försök med Ap vid nästa bulk tillfälle.

Webbsida

Idag var tänkt att vara min bendag, men passade på att köra mage och lite bröst då jag en gång var i farten. Ökade på hantelpressarna igen. Raka tre set raka tior och två set åttor, trots högre vikt. Inte illa. Från och med nästa vecka tänker jag öka på alla övningar och dra ner antalet rep per set till 6-8.

Min kroppsvikt har gått upp en halvt kilo sedan förra veckan, trots att min bf% är lägre än på väldigt länge... Fick nyss en kännbar pump av då jag åt. Insulin eller AP, who knows.

Dagens intag
Frukost:
-90g havregryn + 1 dl whey-80
Lunch:
-100g AXA-pasta, modell fullkorn/proteinrik + 150g tonfisk
Pre och post workout:
-Gainer 400kcal
Middag:
-90g pasta m 150g tonfisk

~2100kcal, definitivt en diet som borde ge viktnedgång...

Webbsida

Bra pass igår. Ökade på hammer curlsen och på militärpressen. Känns verkligen bra att öka igen. Vet inte om jag stått stilla för att jag var halvsjuk sedan skidsemestern i sälen ända fram till feberfrossan under påsken, eller om de uteblivna framstegen berott på kaloriunderskottet. Har märkt att jag blir alltmer vaskulär. Givetvis älskar jag det. Min ork har också ökat markant. Skulle kunna köra tvåtimmarspass utan problem.

Usch, nu låter jag lite väl självgod, men träningen har aldrig känts så bra. Ser fram emot varje pass.

Har fortfarande grym träningsvärk i rumpan och benen efter torsdagens benpass. De två senaste dagarna har jag belönat mig själv med lite extra kalorier och några glas vin. Tror dessutom att mitt underskott var lite väl stort den senaste månaden. Mindre underskott verkar ge mig betydligt mer ork, vilket å sin sida motiverar mig att fullfölja min minideff.

Från: Stockholm
Registrerad: 2006-10-11

Usch, nu låter jag lite väl självgod, men träningen har aldrig känts så bra. Ser fram emot varje pass.

Nej då. Du tränar, du ökar och du börjar se bättre ut. Med andra ord; du har all anledning att vara lite självgod. Passa på att ge dig en klapp på axeln när du ändå håller på =).

Hur känns det med AP? Fortfarande nöjd? Ser du någon skillnad?

Webbsida

Crosstjeck skrev:

Nej då. Du tränar, du ökar och du börjar se bättre ut. Med andra ord; du har all anledning att vara lite självgod. Passa på att ge dig en klapp på axeln när du ändå håller på =).

Hur känns det med AP? Fortfarande nöjd? Ser du någon skillnad?

Tror det är för tidigt att säga huruvida APn funkar. Vaskulariteten kan jag dock inte förklara med annat än med APn.

Registrerad: 2004-10-28
Webbsida

Blir du aldrig led tonfisk?

Webbsida

Jesus skrev:

Blir du aldrig led tonfisk?

Nej, det är gott och nyttigt:)

Senast redigerat av johanw (2007-05-02 10:13)

Webbsida

Pass med bröst/rygg/mage idag. Hantelpressarna gick riktigt bra idag. Vikterna bara flög upp i fem raka set. Jag behövde heller inte sänka lika mycket som vanligt på övningar senare i passet. Konstigt nog fick jag dessutom pump i både latsen och i pecsen av ett uppvärmningsset lat pulls...
Av någon outgrundlig anledning vägde jag 0,5kg mindre än förra veckan samma tid, trots att jag ätit bra och hade exceptionellt välfylld mage då jag gick till gymmet.

Nu tror jag AP börjar funka. Fick ordentlig pump i brösten efter middagen. Min flickvän tvingade mig byta skjorta då hon tyckte  det såg läskigt ut. :)

Dagens intag
Frukost:
- AP + 90g havregryn och en dl whey-80
Mellis:
- Macka
Lunch:
-AP + fullkornspasta med kycklingsås
Mellis:
- Banan
Före träning:
- Gainer (stor jäkel) med malto och whey-80
Efter träning:
- Gainer (ännu större) med dextro och whey-80
Middag:
- 200g fullkornspasta m. sås på 250g nötfärs och matlagningsgrädde.
Kvällsis:
- Får se...

Gillar mitt nya splitschema... Känns som om saker verkligen börjar falla på plats nu. Måste dock köra sidebends som första magövningen. Är jag slut i den raka magmusklen får jag inte riktigt bra kontakt med obliquesen.

Senast redigerat av johanw (2007-05-03 00:08)

Registrerad: 2005-11-11

Vad roligt att AP börjar kicka in. I början tvivlar man lite på om det verkligen funkar eller om det bara är hype, men effekten kommer som sagt smygande och plötsligt så har en rad effekter uppstått som man inte kan förklara på annat sätt än med ap.

Senast redigerat av T-Rex (2007-05-03 07:37)

Webbsida

Jo det verkar vara rätt vanligt. Ett ganska kul preparat det här AP...

Somnade igår utan att äta kvällsis, så jag steg upp klockan sex och åt en avokado och en macka. Somnade om, steg upp klocka åtta, poppade en ap, åt mitt andra morgonmål bestående av en havregrynsgainer. Nu ska jag dra till jobbet, där expergruppsmöte med frukost väntar. Nice nice...

Registrerad: 2005-11-11

Tre frukostar på raken! tummen upp.

Sidor: 1 2 3 4 5 … 22  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB