Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 15 16 17 18 19 … 22  

JohanW äter och tränar

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Har du testat guarana än?

Från: medelklasshelvetet
Registrerad: 2006-11-14
Webbsida

Nope, inga pengar till tillskott just nu. Dock går deffen så jäkla bra igen att jag inte lider av det just nu. Har dock tänkt skaffa stacker 3 ;)

johanw skrev:

Nope, inga pengar till tillskott just nu. Dock går deffen så jäkla bra igen att jag inte lider av det just nu. Har dock tänkt skaffa stacker 3 ;)

Nice, vad innehåller den? stimulanter är bra boost inför träningspasset under deffen, men ingen vidare fettförbrännare tycker jag. Betadrain däremot. Den kan du stacka med stimulantia om du vill.

EDIT: kollade upp det (Google my friend :D). Ser bra ut, där har du ju guarana bl.a.

Senast redigerat av T-Rex (2008-05-17 17:44)

Webbsida

T-Rex skrev:

johanw skrev:

Nice, vad innehåller den? stimulanter är bra boost inför träningspasset under deffen, men ingen vidare fettförbrännare tycker jag. Betadrain däremot. Den kan du stacka med stimulantia om du vill.

EDIT: kollade upp det (Google my friend :D). Ser bra ut, där har du ju guarana bl.a.

yes! finns snorbilligt på ebay också!

Registrerad: 2006-10-11

Med gårdagens 62g kolisar plus en helt felräknad havre/vassledrink före passet var glykogenlagren tämligen toma.

Det där är faktiskt ingenting du direkt behöver oroa dig för om du inte kör högreppar. Jag kör ju på ketodiet vilket betyder en kolhydratuppladning på fre-lö och sen blir det max runt 20-30g kollisar resten av veckan. Går bra att träna på det med och då håller jag med musicman att du borde öka på kolhydraterna och minska på protten. Metastudien som var uppe för ett tag sedan visade inga fördelar med ett proteinintag på över 1,3-1,6g/kg kroppsvikt.

Webbsida

Crosstjeck skrev:

Med gårdagens 62g kolisar plus en helt felräknad havre/vassledrink före passet var glykogenlagren tämligen toma.

Det där är faktiskt ingenting du direkt behöver oroa dig för om du inte kör högreppar. Jag kör ju på ketodiet vilket betyder en kolhydratuppladning på fre-lö och sen blir det max runt 20-30g kollisar resten av veckan. Går bra att träna på det med och då håller jag med musicman att du borde öka på kolhydraterna och minska på protten. Metastudien som var uppe för ett tag sedan visade inga fördelar med ett proteinintag på över 1,3-1,6g/kg kroppsvikt.

Men man vill ju vara på den säkra sidan ;) Och så mättar protein så jäkla bra!

Webbsida

Idag blev första riktiga lågvolymspasset. Det hela är väldigt HITigt upplagt. 1-2 set per övning. Allt körs till fail!
Såg ut såhär:
Mark 100kg*8 90kg*13 (fail)
Chins KV 6 (fail) 3 (fail) (marklyften tog ut sin rätt här... verkligen.... phweee!)
Militärpress 42,5kg (strikt striktare striktast) 8 (fail) 5 (fail)
Preacher curl EZ+ 20 7 (fail) restpause i ca. 30 sek och sedan en sista långsamt kämpigt repetition
Dips KV (striktare blir det inte, absolut 0 fusk med djupet) 10
(i dethär skedet vinglar jag lätt och svetten rinner. konstaterar att inget träningsupplägg kan vara värre än riktigt brutala lågvolymsupplägg typ HIT eller DC)
Cablecrunches "40kg" (står 40 på skivan) reppar och konstaterar genast att det är lite väl lätt. Den andra kabelhissen är myyycket tyngre på "samma" vikt. Blir ca. 20 reps till mjölksyrefail. hehe

Ett roligt pass. Det hela tog knappt 40 min. Vilade 1½-2 minuter mellan övningarna, ibland lite mer. Setvilan låg väl på 45-50 sek. Hoppas bara kroppen pallar 3 såna pass i veckan...

Webbsida

Dagens intag
tonfisk    270 g
havregryn 40 g
profx    70 g
carbofx    40 g
potatis    288 g
Kvarg    500 g
tzatziki 100 g
slowfx    34 g
gräddfil 78 g
rödlök 50 g

Totalt 224g protte (overkill!) 140g kolisar och 22g fett.
Kalorier ca 1790

Blir en macka eller ngt ytterligare... Skithungrig idag. Kunde äta precis hur mycket som helst.

Webbsida

Träningsverken i lats och triceps är rätt makalös idag, och jag som aldrig får träningsvärk... Det finns inte en chans på denna jord att jag imorgon kunde köra det helkroppspass jag tänkt mig på ett produktivt sätt. Tanken var nämligen att köra

Böj 1*8 1*12-15 (andra setet breathing squats)
Bänk 2*8-12
Stångrodd 2*8-12
Drag till hakan 1*8-12
Vader 1*12
Mage 1 set

Istället skjuter jag upp passet till torsdag. På måndag blir det nya tag. Får lov att tänka om lite då och tror jag lägger om träningen till en 2-split (typ) och testar om jag kan köra följande schema tre ggr i veckan utan att riskera överträning och samtidigt öka varje pass (kanske ett relatistiskt mål först då jag börjar öka på matintaget igen)

Böj 1*8 1*12-15
Bänk 1*8-12
Sittande hantelpress 1*8-12
Dips 1*8-12
Mage i kabelhissen    1 set

Mark 1*6-8 1*10-12
Chins 2*max
Rodd 1*8-12
Preachercurl 1*8-12 +  negative
Mage hanging leg raise 1 set

Webbsida

5 min uppvärmning plus 15 min hiit på lunchen. konditionen tar sig.

Webbsida

Idag fyller jag 28 år. Man får gratta mig här!

Grattis! http://www.mysmiley.net/imgs/smile/party/party0003.gif

Webbsida

Tack T-Rex!

Usch, jag har ätit två ballerinakakor och tre bitar kaffebröd plus en hel del daim idag. Oh, the guilt!

Registrerad: 2008-03-30

Grattis=D!

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Mina hjärtligaste kongratulationer på bemärkelsedagen. /Lajne

Webbsida

Mitt första pass som 28-åring.
Böj 8,8,12 (fortfarande pinsam och hemlig vikt)
Stångrodd 55kg 10, 9
Bänk 50kg 11, 8
Drag till hakan 40kg 8,7
Hanging leg raise räknade inte men körde två set

Kort och effektivt pass, men fick verkligen inte till tekniken i bänken. Inte så konstigt då jag körde bänk för första gången, men 50kg? Jag kör ju mer i hantelpress! Märkte dock att början av pressen var skitlätt, jämfört med hur jag brukar uppleva hantelpressar. Kände dessutom noll i bröstet, men fick däremot sjuk pump i axlar, triceps och TRICEPS! haha... Jaja, känner att jag lätt har 20kg att hämta i bänken bara jag får urkopplat axlarna mer och får kraft i rörelsen. Som det var idag vinglade vikten kraftigt. Måste ha sett ut som en dåre...

EDIT: Tack Lajne!

Senast redigerat av johanw (2008-05-22 21:24)

Från: Kristianstad
Registrerad: 2008-04-18
Webbsida

Grattis grattis. 28, vilken magisk ålder inte sant? :D

Fina drag till hakan där.

Webbsida

Crosstjeck skrev:

Fina drag till hakan där.

Det är faktiskt en övning som jag ökat i sedan jag började deffa. Snackade om axelträning med T-Rex för nån månad sedan. Han trodde att jag övertränade axlar innan, så jag testade minska på träningsvolymen för axlar och vips kunde jag börja köra både striktare och tyngre. Läser för tillfället allt jag kommer över om lågvolymsträning och HIT och börjar mer och mer tro på att det kan vara ett riktigt givande sätt att träna. Dessutom gillade jag att köra DoggCrapp. Det upplägget hade dock en stor nackdel, och det var den evighetslånga rotationen av p halvkroppspass som tog 2 veckor att köra igenom. En gång på två veckor fick man alltså tillfälle att öka i en övning...

Webbsida

Idag åker jag till Finland och improvisera lite med maten.
Hämtade nyss en luchlåda från WKB innehållande
3 hamburgerbiffar + två bröd (standardstorlek)
1 Wallenbergare
ca 250g kyckling

Behöver en uppskattning på energimängden...

Senast redigerat av johanw (2008-05-23 14:16)

Webbsida

Den här veckan har deffmässigt varit helt värdelöst. JAg inlklusive två kompisar har fyllt år, vilket inneburit en hel del drinkar och sötsaker. Tror t.o.m. jag gått upp i vikt under den här veckan. Hursomhelst, nu gäller det att bita ihop och stick to the plan.

Webbsida

Marklyft 105kg 8 fail
Chins 7,5 (fail på båda)
Stångrodd 55kg 9,8 (strikt! fail på båda. sista tre repsen på sista setet lite ostrikt)
Preacher curls 20kg + ez 8 + 1 långsam negativ rep (full rom med helt ext armbåge i botten, här var det ren viljestyrka)
Lite mage

Kort och effektivt pass. Lågvolym äger.

Webbsida

Lunchen tillbringades på rullbandet: 17 HIIT + 5 min uppvärmning på 12km/h med lagom mycket lutning.
I gymreceptionen: Tre fräscha killar står och tar på sig skorna och småpratar sinsemellan. De är tydligen halvbekanta med tjejen i receptionen...
Receptionisten:"blablabla... dyker ni upp imorgon?"
En färsch kille: "Njä, tror inte det. Imorgon är det ju BICEPSdag."

Bicepsdag, fnys!

Bicepsdag, fnys!

Haha. Blir ju riktigt trist när de inser att proportioner är viktigare än stora biceps.

Webbsida

Crosstjeck skrev:

Bicepsdag, fnys!

Haha. Blir ju riktigt trist när de inser att proportioner är viktigare än stora biceps.

Jag eller hur. Det sjuka var dock att detta var vuxna män som borde fatta bättre.
Själva tanken på en bicepsdag är ju fan helt sjuk. Nu är jag iofs helkropps och halvkroppsskadad och tycker att all träning som är mer splittad än så är lite pervers, men att viga en hel dag till lilla herr bicce... Undrar hur många set det blir på deras bicepsdag?

Sidor: 1 … 15 16 17 18 19 … 22  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB